Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:15

MarjonTampon schreef:
Wat mij betreft hebben die ouders hun rechten als mens verspeeld. Ze mogen ze van mij gewoon opruimen. Dat arme meisje...

hier ben ik het ook mee eens :j :( wat mij betreft mogen ze dezelfde straffen krijgen als wat ze bij het meisje gedaan hebben.
Wat een 'ouders'. :n

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:16

ik vind dat je niet de jeugdzorg kan veroordelen.. daarvoor moet je het hele zorgtraject weten van dat gezin.

ik vind dat je eerder de ouders op hun manier van 'opvoeden' moet wijzen (zachtjes uitgedrukt) ipv met het vingertje richting jeugdzorg te gaan wijzen :o

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:16

Ik krijg helemaal kippenvel van dit verhaal.. Je zult maar zulke ''ouders'' hebben. Die verdienen die titel helemaal niet. :/

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:20

Ariebombarie schreef:
ik vind dat je niet de jeugdzorg kan veroordelen.. daarvoor moet je het hele zorgtraject weten van dat gezin.

ik vind dat je eerder de ouders op hun manier van 'opvoeden' moet wijzen (zachtjes uitgedrukt) ipv met het vingertje richting jeugdzorg te gaan wijzen :o

De ouders waren bekenden van Jeugdzorg. Er waren al 3 kinderen uit huis geplaatst. Dit meisje jammer genoeg niet.
Dat de ouders niet sporen is duidelijk, dat Jeugdzorg dan niet alle kinderen weghaalt is toch hun fout??? Of heeft het meisje zelf gekozen om bij deze monsters te blijven wonen???

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:21

Sieppus schreef:
De ouders waren bekenden van Jeugdzorg. Er waren al 3 kinderen uit huis geplaatst. Dit meisje jammer genoeg niet.
Dat de ouders niet sporen is duidelijk, dat Jeugdzorg dan niet alle kinderen weghaalt is toch hun fout??? Of heeft het meisje zelf gekozen om bij deze monsters te blijven wonen???

dat weet je toch niet? vind niet dat je daar over kan oordelen als je niet het hele verhaal weet.

marrlinde

Re: Meisje van 14 gemarteld door de ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:24

vreselijk verhaal zeg, ik zou erniet aan moeten denken dat mijn ouders me dat aandoen... getver!

heel veel sterkte voor het meisje, ik hoop voor dr dat ze er weer overheen komt! :(:)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:25

ik vind dit echt te erg voor woorden !!
is ze weg gehaald
als ik bij de jeugdzorg zou werken had ik haar direct in een pleeggezin gezet
vreselijk om dit te lezen
wat een kl ote ouders
beetje grof dat ik dit zeg maar ik kan het even niet anders verwoorden
hopen dat dat meisje er over heen komt
maar trauma's houdt ze waarschijnlijk helaas wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:28

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:29

corientjuhh schreef:

waarschijnlijk had jeugdzorg dit ook het liefst gewild... maar zoiets is altijd makkelijker gezegd dan gedaan helaas...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:31

ja idd

jeetje 20 april pas
naja beter ooit dan nooit

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:31

Wat een monsters. Bah, dat arme, arme kind! Verschrikkelijk.. Het eerste wat in me op kwam was: dat dit in Nederland is gebeurt.. Maar goed, waarom ook niet. Walgelijk vind ik het, dat arme kind is voor de rest van haar leven enorm beschadigt. 14 jaar, en een leuke jeugd en pubertijd kan ze wel vergeten.. En dan komt de rest van haar leven nog eens..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:33

Verschrikkelijk, je kan het je bijna niet voorstellen. Zeker omdat zo iemand dan je eigen moeder is, en er voor je hoort te zijn. Ik hoop dat ze haar nu wel met goede hulp opvangen (lijkt me wel logisch) en die ouders is even een poepie laten ruiken. Je kan niet speculeren over uit huis plaatsen of niet, het is gewoon ontzettend moeilijk om een kind ergens weg te krijgen, aangezien vaak de ouders heel slim zijn met smoesjes en dergelijken.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:33

Ariebombarie schreef:
corientjuhh schreef:

waarschijnlijk had jeugdzorg dit ook het liefst gewild... maar zoiets is altijd makkelijker gezegd dan gedaan helaas...

Wat is de reden dat jij de Jeugdzorg zo verschrikkelijk in bescherming neemt???? Ze hebben hier gewoon duidelijk gefaalt hoor!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:36

Vreselijk wat moet het arme kind hebben afgezien, hopelijk houd ze er niet teveel trauma aan. Maar daar vrees ik voor.

Vreselijk veel gelijkenis met de zaak die nu in belgie speelt :=
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-01-09 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:36

geen woorden voor...

waar ik dan boos om kan worden, is het feit dat vruchtbare mensen maar gewoon kinderen mogen rkijgen en ze naar alle lust kunnen mishandelen.
teriwjl mensen die onvruchtbaar zijn 6 jaar lang gecontroleerd worden voor ze uberhaupt in aanmerking komen voor een adoptiekindje...

raar land wonen wij in...

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:40

Wat is de reden dat jij de Jeugdzorg zo verschrikkelijk in bescherming neemt???? Ze hebben hier gewoon duidelijk gefaalt hoor!

@ sieppus bedoel je dit voor ariebombarie of voor mij?
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 27-01-09 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:43

Onmogelijk dat dit in Nederland nog kan gebeuren. Verzorgingsstaat noemde ze het toch, schandalig.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:45

corientjuhh schreef:

bedoel je dit voor sieppus of voor mij?[/quote]
Voor Ariebombarie

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:48

Jeetje wat verschrikkelijk!!
Ik heb er werkelijk geen woorden voor....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:49

Sieppus schreef:
corientjuhh schreef:

bedoel je dit voor sieppus of voor mij?

Voor Ariebombarie[/quote]

oke dacht al :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:07

Charaz schreef:
Ja zo kan je jeugdzorg overal de schuld wel van geven, die mensen hebben geblunderd als ouders.

Precies.

Arm, arm, arm kind. Ik heb er echt geen woorden voor - en dat gebeurt niet vaak. Maar niet alles kan door Jeugdzorg achterhaald worden...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:28

Arm meisje, die heeft een trauma voor het leven

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:36

Wat afgrijselijk en wát een vreselijke actie van die (stief)ouders, om te kotsen werkelijk :r .

Maar als het meisje overgoten werd met kokend water...is dat dan nooit iemand opgevallen?? :?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:10

Kan goed zijn dat mensen het wel wisten maar gewoon niet ingrijpen, in het geval van de jongen hier die gemartelt is en uiteindelijk bezweek aan zijn trauma's. Wisten de buren en de grootmoeder het gewoon.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:13

Joonsel schreef:
Dan snap ik niet goed waarom niet meteen alle kinderen uit huis zijn geplaatst?! :\

Omdat, jammer genoeg, er niet altijd mogelijkheid toe is. Sowieso hebben ze vaak geen adressen voor alle kinderen. Dan kijken ze naar welk kind het sterkste is, die blijft het langste achter.
Daarnaast is het zo dat hulpverlening niet zo snel uit huis plaatst. Ze zijn er om de band tussen ouders & kind te verbeteren, niet om kinderen uit huis te halen. Jammer genoeg ziet Jeugdzorg het vaak hoopvoller in dan de waarheid is, maar dat is een andere discussie.