Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:31

Ik zie dat heel anders Mystica... een schreeuwer neem ik niet serieus, iemand die met onderbouwde argumenten komt wellicht wel.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:31

Oooh ik snap het!

Ik denk ook dat mensen er niet naar luisteren juist omdat hij het zegt. Het hele kabinet moet eens daarvoor opstaan voor die idiote imams die homo haat etc prediken.

Lyonesse

Re: Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:33

@ Redpassion: ik zeg niet dat hij er goed aan doet, maar ik denk wel dat hij hierdoor doet wat hij doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:38

Bepaalde bevolkinsgroepen snappen het alleen als je het op een dergelijke manier brengt. En van die groepen moet hij het hebben.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:40

Waar ik me niet prettig bij voel is dat er steeds geroepen wordt dat hij zegt wat niemand durft te zeggen. Hij geeft de mening van het volk weer. Nou, NIET mijn mening!

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:40

Punt is dat hij dingen niet altijd even handig brengt maar een hoop van wat hij zegt heeft in kern wel iets waarvan ik denk; tja, toe zo gek nog niet. Want waarom zouden wij van nederland zo nodig een half islamitisch land maken? Ik ben niet tegen een multi-culti samenleving maar ik vind het wel zonde dat nederland steeds minder nederland is, en steeds meer tegemoetkomt aan de allochtonen. Het voelt voor mij alsof er onze eigen cultuur en identiteit kwijtraken ten gunste van diegenen, die in ons land wonen waarvan het eigenlijk niet eens de bedoeling was dat ze zouden blijven!!!!

Ik vind dat echt zonde. Dat heeft imo ook niets met haat te maken naar allochtonen maar meer met trots zijn op je eigen land. Ik denk dat dit andersom voor hun toch ook zo geldt?

Ik vind dan ook dat een allochtoon die een hoop ophef maakt en schreeuwt over discriminatie erg zich maar eens achter de oren moet krabben en beseffen wat nl doet om het hen naar de zin te maken hier, want daar wordt imo ook vaak aan voorbij gegaan.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:41

In de meeste gevallen niet, maar soms ben ik het wel met zijn standpunten eens! Eigen mening vind ik erg goed, maar het moet wel normaal blijven! en wat hj af en toe zegt is gewoon niet normaal!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:44

Chiva, ik ben niks kwijt kwa cultuur of identiteit. En dat merk ik dagelijks aan botsingen met mijn vriend. (hij is moslim)
Wél ben ik van mening dat we beiden moeten aanpassen aan elkaar, maar niet te gek. Het is en blijft Nederland en ik pas me ook maar tot een bepaalde hoogte aan zoals bv geen varkensvlees eten etc.

Ik vind het multiculturele juist leuk, ben enorm geintereseerd in andere culturen. Alleen zoals ik net al zei, het is Nederland en het moet niet iets anders worden. Daar ben jij denk ik bang voor..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:45

geert zegt wat veel mensen denken...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:48

LimaMambo schreef:

wat is veel?
ik ken er geen een :)
en ken toch heel veel mensen..
en ook de mensen die ook racistisch zijn, vinden hem maar een dom persoon..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:48

Nou in mijn directe omgeving ken ik maar 3 mensen die het met hem eens zijn.
De rest, kwa mijn familie/vrienden/buren vinden hem ook niet erg leuk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:51

Toevallig gisteren op BNN een interview gezien met de NVU bij het praatprogramma Sofie.
Was een erg pittig interview en ging ook over dit soort onderwerpen. Heel actueel, heel moeizaam.
Het ging onder meer over Geert Wilders die wel over Moslims mag roepen dat ze het land uit moeten, maar als men over Joden wat gaat roepen word je opgepakt. Waar is dan de vrijheid van meningsuiting.
Mogen we 60 jaar na de oorlog door alle gruwelijkheden van Hitler niets over Joden zeggen? Dit was een onderwerp die in het interview naar voren werd gebracht. De NVU is een extreem nationistische politieke partij, die gelooft in één ras namelijk het Germaanse ras. De uitspraken die door de voorzitter van de NVU werden gezegd waren pittig. Ik zapte toevallig voorbij, maar was direct één en al oor. Wat een interview! Had echt het gevoel alsof die voorzitter zo Sofie zou gaan neerslaan.
Fel type, felle ideeën.

Ik vind persoonlijk dat iedereen recht heeft op een eigen mening, dus ook Geert Wilders.
We leven in een democratie, die overigs allang niet meer zo democratisch is dan men denkt, waarin men mag zeggen wat men denkt.
Vrijheid van meningsuiting. Geert Wilders is extreem. Maar hij zegt wat veel mensen in Nederland denken. Even ter midden gelaten of het goed of slecht is wat hij allemaal zegt.
Ik vind dat Geert Wilders het voorbeeld is van vrijheid van meningsuiting. Of het nou goed of slecht is wat hij zegt, hij zegt het toch maar.
Ik vind overigs dat veel mensen bekrompen denken over de vrijheid van meningsuiting. Oke het is niet goed om andere mensen aan te vallen of te beledigen, maar je bent vrij om te zeggen wat jij denkt. We leven in een open wereld, leef er dan ook naar.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:51

ik woon in een wijk waar de beveiliging camera's hangen, en waar voor elke winkel een brief aan de deur hangt met 'geen hang jongeren'. ikzelf ben erg goed bevriend met de turkse eigenaar van de winkel onder mijn huis. als ik aan hun vraag wat ze later willen gaan doen dan krijg ik andwoorden zoals ' ik leer in nl voor een goed diploma en nadat ik wat geld heb gespaard dan gaat ik terug naar turkije'
enigzins snap ik het ook wel, maar kijk naar hoeveel werklozen er in nl zijn. ik ben ook iemand die trots is op ons land en ik ben het niet snel eens met wilders maar op sommige punten krijgt hij echt gelijk van mij.
mijn vriend heeft vaker een discussie met hem aangegaan en staat ook niet altijd achter zijn manier van doen, maar het is maar een mens en hij bedoeld het goed op zijn idiote eigen manier.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:53

Princess_ schreef:
Chiva, ik ben niks kwijt kwa cultuur of identiteit. En dat merk ik dagelijks aan botsingen met mijn vriend. (hij is moslim)
Wél ben ik van mening dat we beiden moeten aanpassen aan elkaar, maar niet te gek. Het is en blijft Nederland en ik pas me ook maar tot een bepaalde hoogte aan zoals bv geen varkensvlees eten etc.

Ik vind het multiculturele juist leuk, ben enorm geintereseerd in andere culturen. Alleen zoals ik net al zei, het is Nederland en het moet niet iets anders worden. Daar ben jij denk ik bang voor..

Bang ben ik niet, laten we dat voorop stellen. Maar ik vind dat er bepaalde groeperingen zijn die het over the top trekken- die vinden moskees heel normaal en willen almaar uitbreiding, ik zie dat niet zo eerlijk gezegd. Zoals je zelf zegt, het is en blijft Nederland en zo moet het ook blijven.

Persoonlijk heb ik ook veel interesse in andere culturen en heb ook allochtone vrienden maar geen van allen zijn zo radicaal. Zij vinden ook dat een kleine groep het verpest voor hun en dat is echt rot natuurlijk.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:53

MaaikeMo schreef:
LimaMambo schreef:

wat is veel?
ik ken er geen een :)
en ken toch heel veel mensen..
en ook de mensen die ook racistisch zijn, vinden hem maar een dom persoon..

Dus om het feit dat jij geen enkel persoon kent die Geert wilders zouden stemmen is het een dom persoon?
Geert Wilders heeft een politieke partij, om een politieke partij te mogen hebben meot je een bepaalde groote aanhang hebben.
Blijkbaar heeft hij deze grote aanhang en mag hij daarom een politieke partij leiden/hebben.
Dat niet iedereen in jou directe omgeving Geert Wilders stemt hoeft nog niet te betekenen dat hij geen aanhang heeft en dat hij een dom persoon is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:54

SdaphneS schreef:
Oke het is niet goed om andere mensen aan te vallen of te beledigen, maar je bent vrij om te zeggen wat jij denkt.

Met uitzondering van discriminerende opmerkingen, en ik vind dat Geert Wilders die wel maakt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:54

Ik ben het voor het overgrote deel eens met Wilders zijn ideeen.
Dit omdat hij wel eerlijk is en zegt wat hij doet.
Verder ben ik het eens met veel van zijn standpunten.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:55

Chiva schreef:
Princess_ schreef:

Bang ben ik niet, laten we dat voorop stellen. Maar ik vind dat er bepaalde groeperingen zijn die het over the top trekken- die vinden moskees heel normaal en willen almaar uitbreiding, ik zie dat niet zo eerlijk gezegd. Zoals je zelf zegt, het is en blijft Nederland en zo moet het ook blijven.

Persoonlijk heb ik ook veel interesse in andere culturen en heb ook allochtone vrienden maar geen van allen zijn zo radicaal. Zij vinden ook dat een kleine groep het verpest voor hun en dat is echt rot natuurlijk.

Bang was meer het woordje wat als eerste in me opkwam bij gebrek aan beter ;)

Uitbreiding is niet nodig, als er genoeg moskee´s zijn om alles te herbergen zijn meer niet nodig. Verder ben ik niet tegen de moskee´s (in marokko heb je ook kerken en synagoges) maar indd niet alles er vol mee zetten.
Verder kwa vrienden zijn de jouwe het met de mijne eens ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:56

Ik ben het wél(grotendeels)met wilders eens; ik zie niet in waarom we van nederland een multiculti samenleving zouden maken; helemaal niet als daar ook nog de nodige criminaliteit,onderdrukking en fraude uit voort komt.
De manier waarop wilders het brengt is niet altijd slim maar ik heb wel respect voor een man die zegt wat hij wil ondanks dat hij 2015 niet meer gaat halen.....

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:57

RedPassion schreef:
SdaphneS schreef:
Oke het is niet goed om andere mensen aan te vallen of te beledigen, maar je bent vrij om te zeggen wat jij denkt.

Met uitzondering van discriminerende opmerkingen, en ik vind dat Geert Wilders die wel maakt.

Maar dat is juist de vrijheid van meningsuiting!
Natuurlijk krijg je mensen in je harnas als je zulke harde dingen zegt.
Maar hij zegt ze tenminste. Ik vind dat lef hebben.
Ik ben het overigs niet altijd eens met de manier waarop hij dingen brengt.
Hij kan dingen heus wel beter overbrengen en niet zo gemeen, maar toch vind ik dat het gezegd mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:57

Wildgirl schreef:
ik zie niet in waarom we van nederland een multiculti samenleving zouden maken

Maar dat is het toch al, al decennia lang?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:58

Ja maar nederland IS al multicultureel. Dat is het niet alleen om degene die Moslim zijn of toevallig uit Marokko of Turkije komen :n

We hebben hier van alles! En Wilders valt nou juist net over die twee net genoemde groepen :=

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:59

Wildgirl schreef:
Ik ben het wél(grotendeels)met wilders eens; ik zie niet in waarom we van nederland een multiculti samenleving zouden maken; helemaal niet als daar ook nog de nodige criminaliteit,onderdrukking en fraude uit voort komt.
De manier waarop wilders het brengt is niet altijd slim maar ik heb wel respect voor een man die zegt wat hij wil ondanks dat hij 2015 niet meer gaat halen.....

Nederland ís al een multiculturele samenleving :)
En dat vind ik ook erg goed, maar het moet niet zo zijn dat een niet Nederlandse cultuur om het zo maar even te zeggen moet gaan overheersen :)

Voor de mensen die de standpunten van Wilders niet kunnen begrijpen, wel eens ergens geweest waar allochtonen flinke overlast bezorgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:00

SdaphneS schreef:
RedPassion schreef:

Maar dat is juist de vrijheid van meningsuiting!
Natuurlijk krijg je mensen in je harnas als je zulke harde dingen zegt.
Maar hij zegt ze tenminste. Ik vind dat lef hebben.
Ik ben het overigs niet altijd eens met de manier waarop hij dingen brengt.
Hij kan dingen heus wel beter overbrengen en niet zo gemeen, maar toch vind ik dat het gezegd mag worden.

Ik heb altijd begrepen dat vrijheid van meningsuiting ophoudt als die mening discriminerend is. Pin me daar niet op vast, maar volgens mij staat dat in de Grondwet.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:00

Wildgirl schreef:

De criminaliteit, onderdrukking en fraude hadden we ook al voor de multiculturele samenleving!
Heel nederland doet altijd alsof het nog nooit iets fout heeft gedaan.
Zegt iemand de kolonie Indonesië iets?
De gruwelijkheden die het Nederlands leger daar heeft gedaan word vandaag de dag nog niet erkend door de Nederlandse staat.
Word gewoon in de doofpot gedaan. Dus het argument dat we opeens allemaal criminelen in ons land binnen laten vind ik een zeer zwak argument.