Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laetitia schreef:mariska32 schreef:ik kan me heel erg goed voorstellen dat ze daar gek worden van de onzin telefoontjes,zaken als de kat loopt buiten maar het regent![]()
waarom ik afgeef?
omdat ik nu meerdere gevallen ken waar het de spuigaten uitloopt.
1 zaak speelt al jaaaaaaaaaaaaaaaaren,en dan praat ik echt over blubber,wormen [tot de dood!] ondervoeding ect ect.
en na wat zand in de ogen gestrooid te hebben bij de DB begind het feest steeds weer opnieuw.
oke daar kan je 1 of 2 x intrappen maar geen jaartje of 20?
weer een ander word melding van gemaakt,later blijkt door meerdere.om een heel lang verhaal kort te maken,gebeurd niets mee.
ik heb zelf niet gemeld,ben ik niet van plan ook.
je snapt wel waarom.
Je moet je er wel bewust van zijn dat de DB zich binnen de wet moet begeven! Ze MOGEN vaak niets doen en dat is het frustrerende.
Als de Nederlandse Grondwet nu eens aangepast wordt door de politiek mbt dierenwelzijn en een organisatie als de DB als overheidsorgaan gaat dienen, kunnen er heel wat zaken wel aangepakt worden...
Vergelijkingen met Animal Cops heb ik vandaag ook gemaakt, helaas is de wetgeving in Amerika heel anders dan hier in Nederland en Europa. En met die wetgeving moeten we het dus doen...hoe frustrerend ook.
Voorbeeldzaak: iemand doodde eksters op zijn land en hing ze vervolgens aan de bomen, om andere vogels te weren van zijn akkers.
De DB en LID mochten hier geen actie op ondernemen, dit is namelijk binnen de wet mogelijk, het was op zijn land en op eigen grondgebied mag je dieren volgens de wet doden...
knuffeldier schreef:Wat ik me wel afvraag: waar blijft de partij voor de dieren? Hadden die er inmiddels al niet eens voor kunnen zorgen dat de db meer bevoegdheden krijgt?
laetitia schreef:@frieswytske: dat is wel een kwalijke zaak! Heb je een klacht ingedient?
En waarom deden ze het alleen voor het geld? Je bedoelt het geld dat ze van de gemeente zouden krijgen voor het opvangen van het dier? Hoeveel krijgen ze per rit?
Perrokai schreef:Dus dit is absoluut geen makkelijk vraagstuk om even op te lossen. Roepen hoe slecht de DB georganiseerd is kunnen we allemaal.....komt weer voort uit onwetendheid en onbegrip maar los het dan maar eens op. Roepen uit idealisme zet geen zoden aan de dijk in het echte leven. Helaas ! Want wat zou de wereld er mooier uitzien als dat wel zo was.