Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 13:47

:n die trekt zijn oordeelgewoon dus :n

Man schijt al gevangen te zijn toch ?

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:53

Ja, het is bevestigd dat hij inderdaad al opgepakt is.

Inderdaad, ik kon m'n oren niet geloven, sensatiebeluste vent dat het is! Heb direct de tv uitgezet, zal vanavond wel kijken op de minder sensatie-beluste zender... Bah.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:00

Wat een verschrikkelijk bericht, ik hoorde het net op het nieuws.
Denk je dat je kinderen veilig op het kinderdagverblijf zitten........

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:03

Oh gosh, mijn tante heeft een eigen kdv. Ik denk dat als dit mocht gebeuren, het gauw afgelopen is!
Wat een drama zeg, hoe kunnen mensen zoiets in hun botte kop halen... :(

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:05

:oo :oo :oo Onvoorstelbaar dit.. wat een klap voor de ouders en het kinderdagverblijf!! Je reinste nachtmerrie :\

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:10

Zag het ook op het nieuws...echt vreselijk.

Wat een paniek en chaos zou er geweest zijn, en wat een paniek bij de ouders. Je zou je kindje maar verloren hebben op deze manier. Niet te beschrijven.

Vreselijk...

Ik snap uberhaupt niet dat mensen zomaar binnen kunnen lopen bij kinderdagverblijven en scholen (denk aan de kleuterschool waar een paar jaar geleden een jongetje is neergestoken).

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:11

blijkt dus dat er ipv 5 doden nu 2 dodelijke slachtoffers zijn.
Ik ben er echt niet goed van, die zou uit een gesticht komen wat verder.
Gelukkig is hij opgepakt maar welke straf hij gaat krijgen??? psychiatrische instelling?? of zat hij daar nu al -:(-

Citaat:
Dader opgepakt
De dader kwam met zwart-witte strepen op zijn gezicht geschminkt en met helrood haar op de fiets aan bij het dagverblijf, drong binnen en begon met een mes in het wilde weg uit te halen. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij opgepakt bij de Aldi in Lebbeke. Hij vluchtte naar een psychiatrische instelling waar hij verbleef. Toen hij overmeesterd werd, raakte hij gewond. Hij is naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn motieven is nog niets bekend. De volgens ooggetuigen "extreem magere man" gedroeg zich erg rustig. Hij zou afkomstig zijn uit Grembergen.

Monster!!!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:13

1 Volwassene en 2 kinderen. 10 personen in het ziekenhuis zeiden ze net op de belgische tv.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:14

Pffffffff.......Zit hier met open mond te kijken. wat een gestoorde zak -:(- -:(-
Het zal je kindje maar zijn. Bah moet er niet aan denken.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:14

Dat doet niet anders dan veranderen met die slachtoffers, al 4 keer hebben ze de titel aangepast...
Damn... toch nog een baby bij... :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:17

Echt om te kotsen dit nieuws. Ik hoorde het hier op mijn werk op de radio en we hebben besloten dat deze man opgehangen moet worden aan een boom, maar dan zo dat hij net nog met het puntje van zijn tenen op de grond kan. En dan die ouders van de overleden kindjes erop los laten.
Wat ontzettend gruwelijk dit, hoe kan je kinderen iets aandoen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:17

Walgelijk, wat een drama!! Ik vraag me weleens af of iemand echt de gevolgen niet ziet van zijn daden, of dat het hem gewoon niet boeit.
Enge mensen zijn er toch, vreselijk.

Ik heb een tijd een huisgenoot uit Grembergen gehad... Toen hij er was had ik altijd mijn deur op slot, brrrrr, was ook zo'n engerd. We hebben hem na 1 jaar eruit laten zetten. Vast allemaal engerds in grembergen :=

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:18

mijn hemel. hier heb ik geen woorden voor, e rillingen lopen me over de rug, alsjeblieft zeg, hoe gek moet het nog worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:20

En voor dit soort mensen moet de doodstraf maar weer ingevoerd worden. :r

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:35

Echt vreselijk dit zeg. Je zal als ouders maar denken dat je kind veilig op het kdv is en dan dit horen/zien. echteen nachtmerrie

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:37

Dit geeft me echt de koude rillingen wat een gekken lopen er rond op deze wereld.

En hoe vaak het aantal slachtoffers ook veranderd. Elk slachtoffer is er natuurlijk 1 te veel. Wat moeten die ouders en familieleden van personeel en kinderen zich machteloos voelen zeg zeker omdat er steeds een andere berichtgeving naar buiten komt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:41

Er zijn idd 3 doden, waarvan 2 kinderen tussen 0 en 3 jaar. Ook nog ongeveer 10 gewonden.

Die vent zou een psychiatrisch patiënt zijn en een verleden bij het gerecht hebben (hoezo, dat is duidelijk...).

Echt een drama en niet te bevatten dat zoiets gebeurt.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:41

@Faye: ik snap je verontwaardiging en vandaar je reactie, maar dat soort uitspraken vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht :) :o

Ik heb naar het middagnieuws gekeken ( ben Belg ) & het is dus idd zo dat er 2 kindjes reeds gestorven zijn. 1 ervan was in zeer kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis en is daar helaas aan de verwondingen overleden.

Verder werden er digitale foto's gemaakt van de kindjes voor de ouders, omdat die nog steeds niet weten hoe hun kindjes eraan toe zijn, ze willen de kindjes zien maar dat kan nog niet, vandaar de foto's ....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:46

Wat een drama, verschrikkelijk!

Citaat:
Verder werden er digitale foto's gemaakt van de kindjes voor de ouders, omdat die nog steeds niet weten hoe hun kindjes eraan toe zijn, ze willen de kindjes zien maar dat kan nog niet

Meen je dat nou, waarom mogen ze daar niet direkt bij? Dat is toch helemaal om gek van te worden?! :oo

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:48

Goh dat werd verteld, maar weet ik niet meer :o zal wel met reden zijn, anders doen ze zoiets niet! ouders worden nu opgevangen door slachtoffer hulp ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:49

laverite schreef:
@Faye: ik snap je verontwaardiging en vandaar je reactie, maar dat soort uitspraken vind ik persoonlijk wel erg kort door de bocht :) :o

Dat mag jij vinden. Dit soort onverbeterlijke types bezorgen de maatschappij zoveel overlast en ellende. En dankzij geitenwollensokkenbreiers met een groot ego krijgen dit soort lui keer op keer de kans om toe te slaan.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:50

Yinari, wat een belachelijke opmerking :) En dat weet je zelf best!

Zie er hier ook gelijk al enkele schreeuwen dat de doodstraf opnieuw ingevoerd mag worden... prima, dan zijn jullie geen haar beter dan de dader zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:54

Ik schreeuw niet hoor Djeenie :D
En dan maar geen haar beter. Sommige mensen daar moet je de maatschappij tegen beschermen. Er zijn nu eenmaal daden waarmee je elk recht verliest. Als het mijn kind was geweest dan was deze crimineel zijn leven echt niet meer zeker geweest :n

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:57

echt vreselijk ;(
je zal het bericht maar krijgen

ben toch wel een beetje blij dat ik een ouderwetse moeder ben
ben thuis als de kids uit school komen.
al kan dit natuurlijk op een school ook gebeuren.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:58

Kinderen die pijn of angst hebben roepen het hardst om mama of papa, ik mag toch wel geloven dat die ouders hun kind mogen troosten ipv dat ze eerst allerlei onderzoeken moeten ondergaan?????

Het moet ook niet gekker worden in deze wereld.........Ik vind het zo erg voor de ouders en kindjes die dit moeten meemaken...ik hoop dat die kerel zal branden in ... (ookal ben ik niet gelovig). Hoe slecht kan iemand zijn, om weerloze kindjes aan te vallen, het is te zot voor woorden..

Ze zijn wel bezig met het ontwikkelen en invoeren van een vingerscan voor ouders (volgens mij zijn ze er al in grotere steden), om de deur te kunnen openen van een opvang. Dit ook omdat er veel kinderen worden ontvoerd door een ex-pa of ma naar het buitenland en omdat er vaak andere mensen dan de ouders de kinderen ophalen en het zo voor de juffen overzichtelijker blijft.