Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Ascioaal gedrag van mensen! ik kan er niet meer tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:31

Ik ben het volledig met je eens. Het is helemaal doorgeslagen, de ieder voor zich en God voor ons allen mentaliteit.

Dagelijks op straat wordt je er mee geconfronteerd, als je vraagt of de buren de muziek om 2 uur s'nachts wat zachter willen zetten krijg je een grote bek waar je je mee bemoeit en ga zo maar door.

In de supermarkt ben ik daar heel simpel in geworden. Als iemand zijn/ haar zooi al op de band zet terwijl ik nog bezig ben veeg ik het zo van de band af. Moeten ze maar even wachten, doe ik ook.

Maar wat mij ook stoort zijn de reacties van mensen op nieuwsfora en zo. Alles is altijd mensen hun eigen schuld, mogen niet zeuren en ga zo maar door. Als iemand het lef heeft om op een nieuwsforum (of Fok, Geenstijl) te zeggen dat die hulp ergens bij nodig heeft breekt de hel los, nemen mensen hun verantwoordelijkheden niet en zijn profiteurs en uitvreters. Schandalig!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:47

Wow ik ben dus niet de enige die dit opvalt!
Ik word nogal eens voor moraalridder uitgemaakt omdat ik normen en waarden, en dan vooral normale omgang met je medemens, nogal belangrijk vind. Een beetje rekening met elkaar houden is toch niet zo moeilijk? Maar blijkbaar is dat onmogelijk voor veel mensen. De mentaliteit "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" neemt volgens mij best hard toe.

Nou ben ik door de weeks in Utrecht en in het weekend in Drenthe, en daar merk je wel een groot verschil. In utrecht is het veel erger maar ook in drenthe neemt dit gedrag erg toe IMO.

Dan spreek ik nog niet eens over het verkeer, dat is helemaal om te huilen. Maar gewoon buiten op straat, in de winkel etc.
Ik heb me er de laatste maanden vooral over verbaasd aangezien ik een dikke 2 maand op krukken heb gelopen. Dat is niet aan te raden want je word gewoon omver gelopen! Opstaan in de bus? Nee joh, iedereen kijkt een andere kant op. Dat had ik niet verwacht maar het was echt om te janken. Niet eenmalig maar echt elke keer dat ik buiten was kwam ik dit tegen.
Ik ben zo'n waaghals die mensen op dit gedrag aanspreekt, en dat kan aardig agressieve reacties opleveren! Maar zolang je dit op een nette manier doet (ik vind het nogal hypocriet om iemand op een asomanier te wijzen op het asociale gedrag...) valt het meestal wel mee.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 22:56

Ik zelf woon in Almere, als ik je al zeg dat het verschil tussen almere stad en haven megagroot is in almere stad is het gehaast, anoniem, mensen durven elkaar ook bijna niet rechtstreeks aan te kijken.(lijkt het wel)
Kom ik in almere Haven in de supermarkt praat men tegen elkaar, mensen in het centrum die mekaar niet kennen kijken elkaar aan en lachen vriendelijk naar elkaar.
Hemelsbreed nog geen 5 kilometer van elkaar af maar wat een verschil.
Tuurlijk ook daar kom je heus wel wat ..... tegen, maar ik ben niet de enige die dit opvalt!
Mischien komt het wel omdat almere haven toch het dorpje in almere is gebleven?
Kleiner en socialer? ik weet het het niet.
Als er een stad wordt gebouwd waar vriendelijkheid, respect, en medogen het spreekwoord is WIL IK WEL WIL VERHUIZEN! :+
Ps paarden moeten er ook welkom wezen :Y)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 03:38

Ik merk het vooral op festivals en feesten; als de massa het ontdekt, is de gemoedelijkheid deels verdwenen.

Het is gewoon ook een bepaald type mens denk ik, die de verkeerde voorbeelden aan hun kinderen geven, zoals die vader bij Feijenoord. Die denken daar helemaal niet bij na ofzo :?

Verder heb ik er persoonlijk niet zo'n last van, hier (midden in de randstad) zegt men tijdens de hond uitlaten 's avonds nog gewoon gedag. Ik stond laatst met een paar tassen bij mijn auto te klooien en er liep meteen iemand langs: hulp nodig?
Ik weet niet of het aan mijn eigen benadering ligt; ik kijk op straat (als ik alleen loop 's avonds) mensen altijd kort aan (heb ik geleerd van in vreemde landen en steden lopen: niet naar de grond kijken maar vooruit en de mensen kort aankijken, dan ben je niet meer zo anoniem) en als ik iets wil vragen aan een sjacherijnige medewerk(st)er dan begin ik altijd met "hoi, mag ik wat vragen...." en dan draaien ze meestal meteen bij.
Ook kan je bij voordringers een kwaaie blik werpen en dan trekken ze zich er niks van aan, maar als je 'onderzoekend' gaat kijken, zie je ze meestal denken: "oh, oeps"

Het enige waar ik me echt aan erger is het verkeer, en dan met name waar mijn ouders wonen (Oosterhout) ze rijden daar als idioten! Wat was het rustig in de straat met die sneeuw :z kwamen ze tenminste niet meer als idioten de hoek om zeilen in een woonwijk langs een school.

Ik denk dat het gewoon te druk is in ons land op veel plekken of op bepaalde tijden. Ik word daar zo nerveus van soms.
Wat zou ik het heerlijk vinden als er ruimere werktijden kwamen en niet 3/4 van de beroepsbevolking om 16.59u naar huis stormde, om maar om 17.01 thuis te kunnen zijn. En de winkels gewoon elke avond open in plaats van met zijn allen op zaterdag naar de winkelstraat met alle parkeerproblemen en irritaties van dien.
Ik was laatst in Riga (Letland) en ondanks dat er net zoveel mensen wonen als in Amsterdam, voelde het op straat echt helemaal niet druk :?

Tinky12 schreef:
Rijden op de dijk,aan een zijde geparkeerde auto's dus ik rijd op het midden.Komt een auto mij tegemoet

Realiseer je wel, dat als de obstakels aan jouw kant staan, dat jij degene bent die moet wachten, niet de tegenligger :)

Ik heb er laatst wel over na zitten denken, toen het op tv was met die verkeersregelaar die doodgeschopt was ofzo. Dat is echt van de zotte. Maar toen filmden ze een stukje mee met een verkeersregelaar om te laten zien hoeveel agressiviteit er was. Maar ik moet eerlijk bekennen, ik zou ook moeite hebben met niet kwaad worden als ik ergens moet zijn en ik ken de weg niet, en er staat zo'n kerel die zegt botweg: "Je mag er hier niet in want het is afgesloten, en nee ik weet ook geen andere route, dat is niet mijn werk. Doorrijden alsjeblieft, je houdt het verkeer op"
Het is de toon die de muziek maakt? Ik begrijp dat je afgestompt bent soms en het is het moeilijkste wat er is, om iemand voor het eerst voor je te zien en daar je benadering op aan te passen. Maar soms voel ik me op zo'n moment echt benaderd als een lastig stuk vee, je ziet die blik al, je hoort de zucht. En dan ben ik ook geneigd om te zeggen: "Ik kan er niks aan doen hoor, dat jij hier al de hele dag staat en dezelfde vragen hoort."

Ik denk ook dat je beter kan stoppen, als je merkt dat je mensen als een kudde vee gaat zien en niet meer echt aardig kan doen. Ik noem dat 'mensenmoe'.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:30

Ik als nijmegenaar en 14jarige heb een hoop gezien :P

Vooral toen ik in hatert woonde. Ik ben opgevoed heel netjes, Kreeg mijn moeder een nieuwe vriend. Die woonde in hatert, Niet de leukste buurt. Ik loop naar buiten om de buurt te verkennen, Ik zie een oud vrouwtje lopen kom ik tegenmoet. 'Opgerot ****kind' Nou ik schrok me kapot :O
Vreselijk was de tijd in hatert. Met oud en Nieuw midden in het kruispunt een enorme vuur gemaakt. De zeeman afgebrand. Maar nu zijn we gelukkig verhuisd. En in de Meijhorst is het een Héérlijke buurt. Als je maar 1 ding hebt mar je voor bij de kassa. Kassiere's allemaal vrolijk en aardig. Iedereen aardig en leuk.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:56

Pff als ik dit hoor ben ik blij dat ik in een superklein dorpje woon. Hier is het nog echt "ons kent ons". Voorbeeld: Ik ga straks 4 weken lang elke donderdagochtend stage lopen op de peuterspeelzaal in het dorp. Was er gisterochtend even om kennis te maken met de peuterleidster en de kinderen. Leidster vroeg direct waar ik woonde, "ooh dan ben je zeker familie van .... aan de molenweg?" etc.

En ondanks dat wij hier als één van de laatsten in de straat zijn komen wonen (we wonen hier nu ong. 4 jaar), iedereen begroet je alsof je er al jaren woont. Vond ik echt heel erg wennen in de eerste week hier, iedereen zwaaide naar me als ik de straat in kwam fietsen :)
Bij supermarkten is het hier ook allemaal nog best vriendelijk, ik mag bijna altijd voor gezien ik nooit meer dan 4 producten heb, klanten én caissières maken een praatje en ze begroeten je altijd even hartelijk :) .

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:21

Je merkt het overal. Jong en oud. Maak me er eigenlijk niet zo druk om.

Vindt het wel dat er in het verkeer mensen rondrijden die eigenlijk hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen.
Verschrikkelijk, wordt dan echt gestressed en ga dan idd plakken, toeteren.
Echt van die truttekutters die met 5 km de bocht om gaan, of voor groen licht gaan remmen omdat ie al even op groen staat.
Links rijden. En ben zelf nogal een doorrijder dus dat gaat niet samen.

Ik merk het al bij ons op stal.
We hebben een systeem 20 minuten in de paddock nou als je 21 minuten erin staat. breekt de hel los.

Maar ook in de bak. Ze snijden je af als ze (hoog) rijden, en vinden je irritant omdat je een paard hebt die nog niet zo lang onder het zadel is.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:24

sharir schreef:
Je merkt het overal. Jong en oud. Maak me er eigenlijk niet zo druk om.

Vindt het wel dat er in het verkeer mensen rondrijden die eigenlijk hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen.
Verschrikkelijk, wordt dan echt gestressed en ga dan idd plakken, toeteren.
Echt van die truttekutters die met 5 km de bocht om gaan, of voor groen licht gaan remmen omdat ie al even op groen staat.
Links rijden. En ben zelf nogal een doorrijder dus dat gaat niet samen.

Ik merk het al bij ons op stal.
We hebben een systeem 20 minuten in de paddock nou als je 21 minuten erin staat. breekt de hel los.

Maar ook in de bak. Ze snijden je af als ze (hoog) rijden, en vinden je irritant omdat je een paard hebt die nog niet zo lang onder het zadel is.

Kun je het dan ook niet van de andere kant zien? Mensen vinden jou dan waarschijnlijk weer asociaal omdat je begint te plakken en toeteren terwijl zei voorzichtig rijden. Jij gaat over de tijdslimiet van 20minuten terwijl anderen zich na 15 minuten al klaarmaken zodat de volgende op tijd kan. Het is maar een kwestie van perspectief, en verder ook niet aanvallend bedoeld he, ik begrijp jouw standpunt ook wel.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:29

Gelukkig kom ik ook niet zo heel veel asociale mensen tegen, heb ook geen auto dus dat scheelt alweer denk ik. Vanochtend eigenlijk alleen nog maar vrolijke mensen tegen gekomen op een automobielist na, die reed me bijna van mijn sokken.
Waar ik wel altijd aso mensen tegen kom is in de trein. Dat eindeloze gespeel met ringtonen en dan vooral door 40+ ers. Daar word ik echt helemaal niet goed van als ik 2uur in de trein moet zitten. Of van die meiden die hun hele seksleven gaan bespreken... Gevolg is dat ik mijn mp3-speler heel hard zet en dat ik de conducteur niet hoor waardoor ik weer aso over kom ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:32

Als het glad is, worden mensen zelfs asociaal naar strooiwagenbestuurders toe! Dan toeteren ze, drukken ze, en vliegen er voorlangs, waar is hun verstand denk ik dan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:31

Nicolletje schreef:
Tinky12 schreef:
Rijden op de dijk,aan een zijde geparkeerde auto's dus ik rijd op het midden.Komt een auto mij tegemoet

Realiseer je wel, dat als de obstakels aan jouw kant staan, dat jij degene bent die moet wachten, niet de tegenligger :)

De obstakels blokkeerden mijn pad niet,er is ruimte genoeg om met nog 2 auto's te passeren,alleen wel op een rustige wijze.
Niet als ze met een flinke gang(lees:harder dan 50) willen passeren.Bovendien was ik al meer dan halverwege en kan moeilijk mijn paard over de auto's heengooien en wachten totdat "Jos Verstappe" uitgescheurd is ;)

Herrinner mij net nog iets...

Stond te wachten voor de brug..brugwachter laat netjes de schepen passeren.Begin er iemand te schelden dat hij op moet schieten met die #%$^-brug :? ehhhh....dacht eerst dat hij een geintje maakte maar hij meende het echt.
Vroeg nog aan de brugwachter of hij het ook zulk lekker weer vond en hij grijnsde :D
Laat mensen lekker hun werk doen...pffff :roll:

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:24

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo hoog heeft zitten. Ik loop echt al een tijdje te klagen en krijg veel reacties als ' ach, niks aan te doe' Alsof het normaal is...

Sta je (als enige!) op voor een oudere dame op in de bus, kijkt ze je nog niet eens aan.

Ga je boodschappen doen, valt 30 m verderop een oude vrouw van haar fiets, lopen mensen er met een boog omheen op stappen zelf over haar heen!

Het voorbeeld van de buschauffeur hier vind ik ook typisch. Ik zie het ook heel vaak gebeuren maar ik zeg altijd goededag en wacht tot de chauffeur me toestemming geeft om door te lopen, ook al heb ik ov. Hoe weinig mensen hallo zeggen, nog minder zeggen gedag als ze uit stappen.

Ik snap er echt niets meer van! Wat een asociale en egoistische wereld. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me steeds minder veilig voel. Als er iets gebeurd moet je het zelf uitzoeken.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 20:54

Al deze reacties geven me in ieder geval het gevoel dat ik niet de enigste ben die het gedrag van onze samenleving ziet veranderen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:01

Oeh is niet goed dat ik dit lees ben nog steeds aan het koken om een klant die ik dit weekend had .
grrrr....

Hij had 2 een whiskey bij me besteld aan de bar .
Ik kom netjes de whiskey uitserveren en wil me weer omdraaien als die man roept , Hallo Hallo he he ja jij ja heb je er misschien nog een cola bij .
Ik dacht nog laat maar ik geef hem die cola hier heb ik geen zin in.

Een 20 minuten later wil ik de tafels uithalen en zie dat 1 whiskeyglas leeg was die pak ik dan ook mee en loop verder .
Ik hoor wat draai me om en komt die man op me afrennen/hard lopen en wil zo dat whiskeyglas van mijn plateau afpakken maar grijpt mis en pakt me bij mijn borst , hij gunt me geen blik waardig en grijpt het whiskeyglas en ziet dat het leeg is zet het neer en zegt ja dat kun je bij jullie nooit weten he en loopt weg .

Niet eens een excuses niks nada noppes en het ging zo snel dat ik met mijn mond vol tanden stond .
Op dat moment was ik in staat om hem iets te doen maar ik dacht ik loop rustig weg en zeg het tegen mijn werkgever
voor ik ruzie heb .

Maar ik stond te koken en nu nog .

En helaas zie ik dit gedrag steeds meer voorkomen vooral in de sector (horeca ) waarin ik werk .

waar mijn mond een tijd geleden helemaal van openviel was een topic op bokt welke ging over een dronken vrouw in iemands wei die
hoefbevangen paarden aan het voeren was .
er werd toen gezegd dat als je dronken bent je niet helemaal weet wat je doet en ach ze was maar dronken .
nou echt mijn mond viel open .
zal eventueel wel even het topic opzoeken .

reageer straks wel wat inhoudener .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 02:10

Zydeco, ik werk al vanaf 1991 in de horeca en stomme mensen heb je al heel lang en overal. Maar de ouders geven hun kinderen gewoon zelf geen mentaliteit meer mee ofzo.

Toen ik klein was (500 jaar geleden ofzo :+ ) waren mijn ouders een bijzonderheid met mij in een restaurant.
Ik mocht dan ook niet van mijn stoel, niet gillen en rennen.
Toen ik op een gegeven moment zelf in de horeca werkte, kon ik de rennende kinderen uit de keuken plukken :? En als ik ze dan afleverde bij de ouders met het verhaal dat het niet de bedoeling was dat die kinderen rondrenden omdat wij met hete soep liepen en er mensen last van hadden, werd er heel beledigd nog gezegd: "Ja eh, dan moet JIJ uitkijken"

Dit was al in 1995 maar ergens niet lang daarna ben ik de horeca uitgestapt.
Ik vind het op zijn tijd erg leuk maar niet meer 5 dagen in de week.

Het is ook ongelooflijk wat die kinderen meekrijgen tegenwoordig. Wij stonden vorig jaar op een festival en de mensen konden soepsticks en croutons bij hun (gekochte) soep zelf pakken. Ik heb vele, vele ouders gezien die niks kochten, maar wel hun kinderen stuurden: "Ga maar een soepstick pakken"
:? Sorry????? :wow:

Of die keer dat het begon te regenen en iedereen onder onze luifel stond te schuilen. Er stonden 2 kindjes en ik vroeg netjes "Willen jullie wat bestellen"
"Nee we staan te schuilen"
Dus ik zei: "Zouden jullie dan een beetje aan de zijkant kunnen staan, want er willen mensen hier soep bestellen en dat is heet en zo kunnen de mensen die wel wat willen bestellen er beter bij"
Nouuuuu, toen kwam er toch een ontplofte vader uit de hoek :oo wat ik wel niet dacht dat ik was om ZIJN kinderen weg te sturen??

Het schijnt ook heel erg te zijn op scholen, dat ouders op hoge poten naar de leraren komen omdat HUN kind niet gestraft mag worden want hij doet niks fout. In mijn jeugd was het het tegenovergestelde en dat is ook niet goed geweest, maar dit slaat door naar de andere kant.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:23

Nicolletje schreef:
Toen ik klein was (500 jaar geleden ofzo :+ ) waren mijn ouders een bijzonderheid met mij in een restaurant.
Ik mocht dan ook niet van mijn stoel, niet gillen en rennen.
Toen ik op een gegeven moment zelf in de horeca werkte, kon ik de rennende kinderen uit de keuken plukken :? En als ik ze dan afleverde bij de ouders met het verhaal dat het niet de bedoeling was dat die kinderen rondrenden omdat wij met hete soep liepen en er mensen last van hadden, werd er heel beledigd nog gezegd: "Ja eh, dan moet JIJ uitkijken"

Dat is geen fenomeen van de laatste jaren hoor. Zo zijn mijn ouders eens met ons en met een ander gezin met kinderen in een restaurant gaan eten. En dat is ook al bijna 20 jaar geleden! Toen heeft mijn vader die andere kinderen bij hun kraag moeten grijpen en eens de les spellen. De ouders vonden dat goed, maar ze zouden het zelf nooit gedurfd hebben in het openbaar. Want dan krijg je ook meteen opmerkingen dat je te streng bent.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:57

Ik heb het over meer dan 30 jaar geleden dat ik klein was :o

En mijn anekdotes van mijn horecatijd kwamen uit 1990- 1995. Maargoed, ik ga dus al zo lang mee, ik zie het echt wel veranderen hoor.

Maar daarom zeg ik, lastige mensen heb je altijd. Alleen vind ik dat de kinderen alles mogen tegenwoordig. Ik weet dat ik niet de enige ben met deze mening.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:01

Ik merk het vooral op wedstrijden
Meestal zijn het nog jonge meisjes die dan direct stoppen en dan sorry zeggen
Meestal zeg ik dan ook sorry
Ik zeg altijd sorry als het mijn schuld is
Maar soms rijden mensen gewoon vlak voor me langs
Niet zo slim vooral als het een merrie is want daar heeft me knollie een hekel aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:33

Vind het eigenlijk ook een beetje aso dat mensen er maar rekening mee moeten houden dat jouw knollie niet van merries houdt :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:52

Niet persoonlijk naar corinjtuhh bedoeld, maar dat bedoel ik dus, zij is pas 14 (dus jong imo) en vindt dus dat mensen rekening moeten houden met haar paard.
Dit is een beetje wat de jeugd meekrijgt, blijkbaar van de ouders of van 'straat' ?
"Iedereen moet maar opzij gaan voor mij" ?

De situatie die corintjuhh schetst, een ander (waarschijnlijk ook een jeugdige ruiter) vindt precies hetzelfde van Corintjuhh en haar merrie-hatende paard en heeft ook geen zin om opzij te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:19

Dat denk ik wel ja, dat dat is wat de jeugd meekrijgt.

Maar niemand komt op het idee, als het paard bang is in het verkeer, om het paard dan in een veilige situatie verkeersmak te maken. Nee, daar wordt dan de straat mee op gegaan, en automobilisten moeten maar rekening houden met..... en de ruiter dan? Die ondertussen wel haar eigen leven, dat van het paard, en dat van een hoop verkeersdeelnemers in gevaar brengt? Hoeft die dan geen rekening te houden met het overige verkeer?
Met een auto zonder rem ga je ook niet rijden, waarom wel met een paard, dat zomaar van allerlei gekke dingen kan gaan doen? Dat wordt dan ook nog goedgepraat met: het is een vluchtdier.....

Dat vind ík dan een beetje (erg) asociaal.

Ik moet als hondeneigenaar maar rekening houden met paarden die bang zijn voor honden, terwijl ik me afvraag wat je met een paard dat niet met honden om kan gaan, in een losloopgebied doet...... natuurlijk houd ik mijn hond wel bij me, en zorg dat er niets gebeurt, mijn hond is immers een stuk kwetsbaarder als dat paard.
Maar dat wil niet zeggen dat ik die paardeneigenaar niet vertel hoe ik erover denk (btw mogen daar ook helemaal geen paarden komen).

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:23

nou er wordt hier echt zwart wit gekeken.

Ik ben me paard aan het doorrijden, ongeveer 3 maanden onder het zadel. Waarom zou iemand daar geen rekening mee mogen houden. ik houd toch ook rekening met hun maar hij is niet wentbaar.

verkeersmak moet elk paard eens worden, natuurlijk begin je ergens waar het rustig is, maar hij moet toch ooit eens in het drukkere verkeer.

en loslopende honden die op je paard afstormen zijn gewoon heel vervelend. Heb ook een hond gehad die losliep en die riep ik altijd terug. voed gewoon je dieren op.

Je probeert gewoon erg in iedereen te houden. Maar hier word echt wel als een moraalridder gedaan.
Iedereen gaat wel eens door het lint ook al is het niet terecht.
En piept wel eens voor in de rij als jij 2 dingen hebt en je ziet iemand aankomen met een kar met een kop erop.
of op een parkeerplaats als het druk is wacht ik ook niet op me beurt zoals je op de aankomt maar ja je in het gaatje waar plek is.
Loopt ook door als de kassiere het kratje bier niet heeft afgerekend.

Wel vind ik het idd vervelend als je in een restaurant zit en kinderen zijn aan het rondrennen.
Ben zelf kapster en vond het ook verschrikkelijk als heel het gezin meekomt en alleen de moeder moet geknipt worden.
Ze kunnen natuurlijk niet wachten en gaan lekker rennen. en in de chemie hoek rondneuzen. En dan raar kijken als je er iets van zegt.

Maar kom op iedereen denkt aan zijn eigen en kijkt meestal niet verder dan hun eigen wereldje.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 11:02

Tuurlijk doet iedereen wel eens wat onnadenkend, het gaat bij mij juist om de mensen die het gewoon doen, schijt aan de rest zeg ik maar.
Als ik iemand aanspreek op zijn of haar gedrag en ik zie die gene denken en zegen ja sorry heb je gelijk in OKE (onnadenkend gedrag)
Maar er zijn der genoeg die hun schouders ophalen en zich nergens wat van aantrekken.
Dat wat nicolletje schetst heeft volgens mij ook wel een raakvlak,
Iedereen kijkt in zijn eigen kleine cirkel en niet verder, of dat nou een meter om je paard is of de moterkap van je auto.
Als iedereen vooruit zou denken van bv: O over 10 meter komt er iemand aan hoe gaan we het oplossen ipv ik rij hier en ik blijf hier dan zou het er al een stuk prettiger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:55

sharir schreef:
nou er wordt hier echt zwart wit gekeken.

Ik ben me paard aan het doorrijden, ongeveer 3 maanden onder het zadel. Waarom zou iemand daar geen rekening mee mogen houden. ik houd toch ook rekening met hun maar hij is niet wentbaar.

verkeersmak moet elk paard eens worden, natuurlijk begin je ergens waar het rustig is, maar hij moet toch ooit eens in het drukkere verkeer.

Ik snap wel dat hij het drukkere verkeer ooit in moet, maar je mag ook niet met een auto de weg op, waar geen stuur en geen rem op zitten. Als ik het verkeer inga, moet mijn voertuig volkomen betrouwbaar zijn. Waarom dan wel het verkeer in, met een paard waar geen remmen en geen stuur op zitten? Jij bent namelijk niet de enige die er last van heeft.
sharir schreef:
en loslopende honden die op je paard afstormen zijn gewoon heel vervelend. Heb ook een hond gehad die losliep en die riep ik altijd terug. voed gewoon je dieren op.

Dat was in een gebied waar paarden niet eens mogen komen. Wat doen ze er dan?
Wat doet iemand in een losloopgebied voor honden, met een paard dat er bang voor is? Ik snap dat echt niet. Ze brengen alles en iedereen in gevaar, terwijl ze er in de eerste plaats niet horen, en als er wat gebeurt is het de schuld van de hondeneigenaar. Ik hoor nooit eens een ruiter zeggen: "Ja, ik had er ook niet mogen komen..... "

sharir schreef:
Maar kom op iedereen denkt aan zijn eigen en kijkt meestal niet verder dan hun eigen wereldje.

Dat is het hele punt ook.
Ik verbaas me er soms wel over, dat iedereen maar overal recht op denkt te hebben, terwijl het met het besef van plichten slecht gesteld is.....

Denk ook wel dat een oorzaak van het asociale gedrag van sommigen is, dat je (vooral in de stad) nergens op wordt aangesproken, je bent redelijk anoniem, niemand rekent je af op wat je doet. In een dorp is dat toch anders, als je je vaak asociaal gedraagt, sta je toch wel snel bekend als de bonte hond. Zal ook wel een oorzaak zijn, dat het in een dorp vaak veel gemoedelijker toegaat als in de stad.
Plus dat je je automatisch wat socialer opstelt tegenover bekenden, en in een dorp ken je toch rap een hoop mensen......

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 21:46

Ik erger me tegenwoordig vreselijk aan personeel in de winkels! Gisteren was ik bij de Aldi en als je de lege flessen in wil leveren moet je op een belletje drukken. Dat had ik al 3 keer gedaan, maar er kwam niemand.. Dus ik de winkel in om aan een medewerker te vragen of ik de flessen in kon leveren "Ja, moet je daar heen gaan en op dat belletje drukken en niet midden in de winkel!!'' Dus ik vriendelijk gezegd dat ik dat al gedaan had, 3 keer zelfs, maar dat er niemand kwam "Ja, denk je dat we op jou zitten te wachten ofzo?! We hebben heus wel meer werk te doen hoor! Kom op zeg!!" Pardon?!
Het is dat ik voor 6 euro aan statiegeld had, anders hadden ze die flessen van mij in hun reet kunnen steken :P
En ach, zo heb ik wel meerdere voorbeelden van asociaal gedrag in de winkels. Zo is er eens tegen mij gezegd, toen ik vriendelijk vroeg of er een extra kassa open kon want ik zag nog meer medewerkers lopen, omdat er een rij van 6 man voor mij stonden dat ik maar anders lekker weg moest gaan naar een andere winkel, want ze konden klanten als mij wel missen als kiespijn. Heel banketstaaf, maar ik heb m'n karretje laten staan en ik ben ook die winkel uitgegaan.
Nu snap ik heel goed dat als je achter de kassa zit je ook veel chagrijnige mensen heb (heb zelf 1,5 jaar achter de kassa gezeten), maar tegenwoordig is vriendelijkheid heel ver te zoeken in winkels.