Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Betteke schreef:Die ondergrens van modaal komt bij Rock vandaan.![]()
Een modaal inkomen is in Nederland rond de 2500 euro bruto per maand. De Bijstand ligt volgens mij ergens rond de 1000 euro per maand. Nogal een verschil dus.
Rock schreef:Onze financiële situatie is in het verleden iets beter geweest. Verder zijn er heel veel emotionele redenen voor geweest. Kan er heel lang over uitwijden, maar dat is denk ik niet echt nuttig voor de discussie.
We kunnen onze kinderen gelukkig vanalles bieden, alleen verre vakanties zitten er niet in. Ze gaan gewoon op zwemles, en als ze hun diploma hebben mogen ze een andere hobby kiezen. Wel maar ééntje, en niet drie zoals ik vroeger als enig kind van twee fulltime werkende ouders had.
Komende zomer hebben we twee weken gereserveerd waarin mijn man vrij neemt. Als we geld hebben pakken we de auto in en rijden we tot waar de zon schijnt en slaan we daar onze tent op.
Ik zal mijn kinderen nooit laten lijden onder het feit dat wij het financiëel niet al te breed hebben. Desnoods eet ik dan zelf droog brood
KiWiKo schreef:dit soort uitzonderlijke gevallen had ik niet voor ogen als ik de gezinnen in de beginpost van dit topic lees........ Voor situaties als de jouwe is de bijstand een prima vangnet.......... ECHTER denk ik te kunnen denken dat jij NIET de rest van je leven in de bijstand zit, want jij bent volgens mij het type mens dat zich niet berust in die situatie en jij komt ook weer uit de bijstand. Ik heb in dit topic meer de gezinnen voor ogen die al generaties in de bijstand zitten, en het eigenlijk allemaal wel prima vinden zo......... voor zo een leven in de bijstand kies je
Rock schreef:Huursubsidie krijgen wij niet, kinderbijslag inderdaad wel.
Ik heb in 2007 wel gewerkt, maar uiteindelijk ben ik in de ziektwet beland en is mijn contract niet verlengd. Financieel heeft het ons een grotere klap gegeven dan het ons ook echt iets had opgeleverd helaas.
Ik kon nu kiezen, keihard leren om volgend jaar mijn opleiding te kunnen beginnen, of ook nog werken. Er speelt nog meer waardoor momenteel de tweede keuze helaas geen optie was... Maar dat zijn dingen die ik liever niet hier in het topic zet.
russel schreef:Rock schreef:Huursubsidie krijgen wij niet, kinderbijslag inderdaad wel.
Ik heb in 2007 wel gewerkt, maar uiteindelijk ben ik in de ziektwet beland en is mijn contract niet verlengd. Financieel heeft het ons een grotere klap gegeven dan het ons ook echt iets had opgeleverd helaas.
Ik kon nu kiezen, keihard leren om volgend jaar mijn opleiding te kunnen beginnen, of ook nog werken. Er speelt nog meer waardoor momenteel de tweede keuze helaas geen optie was... Maar dat zijn dingen die ik liever niet hier in het topic zet.
Nee, hoor heb je groot gelijk in! Is privé. Wellicht krijg je wel huursubsidie voor een jaar, probeer het eens. Jouw situatie zal in de toekomst alleen maar beter worden.
Maar weet je, s*hit happens en soms is het even 7 magere jaren en dan komen de vette meer.
M.i. is armoede iets wat zo ver de diepte in is, daar kom je niet zomaar uit. Dat gaat verder dan een opleiding en een minder betaalde baan. Die is er vaak niet en die ligt ook niet binnen bereik.
Wildgirl schreef:@amondi; wellicht ben ik wat zwart wit maar ik denk dat het voor de ontwikkeling van de kinderen uit het friese gezin wellicht wel beter zou zijn als ze uit huis geplaatst werden.
Ben het nog niet helemaal met mezelf eens
maar die gedachte kwam wel in mijn hoofd op toen ik zat te kijken(ook met tranen in mijn ogen trouwens!)