LizMD schreef:@Veulen84: Bericht van de TS gaat ook niet over het taalgebruik op Bokt, maar over het taalgebruik in het algemeen. Uiteraard hoef je niet elk bericht onder de loep te nemen, maar om het even na te lezen en de spel/typfouten er uit te halen is een kleine moeite, toch?
Als bedrijf is je site je visitekaartje, ik vind het persoonlijk niet dommig als er meerdere fouten op staan, maar gewoon oerstom. Ik zou als toekomstige klant dat bedrijf echt niet meer serieus nemen als er onwijs veel fouten op de site zouden staan.
Het is imo gewoon echt van belang dat je de Nederlandse taal goed beheerst, ook schriftelijk. Als jij je sollicitatiebrief stuurt kom je niet ver met 'ja, je weet toch wat er staat'.
Grammaticale fouten zit ik op Bokt ook echt niet mee, maar bij fouten zoals ik wordt en hij werdt vraag ik me echt af waar je interesse op school lag.
Ach taalfouten in de buitenwereld zijn in mijn geval nogal van de categorie "eeeh... wat staat daar eigenlijk". De meeste mensen kijken er inmiddels overheen. Ze weten wie ik ben. Ik heb er wel een minderwaardigheidscomplex aan overgehouden. Leuk hoor. 20x in de week uitleggen dat je de moeite heus wel ooit hebt genomen hebt maar dat het in je hoofd zit en het toch niet ziet. Ik neem de moeite niet meer. Mensen nemen me maar zoals ik ben. Inclusief die schrijffouten.
A l l e w o o r d e n z i e n e r v o o r m i j z o u i t . D u s e r z i j n g e e n s p a t i e s , s o m s s t a a n l e t t e r s a n d e r s o m e n s o m s s p r e e k j e z e a n d e r s u i t d a n d a t j e s c h r i j f t , e r z i j n z e l f s l e t t e r s d i e j e n i e t s p r e e k t . V e r w a r r e n d . I k h e b h e t d r u k g e n o e g m e t b e d e n k e n w a a r j u l l i e o o k a l w e e r d e s p a t i e s l e g g e n , d e t o f d e d p l a k k e n . o f e u o f u e s c h r i j v e n.
Alle woorden zien er voor mij zo uit. Dus er zijn geen spaties, soms staan letters andersom en soms spreek je ze anders uit dan dat je schrijft, er zijn zelfs letters die je niet spreekt. Verwarrend. Ik heb het druk genoeg met bedenken waar jullie ook al weer de spaties leggen, de t of de d plakken. of eu of ue schrijven.
Kan me niet voorstellen dat ik elke keer sorry moet zeggen voor als ik het even niet meer weet. Die keer dat ik moe ben, of een woord tegenkom dat niet helemaal aan de standaard taal regeltjes voldoet...
Ik zal het nooit kunnen en met mij 100.000den andere mensen. Mensen die een taalprobleem hebben, mensen die eigenlijk niet van hier zijn, mensen die het nooit goed geleerd hebben. Er zijn zelfs mensen die nooit leren schrijven.
Respectvol dat jij die allemaal oerstom vind. Ik heb respect voor ze: Ze doen het toch elke dag weer, ondanks dat er mensen zijn die ze er keihard op afrekenen.
Ik ben ook wel eens afgewezen op me sollicitatiebrief, ik weet het zeker. Heb er een paar 100 verstuurd en ben slecht een kleine 10tal keren op gesprek gevraagd. Jammer voor die mensen. Ze weten niet wat ze missen aan mij.
Ohja en uit respect voor jou zal ik maar niks zeggen over die typefout in het woord typefout bij jou. 1 waar mijn spellingscontrole geen probleem mee had