"jeugdzorg doelwit van haatsites"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb positieve ervaringen met jeugdzorg

Ja
16 (24%)
Nee
49 (75%)

Totaal aantal stemmen: 65

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:38

MLoeser schreef:
Nou dat is een welkome mededeling :D ik zie en hoor toch voornamelijk negatieve verhalen, helaas... :n

Ik weet niet of je op mij inging, maar dat is negatief :+

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:47

Stef_Winston schreef:
MLoeser schreef:
Nou dat is een welkome mededeling :D ik zie en hoor toch voornamelijk negatieve verhalen, helaas... :n

Ik weet niet of je op mij inging, maar dat is negatief :+

He? stond er niet een bericht onder die jouwe?? :?

s6801881

Re: "jeugdzorg doelwit van haatsites"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:48

Op een verwijderde reactie (denk ik) hoor ik hier toch ook alleen maar negatiefs (op een medewerker na)... Jammer...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:57

Ik weet eigenlijk niet precies wat ik bij de poll moet neerzetten..

Toen het bij mij thuis duidelijk NIET goed ging (jaja, ook ik was het zogenoemde probleemkind, ouders zijn uiteraard altijd perfect he..), en ik regelmatig weken en weekenden bij vriendinnen oid moest slapen omdat ik niet meer thuis welkom was, werd ik ook op de wachtlijst gezet voor uithuisplaatsing. Oh dat ging snel zeg. Niet dus. Heeft bijna een jaar geduurt. Uiteindelijk had mn moeder uitgezocht dat als ze me gewoon op straat gooide, ze wel moesten (bedankt mam.. :roll: ), wat er dus op neer kwam dat ik smorgens op een doordeweeksedag te horen kreeg dat ik 15 minuten de tijd had om mn spullen te pakken en weg te zijn. Tsjah. Sporttas gevult met het eerste wat ik tegen kwam, en naar school gegaan. Gelukkig kon ik bij een vriendin terecht, want jeugdzorg had toch echt geen plek voor mij hoor. Blijkbaar willen ze graag dat je op straat leeft? :+
Uiteindelijk kon ik na geloof ik 2 weken terecht bij een crisisopvang. Vreselijk was het daar. Had als grapje gezegt dat ik er niet langer dan een week zou blijven. Gelukkig voor mij hadden ze dat heel anders opgevat dan ik bedoelde, en was er opeens wél plek in een leefgroep voor me. Raar maar waar..
Oh en over mijn voogd nog maar niet te spreken, wat een eikel zeg, gatverdamme. Uiteindelijk hebben we een klacht tegen hem ingedient, en heb ik een andere voogd gekregen.
En daar komt dus het positieve, want die voogd is geweldig! Echt, zei deed alles wat ze maar kon doen voor me, maar nam ook gewoon de tijd om lekker een bakje thee te drinken met me en over vanalles en nog wat te praten en te lachen.
Uiteindelijk is een half jaar vóór mn 18e de uithuisplaatsing stop gezet (was allemaal via de rechter), maar als uitzondering hadden we geregeld dat ik mn voogd wel tot mn 18e mocht houden. :Y)
Dit is even héél kort hoe het er bij mij is gegaan, ik heb 1000000 negatieve ervaringen met jeugdzorg, maar mn 2e voogd heeft me wel duidelijk een positieve indruk gegeven. Zei was echt hét voorbeeld van hoe ze daar horen te zijn, maar vaak niet zijn.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:58

vanitymay schreef:
tante trien, we hebben het over jeugdzorg, niet thuiszorg...wel vervelend voor je...

Werd geregeld door jeugdzorg. :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:26

Wij kunnen al jaren geen thuiszorg meer regelen, maar goed das wat anders..

Even ter verheldering: ik ben medewerker en dus ook niet onverdeeld positief..sterker nog er gaat een hoop fout! Helemaal mee eens, maar het is niet altijd aan bureau jeugdzorg die er wat aan kan doen, dat bedoel ik alleen maar te zeggen...

Ik hoop alleen dat ik voor mijn pupillen wel beter werk lever, en dat meen ik oprecht..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:30

vanitymay schreef:

Even ter verheldering: ik ben medewerker en dus ook niet onverdeeld positief..sterker nog er gaat een hoop fout! Helemaal mee eens, maar het is niet altijd aan bureau jeugdzorg die er wat aan kan doen, dat bedoel ik alleen maar te zeggen...

Ik hoop alleen dat ik voor mijn pupillen wel beter werk lever, en dat meen ik oprecht..

Het zal vast niet allemaal aan BJZ zelf liggen, maar ik vind dat de mensen die er werken zichzelf ook wel écht mogen inzetten ervoor, en ik heb dat vaak gemist. Mijn conclusie over BJZ is dat als je alles 10x erger maakt, dat je dan veel meer kans hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:43

Volgens mij is dat sowieso.
Het probleem is imo dat de medewerkers daar ook aan handen en voeten gebonden zijn, en idd: je kunt het nooit goed doen.

Met dat meisje Savannah had de Jeugdzorg eerder in moeten grijpen (denk ik ook, maar kon dat ook?) en met die baby van het gehandicapte stel uit Geldermalsen werd de kleine wel weggehaald, en was het ook niet goed....... veel mensen spraken daar schande van, terwijl als het daar mis was gegaan, had de Jeugdzorg natuurlijk in moeten grijpen.......

Lijkt mij lopen op eieren......

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:50

Ik werk niet voor BJZ, maar wel vaak met ze samen. Probleem wat ik vaak tegenkom is dat wij juist niet goed in kunnen grijpen (is vrijwillig) en wat betreft de plaatsen: het komt inderdaad voor dat er geen plaatsen zijn, dan is helaas iets waar de instanties weinig aan kunnen doen, zij zijn afhankelijk van financiering en afspraken met het zorgkantoor. Ik belde een keer het crisismeldpunt en de eerste plek die ze hadden was drie weken verder, en dat is dan crisis. Vaak vinden we toch wel ergens een plekje, maar dat is wel zoeken naar een speld in een hooiberg!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:59

vanitymay schreef:

Dat is ook een aardig tijdje terug, was toen ik 13 was, 5 jaar geleden. :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 13:14

Maar ik denk ook dat jeugdzorg een beetje voor haar eigen probleem zorgt. De organisatie is namelijk zo groot dat er geen goed overzicht mogelijk is. Daarnaast zijn de mensen die zou zouden moeten helpen vaak zo te einde raad dat ze, als ze niet goed worden geholpen, tegen die werknemer geen klacht in durfen/willen te dienen. Dat zorgt er ook weer voor dat jeugdzorg niet de kwaliteit van haar werknemers helder voor ogen krijgt.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:23

hele slechte evaring met jeugdzorg
heb 4 jaar jeugdzorg gehad en 10 voogdes en voogden gehad
steeds stopte ze met werken of ze werden overgeplaatst
kreeg ots en 9 rechtzaken verder werd ik uithuisgeplaatst in een jeugdinrichting (gesloten)
nee dat is goed voor iemand die niks strafbaars heeft gepleegd maar wel als een gevangenen word behandeld heb daar 2 jaar gezeten

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:26

oh ja en jeugdzorg heeft mij laten halen door de politie om 4 uur in de ochtend
ja we kregen een inval... ik was 14 jaar en werd gehaald en de hele dag in een politiecel gezet
en nee ik had echt niks strafbaars gedaan!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:31

Hier ook een slechte ervaring,

Zit er vanaf ongeveer eind mei in ( voor mijn kinderen)
hebben een half jaar zitten wachten tot we eindelijk IETS te horen kregen en nu is die net 3 keer geweest...
In maart moet die weer een rapport schrijven over hoe het nu gaat, nee dat kun je echt zien in die paar keer dat die is geweest :+
Voogd wil verlengen, ja gek he hij heeft nog niks kunnen doen.
Hoop dus dat de rechter het hier niet mee eens is...

Verder is bij iemand die ik ken de kinderen weggehaalt onder het mom van even een rustig weekend voor jezelf om alles op orde te stellen maandag kun je ze weer ophalen, kids zijn dik een maand foetsie geweest en ze hebben haar aan haar lot overgelaten, ze had haarzelf wel weet ik veel wat aan kunnen doen, en als dat was gebeurd hadden ze niet alleen met de familie een groot probleem maar ook met mij

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:48

tessie1985 schreef:
hele slechte evaring met jeugdzorg
heb 4 jaar jeugdzorg gehad en 10 voogdes en voogden gehad
steeds stopte ze met werken of ze werden overgeplaatst
kreeg ots en 9 rechtzaken verder werd ik uithuisgeplaatst in een jeugdinrichting (gesloten)
nee dat is goed voor iemand die niks strafbaars heeft gepleegd maar wel als een gevangenen word behandeld heb daar 2 jaar gezeten

En dat is ook iets waarvan ik vind, dat er écht iets aan moet gebeuren. Jongeren die op civierechtelijke titel (dus uithuis worden geplaatst) horen niet tussen de crimineeltjes die er op strafrechtelijke titel zitten. Nederland moet hier écht iets tegen doen, dit klopt niet.

Gelukkig zijn ze er wel enigszins mee bezig, maar wat mij betreft kan het niet snel genoeg gaan.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:02

inderdaad, het gaat allemaal tergend langzaam, en niets kan. Dus dan is de oplossing jeugdgevangenissen. Dat is geen oplossing, dat is een verergering van het probleem! Er moet snel wat gebeuren.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:54

Momenteel gaat er een petitie rond (online) die aangeboden gaat worden aan de 2e kamer tegen de misstanden.
Dus als iemand de link wil?
Groetjes!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 11:55

Graag, ik denk dat de mensen in dit topic wel willen tekenen O:)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:56

maar ik mag t zeker niet hier neerzetten?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:01

huppelz schreef:
maar ik mag t zeker niet hier neerzetten?

Ik kan zo geen regels daarover bedenken? En als het niet mag wordt er gauw genoeg getemt :D Bokt-cultuur ;)

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:02

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 12:31

Ik heb de boel even globaal doorgelezen, en ze willen echt een verbetering, zijn niet alleen "anti-jeugdzorg" ik denk dat het dus wel nuttig is. Herken ook dingen in de aandachtspunten uit mijn verhaal. Ik heb dus ook getekend.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:08

Ik heb zelf geen ervaring met Jeugdzorg. Maar ik denk dat het ook niet makkelijk is om positieve ervaringen met Jeugdzorg te hebben. Zodra je met Jeugdzorg in aanraking komt zit je al niet in een fijne situatie. Zo krijgt Jeugdzorg altijd een negatief gevoel mee. Daarnaast is Jeugdzorg ook nog afhankelijk van heel veel andere instanties, maar als client zie je dat niet, dus ook de fouten / tekortkomingen van andere instanties geven Jeugdzorg een negatief beeld.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 17:05

Anoeska schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met Jeugdzorg. Maar ik denk dat het ook niet makkelijk is om positieve ervaringen met Jeugdzorg te hebben. Zodra je met Jeugdzorg in aanraking komt zit je al niet in een fijne situatie. Zo krijgt Jeugdzorg altijd een negatief gevoel mee. Daarnaast is Jeugdzorg ook nog afhankelijk van heel veel andere instanties, maar als client zie je dat niet, dus ook de fouten / tekortkomingen van andere instanties geven Jeugdzorg een negatief beeld.

Het klopt inderdaad dat verreweg de meeste mensen die in aanraking komen met jeugdzorg een moeilijke tijd doormaken. Maar in veel gevallen heeft de inschakeling van jeugdzorg alleen een negatief effect op de situatie. Van de regen in de drup, en dan verdwijnen ze weer (in mijn geval dan). En nee ik spiegel dus niet mijn negatieve gevoel op die medewerker van jeugdzorg. Evenmin dat hij zaken voor mij heeft geprobeerd te regelen wat niet kon bij andere instanties, in tegendeel: Hij heeft mij allerlei etiketten op zitten plakken bij een intake bij een psycholoog, die door testen als onwaar moesten worden aangetoond. Nee ik weet wat dat betreft genoeg: Ik heb geen positieve ervaring met jeugdzorg, en dat komt niet omdat ik mijn gevoel op de betreffende persoon heb gespiegeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:15

Ik denk ook dat moeilijk is om goede ervaring op te doen, want wanneer ze goede interventies doen zal het sowieso door beide partijen ook negatief gezien worden. Ook omdat er dan vaak negatieve niet zo juiste verhalen in de wereld worden gebracht worden door de ouders.
En de minderheid echt slechte jeugdzorg interventies wint het helaas van de positieve.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 22-01-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt