Abortus - voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:12

Ik ben er voor. Je kunt iemand het leven geven maar ook afnemen. Mensen die abortus laten plegen hebben zo veel geldige redenen (voor zichzelf) waarom zij dat laten doen.

Je kunt niet gelukkig worden als je liever niet zwanger had willen zijn.

Citaat:
vaak hoor je dat abortus moord is... ben ik het niet mee eens, zolang een foetus niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder vind ik het nog geen leven hebben en dus ook geen moord.
Mee-eens :j

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:13

Ik ben voor en ik vind niet dat een ander voor je mag beslissen of de situatie er naar is.

Het is jouw lijf en of je nou zelf een fout hebt gemaakt of dat het onvrijwillig is gebeurt, moet je zelf kunnen beslissen!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:13

Ja, maar goed, als iemand geen kinderen wil, de mogelijkheid tot sterilisatie bestaat, als iemand op jongere leeftijd geen kinderen wil, voorzichtig zijn, dan maar meerdere voorbehoedsmiddelen of geen sex.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:14

Jeaulijn schreef:
Ik heb een paar reacties doorgelezen, ik sluit me aan bij degenen die voor abortus zijn wanneer er sprake is van verkrachting of ziekte of iets dergelijks.

Wanneer het een ongelukje is vind ik dat je geen abortus mag plegen, puur om het feit dat je best weet waar je mee bezig bent geweest, dan had je je maar moeten onthouden van seksuele handelingen, ik hoor verhalen genoeg van mensen die de pil gebruikten of een ander voorbehoedsmiddel en tóch zwanger zijn geraakt, de kans is er gewoon dat het misgaat! Klinkt heel hard, maar zo vind ik het.

helemaal mee eens!

ik vind trouwens ook dat als je verkacht bent of als het kindje iets heeft dat je dan echt wel abortus mag doen!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:15

orange1 schreef:
Ik ben echt Tegen ! moet je maar niet het bed delen je hebt altijd die risico's

En bedankt !!

Ik heb er NIET voor gekozen om door mijn stiefvader verktacht te worden,ik zou iets meer gaan nadenken voor dat je dit zo erin knalt!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:15

Jeaulijn schreef:
Ja, maar goed, als iemand geen kinderen wil, de mogelijkheid tot sterilisatie bestaat, als iemand op jongere leeftijd geen kinderen wil, voorzichtig zijn, dan maar meerdere voorbehoedsmiddelen of geen sex.

Dát is makkelijk praten.

En zijn zoveel gevallen van verkrachting. En dus mogelijkheid op ongewenste zwangerschap en dus een ongewenst een kind.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:16

eenitraM schreef:
Jeaulijn schreef:

Dát is makkelijk praten.

En zijn zoveel gevallen van verkrachting. En dus mogelijkheid op ongewenste zwangerschap en dus een ongewenst een kind.

Even pagina 1 lezen, onderaan ergens ;) (ik gaf een reactie op iemand die weer een reactie op mij gaf)

Edit: Volgende keer even de quoteknop gebruiken
Laatst bijgewerkt door Jeaulijn op 15-01-09 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Ik was 33 toen ik gesterriliseerd werd. Mijn vriendin wilde dit ook op die leeftijd. Maar de arts vond haar te jong en wilde het niet uitvoeren. Het aantal spijtoptanten schijnt nogal hoog te zijn namelijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Cookies schreef:
@carola, dat vind ik echt heel erg voor je. Maar je zegt het zelf ook al: ik zou het doen als ik niet goed voor het kindje kan zorgen. Je moeder heeft ook niet goed voor jou kunnen zorgen. En tuurlijk ben je blij dat je leeft, ik ben ook blij dat je leeft anders had ik nu niet met je kunnen discusieren.

Dat is iets dat later ook zat te bedenken.
Op het moment zelf dat ik in de situatie zat vond ik het verschrikkelijk en wou ik dat ik liever niet geboren was, dit voor 16 jaar lang.
Nu heb ik het er nog steeds heel vaak moeilijk mee, heb niet voor niks ptss daardoor gekregen.
Ik heb ook aangegeven dat ik het heel moeilijk vind om hierover te oordelen en dat ik alleen oordeel vanuit mijzelf voor mijzelf.
Als iemand mijn mening vraagt dan geef ik mijn mening over wat IK zou doen in zo'n situatie.
Ik kan namelijk niet voor een ander bepalen wat die moet doen, dat wil ik ook niet.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:20

Cookies schreef:
Ik was 33 toen ik gesterriliseerd werd. Mijn vriendin wilde dit ook op die leeftijd. Maar de arts vond haar te jong en wilde het niet uitvoeren. Het aantal spijtoptanten schijnt nogal hoog te zijn namelijk.

Hm nou dit wist ik niet. Ik kan me best voorstellen dat iemand spijt krijgt van zoiets, het is onomkeerbaar, maar zou dat niet zo zijn met abortus? Over zoiets moet je aardig snel een keuze maken.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:21

Jeaulijn schreef:

En maakten ze dat maar beter toegangkelijk!!ik weet al vanaf mijn 25 ste dat ik geen kinderen meer wil(heb1 zoon)
Ik kAn niet tegen hormonen de pil etc en wil me laten helpen,ik was te jong nu ben ik 31 en nog mijn huisarts staat erachter gynecelogen zien me aankomen.
Daarbij moet je hetzelf betalen a 1000 euro.
Das wel erg jammer........maar ontopic weer :o

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:21

@ Jeaulijn: Dus als iemand geen kind wil, moet ze maar gaan leven als een non? Nooit sex hebben.
dat is natuurlijk wel heel erg krom he..
En idd dezelfde vraag die cookies stelt..

Ik wil ook geen kinderen, en ik weet dat als ik zwanger zou worden ik het kindje niet de liefde kan geven die het nodig heeft. Moet ik het dan maar houden? en het kindje een liefdeloze jeugd geven? DAT is pas egoïstisch

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:24

Fantastico schreef:
@ Jeaulijn: Dus als iemand geen kind wil, moet ze maar gaan leven als een non? Nooit sex hebben.
dat is natuurlijk wel heel erg krom he..
En idd dezelfde vraag die cookies stelt..

Ik wil ook geen kinderen, en ik weet dat als ik zwanger zou worden ik het kindje niet de liefde kan geven die het nodig heeft. Moet ik het dan maar houden? en het kindje een liefdeloze jeugd geven? DAT is pas egoïstisch

Nee, maar je zou wel extra maatregelen kunnen nemen. Maar dit is gewoon mijn standpunt, het is wel iedereen z'n eigen ding.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:25

Het was 1200 euro, en dat was 4 jaar geleden. Maar ik heb het niet zelf hoeven te betalen.

Lois28

Ben echt voor abortus! Ik vind dat iedere vrouw daar ook zelf over mag beslissen, ongeacht de reden van de zwangerschap. Egoistisch vind ik het niet om abortus te plegen, ik denk dat iedere vrouw die het kind laat weg halen wel een zeer goede reden heeft om dat te doen.

BraveSpots

Degene die in 1 post spreken van moord op een vruchtje bij abortus, maar dat dan wel goed vinden bij verkrachting snap ik niet?

Moord is wel goed als jij niks aan kan doen dat dat kindje er is?

Overigens denk ik er niet zo over hoor...

Cookies

Re: Abortus - voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:28

Dat is inderdaad een beetje een vreemde redenatie Bravespots.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:29

Slotty schreef:
ik zou een kind niet willen laten opgroeien in een slechte omgeving, ongewenst en zonder liefde (of geld. Klinkt bot, maar een kindje kost geld en je wil goed voor een kindje zorgen. Als je jezelf amper/niet kan onderhouden kan er geen kindje bij). Dus ik ben voor abortus. Maar wel abortus in een vroeg stadium (tot 8 weken geloof ik, weet de exacte aantallen niet meer) is het alleen nog een klompje cellen, en dan vind ik het niet erg. Zodra het een 'minimensje' is vind ik het al lastiger..
Bovendien, je bent er snel achter of je zwanger bent of niet. Dus je kan dan ook tijdig beslissen.

Net zoals cookies, er mag niet te licht over worden gedacht. Zo van, ik wil niet veilig, dus dan maar ff een abortus. Dan door naar de kapper en nog even boodschappen doen * bij wijze van ;) *

Met 6a7 weken gaat het hartje kloppen! En kun je al armpjes en beentjes onderscheiden op de echo.

Wat er al gezegd is, ik ben ook tegen mits zwanger door verkrachting (maar je kan ook direct erna de morning-afterpil slikken) en als het leven van de moeder op het spel staat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:31

Jeaulijn schreef:
Wanneer het een ongelukje is vind ik dat je geen abortus mag plegen, puur om het feit dat je best weet waar je mee bezig bent geweest, dan had je je maar moeten onthouden van seksuele handelingen

En voor dat foutje moet je dan maar de komende 18 jaar boeten? En wie wordt hier het slachtoffer van.... juist, het kind!

Over het "ik ben blij dat ik geboren ben", zijn jullie dan ook tegen een spiraaltje (dat er vooral voor zorgt dat een bevruchte eicel zich niet kan innestelen)?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:32

Marigold schreef:
met de stelling eens.
ik ben tegen abortus.
alleen als het leven van de moeder in het geding is is het wat mij betreft een optie, dus met medische redenen.
mensen wennen volgens mij steeds meer aan een maakbare wereld, en zelfs het kunnen kiezen of je wel of niet een kind wilt, na de conceptie, maakt daar inmiddels al deel van uit.
ik denk ook dat veel vrouwen (en hun partners) van tevoren de emotionele nasleep van een abortus ook niet helemaal overzien.

Ik ben voor abortus om een aantal redenen die hier ook al genoemd (dus niet alleen in zaken van verkrachting, incest o.i.d. maar ALTIJD) zijn dus dat behoeft verder geen uitleg maar de grootste onderbouwing vind ik wel dat jezelf of samen met je partner de keuze zelf moet kunnen maken en wat de reden er ook voor moge zijn..... als het kind niet "gewenst" is dan moet je het ook niet laten komen.

De nasleep die hierboven in de quote wordt genoemd is geen reden om het niet te doen lijkt mij want het weegt niet op tegen de nasleep van het krijgen van een kind! De verzorging, de verantwoordelijkheid, de financiele consequenties etc. etc....

Iedere situatie is weer anders en wie zijn wij om te oordelen wat wel en niet kan voor andere mensen?

Ik zal het andere topic ook even lezen....

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:33

[/quote]

Met 6a7 weken gaat het hartje kloppen! En kun je al armpjes en beentjes onderscheiden op de echo.

Wat er al gezegd is, ik ben ook tegen mits zwanger door verkrachting (maar je kan ook direct erna de morning-afterpil slikken) en als het leven van de moeder op het spel staat.[/quote]

dat is niet waar...de cellen die laten een hartactie zien op een echo maar er is dan nog geen spraken van een hart....

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:35

Ik ben voor abortus , ik vind dat iedere vrouw er vast wel een goede rede voor zou hebben om het kind weg te laten halen ...
Dit haalt niet in dat ik niet vind dat sommige mensen daar dan beter over na moeten denken ( voorzichtiger zijn bij de sex ).

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:50

Wij hadden vandaag in de klas toevallig een presentatie van de VBOK (De Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind). Zij vertelde dat het hartje met 6 weken klopt. Verder vinden zij abortus wel goed in het geval dat het leven van de moeder gevaar loopt. Verder nog een reden geloof ik, maar die weet ik niet meer. Het is trouwens écht niet zo dat alle vrouwen die een abortus laten plegen verkracht zijn. Er zijn ook veel vrouwen die een vaste relatie hebben of getrouwd zijn, maar een abortus laten plegen omdat ze door een kind geen carriére kunnen maken bijvoorbeeld.

Binnen 48 uur is de eerste celdeling, dan is het dus al begonnen met groeien, en dat is voor mij al leven.

Zelf zou ik nooit abortus laten plegen, dat weet ik heel zeker.
Als ik het zou doen, zou ik toch voor mijn idee een moord laten plegen. En het blijft toch voor de helft joúw kind.
Ik snap sommige mensen wel dat ze een abortus laten plegen, maar ik zou liever zien dat ze het kind afstaan voor adoptie bijvoorbeeld. Voor de vrouw mentaal lijkt het me ook erg moeilijk (later) in haar leven, als ze abortus laat plegen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:52

odetteke schreef:
En voor dat foutje moet je dan maar de komende 18 jaar boeten? En wie wordt hier het slachtoffer van.... juist, het kind!

Over het "ik ben blij dat ik geboren ben", zijn jullie dan ook tegen een spiraaltje (dat er vooral voor zorgt dat een bevruchte eicel zich niet kan innestelen)?

Een spiraaltje doet toch niks anders als de anticonceptiepil?? Of heb ik dat helemaal verkeerd?
Ik ben erg blij dat ik geboren ben, kan dat nu ook na 20 jaar pas echt en eerlijk zeggen.
Dat betekent niet dat ik iemand kwalijk zou nemen als diegene zou besluiten om abortus te plegen als zij in een situatie zit waarin zij niet goed voor het kind zou kunnen of willen zorgen.
Ik vind dat je een ander niks kwalijk kan nemen als het gaat om het leven van een ander.
Ik ben niet tegen abortus, ik zou zelf alleen niet snel voor een abortus kiezen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:52

Ik ben ervoor dat iedereen dit voor zichzelf zou moeten kunnen beslissen.

Als ik voor mezelf spreek, m'n eerste reactie is altijd: Als ik ongewenst zwanger zou raken zou ik abortus plegen. Maar ik denk dat het echt een hele moeilijke beslissing is als je eenmaal weet dat je zwanger bent, vooral omdat 'baby's' na 4 weken al gevoel krijgen.