Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.
xEline schreef:Gedurende een uur passeerden fietsers en bromfietsers die hem volgens de politie wel zagen liggen, maar niet reageerden. Pas na een uur stopte een voorbijganger en kon de man met een ambulance naar een ziekenhuis worden gebracht.
Karl66 schreef:Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.
Urielle schreef:Als ik iemand zie vallen zal ik die zeker helpen (of iig even vragen of het wel gaat) maar als er om half 6 in het donker een jonge vent langs de kant van de weg ligt durf ik daar echt niet naar toe. Dat mogen jullie harteloos vindenZoals iemand eerder al zegt, straks is het een dronken vent die agressief wordt, of iemand die een truc uitvoert om je te kunnen overvallen of verkrachten. Tegenwoordig moet je in de auto je deuren op slot hebben ivm overvallen bij het stoplicht! Ik weet niet of het altijd al zo was of dat het nu veel in de media is, maar ik durf niet meer hoor, ik wil graag veilig terug naar mijn gezin.
Urielle schreef:Als ik iemand zie vallen zal ik die zeker helpen (of iig even vragen of het wel gaat) maar als er om half 6 in het donker een jonge vent langs de kant van de weg ligt durf ik daar echt niet naar toe. Dat mogen jullie harteloos vindenZoals iemand eerder al zegt, straks is het een dronken vent die agressief wordt, of iemand die een truc uitvoert om je te kunnen overvallen of verkrachten. Tegenwoordig moet je in de auto je deuren op slot hebben ivm overvallen bij het stoplicht! Ik weet niet of het altijd al zo was of dat het nu veel in de media is, maar ik durf niet meer hoor, ik wil graag veilig terug naar mijn gezin.
Marieke_K schreef:Ik fiets regelmatig om zeven uur s ochtends door Rotterdam en moet eerlijk bekennen dat ik dan niet echt in bosjes speur om te zien of er mensen liggen.. Ik heb mijn ipod aan staan en fiets door, zonder al te veel op mijn omgeving te letten.
Niets egoistisch aan, het is namelijk niet zo dat ik verwacht dat er iemand bewusteloos in de bosjes ligt..
Ik kan goed begrijpen dat hij niet is opgemerkt. Ook al had hij liggen roepen dan had ik nog kunnen begrijpen dat hij niet opgemerkt zou zijn, dat hoor je niet met je ipod op. Het wordt weer door de media een uit zijn verband gerukt vind ik. Ga nou eens bij je zelf na of je alles ziet als jij door een donker park fietst, voordat er gelijk geroepen wordt hoe erg het is dat dit gebeurd is (het is ook erg, maar om er nu onwijs veel ophef over te maken en gelijk maar weer uit te gaan van een slechte samenleving vind ik te ver gaan)