Voorbijgangers laten gewonde een uur liggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Voorbijgangers laten gewonde een uur liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:53

Ik heb helaas gemerkt na een val van een paard dat sommige mensen je gewoon laten liggen. Er was zelf iemand die me recht aankeek dus die heeft me echt zien liggen.

Andersom is hier een tijdje geleden een vrouw aangerand die stopte om een man die was gevallen met de fiets te helpen.
Die bleek dus niet echt gevallen te zijn. Ook een gevalletje waar gaat het heen met de wereld.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:55

Jéétje! :oo Verschrikkelijk zeg!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:57

Karl66 schreef:
Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.

Heb t ook net gezien, t was ook nog eens 6:15, zijn er toch ook nog niet zo heel veel fietsers... en idd alles donker, dus vind het niet zo netjes dat gesuggereerd wordt dat er veel voorbijgangers zijn geweest, die hem allemaal gezien hebben en hem bewust hebben laten liggen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:00

Dit was net in hart van nederland.
Het was heel vroeg s'ochtends en donker.
Hij lag in de berm, en om half 6 s'ochtends is het daar echt zo druk nog niet.
Die ouders van de jongen snapte ook dat mensen hem gewoon niet gezien konden hebben.
Als het daar niet verlicht is, dan zie je dat gewoon echt niet, ga maar eens om half 6 op de fiets zitten.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:55

xEline schreef:
Gedurende een uur passeerden fietsers en bromfietsers die hem volgens de politie wel zagen liggen, maar niet reageerden. Pas na een uur stopte een voorbijganger en kon de man met een ambulance naar een ziekenhuis worden gebracht.

Dit bericht suggereerd idd wat anders, vind ik. Als hij idd erg moeilijk zichtbaar is geweest kan ik me er wel wat bij indenken. Niet iedereen speurt 's ochtends vroeg de weg en berm af op eventuele ongeregeltheden als omgevallen brommerrijders...
(tja, en ik ging, hoe kortzichtig eigenlijk :o , uit van de situatie waar ik woon, als je daar naast het fietspad valt, zlefs al is het donker, moet iemand wel erg blind zijn om het niet te zien)
Waarom zegt de politie dan eigenlijk dat mensen hem wel hebben gezien en niets hebben gedaan? Als die jongen bewusteloos was zal die zelf het vast niet hebben gemerkt...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:01

Het is idd absurd dat hij er een uur heeft gelegen voordat er iemand kwam om hem te helpen. Ookal betwijfel ik het of ik zelf was gestopt, het was natuurlijk wel nog donker.. Ik zou denk ik de politie hebben gebeld, want wat Katja zegt over dat er een vrouw aangerand was omdat ze iemand wilde helpen, volgens mij gebeurt dat vaker dan je denkt.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 01:24

Karl66 schreef:
Toevallig zag ik net zijn vader op tv. Het was donker, een slecht verlicht fietspad door het park, hij was de berm met bosjes ingegleden, had een donkere scooter en donkere kleren aan. Daarnaast was hij ook nog eens bewusteloos. Grote kans dus dat hij gewoon niet is opgemerkt.

dit geeft natuurlijk een ander beeld van de situatie, onder deze omstandigheden is het best te begrijpen dat hij in het donker echt niet is opgemerkt. Maar ik blijf erbij dat als je iemand echt ziet liggen die hulp nodig heeft en dan gewoon doorrijd (niet specifiek in dit geval maar in het algemeen) dan ben je echt niet goed bezig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 06:43

Als ik iemand zie vallen zal ik die zeker helpen (of iig even vragen of het wel gaat) maar als er om half 6 in het donker een jonge vent langs de kant van de weg ligt durf ik daar echt niet naar toe. Dat mogen jullie harteloos vinden :D Zoals iemand eerder al zegt, straks is het een dronken vent die agressief wordt, of iemand die een truc uitvoert om je te kunnen overvallen of verkrachten. Tegenwoordig moet je in de auto je deuren op slot hebben ivm overvallen bij het stoplicht! Ik weet niet of het altijd al zo was of dat het nu veel in de media is, maar ik durf niet meer hoor, ik wil graag veilig terug naar mijn gezin.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:31

Urielle schreef:
Als ik iemand zie vallen zal ik die zeker helpen (of iig even vragen of het wel gaat) maar als er om half 6 in het donker een jonge vent langs de kant van de weg ligt durf ik daar echt niet naar toe. Dat mogen jullie harteloos vinden :D Zoals iemand eerder al zegt, straks is het een dronken vent die agressief wordt, of iemand die een truc uitvoert om je te kunnen overvallen of verkrachten. Tegenwoordig moet je in de auto je deuren op slot hebben ivm overvallen bij het stoplicht! Ik weet niet of het altijd al zo was of dat het nu veel in de media is, maar ik durf niet meer hoor, ik wil graag veilig terug naar mijn gezin.

Nou idd.
Ik zou ook best de ambulance of dergelijke willen bellen.. maar stoppen en helpen terwijl het donker is en/of afgelegen.. mij niet gezien. :=

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:33

:oo belachelijk!

Nou moet ik wel zeggen dat ik het met Urielle eens ben :o

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:43

Ik fiets regelmatig om zeven uur s ochtends door Rotterdam en moet eerlijk bekennen dat ik dan niet echt in bosjes speur om te zien of er mensen liggen.. Ik heb mijn ipod aan staan en fiets door, zonder al te veel op mijn omgeving te letten.

Niets egoistisch aan, het is namelijk niet zo dat ik verwacht dat er iemand bewusteloos in de bosjes ligt..

Ik kan goed begrijpen dat hij niet is opgemerkt. Ook al had hij liggen roepen dan had ik nog kunnen begrijpen dat hij niet opgemerkt zou zijn, dat hoor je niet met je ipod op. Het wordt weer door de media een uit zijn verband gerukt vind ik. Ga nou eens bij je zelf na of je alles ziet als jij door een donker park fietst, voordat er gelijk geroepen wordt hoe erg het is dat dit gebeurd is (het is ook erg, maar om er nu onwijs veel ophef over te maken en gelijk maar weer uit te gaan van een slechte samenleving vind ik te ver gaan)

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:08

Karl66 schreef:

Onder deze omstandigheden kan ik het wel begrijpen dat mensen niet helpen (omdat ze het niet zien of omdat ze het niet durven).

Wel sneu voor de jongen dat hij zo lang op hulp moest wachten :(:).

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:17

Jeetje wat erg, maar aan de ene kant vind ik het ook niet heeel erg raar dat mensen hem niet hebben geholpen. Je weet het tegenwoordig maar nooit he. Voordat je het weet word je overvallen of iets in die richting..

Maar als ik iemand zo zal zien liggen, zal ik denk ik niet durven gaan kijken. Maar je kan wel altijd even 112 bellen toch, dan wordt hij in iedergeval geholpen :)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:37

Dan vraag ik me idd af als die bewusteloos was wie heeft moeten zien dat er steeds mensen voorbij kwamen en hebben gekeken,

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:45

Volgens de politie moeten mensen hem gezien hebben. hij verkaart dat zelf niet.

Iederen kan zich best voorstellen dat niet iedereen overal op af durft te stappen, vooral als je van het vrouwelijke geslacht bent, maar tegenwoordig loopt toch bijna iedereen met een mobieltje op zak, dan kun je toch even melding doen bij 112 of ze politie kunnen sturen om te checken, want ook als het iemand met slechte bedoelingen is, moet er iets gedaan! Zo red je dan ook nog eventuele slachtoffers van zo iemand, toch?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 16-01-09 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:47

Niks nieuws, mijn moeder heeft zo lang geleden een halfuur met een gebroken arm gelegen.
En dan niet in een bos, maar een drukker gebied.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:48

stom zeg, je zou er zelf eens moeten liggen..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:49

Urielle schreef:

Hier kan ik me wel in vinden :j Moet ook zeggen dat ik in het donker amper wat zie, dus als ik in het donker fiets concentreer ik me heel erg op de plek waar ik rijd, beetje nachtblind zullen we maar zeggen, maar ik zie gewoon niks... Dikke kans dus dat ik hem ook voorbij was gereden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:06

Ach ik heb het zelf ook een keer meegemaakt dat een bromfietser midden in de nacht op een stille weg onderuit ging. Hij had z'n been gebroken, dus had ik gelijk 112 gebeld voor een ambulance. Maar omdat het om een ongeluk ging, werd de politie er naartoe gestuurd, die constateerden dat de bromfietser lichamelijk niet helemaal in orde was. Dus werd er een arts opgeroepen om te kijken wat er aan de hand was. Die constateerde een beenbreuk, waarna er eindelijk een ambulance opgeroepen werd. Dat heeft alles met elkaar ook maar een uur geduurd.

En het ergste was nog dat mijn jas onder zijn hoofd lag, zodat ik dat uur ook heb kunnen blijven wachten... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:27

Waar is het volk met een eigen mening in dit land man?
Iedereen dacht zeker dat omdat er niemand reageerde, zij dat ook niet hoefte.
Als iedereen er om heen was gaan staan had de rest van het volk dat ook gedaan.
Ziek.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:02

Marieke_K schreef:
Ik fiets regelmatig om zeven uur s ochtends door Rotterdam en moet eerlijk bekennen dat ik dan niet echt in bosjes speur om te zien of er mensen liggen.. Ik heb mijn ipod aan staan en fiets door, zonder al te veel op mijn omgeving te letten.

Niets egoistisch aan, het is namelijk niet zo dat ik verwacht dat er iemand bewusteloos in de bosjes ligt..

Ik kan goed begrijpen dat hij niet is opgemerkt. Ook al had hij liggen roepen dan had ik nog kunnen begrijpen dat hij niet opgemerkt zou zijn, dat hoor je niet met je ipod op. Het wordt weer door de media een uit zijn verband gerukt vind ik. Ga nou eens bij je zelf na of je alles ziet als jij door een donker park fietst, voordat er gelijk geroepen wordt hoe erg het is dat dit gebeurd is (het is ook erg, maar om er nu onwijs veel ophef over te maken en gelijk maar weer uit te gaan van een slechte samenleving vind ik te ver gaan)

Kan het me ook wel voorstellen, en ook dat je liever niet op 'm af stapt omdat het voor hetzelfde een of andere dronken zwerver is.. Maarja, als ik echt had gezien dat er iets niet in orde was had ik dnek ik gewoon 112 gebeld, en hem niet benaderd.. Denk ikd an, want je weet het nooit natuurlijk..