Echt waar, lang geleden dat ik zo ogen heb getrokken.
Ik blijf mijn pil trouwens gebruiken(heb ze voor mijn regels, niet voor seks), ik heb niets met de kerk dus ik doe ook niets met uitspraken, wanneer ze ook gemaakt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:Jeetje, die lui leven echt nog in de Middeleeuwen.![]()
Dan moeten we alle dokters en ziekenhuizen ook maar afschaffen, we mogen immers niet handelen alsof we god zijn.
Citaat:God schiep ons als zijn schepsels hij gaf ons de vruchtbaarheid en de kans om een kindje te krijgen.
Een kind krijgen is een wonder en geen klein wonder nee een groot wonder. Het wordt geschapen door God.
Een volmaakt nieuw mensje wat terwereld komt.
ChantalSmook schreef:Citaat:God schiep ons als zijn schepsels hij gaf ons de vruchtbaarheid en de kans om een kindje te krijgen.
Een kind krijgen is een wonder en geen klein wonder nee een groot wonder. Het wordt geschapen door God.
Kunnen jullie je plaatsen in dit, of andere ideeen hierover?
ChantalSmook schreef:Citaat:God schiep ons als zijn schepsels hij gaf ons de vruchtbaarheid en de kans om een kindje te krijgen.
Kunnen jullie je plaatsen in dit, of andere ideeen hierover?
ChantalSmook schreef:'Wie de pil gebruikt handelt of hij zelf God is'.
RedPassion schreef:Jeetje, die lui leven echt nog in de Middeleeuwen.![]()
Dan moeten we alle dokters en ziekenhuizen ook maar afschaffen, we mogen immers niet handelen alsof we god zijn.
Citaat:Overigins is de gereformmeerde beweging in Nederland nog veel vervelender want daar is pil -en condoom gebruik in sommige gevallen nog steeds uit den boze
Blue_Eyes schreef:Citaat:Overigins is de gereformmeerde beweging in Nederland nog veel vervelender want daar is pil -en condoom gebruik in sommige gevallen nog steeds uit den boze
Hoho... in sommige gevallen inderdaad, dus: sommige uitstulpsels van de gereformeerde kerken. Ik ken echter heel veel mensen in de gereformeerde gezindtes van Nederland en niet 1 (!) die om een of andere reden niet aan anticonceptie 'mag' doen van de kerk. Wat jij benoemt, zijn echt alleen de allerstrengste gemeentes nog.
Blue_Eyes schreef:totaal niet
Hoho... in sommige gevallen inderdaad, dus: sommige uitstulpsels van de gereformeerde kerken. Ik ken echter heel veel mensen in de gereformeerde gezindtes van Nederland en niet 1 (!) die om een of andere reden niet aan anticonceptie 'mag' doen van de kerk. Wat jij benoemt, zijn echt alleen de allerstrengste gemeentes nog.
PriscaZ schreef:Ik denk altijd zo... als er echt een god is die regelt hoe alles gaat op de wereld, dan heeft hij volgens die theorie er toch ook voor gezorgd dat die wetenschappers er kwamen die de pil uitgevonden hebben... Kortom, dan zouden we juist moeten zeggen dat de pil er door god gekomen is.
(het is ook maar een theorie hè...)