Wanneer ben je een dierenvriend?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:51

Zucht,waarom moet hier op bokt toch altijd alles op een persoonlijke vete gegooid worden? We zijn het ergens niet mee eens? Persoonlijke vete! Wordt er iets "niet zo vriendelijks" gezegd: Persoonlijke vete! Maar goed, ik denk dat de TS erop doelt dat niet alle dierenvrienden per sé de aandacht willen hebben. Tuurlijk is het goed om via de media naar buiten te brengen hoe verschrikkelijk er met dieren omgegaan wordt in sommige landen. Anders zou de wereld nog meer het principe krijgen "als mijn tuintje maar schoon is". Ik denk dat we daarmee even met onze neuzen op de feiten gedrukt worden en dat het ons aanmoedigt om verder te kijken als diezelfde neus lang is. En als daardoor mensen helpen, prima toch? De dieren zijn ermee geholpen en daar gaat het toch om? Maar structureel aandacht vragen, en hengelen naar complimentjes om jezelf daardoor beter te voelen..nee,dat gaat voor mij tever.
Dat is een extreme vorm van narcisme mijnsinziens. (dan heb ik het even niet over de reclames op tv, die mensen zijn ervoor opgeleid en er zitten hele organisaties achter!) Er zijn genoeg mensen die individueel een verschil maken voor dieren, gelukkig zijn die mensen er! Maar er dan continue mee te koop lopen? Nee,dat vind ik niet nodig. Mijn oma zei altijd: bescheidenheid siert de mens.
Voor de duidelijkheid, ik heb het hier niet over wie of wat dan ook! Dus nee, geen persoonlijke vete.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:57

Iedereen staat vrij geld te doneren aan wie dan ook. De mensen die dieren in een opwelling (zonder genoeg financiële middelen) opvangen en deskundig zijn, mogen wat mij betreft ook best financieel gesteund worden.

Ik zie echt het probleem niet. Zoals TS voorbeeld aanhaalt van een specifiek persoon die dat doet en haar vriend ondertussen ongewenste pasgeboren kittens verzuipt.... zou me niets maken. Is ook niet echt haar verantwoording toch?

Hier in de buurt zijn ook genoeg mensen die katjes verzuipen. Prima dood als het snel en goed gebeurd :j In de echte wereld in het buitengebied is dat de orde van de dag hoor.

Jij zou ze allemaal droppen in een asiel ??

Dana01

Re: Wanneer ben je een dierenvriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:59

ik zou er voor zorgen dat die ongewenste kittens er niet eens kwamen.... dat zal het verschil wel zijn denk ik :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:00

Dana01 schreef:
ik zou er voor zorgen dat die ongewenste kittens er niet eens kwamen.... dat zal het verschil wel zijn denk ik :+

_O- Hier lopen zo'n 20 zwerfkatten.... komt u maar !!! :D :D :D

Oh en bij ons bedrijf worden regelmatig doosjes met kittens gedropt... door mensen die zelf de verantwoording niet aankunnen. En nee, de dierenambulance komt ze echt niet meer ophalen ;)

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:03

Nou, het spijt me verschrikkelijk, maar kittens verzuipen?? En dan noem je jezelf een dierenvriend?? Als je echt een dierenvriend bent dan heb je een hart...en dan kan je het niet over dat hart verkrijgen om onschuldige kittens te verzuipen! En dan zou het je zeker wel iets maken! Ik kom zelf ook uit een "buitengebied" en ook daar heb je dierenartsen die je kat kunnen laten castreren. Het is niet zo dat er allemaal heikneuters in het buitengebied wonen. Dan voorkom je steeds kittens. Dat is iets diervriendelijker.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:05

voor zover ik heb meegekregen is een kitten verzuipen alleen pijnloos als ze net geboren zijn.... na een uur is het dus al niet meer pijnloos :n

en ik geloof dat je nu wel een beetje afdwaalt, we hebben het hier over eigen dieren, en niet over zwervers :n

al hebben we die hier ook, en we doen ons best die allemaal te laten helpen en ze daarna weer uit te zetten, kost niets, alleen wat inspanning :x

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:07

Maar je zegt zelf al dat er bij jouw bedrijf regelmatig dozen met kittens komen. Dus dan ga ik er even van uit dat jullie daar dan iets mee doen. ( Ga er gemakshalve even van uit dat je ze niet verzuipt) Maar zoek jij daar continue aandacht voor?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:09

Nou, ik verzuip ze niet hoor. Kan ik zelf ook niet. Mijn man wel... die heeft ook een hekel aan poezen. En ik kan hem er echt niet van weerhouden als er weer een doosje met 5 kittens staan (5 x 100,-- euro om te sterriliseren).... voor de melkstal staan.

Ik weet niet hoe en wanneer hij het doet maar weet wel dat ze er even later niet meer zijn. Ook als we nestjes tegenkomen op zolder gaan we zo te werk. Let wel: wij hebben geen poezen. :n En dat het bij jou in je omgeving niet gebeurd?? Dream on zeg :D ;)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:10

Op mijn werk worden we jaarlijks geconfronteerd met de nodige kittens, waar men mee in de maag zit omdat ze ze niet kwijt kunnen. We nemen ze alleen nog aan als ze een borg betalen voor sterilisatie van de mama poes. De borg krijgen ze terug als wij het bewijs van de DA hebben gekregen dat de mamapoes ook daadwerkelijk geholpen is. Anders hebben we binnen notime van dezelfde persoon weer kittens waar hij/zij mee in de maag zit. Je moet grenzen stellen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:11

iedereen gaat anders met dieren om.. Ik vind niet dat dat vaste regels voor zijn. ( ja mishandelen enz uit gesloten) Maar er zijn mensen die hun honden altijd buiten hebben lopen, ze eten geven.. en verder geen aandacht schenken.. Daarom kunnen deze mensen nog wel dierenvrienden zijn.. maar ze hebben t miss druk met andere dingen:) Je hebt ook mensen die hondjes kleertjes aantrekken en hele dag tegen zich aandrukken.. tsjah die mensen zullen wel erge dierenvrienden zijn.. maar op een hele andere manier. Ik denk dat je goed voor je dier zorgt, en er bent het dier gewoon geeft wat het nodig heeft, plus de liefde die je ervoor voelt. Hoe zich dat uit, moet ieder voor zich bepalen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:12

Dana01 schreef:
voor zover ik heb meegekregen is een kitten verzuipen alleen pijnloos als ze net geboren zijn.... na een uur is het dus al niet meer pijnloos :n

en ik geloof dat je nu wel een beetje afdwaalt, we hebben het hier over eigen dieren, en niet over zwervers :n

al hebben we die hier ook, en we doen ons best die allemaal te laten helpen en ze daarna weer uit te zetten, kost niets, alleen wat inspanning :x

Hebben we het over eigen dieren?? Ik weet het niet.... TS heeft het in de openingspost echt over verzopen kittens dus ik ga niet off topic. Vreemd trouwens dat jij en horsima precies schijnen te weten over wie en waarover het gaat ;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:13

ik zeg nergens dat het hier in de omgeving niet gebeurd :n
ik zeg alleen dat wij er alles aan doen om het te voorkomen.... en dat beste slimmerik.... is nou het verschil tussen jou en mij :D

ik begin trouwens wel een beetje het gevoel te krijgen dat jij toch iets persoonlijks probeert uit te vechten hier.... daar gaat het hier niet om :n

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:15

Slimmerik hou eens op met je insinuatie's zeg.
Jouw achterdocht over een persoonlijke vete.
Kijk eens naar jouw eigen onderschrift (over persoonlijke vete gesproken).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:15

horsima schreef:
Maar je zegt zelf al dat er bij jouw bedrijf regelmatig dozen met kittens komen. Dus dan ga ik er even van uit dat jullie daar dan iets mee doen. ( Ga er gemakshalve even van uit dat je ze niet verzuipt) Maar zoek jij daar continue aandacht voor?

Maar wie zoekt nu constant de aandacht dan? Hier op bokt zijn wel wat "reddingen" geweest. De oneerlijke reddingen daar prik je zo doorheen...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:16

er word toch nergens gezegd dat het om bokt ging???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:16

_O- _O- Oh my God.... het kwartje valt bij mij...

Tjonge het is het trieste stelletje wat achter potverdikkie aan zit. Gadver .

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:17

Ook bij mij in de omgeving gebeurd het slimmerik, dat zal ik niet ontkennen. Zo naief sta ik niet in het leven, don't worry. Maar ik vind het niet getuigen van dierenliefde als je dat kan. Niks tegen jou of je man, absoluut niet, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Er zijn zat andere manieren waarop het anders kan. Manieren die wel diervriendelijk zijn. Ook kittens zijn levende wezens, ofdat ze nou gewenst zijn of niet. Dan nog zijn er mensen die wel blij zijn met die beestjes. Maar goed, ieder zijn mening.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:19

slimmerik schreef:
_O- _O- Oh my God.... het kwartje valt bij mij...

Tjonge het is het trieste stelletje wat achter potverdikkie aan zit. Gadver .

er is een naam voor mensen zoals jij, die overal spoken zien......

wat heb ik in vredesnaam met potverdikkie van doen???????

horsima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:20

Hmmm...zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.Wat heeft potverdikkie hier nou weer mee te maken? En waar maak jij uit op dan dat ik precies weet waar het over gaat? Ik kom hier zomaar even binnenvallen zoals je ziet. Net als jij. En van insinuaties ben ik helemaal niet gediend! Wie begon er hier over persoonlijke vetes? Jij maakt dat er van, ik niet.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:22

Slimmerik, ik dacht hier in een leuk discussietopic te zijn, maar ben jij nu echt uit om het zo te draaien dat het een persoonlijke vete zou zijn? Ik ken de TS niet eens... Maar jouw onderschrift doet me nu inderdaad denken aan achtervolgingswaanzin, is dat geen regelrechte vete in je onderschrift? (ook die persoon ken ik niet).

Ik ben in mijn werk veel bezig met de opvang van laboratoriumhonden en katten, da's vast ook een leuke opening hier, ik ga de discussie met liefde aan, maar ik houd het graag netjes.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:25

Dana01 schreef:
we hebben het hier over eigen dieren, en niet over zwervers :n

Kost niets? Waar laat je dat doen dan, wij moeten er altijd gewoon voor betalen bij de DA?

TS: Jij denkt dat mensen die bij hart van ned enz komen met dieren die ze ergens van gered hebben, zelf die aandacht opzoeken? Om er geld voor los te krijgen? En dat die aandacht en dat geld de reden is dat ze de dieren opvangen?
Dat zou idd niet alleen dierenliefde zijn (evengoed wel goed voor die dieren natuurlijk). Maar ik denk dat veel mensen ook in zo'n programma komen doordat andere mensen ze ervoor opgeven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:25

Ik zet hier even een slotje voor overleg op zodat de mods van NM hier verder naar kunnen kijken.