Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:eertjuh22 schreef:van mij hoeven ze het niet af te schaffen hoor, maar op de 1 of andere manier een leeftijds grens invoeren is misschien wel een idee. anders blijf je van die rebelse kinders van een jaar of 10 houden die het leuk vinden om rotjes naar mensen te gooien![]()
vuurwerk is toch eigenlijk van oudsher bedoelt om de kwade geesten weg te jagen trouwens?
De leeftijdsgrens voor vuurwerk is 16
Mystica schreef:Daarom zeg ik ook: op enkele extreme gevallen na...
Inujojo schreef:Ik vraag me af hoeveel van de mensen die zeuren over dat vuurwerk slecht is voor het milieu ook daadwerkelijk nooit met de auto gaan en al hun afval netjes sorteren en noooooooit iets doen dat de wereld vervuild
Ik heb er totaal geen last van, paarden schrikken nergens van, zijn het gewend. We hadden vroeger wel een hond die helemaal panisch werd, nou ja, die ging achter de bank liggen en lekker met rust laten, beest overleeft het wel.
Het is traditie, je kan dit niet eens verbieden, dan krijg je veel te veel protest vanuit de bevolking. En het op gezette plaatsen vind ik ook niets, dat betekent dat als ik vuurwerk wil zien, ik gezellig naar het dorp mag en oud en nieuw niet thuis mag vieren, omdat ik graag het vuurwerk wil zien en, god verbiede het, ook zelf af wil steken.
En ik vind het goed dat vuurwerk 3 dagen van te voren wordt verkocht, als je dat op de dag zelf doet krijg je zulke enorme rijen voor de kassa dat de helft niet eens aan z'n vuurwerk kan komen, dat is gewoon een beetje klantenservice zodat iedereen rustig een paar mooie vuurpijlen kan halen.
Rotjes en duizendklappers heb ik trouwens ook niets mee, van mij mogen ze die ook afschaffen, het maakt alleen maar lawaai.. Maar dat geweldig mooie siervuurwerk? Prachtig! Ik sta om 12 uur buiten
janouk schreef:Ik ben tegen algemeen vuurwerk. Er zijn zoveel nadelen.
Op vaste plaatsen per gemeente afsteken zou beter zijn. Nog beter: helemaal niet afsteken. Het is ongelooflijk gevaarlijk, gezien de ernstige ongelukken die jaarlijks gebeuren. Veel mensen kunnen niet verantwoordelijk omgaan met vuurwerk. Helaas.
Ik vind verder het niet te begrijpen dat er zo hard voor het mileu geknokt wordt: minder zware metalen, luchtvervuiling, etc. etc. En rond om Oud en Nieuw is dat in ene niet meer belangrijk. Dan schieten wij voor miljoenen aan zwaar vervuilende metalen en andere rotzooi de lucht in.Ik begrijp dat echt niet.
En de paniek bij de dieren is zo groot. Ik woon buiten en om 00.00 u s nachts komen uit de stad zoveel vogels volledig overstuur aanvliegen en landden bij ons in de polder, omdat ze normaal nooit s nachts vliegen.
Nee, ik begrijp het dus niet. Ik vind het ook mooi om naar sier vuurwerk te kijken, maar de vervuiling is zo groot. En die ongelooflijke megaklappen vind ik echt onnodig. Voor mij wegen de voordelen niet op tegen de ongelooflijke nadelen.
Nikki__ schreef:Natuurlijk, laten we de volgende traditie afschaffen.
Over 10 jaar sinterklaar dan maar? Man kost toch alleen maar geld..
Het gaat om 1x per jaar 2/3 dagen. Moeten we tegenwoordig dáár al om zeuren?!
En slecht voor het milieu?
Ach, wat wij in een jaar produceren is god mag weten hoeveel keer slechter dan die 2/3 dagen vuurwerk!