Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colt schreef:Nou laat maar lekker zo t is. Wat kan die ervaren bestuurder nou uitrichten dan als het mis gaat? Die kan ook niet op de rem trappen. Ik vind 17 jarige jochies op scooters al irritant, moet er niet aan denken dat ze meteen al in n auto stappen.
En ik moest ook tot me 18e wachten dus al die andere ook maar
blackstar schreef:Slecht idee om de leeftijd naar beneden te gooien. OP de scooter heb ze al geneens een verantwoordelijkheids gevoel. Hoe zal dat dan gaan in de auto. Ik voorspel de meeste vreselijke ongelukken.
Cyntje schreef:Colt schreef:Nou laat maar lekker zo t is. Wat kan die ervaren bestuurder nou uitrichten dan als het mis gaat? Die kan ook niet op de rem trappen. Ik vind 17 jarige jochies op scooters al irritant, moet er niet aan denken dat ze meteen al in n auto stappen.
En ik moest ook tot me 18e wachten dus al die andere ook maar
Juist die verdwijnen dan, showen dat ze op hun achterwiel kunnen rijden, schieten overal langsaf, rijden over stoepen etc etc...
Ok, met auto's kun je ook gekke dingen uithalen maar ik vind die geniepige scootertjes veel erger! Komen overal vandaan geschoten.
blackstar schreef:Bizzybijtje, is mijn mening. En wat als er een "ervaren" chauffeur mee gaat. Wie bepaalt wat een ervaren chauffeur is (als je 10 jaar je rijbewijs heb of als je minimaal bv 1 miljoen km heb gereden, wie bepaalt dat?). En hoe rijd die chauffeur in het algemeen. Veels te hard en ook roekeloos? Daar gaat de 17 jarige zich aan meten en dat roekeloze rijgedrag is dan normaal voor de 17 jarige.
Maar dit is mijn mening, als je het er niet mee eens bent is dat ook prima.
Joonsel schreef:Colt; ze moeten begeleid rijden, dus lijkt me sterk dat ze op stap gaan met de auto en dan ook nog eens gaan drinken?
Colt schreef:Met n auto gaat het over het algemeen nogal wat harder allemaal dan met zo'n scootertje. Denk bijvoorbeeld aan onverantwoorde inhaalacties op die rottige 80 KM wegen, snelwegongelukken etc. Dan nog maar te zwijgen over alcohol en verkeer? Die jochies van 17 gaan dan met de auto op stap. En dan maar hopen dat ze niet gaan drinken...
Shadow0 schreef:Het systeem in Belgie is heel anders, en als je de cijfers en de ervaringen bekijkt lijkt het mij ook niet zo'n enorm goed systeem.
blackstar schreef:Ja das ook een goed punt Cynthia, hoe moet de bijrijder ingrijpen wanneer het mis dreigt te gaan. Hoevaak zie je wel niet dat een intructeur ingrijpt.
xKatleentjex schreef:Shadow0 schreef:Het systeem in Belgie is heel anders, en als je de cijfers en de ervaringen bekijkt lijkt het mij ook niet zo'n enorm goed systeem.
Ik vraag me af wat de cijfertjes en ervaringen zijn?
Bizzybijtje schreef:blackstar schreef:Bizzybijtje, is mijn mening. En wat als er een "ervaren" chauffeur mee gaat. Wie bepaalt wat een ervaren chauffeur is (als je 10 jaar je rijbewijs heb of als je minimaal bv 1 miljoen km heb gereden, wie bepaalt dat?). En hoe rijd die chauffeur in het algemeen. Veels te hard en ook roekeloos? Daar gaat de 17 jarige zich aan meten en dat roekeloze rijgedrag is dan normaal voor de 17 jarige.
Maar dit is mijn mening, als je het er niet mee eens bent is dat ook prima.
Daar zijn meningen voor![]()
Ik denk dat ze vrij streng zijn daarop.
Ze mogen ook geen ernstige overtredingen o.i.d. gemaakt hebben.
Maar ja.... wat is een ernstige overtreding.
Cyntje schreef:Colt schreef:Met n auto gaat het over het algemeen nogal wat harder allemaal dan met zo'n scootertje. Denk bijvoorbeeld aan onverantwoorde inhaalacties op die rottige 80 KM wegen, snelwegongelukken etc. Dan nog maar te zwijgen over alcohol en verkeer? Die jochies van 17 gaan dan met de auto op stap. En dan maar hopen dat ze niet gaan drinken...
Er zijn meer dan genoeg volwassenen die dronken achter het stuur kruipen