'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barco

Re: 'Red de mensheid van homoseksueel gedrag'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:24

Gaaaap
sorry voor de oneliner. maar meer kan ik er bijna niet over zeggen.

Leer mensen te accepteren zoals ze zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:28

Zo gevaarlijk zeg als iemand homo is. Rolleyes
Sommige mensen moeten echt eens zich verder gaan verdiepen in dingen voor zulke uitspraken te doen. Iedereen is anders en heeft andere dingen, dus ook niet iedereen valt op het andere geslacht. Komt in de dierenwereld volgens mij zelfs ook voor. Lachen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:29

Juul schreef:
Sommige mensen moeten echt eens zich verder gaan verdiepen in dingen voor zulke uitspraken te doen. Iedereen is anders en heeft andere dingen, dus ook niet iedereen valt op het andere geslacht. Komt in de dierenwereld volgens mij zelfs ook voor. Lachen

Ja dat zag ik laatst op tv... er zijn kudde's schapen, bestaande uit alleen maar mannetjes (behalve in het voorjaar, dan dekken ze ook vrouwtjes). En als je daar als schaap geen homo bent dan kicken ze je eruit. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:31

Fiffill schreef:
Juul schreef:

Ja dat zag ik laatst op tv... er zijn kudde's schapen, bestaande uit alleen maar mannetjes (behalve in het voorjaar, dan dekken ze ook vrouwtjes). En als je daar als schaap geen homo bent dan kicken ze je eruit. Clown

En twee weken geleden was er in de zoo een homo pinguin paartje, en ze konden helaas geen eitjes leggen. Dus gingen ze er altijd stelen bij de andere (zie homos zijn evil) uiteindelijk hebben ze van de verzorgers een eitje gekregen om te verzorgen. En het zijn topouders.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:32

Zoek ook maar eens op dat flamingopaar, ik heb ooit naar wat nieuwsberichten gelinkt hier op Bokt.

Maar ja, die zijn roze. Dat is al genetisch bepaald. Tong uitsteken

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:35

Karin schreef:
Zoek ook maar eens op dat flamingopaar, ik heb ooit naar wat nieuwsberichten gelinkt hier op Bokt.

Maar ja, die zijn roze. Dat is al genetisch bepaald. Tong uitsteken

Huilen van het lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:37

Fiffill schreef:
In de Griekse Oudheid waren er al homo's... en ik weiger te geloven dat alle kerkelijke mannetjes door de jaren heen allemaal zo braaf zijn geweest. Haha!

Onzin.

Die zaten vaak met de handjes aan kleine jongetjes....

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:41

Midasje schreef:

Stigmatiseren van katholieke gelovigen is ook een vak apart, hè. Doe dat dan ook niet.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 23-12-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:48

Persoonlijk vind ik dat het totaal niet hoort, maar ik vind ook niet dat je deze mensen erom kan veroordelen. Als je zo in het geloof staat moet je toch weten dat er altijd een hogere macht daarvoor is.
Leven en laten leven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:49

Negentien Canadese priesters hebben een open brief gepubliceerd in de krant La Presse waarin ze het standpunt over homoseksualiteit binnen de RK-Kerk hekelen. De priesters uit Quebec roepen op tot een dialoog over de priesterwijding van homoseksuele priesters.

De eind vorig jaar gepubliceerde instructie ontzegt mannen met "diepgewortelde homoseksuele neigingen" de toelating tot het priesterambt. Zij zijn volgens het Vaticaan niet in staat om gezonde relaties met mannen en vrouwen aan te gaan, iets wat een priester wezenlijk moet kunnen. Ook hebben ze kritiek over het standpunt dat de Canadese bisschoppenconferentie innam in verband met het homohuwelijk.

De priesters zeggen dat de kerk het niet altijd juist heeft. Als voorbeeld halen ze de slavernij aan die de kerk eeuwenlang als natuurlijk beschouwde. Ook op het politiek, sociaal, familiaal en seksueel vlak zat de kerk al regelmatig fout.

Volgens professor Rik Torfs is de instructie die de wijding van homoseksuele priesters verbiedt, opgesteld om te voorkomen dat de kerk verantwoordelijk gesteld wordt voor misstappen van homoseksuele priesters. Dat zei de professor Kerkelijk Recht aan de Katholieke Universiteit Leuven (KUL), tijdens een studiedag aan KUL.

"De RK-Kerk is als de dood voor burgerlijke aansprakelijkheid. Als een homoseksuele priester een misstap begaat, kan het Vaticaan met de vinger naar diens bisschop wijzen, want die had de man op grond van de instructie nooit tot priester mogen wijden. De aansprakelijkheid gaat zo nooit verder dan de bisschop", aldus Torfs.

Dus als een heteroseksuele priester fouten begaat (wat in het verleden al te vaak gebeurt is) is het minder erg?
Want dan kan de vinger niet gewezen worden, naar mijn idee zijn de screeningen niet alleen voor diepgewortelde homoseksuele neigingen....

Verder karin ROFL

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:50

Kaka schreef:
Midasje schreef:

Stigmatiseren van katholieke is ook een vak apart, hè. Doe dat dan ook niet.

Doe ik zeer zeker niet ben zelf katholiek.....maar het is een feit een hele hoop priesters zaten vroeger/nu aan kleine kinderen. Verdrietig triest zat.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:50

tja de katholieke kerk doet wel vaker rare uitspraken niks aan te doen gelukkig is de meerderheid niet katholiek

maar moslim en die denken hetzelfde erover Nors opkijken
meerderheid bedoel ik de wereldbevolking mee

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:54

Extremist dat is het. Ik ben zelf katholiek opgevoed maar hell no (woordgrapje) dat ik hiermee akkoord ga! Kan me er alleen niet druk om maken. Overigens heb ik het geloof aan de wilgen gehangen, al reeds op mijn tiende begon het me te dagen dat het vrij onzinnig was... Met rare regeltjes en overtuigingen. Laat maar zitten!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:01

De mensheid beschermen? Wat een onzin, door al die geloof kwesties zijn er al zo veel mensen levens kapot gemaakt. Homo's zijn toch ook mensen en horen toch ook bij de "mensheid"? Met zulke uitspraken bescherm je de mensheid niet maar maak je het alleen nog meer kapot. Hoezo tunnelvisie... Scheve mond

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:47

dus de mensheid moet tegen mijn gedrag beschemd worden?

en dat zegt een oude vent in een jurk met rode lakschoentjes Huilen van het lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:50

Ach als homo's Katholieke kindjes konden krijgen zou je hem er niet over horen Knipoog

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:54

Nou, ik heb alvast 29 augustus vrij genomen voor mijn allereerste homo-huwelijk! Ben al druk aan het sparen voor mijn roze jurkje Lachen

En de paus, ach ja, die is ook tegen condoom gebruik. Zegt wel genoeg denk ik....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:02

Nou moet ik ineens denken aan die aflevering van Friends die zich afspeelt tijdens een huwelijk van twee vrouwen. Huilen van het lachen

Zie net dat die aflevering ook echt 'The One With the Lesbian Wedding' heet. Haha!

Maar goed, zo'n paus wordt daar natuurlijk op uitgezocht, op zulke denkbeelden. Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:11

Karin schreef:
Nou moet ik ineens denken aan die aflevering van Friends die zich afspeelt tijdens een huwelijk van twee vrouwen. Huilen van het lachen

"Oh my God, now I've seen everything!!" *LOL* .

Ik zie liever een doodgelukkig homokoppel die niemand tot last is en die in tegenstelling totat wat kortzichtige mensen beweren blijkbaar wel in staat zijn om zelfs kinderen samen op te voeden (getuige een topic dat hier laatst is geweest waarin veel mensen positieve ervaringen hebben met zo'n ouderkoppel), dan een doodongelukkige man die getrouwd is met een vrouw waar hij eigenlijk niet verliefd op is, een kind dat hij eigenlijk niet wenste en enkel omdat iemand beweert dat anders zijn slecht is en je verplicht bent te trouwen en kinderen te krijgen.

Maargoed, uiteraard moet de mensheid beschermd worden tegen de homoseksualiteit. Stel je voor, als we het zo laten zal achter 10 jaar 70 procent homoseksueel zijn, zal de kindergeboortje met 90% dalen en binnen 25 jaar zijn we allemaal uitgestorven en is de enige kleur die je nog tegenkomt roze en paars. Vergeet Al Quada, vergeet Irak, trek allemaal uw ridderuitrusting aan en bevrijdt onze planeet van deze aartsgevaarlijke creaties van de duivel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:39

Ook al tegen condoomgebruik? Dan zijn er straks niet alleen meer mensen, maar automatisch ook meer homo's. Tja. Lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:43

Ik vind je nogal zielig als je zulke uitspraken doet eigelijk,
laat maar lekker kletsen denk ik dan Clown

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:51

Ik schrok me eerlijk gezegd dood van de titel van dit stuk, gelukkig hebben we hier niet te maken met een bokker met extreme gedachten, maar met de paus, daar zijn we het van gewend Nagelbijten / Gniffelen. Maar ik vind het zo verschrikkelijk dat mensen dat kunnen denken. Hoeveel homo's kennen ze? Als mensen elkaar eens zouden accepteren zou het een hoop haat en nijd schelen.. Maar blijkbaar moe je als mens iets haten, anders ben je geen mens

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:28

Ik denk dat we de mensheid beter kunnen beschermen tegen meneer Benedictus zelf die in zijn maagdelijk witte jurk verkondigd dat homo's slecht zijn en condoomgebruik uit den boze is.......

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:46

De paus heeft in mijn ogen gelijk. Als je kijkt wat hij gezegt heeft is dat heel iets anders dan dat wat het nrc zegt.
Citaat:
'De mensheid moet net zo goed gered worden van homoseksueel en transseksueel gedrag als van de vernietiging van de regenwouden. Die vergelijking maakte paus Benedictus XVI vandaag in een kersttoespraak'

Dit kan ik absoluut niet uit de woorden van de paus halen. Dit is iets wat de journalist denkt dat de paus bedoeld, maar dit zegt de paus zelf niet.
Citaat:
,,De tropische bossen hebben onze bescherming nodig. Maar de mens, als wezen, verdient niet minder"

Het gaat niet goed met mensen. Onze wereld maatschappij is erg verhard, veel mensen hebben het erg moeilijk. Honger, geweld en ook is seks veelste gewoon geworden. Er was laatst een topic op bokt, over seks sells, daar leek iedereen het er wel over eens dat seks veelste openlijk is. Jonge kinderen vinden het normaal en hebben al seks op hun 11e. Ik denk dat de paus bedoelt dat we onszelf en onze kinderen hier tegen moeten

Citaat:
De katholieke kerk beschouwt homoseksualiteit niet als een zonde, maar homoseksuele daden wel. In oktober noemde een hoge medewerker van het Vaticaan homoseksualiteit ,,een afwijking, een wond".

Als ze homoseksualiteit niet als zonde zien, maar de daden wel, wat is het probleem? Ze mogen dit toch vinden. Ze veroordelen homo's niet maar de daden wel. Ze veroordelen nog veel meer, maar wij zijn toch nederlanders trots op de vrijheid dat iedereen mag vinden wat hij wil en kan doen wat hij wil. Dan moeten we vind ik ook de katolieke kerk laten vinden wat ze willen, we hoeven het daar niet mee eens te zijn, maar we kunnen hun mening wel respecteren.

Dan het laatste stukje, dat is door een hoge medewerker van het vaticaan gezegd, niet door de paus. Er lopen overal wel onruststokers rond, maar daar hoef je niet de paus op af te rekenen.

Je zegt zelf al aan''Leven en laten leven zou ik zeggen. Laat elkaar in zijn waarde.'' en daarna ''Ik snap eerlijk gezegd niet dat dit soort uitspraken worden geduld?'' Ik vind dit nogal tegenstrijdig.

Ik ben helemaal voor leven en laten leven. Dus laat de paus ook zeggen wat hij wil, zonder dit zo te veroordelen.

Overigens ben ik geen christen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:51

om het nou een afwijking ofzo te noemen gaat me een beetje ver.

Heb liever dat een homoseksueel iets van zn eigen geslacht zoekt dan een schijn relatie huwelijk op te houden iedereen doet maar wat tie wil zolang je een ander geen kwaad doet.
Maar toch vind ik het diep van binnen niet normaal/natuurlijk en je kan banketstaaf wat je wil :p maar als het natuurlijk was geweest had mannetje mannetje of vrouw vrouwtje zich ook wel kunnen voortplanten zonder gebruik van het andere geslacht, en dat is niet mogelijk.
Dus natuurlijk vind ik het niet maar heb er ook geen problemen mee ofzo.