Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:13

Eyck schreef:
@_rosita_; geen geld voor de hartstichting? Dan ben je vast even vergeten dat meneer de hoge pief hartstichting voor een aantal jaar terug heel wat centjes in eigen zak stook??? En dat de huidige directeur meer dan een ton verdient?

JA! Nudat je het zegt, het was de hartstichting...........
En al die vrijwilligers maar voor nop in de kou aan de deuren staan te bedelen Boos!
Ik koop overigens altijd iets bij de kindjes aan de deur als ze komen voor goede doelen hoor. Ook voor sponsering doe ik mee.
Bij ons was het de schoolbus. Laat ik nu daar zelf gebruik van maken.........dus 20 euro gesponserd voor de sponsorloop op school. Een goed doel waar ik ook mezelf mee help Knipoog
En in Midden-Amerika, Guatamala om precies te zijn houten lepels gekocht van boeren met duurzaam hout.
Kwam een heel zielig manneke op de boot in Nicaraqua. Briefje in het Engels dat hij geen geld had voor een boekentas en zo. Nou bedelen ze daar heel veel de kinderen en ik was het een beetje beu dus heb niks gegeven, zag ik 2 minuten later dat hij van de gekregen centjes een ijsje stond te kopen, whahaha Clown

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:14

Ik stoor me er totaal niet aan.
Kredietcrisis is ontstaan door hebzucht. Vervelend, maar ik heb met de meeste mensen geen medelijden. Ik vind ook niet dat er voor die mensen geld ingezameld moet worden.

Voor goede doelen die onderzoek doen naar ziektes vind ik dat een ander verhaal, maar om nu te zeggen dat ik het glazen huis zat ben of overdreven vind. Nee dat vind ik niet overdreven.
Ieder goed doel probeert aandacht te krijgen, de meeste radiostations doen wel aan een actie mee.
Ik vond het wel onbeschoft dat mensen van de voedselbank aan het klagen waren over artikelen die gegeven werden. Daar irriteer ik me meer aan en daardoor zal ik ook minder snel geld aan dat goede doel geven.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:14

Naar welke goede doelen gaat het geld dit jaar dan?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:15

Noem eens zo'n flink in de sh*t voorbeeld uit Nederland??

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:17

_rosita_ schreef:
Er zijn zat mensen in Nl die ook flink in de sh*t zitten, waarom daar óók geen aandacht aan.. nee dat mag niet.. want in een ander land hebben ze het nog veeeeeel slechter...
Klopt, maar dat neemt niet weg dat je dan de mensen hier in NL maar aan de kant moet schuiven.

Volgens mij zijn er genoeg acties voor mensen in Nederland. Bijvoorbeeld de hele actie rond de voedselbank. Een geweldig initiatief vind ik dat. Maar wij beseffen ons volgens mij niet hoe goed we het eigenlijk in Nederland hebben. Dat hele Afrika is een ver van ons bed show. En met aan onszelf denken bedoel ik eigenlijk dat we niet stilstaan bij de ellende in de wereld. Wij voelen ons al ellendig als de stalprijzen voor ons paard verhoogd worden. Die mensen voelen zich ellendig omdat ze geen eten hebben, omdat hun familie uitgemoord zijn en omdat hun kinderen ziek worden omdat er geen medicijnen voor ze zijn...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:18

Kom op zeg... ik neem aan dat ik dat toch niet voor hoef te kauwen?
En nee, het is niet te vergelijken met de zielige, arme landen, maar daarom niet minder erg!
Waarom altijd verder kijken en wat het dichtse bij ligt overslaan?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:18

vinos schreef:
Noem eens zo'n flink in de sh*t voorbeeld uit Nederland??

Democratie is sh*t. Clown
Vroeger had je nog vormen dat standaard het volk een gratis dak boven zijn hoofd had, gratis eten en werk. Maar door de hebzucht van mensen werken die vormen niet.
Het is altijd, jij mag wel wat hebben, maar ikke net iets meer als jij Haha!
Dan nog, ik vind gewoon elk jaar dat ze dezelfde richting op gaan, Afrika.
Laten ze dan eens het WNF doen of zo! Dan ga ik meteen mee geld inzamelen!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:19

dus jij vindt dieren zieliger dan mensen?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:21

vinos schreef:

JAAAAAAAAAAAAAA! Zeker, 100%

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:21

_rosita_ schreef:
En nee, het is niet te vergelijken met de zielige, arme landen, maar daarom niet minder erg!

Ik vind het wel minder erg!

En natuurlijk krijgen we niet elke dag met de mensen in Afrika te maken, en zien we wel de Nederlandse 'ellende' in onze eigen omgeving. Daarom is het voor ons gevoel misschien net zo erg. Maar als je er goed over na gaat denken kun je niet met droge ogen zeggen dat mensen in Nederland net zulke erge ellende hebben dan mensen uit bijvoorbeeld Afrika.

Queen heeft trouwens een erg mooi toepasselijk nummer gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=eoFFPc31s9c

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:23

@ vinos: dieren kunnen zich niet verweren..
Mensen hebben nog "de mogelijkheid" om een schuldsanering aante vragen, naar de voedselbank te gaan, een uitkering te krijgen etc.etc. Het is niet prettig, maar het is allemaal wél mogelijk!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:23

_rosita_ schreef:
@ vinos, dat mag...
Ik bedoel er niets negatiefs mee, het is net hoe je het opvangt.
Ik ben het er niet mee eens dat de enige armoe die hier in NL is, dat je geen grotere tv kan kopen, b*llshit.
Er zitten hier zo vreselijk veel mensen in de sh*t in NL. Geld voor kankeronderzoek is er niet, geld voor de hartstichting net zo min, terwijl dit toch érg belangrijke ontwikkelingen zijn.. niet alleen voor NL, maar voor alle volkeren..

Ik vind het dus belachelijk dat alle acties en al het geld maar in het buitenland gepompt wordt.... terwijl er in NL zat mensen of stichtingen zijn die hard geld nodig hebben.
Onzin om te zeggen dat er altijd mensen zijn die het erger hebben, uiteraard, maar waarom niet geld verdelen en niet alles naar het buitenland pompen.

In plaats van geld overal heenpompen, help liever opbouwen en laat die mensen zelfredzaam worden, in de 'arme, zielige' landen heeft men niets aan geld, wel aan aan mensen opleiden en dingen leren. ( op alle vlak.. huizen bouwen, arsten etc etc)
Er gaat al jaaaren geld naar de arme landen en na 10 jaar zijn de reclames nog hetzelfde, help waterputten bouwen... die waterputten zouden er dus allang kunenn zijn... waar is dat geld gebleven?

100% mee eens

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:24

Maar moet het dan precies net zo erg zijn?
Ik snap dat echt niet....
Alle erge dingen zijn erg, de ene wat erger dan de ander....Moet je dan alle dingen die erg zijn voor een land als NL maar laten gaan, want hey.. er zijn ergere dingen in Afrika?

Als er werkelijk zo gedacht zou worden, zou NL net zo 'erg'worden als Afrika...dan is hier niets meer erg tenslotte, want ergens anders is het altijd erger...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:24

niet in de ontwikkelingslanden

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:25

Eyck schreef:
@ vinos: dieren kunnen zich niet verweren..
Mensen hebben nog "de mogelijkheid" om een schuldsanering aante vragen, naar de voedselbank te gaan, een uitkering te krijgen etc.etc. Het is niet prettig, maar het is allemaal wél mogelijk!

Whahaha, ik heb idd nog nooit een aap schuldsanering zien aanvragen Tong uitsteken Alhoewel sommige toch echt op bavianen lijken bij de mensen Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:25

Wel in NL vinos Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:25

vinos schreef:

Ik moet eerlijk ook bekennen, mijn hart doet meer zeer van dierenleed dan van mensenleed. Achja, heb mezelf ook niet zo gemaakt, ik heb gewoon veel meer met dieren dan met (de meeste) mensen. Mijn 'goede-doelen geld' gaat dan ook altijd naar goede! stichtingen voor dieren.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:27

Om daar nog even op terug te vallen; mensen zijn over het algemeen gewoon vreselijk, achterbaks en oneerlijk Knipoog Dieren niet..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:28

Ik heb laatst een aantal foto's gezien van mensen van de voedselbank en 90% van de personen had een behoorlijk overgewicht.
Misschien komt het wel door een ziekte, maar bij sommige mensen kwam de gedachte op dat iets minder eten misschien niet zo verkeerd is Lips are sealed
Wat niet wil zeggen dat er geen zielige gevallen in Nederland zijn.

Zoezi, gratis dak en eten is ook discutabel. Voor mensen die buiten hun schuld om op straat zijn gekomen wel, maar voor verslaafden en mensen die te lui zijn om te werken, nee. En helaas ken ik in mijn directe omgeving ook een zware drugsverslaafde die al een zoveelste afkickpoging doet.

En dierenleed treft mij soms ook meer dan mensenleed. Maar zolang er hebzucht heerst onder de mensen zullen beide wel niet verdwijnen.

BraveSpots

_rosita_ schreef:
Alle erge dingen zijn erg, de ene wat erger dan de ander....Moet je dan alle dingen die erg zijn voor een land als NL maar laten gaan, want hey.. er zijn ergere dingen in Afrika?

Als er werkelijk zo gedacht zou worden, zou NL net zo 'erg'worden als Afrika...dan is hier niets meer erg tenslotte, want ergens anders is het altijd erger...

Er zijn genoeg mensen die letten dat Nederland niet word zoals Afrika (zoals jij bevoorbeeld) dus vind ik dat er gerust ook wat naar het buitenland mag gaan.

Ik ben het wel mee eens dat er veel meer opbouwend zou moeten gewerkt worden, volgens mij word er in de goede doelen sector heel veel geld in de zakken gestoken die nooit niet ter plekke aankomt.

vinos

Eyck schreef:
Wel in NL vinos Knipoog

daarom zeg ik ook dat wij in NL het nog niet zo slecht hebben.

en ook ik ben een slachtoffer van de krediet Crisis, ben sinds 15-12-08 m'n baan kwijt!

loveyoutoo

_rosita_ schreef:

Jij zegt dat het niet minder erg is hier in Nederland dan in Afrika, dat vind ik een beetje een loze uitspraak, want die mensen hebben pas ellende. Hier bestaat nog zoiets als de voedselbank.

Ik zeg trouwens ook niet dat de ergste ellende voor gaat of zoiets. Of dat we alleen maar geld aan Afrika moeten geven omdat daar de ergste ellende is. Ik zeg alleen maar dat ik dit een prima initiatief vind omdat we ook eens wat verder moeten kijken dan ons eigen kikkerlandje. Waarom is het zo 'irritant' dat mensen geld inzamelen voor het goede doel? Laat ze lekker! Kijk er niet naar, geef er niet aan. Maar blijkbaar zijn er heel veel mensen in Nederland die dit wel een goed initiatief vinden, en daar ben ik heel erg blij om...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:29

En dat mogen mensen dan ook zelf kiezen! De een geeft geld aan dierendoelen, de ander aan kankeronderzoek. Ik vind het allemaal even erg, maar het leed in derde wereldlanden verdient extra aandacht, want dat staat het verst van ons bed, dus wordt het snelst vergeten.
Aan kanker gaan veel mensen dood, maar in derde wereldlanden net zo veel, simpel omdat ze geen geld hebben voor goede zorg.

Ik vond de actie voor de voedselbank ook erg goed Ja

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 21:30

vinos schreef:
Eyck schreef:
Wel in NL vinos Knipoog

en ook ik ben een slachtoffer van de krediet Crisis, ben sinds 15-12-08 m'n baan kwijt!

Ah excuus, las dan verkeerd Clown

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 21:31

vinos schreef:
Eyck schreef:
Wel in NL vinos Knipoog

Mijn ventje ook Boos! Vanaf 1 juni 2009 is het gedaan bij DAF! Ach gut