Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ik neem mijn petje af voor iedereen die met hart en ziel, naar eer en geweten z'n best doet om de kinderen en waar mogelijk ook hun ouders zoveel mogelijk te helpen. Maar juist in dat soort instanties, met veel frustratie en bureaucratie zie je helaas dat er ook mensen zijn die zich gaan afsluiten voor het leed en zich blindstaren op regels en procedures. Waarbij ze vergeten dat het hier toch allereerst om mensen gaat, dat de regels een middel zijn om mensen te helpen en niet een doel op zich.
En hoewel het misschien wel enigzins begrijpelijk is dat mensen zich zo ontwikkelen, is mijn respect daarvoor toch wat minder groot.
AmyII schreef:Het was de bedoeling (dat heeft de rechter geëist van jeugdzorg) om het contact met ouder en kind te herstellen en verbeteren (na de uit huis plaatsing) maar bij een hoorzitting bij een onbekende rechter, die zich tijdens de rechtszaak zat in te lezen (man zal het wel druk gehad hebben ofzo...) had een onbekende rechter dus besloten dat alle contact verbroken moest worden...
Nu heeft de eigen kinderrechter van mijn overburen een spoedzitting gepland voor komende donderdag... zegt dat wat? Ik wil geen spoken gaan zien, maar het lijkt mij dat er een paar lekken in het verhaal van jeugdzorg zitten, dan...
Hopen dat het kind in ieder geval met de kerstdagen thuis mag zijn...
Anders hebben de ouders een zware kerst, zonder hun dochter van 18 en zonder hun jongste dochter...
Hun zoon wordt trouwens helemaal gek, die weet niet meer hoe 'ie het heeft...