Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Re: Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodsc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:37

Nee ik heb ook echt geen zin meer om nog met de bus te gaan .. Nagelbijten / Gniffelen. Zeker morgen niet, sta je op, staat het in het groot op de voorpagina van de krant waarschijnlijk en dan lekker op de bus stappen Scheve mond.

lesilla

Re: Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:38

Tieneke schreef:
Macusa schreef:

Misschien heeft het ermee te maken dat Obama juist heeft laten weten de aandacht in het Midden Oosten te verleggen naar Afghanistan. Ik weet niet hoe Europa daarop gereageerd heeft, maar kan me voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft.

België heeft dus pas (2 weken geleden, in de week van de verkiezing) meer F16's gestuurd, daar gaat het zogezegd ook om.

Isabelle: Op een eiland zetten? Heb je enig idee hoe uitgebreid dat terroristennetwerk is? Dat volk krijg je nooit op 1 eiland. Ze kunnen ze ook nooit allemaal pakken. Die kans is echt onbestaande. Anders was het simpel geweest. Ze zijn niet voor niets al zoveel jaren op zoek naar o.a. Bin Laden.

Ging dus iets mis, en het is ook al lang geweten dat hier een groot aantal moslimterorristen zitten, beter allemaal verhuizen naar molenbeek. In het hol van de leeuw zit je veilig toch?

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:27

Ik vind dus niet dat de regering van België iets aan de gevechtsvliegtuigen moet doen maar dus wel dat iedereen er aan helpt om die Al-Quada op te ruimen
Maar die kans is natuurlijk klein als je weet hoeveel mensen daar aan mee werken!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:28

Ik vind dat onze f16 vliegtuigen daar niks te zoeken hebben. Laat ze aub terugkeren! Die mensen daar zouden voedselpakketten en nieuwe huizen moeten krijgen, denk niet da je die met gevechtsvliegtuigen kan bouwen!!!

Ik vond de boodschap ook best akelig, maar anderszijds vond ik ze deels wel gelijk hebben... "Wij" zullen daar wel gaan moorden, maar wij zitten hier veilig...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:32

Trouwens Osama bin laden is "gemaakt" door de Amerikaan.
Ik ga me hier toch maar wat afzijdig houden, want erger me al aan de kortzichtige postjes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:34

chipieke schreef:
Ben benieuwd of de regering er iets mee gaat doen, er was eerder al sprake van een aanval op de kerncentrale van Doel (5km van mijn deur) en vond dat ook al heel eng... Hoop dat er niets van waar is, moet praktisch elke dag met de bus! Heb geen zin in een ontploffing van zo'n ding.

Vraag me eigenlijk af waarom ze niet opnieuw pillen tegen radioactiefheid uitdelen, want wij hebben onze onlangs weggegooid want die waren al een jaar verlopen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 18:37

In Afghanistan is er wel degelijk nog een heel groot probleem met de terroristen. Dat is anders dan in Irak. En voor Europa is het Amerika steunen of Amerika tegen zich krijgen. En ik denk dat we beter Amerika steunen tegen de terroristen dan die gelijk geven en Amerika irriteren. Het is in deze of...of, niet en...en vrees ik.

Gleyla, wat bedoel je met dat eerste? Hij bestaat thans echt hoor Lachen

Katia, vrienden van me in het noorden van ons Limburg vertelden me pas nog dat de tuintjes daar echt radioactief spul bevatten. Ook cadmiumproblemen en zo, nog steeds...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:26

Ik kan er al bijna niet meer door slapen Bloos!

gisteren ging het gerucht dus ik naar mijn zus gebeld gevraagd of ze even naar het nieuws wou kijken en was dus echt waar..

vind het wel heel eng.. en zal nu ook liever niet naar drukke aangelegenheden gaan voorlopig

(en nu ga ik even het topic doorlezen *LOL*

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:29

Gleyla schreef:
Ik vind dat onze f16 vliegtuigen daar niks te zoeken hebben. Laat ze aub terugkeren! Die mensen daar zouden voedselpakketten en nieuwe huizen moeten krijgen, denk niet da je die met gevechtsvliegtuigen kan bouwen!!!

Ik vond de boodschap ook best akelig, maar anderszijds vond ik ze deels wel gelijk hebben... "Wij" zullen daar wel gaan moorden, maar wij zitten hier veilig...

'Wij' moorden daar niet hoor, we bewaken het vliegveld, das alles.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:07

Oud filmpje zogezegd, maar hoeveel keer is het niet dat men zegt dat iedereen moet binnenblijven omdat de stof zo gevaarlijk is. En tien minuten later mag iedereen zijn raam opendoen en is er niks gebeurd. Nuja, ben benieuwd denk dat het er ooit wel aan zit te komen. Er worden genoeg flyers met extremistische boodschappen in de probleemgebieden gevonden. Het is als een trein die je niet kan stoppen.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:58

BraveSpots schreef:
Gleyla schreef:

Idd,België zit daar niet voor de oorlog hoor,België is altijd al neutraal gebleven dus koos nooit de kant van een bepaald land.
België kiest dus eigenlijk 'vrede',dus ik snap niet waarom ze dan een aanslag willen plegen op België ?
Ok,we doen mss niet veel,maar we doen toch ook niets verkeerds ?
Ik vind het echt triest dat je daarvoor gaat zitten dreigen dat je heel België wilt vermoorden,tja,en dan verder ? Zonder België ben je volgens mij ook niet veel,zonder Brussel al helemaal niet (goed,België is niet gigantisch groot,maar alle werelddelen 'hangen toch samen' en vormen toch 1 geheel,dus 1 stukje kan echt niet ontbreken !)
Waarom toch onschuldigen doden,waarom toch iemand willen doden ? Je bent er toch niets mee ? Als die mensen zich er goed bij voelen om een aanslag te plegen op België,vind ik dat ze hen meteen in een isoleercel mogen steken,bij hun zit er wel degelijk een steekje los !
Ik geloof er niet 100 % in,maar toch krijg ik er de kriebels van hoor..

Kyle

Re: Terreurdreiging voor België: VRT en VTM ontvangen boodsc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:05

Toen ik het filmpje zag schoot ik gewoonweg in de lach Haha!
Mocht het geen grote grap zijn, dan hebben die mannen hun hele leven op Mars geleefd aangezien de ondertitelingen die ik gelezen heb (als ze correct zijn) toch wel wat vreemde dingen verkondigden.
én dan heb ik ineens ook een grooooot probleem.
Ik woon in Brussel en ga daar elke dag door het centrum voor mijn lessen No Cheer , dus meestal nog op spitsuur ook. Mijn vriend en mijn vader ook. Dus laten we hopen dat het een grap is Afgod

Edit: Ik vraag mij alleen af hoeveel moslims ze wel niet zouden vermoorden hier Ach gut Nochtans zeiden ze toch echt wel "Het leven van één moslim is ons meer waard dan jullie hele landje". Volgens mij is dat een contradictie in termine!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:53

BraveSpots schreef:
Gleyla schreef:

Tuurlijk... Ik heb duidelijk een andere mening. Denk maar echt niet dat alles gaat zoals ons wordt verteld.
Ik heb ook nog andere bronnen. Ik zie niet enkel vrt en vtm nieuws, maar ik kan ook vergelijken met andere nieuwsbronnen. En geloof me, extreme verschillen dat daar tussen zit hoor!

Ik laat het hierbij.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:01

als ieder land zig nou eens met zig zelf gaat bemoeien en dan ook echt ieder land dan komt er geen oorlog geen honge en die terors stoppen dan ook vast wel want dan is er geen excuus meer

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:05

(zig = zich Vork).
En als elk land zich met zichzelf gaat bemoeien komt het ook niet goed, want de landen hebben elkaar nodig Knipoog.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:08

Gleyla schreef:
Tuurlijk... Ik heb duidelijk een andere mening. Denk maar echt niet dat alles gaat zoals ons wordt verteld.
Ik heb ook nog andere bronnen. Ik zie niet enkel vrt en vtm nieuws, maar ik kan ook vergelijken met andere nieuwsbronnen. En geloof me, extreme verschillen dat daar tussen zit hoor!

Ik laat het hierbij.

Nou, dan weet jij blijkbaar meer dan ik Lachen. Voel je vrij jouw informatie(bronnen) te delen met ons zou ik zeggen...

Ik geloof wel dat het ergens nut heeft, die oorlog in Afhanistan (integenstelling tot Irak).

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:32

Het doel van terrorisme is het zaaien van angst onder de bevolking en zo politieke stabiliteit, zoals wij die kennen in Europa/het Westen, te ontwrichten en op die manier veranderingen af te dwingen. In dit geval wil de Taliban 1 ding: terugtrekking uit Afghanistan zodat ze ongestoord de sharia door kunnen (blijven) voeren. Terugtrekking proberen ze dus af te dwingen met dreigementen aan tal van landen die in Afghanistan actief zijn met het terugdringen van de Taliban en het wederopbouwen van het land voor de bevolking.

Aan de reacties hier te lezen slagen ze er in ieder geval in angst te zaaien, ik vind de reacties persoonlijk nogal overdreven. De tig dreigementen die de Taliban regelmatig uit laat gaan (denk maar eens aan de talloze videoboodschappen naar de VS allen al!) zelden waargemaakt. Er zijn welgeteld 3 grote aanslagen: 9/11, Madrid en Londen. Ik wil hiermee absoluut niet de ernst van deze walgelijke terreurdaden onderschatten, maar om van de huidige dreigementen meteen wakker te liggen...

Ik woon hemelsbreed ik gok 5 kilometer bij de Europoort vandaan, één van werelds grootste petrochemische-industriegebieden. Als ze kwaad willen in Nederland, zitten ze hier goed, ik denk dat één vliegtuig voldoende is om minstens heel Rotterdam en omstreken van de kaart te vegen. Toch laat ik me hierdoor niet op de kop zitten, de kans dat ik morgen geschept wordt door een vrachtwagen is groter. Ik vertrouw erop dat NL voldoende doet om de kans op aanslagen zo klein mogelijk te houden en verder leef ik lekker door Lachen

Onderschat overigens de kracht van de media ook niet; zaken kunnen zo gepresenteerd worden, dat mensen een heel ander zicht krijgen op de werkelijke situatie. Media is en blijft subjectief en voordat je direct afgaat op één bron, moet je eigenlijk gewoon eens rustig om je heen kijken en je inlezen in de hele situatie.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:35

vandaag stond in de krant dat ze nog steeds niet weten of het een grap of echt is. En men weet dat het filmpje al maanden op internet circuleerde en ze er gewoon de muziek & ondertitels onder hebben geplakt dus is nu even afwachten..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:00

Tieneke schreef:
En zoals ik eerder zei: er zijn eerder al aanslagen op Brussel verijdeld. Dus ik denk niet dat het om een grap gaat. Maar ik vrees dan helemaal voor WO III. Dan is alles onzeker.

De illusie dat dat een WOIII heb ik helemaal niet. Net zo min als wanneer nederland gebombardeerd zou worden. Zouden ze het bij rusland proberen, tja, dan was het een ander verhaal.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:59

Netwerk heeft ook zo'n DVD gekregen.

Jaren terug riepen ze al, dat al de landen die vluituigen er hier heen sturen. Kunnen net als New York, terreur verwachten..

Ik zou dit liever serieus nemen, dan een grap.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:10

Inderdaad esperance, ik neem het ook liever serieus dan er nu mee te lachen.

Mijn moeder werkt in de NBB en daar was gisteren bommelding, ik moet je zeggen dan krijg je toch de bibber op het lijf hoor. Dan is het geen ver-van-mijn-bedshow meer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:16

Even de feiten op een rijtje:

1) De muziek(die gewoon van het internet afgehaald kan worden) zorgt ervoor dat de mannen niet hoorbaar zijn.

Welke terroristenorganisatie die zichzelf serieus neemt wil zijn stem niet kenbaar maken? Dan weet je zelf toch ook op voorhand dat de mensen twijfels hebben over je betrouwbaarheid(bv spreken de mensen uberhaupt wel het arabisch van daar?)

2)Even fijn de Nederlandse ondertiteling eronder gezet? Ze doen wel nogal wat moeite voor ons ongelovigen.

3)De beelden circuleren al een hele tijd op het internet. En nu zal er plots de vertaling(in het nederlands) worden bijgegeven?

4)Ik hoorde ook iemand twijfelen over het feit dat ze een dvd opstuurden, naar het schijnt is dat nogal achterhaald(vingerafdrukken etc) en wordt tegenwoordig meer het internet gebruikt.

5)eergisteren nog een islamkenner gehoord die vertelde dat de man op de voorgrond tijdens bepaalde stukken gebaren maakt met zijn linkerhand die volgens de moslims(en dan zeker in het extremistische wereldje) als behoorlijk ongepast worden aanzien.

Wil het zeggen dat het filmpje fake is? Ik geloof naar alle waarschijnlijkheid van wel.
Wil het zeggen dat de boodschap die het filmpje stuurt fake is?
Misschien wel, misschien niet.
Dat het rechtstreeks uit Afganishtan komt heb ik weinig vertrouwen in, maar het is algemeen geweten dat er nog moslimterroristen in België zijn en die kunnen als dreiging wel degelijk zo'n filmpje in elkaar gemonteerd hebben(dat verklaart misschien ook de nederlandse ondertiteling). Als ze dan echt banden hebben en het echt van plan zijn, of als het gewoon dreigementen zijn in de hoop dat de mensen bang genoeg worden om zich terug te trekken, is maar de vraag.

Kan er in België dan een terroristische aanslag gepleegd worden? Natuurlijk, al jaaaarenlang loop je die dreiging. Al sinds het begin van de eeuw. Natuurlijk moet je het serieus nemen dat er wel eens iets zou kunnen gebeuren. Iedere keer als je in een grootstad loopt, loop je het risico op een aanslag. Er zijn al aanslagen verijdelt(kleine Brogel), dus het al zelfs al lang kunnen gebeurd zijn.
Net als je elk moment de kans krijgt om een tweede Hans van Temsche tegen te komen die je neerschiet. Net als er wel eens een gek op je school kan binnenstormen die naar Amerikaans voorbeeld in het rond studenten begint neer te schieten. Net als je nu in je auto stapt en frontaal wordt aangereden door een dronken chauffeur. Net als je rustig thuis kunt zitten 's avonds er plots homejackers binnendringen en je voor dood achterlaten.

Moet je daarom gaan panikeren als je weer met je neus op de feiten gedrukt wordt dat je elke keer iets heel ernstig kan overkomen? Dat is juist wat ze willen bereiken, dat we helemaal in paniek slaan en niets meer durven. Ik blijf er iig niet voor thuis, dat gun ik het nog net niet Lachen .

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:18

Als het grappenmakers zijn, dan hebben ze vooraf toch wel kunnen bedenken wat voor strafrechtelijke gevolgen het met zich mee brengt!?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:22

esperance schreef:
Als het grappenmakers zijn, dan hebben ze vooraf toch wel kunnen bedenken wat voor strafrechtelijke gevolgen het met zich mee brengt!?!

Je hoort vaak genoeg mensen die iets voor de grap doen. Denk maar aan de talloze bommeldingen. Of die pakjes met poeder die bij belangrijke instellingen worden afgegeven en waar niets gevaarlijks aan zit, dat is ook een 'grap'.
Vorig jaar was er een meisje verdwenen. Een grappenmaker bracht ook iedereen in rep en roer door de politie te bellen (anoniem) en ze te vertellen dat hij wist wat er gebeurd was. Na een lange speurtocht hebben ze de man gevonden en het was dus een grap(fantast).

De kans dat iemand denkt dat als hij met handschoenen etc geen vingerafdrukken of ander bewijs achterlaat op een verzonden dvd acht ik dus bijhoorlijk. De reden waarom is dan de vraag. Is het omdat je sympathie hebt voor terrosisten en je de mensen toch bang wilt maken, of is het omdat je juist weer eens de moslimwereld in een slecht daglicht wil stellen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:53

het filmpje de mannen dus zijn wel echt het gaat gewoon over een overgenomen stuk, dus de bewegingen zijn wel echt. En dus is de stem sowieso gemaskerd heeft dus niks met niet kenbaar te maken. Maar desondanks vind het parket dat je alle dreigingen goed moed onderzoeken en terecht. Ik twijfel van de echtheid van dit, maar dat er mensen van extremistische aard in belgie zitten is gewoon echt. En die dreiging is reel en dat we het gewoon toelaten dat er uberhoud extremistische flyers circuleren in sommige moskees vind ik gewoon raar.
Het gaat constant over slechte naam van de moslimwereld, maar dat betekent niet dat je het met de mantel der liefde moet beteken. Word alleen maar erger, gewone moslims vertroeven zich daar ook niet.