2012 Einde van Maya Kalender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Re: 2012 Einde van Maya Kalender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:27

Het stomme is juist eigenlijk dat nou de 2012 beweging het hef in handen heeft. Wetenschappers zeggen juist dat het gewoon bijna niet mogelijk Kan zijn.. Knipoog

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:26

En de hoeveelste keer is dit dat we dood gaan??? Huilen van het lachen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:02

Is gelukkig wel na de olympische spelen van Londen Tong uitsteken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:09

Bizzybijtje schreef:
Zal overigens wel gezellig worden op die Afrikaanse Hoogvlaktes Vork

Nou idd, ik hoop dat ze er wel goed eten hebben,
ik stop voor de zekerheid maar een zakje drop in mn koffer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:35

serena1978 schreef:
Ik vind er ook altijd een hoop ophef over zulke dingen worden gedaan, we zijn inmiddels al zo vaak moeten vergaan. Astroièden die zo vaak langs komen, vloedgolven die er eigenlijk altijd wel zijn. Deeltjesverdelers die altijd al wel zijn gebruikt, maar nu eens iets groter hebben gebouwd dan ooit tevoren. Tja enzo zijn er wel veel meer dingen.
Ik heb ook gelezen dat tussen 23 en 25 december in 2012 de aarde in 1 rechte lijn staat met de andere planeten. Niks mis mee toch dacht ik zo. De Maya,s hebben immers meer van zulke kalenders gemaakt en er zou wel iets zijn dat er een verandering inzit te komen, misschien wel weer een ijstijd. Dat kunnen we denk ik ook wel overleven in deze tijd met deze techniek. Je weet het gewoon niet, alleen je kunt er over sugereren.

Idd! Dat is dus het begin van de nieuwe kalender! Dat is het enige wat er gebeurd...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:41

De aarde heeft een cyclus die ie volgt, vergaan doen we dus toch wel. Als het nu in 2012, morgen over een miljard jaar gebeurd, vergaan doen we toch wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:44

magda_90 schreef:
De aarde heeft een cyclus die ie volgt, vergaan doen we dus toch wel. Als het nu in 2012, morgen over een miljard jaar gebeurd, vergaan doen we toch wel.

Probleem is dat die 'cyclus' niet bestaat... De aarde is gewoon een 'brok' steen. Zoals gezegd gaan we er hoogstwaarschijnlijk toch echt niet aan, en de aarde stopt over een aantal miljard jaar pas met draaien...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:47

Er zijn diverse periodes geweest waaruit ik kan concluderen dat er wel een cyclus is (ijstijd, opwarming, ijstijd etc), bedenk me net wel dat het niet de aarde zelf is maar dat de omstandigheden dat veroorzaken.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:48

Annash schreef:
Tja je blijft het horen. Eerst zien dan geloven denk ik maar. En als ik daarbij omkom, dan heb ik iig nog een indrukwekkend verschijnsel gezien. Clown

haha ja , zo denk ik er ook over
jammer dat je het niet kan navertellen dan Haha!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:58

Maar dan is er toch niemand die het wil horen Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:46

Mas schreef:
Bizzybijtje schreef:
Zal overigens wel gezellig worden op die Afrikaanse Hoogvlaktes Vork

Nou idd, ik hoop dat ze er wel goed eten hebben,
ik stop voor de zekerheid maar een zakje drop in mn koffer Tong uitsteken

kwil net zeggen, lekker knus daar Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:58

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:06

ROFL die is cool Sammie! Maar toch zit er ergens misschien wel een kern van waarheid in.
Ach ja we zien het wel, als 't gebeurd dna gebeurd het. Dan moeten we wel met z'n alle een grote bokt after party houden in het hiernamaals.
Zouden ze daar bokt hebben? *LOL*

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:11

De Maya's waren bijzonder ver voor in hun denken. Ze konden dingen, die wij nu nog niet kunnen begrijpen. Ik denk, dat de kalender niet voor niets ophoud op (21-12?) 2012. Maar dat zal vast niet betekenen dat de wereld vergaat. Het zal wel de overgang zijn naar een ander tijdsperk, zoals de overgang na de bronstijd of na het stenen-tijdperk. Die overgang zal ongetwijfelt niet in 1 dag gebeuren, en misschien merken we het niet eens duidelijk.
En misschien ook wel.
Het einde van de westerse-wereld zoals wij die kennen? Het begin van een periode van vrede?
We zullen wel zien wat er gaat gebeuren en waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:36

kekavo schreef:
De Maya's waren bijzonder ver voor in hun denken. Ze konden dingen, die wij nu nog niet kunnen begrijpen. Ik denk, dat de kalender niet voor niets ophoud op (21-12?) 2012. Maar dat zal vast niet betekenen dat de wereld vergaat. Het zal wel de overgang zijn naar een ander tijdsperk, zoals de overgang na de bronstijd of na het stenen-tijdperk. Die overgang zal ongetwijfelt niet in 1 dag gebeuren, en misschien merken we het niet eens duidelijk.
En misschien ook wel.
Het einde van de westerse-wereld zoals wij die kennen? Het begin van een periode van vrede?
We zullen wel zien wat er gaat gebeuren en waarom.

Idd, naar de volgende maya-kalender die ze nooit hebben gemaakt omdat ze al zoveel werk hadden aan de 1e...

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:14

En misschien zijn ze er wel gewoon niet aan toegekomen. Ze zijn tenslotte zomaar ineens van het ene op het andere moment verdwenen, zonder enig spoor achter te laten. (te oordelen naar wat archeologen zeggen Knipoog )

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:18

*rent snel de schuur in en gaat een onderzeeër bouwen* Sigaar

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:34

Ik ben er niet bang voor, maar de mayakalender houdt echt op in 2012. Dat is dus waarheid, maar de rest van de ondergang van de wereld geloof ik niet in.
We krijgen vast weer wat Indigo of Kristallijne kinderen erbij en hup het is weer klaar Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Ik geloof niet zo in dat doemdenken. Ik denk wel dat er dingen gebeuren die niet direct te verklaren zijn, maar vergaan nee. Ompolen kan ik ergens nog inkomen.

Voor mensen die niet weten wat indigo en kristallijne kinderen zijn hier een link:
http://www.symbolic.be/?CategoryID=340& ... icleID=620
(ik weet niet wat ik hier van moet denken, het is wel waar dat we tegenwoordig veel kinderen met adhd hebben).

Maar wat ik wel verbazingwekkend vind is dat de maya-kalender met diverse dingen in de geschiedenis wel gelijk gehad heeft.

Verder lijkt het alsof mensen aan het veranderen zijn. Ik heb het idee dat er opeens veel meer 'ufo's' gespot worden, dat mensen meer open staan voor onverklaarbare dingen en dat ook melden. Als je eens op www.niburu.nl kijkt, dan valt het gewoon op hoeveel er eigenlijk over spirituele dingen, toekomst, ufo's, chemtrails e.d. geschreven wordt. Of het waar is weet ik niet en laat ik in het midden, maar het valt mij wel op. Maar goed, 10 jaar geleden was internet ook nog niet zo wijd verspreid natuurlijk.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:01

Ja, ik heb ook het idee dat mensen veel meer openstaan voor dit soort zaken.

Indigo-kinderen. Die worden toxch ook wel new-age kinderen genoemt?
haha, we hadden het er laatst nog over op werk. Mijn 2 collega's en ik, 3 ADHD-ertjes bij elkaar. We stonden te bedenken wat er kan gebeuren. Maar we kwamen erop uit, dat er niet voor niets zoveel mensen hooggevoelig zijn. Iets, wat niet in de maatschappij geaccepteert word, maar wat wel steeds vaker voorkomt. Idd, kinderen met ADHD enzo.
We bedachten ons dat we nu niet echt thuishoren in deze wereld, maar dat we strakjes waarschijnlijk veel minder problemen hebben om ons aan de nieuwe wereld aan te passen, wat er ook gebeuren gaat.
Tenslotte voelen we veel beter situaties aan, kunnen we ons waanzinnig goed inleven en hebben we een heel ruime fantasie. En vinden we minder dingen gek of abnormaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:05

kekavo schreef:
En misschien zijn ze er wel gewoon niet aan toegekomen. Ze zijn tenslotte zomaar ineens van het ene op het andere moment verdwenen, zonder enig spoor achter te laten. (te oordelen naar wat archeologen zeggen Knipoog )

Dat bedoel ik. Zoals ik al zei, het moet wel ápeveel werk geweest zijn. En ik denk niet dat ze 'alvast' voor honderden jaren later gaan rekenen Lachen ........

Ik geloof er dus niet echt veel van dat de wereld er aan gaat.
Geef eens één goede reden waarom. Wat zou er dan moeten gebeuren?

Maar ja... ben de Maya's niet echt dankbaar, want ze hebben zoveel voorspeld, dat de mensen er allemaal vreemde verhalen van maken *LOL* .

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:21

Vreemde verhalen zijn er toch wel, Maya's of niet. Denk amar aan alle onrust die Nostra Damus en zijn collega's teweeg gebracht hebben.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:54

Is dit een nieuwe hype? Verward
Als we de verhalen moeten geloven dan was de wereld al 10 keer vergaan.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:57

Haha, daar gaat nou juist deze discussie over. Wat denken wij ervan? Jij vind dus ook niet, dat dit het einde van de wereld wordt Knipoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:00

Nee, ik geloof er absoluut niet in. Anders waren we toch al een aantal keer goed dood geweest. Een paar maanden terug was er ook al zo'n gekte hierover. Alsjeblieft zeg Haha!