Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:zolang ze daar nog denken dat aids geneest als je het met een maagd doet......ach...nog een lange weg te gaan lijkt mij...
LimaMambo schreef:momenteel benoem ik mezelf even tot goed doel..
want in NL hebben we het ook allemaal niet zo goed hoor..
alles word duurder.. maar je salaris blijft gelijk![]()
betaal verdorie 112 euro aan zorgkosten per maand.. pleur 2 maand geleden van de trap en mag vervolgens zelf nog eens 120 euro gaan dokken van een behandeling wat in zijn totaliteit 140 euro kostte!!
waar betaal je dan die zorgkosten voor in godsnaam!!
nee sorry.. geen goede doelen meer voor mij.. we worden hier al uitgekleed!
MRmichiel schreef:LimaMambo schreef:momenteel benoem ik mezelf even tot goed doel..
betaal verdorie 112 euro aan zorgkosten per maand.. pleur 2 maand geleden van de trap en mag vervolgens zelf nog eens 120 euro gaan dokken van een behandeling wat in zijn totaliteit 140 euro kostte!!
Jezus, dat er zulke egocentrische mensen als jij bestaan![]()
Een keer van de trap vallen is niets vergeleken het leed dat de mensen in Congo nu dagelijks hebben.
Nederlanders hebben juist heel goed hier, alleen vaak zijn we te druk met klagen om dat te beseffen.
Jezelf tot een goed doel benoemen, een schop onder je kont heb je nodig!
LimaMambo schreef:ja hoor.. wat hebben we het goed in NL..
LimaMambo schreef:belasting dit,, belasting dat.. hogere zorgkosten hier.. hogere accijnzen daar..
maar salaris verhoging of een keer een extraatje? we gaan steeds meer betalen en we zien er steeds minder van terug!
ja hoor.. wat hebben we het goed in NL..
Tavanta schreef:Dit is een lastige discussie, natuurlijk gun je iedereen overal het beste, maar stel nu gaan we met zijn allen betalen zodat iedereen daar in leven blijft en het "goed" krijgt dan leven die mensen lekker en komt de volgende stap, nog meer mensen (en er zijn er al teveel), die mensen willen uiteindelijk ook koelkast, tv, computer, auto, enz. daar ontkom je niet aan.
Gevolg nog meer vervuiling, nog meer gebruikers van fossiele brandstoffen, nog meer onenigheid, nog meer oorlog.
Hoe gaan we dat dan weer oplossen?
LimaMambo schreef:[/quote]momenteel benoem ik mezelf even tot goed doel..
belasting dit,, belasting dat.. hogere zorgkosten hier.. hogere accijnzen daar..
maar salaris verhoging of een keer een extraatje? we gaan steeds meer betalen en we zien er steeds minder van terug!
ja hoor.. wat hebben we het goed in NL..
Charlenexx schreef:crossmonster schreef:Ik heb ook sterk mijn twijfels bij geld voor goede doelen...
Ik weet toevallig hoe een kleine organisatie omging met de kledingophaalacties....
Ze haalden vooral in de duurdere wijken de kleding op, goede kleding werd verkocht, slechte werd verbrand, en wat er over bleef, werd in pakken geperst, werd drugs tussen gedaan en verschipt![]()
Het geld van de kleding die ze verkochten staken ze , net als het drugsgeld, in eigen zak, ze hadden allemaal een dikke bmw of mercedes....
Ik word ook krankjorum van al die schooiers aan de deur met die collectebus. Ik vind het bewonderingswaardig dat ze het doen, door weer en wind, maar ik vind het eigenlijk een asociale manier om aan geld te komen.
Afrika zou zelf eens wat meer moeten buigen over haar achterstandswijken..
schooiers die langs de deuren komen??? Dat zijn vaak gewoon normale huismoeders e.d. En die komen meestal niet voor Afrika, maar voor de bestrijding van ziektes. En daar moet je áltijd aan geven, daar hebben wij ook zat last mee.
Afrika heeft niets, geen geld, geen goede regering, dus ze kunnen het zelf sowieso niet oplossen. Maar ik vind dat ze net als wij al eeuwen geleden hebben gedaan, gewoon dood moeten gaan en zelf sterker moeten worden. Nu worden ze lui omdat wij ze helpen als niemand ze helpt zal er vanzelf wel iemand op staan die verbetering wil in Afrika. Bedoel ze willen zelf ook niet beter anders zouden ze wel meer hun best doen.
Blue_Eyes schreef:Ik geloof best wel in Nederlandse armoede. Ook hier kan het schrijnend zijn, maar dat wil niet zeggen dat het daar niet ernstig is. En moeten we nou daar maar geen hulp geven, omdat er mensen zijn die toevallig dichterbij wonen die ook hulp nodig hebben? Denk je dat er daar mensen dichtbij wonen die hulp kunnen bieden in financieel opzicht? Volgens mij niet.