Taakstraf voor redder hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Taakstraf voor redder hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:47

DIT MEEEEEEN JE NIET!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk?!? Hoe komen die sadistische zuiplappen hier mee weg?!? Dit spoort toch niet? Clown

Ohja, meneer:"U hoeft zich niet te schamen voor die kleine hond hoor, er zitten genoeg ballen in die Chihuahua's!" Duivel Knipoog

Hopelijk wordt de zaak omgedraaid.
Hier gaat je bloeddruk toch van omhoog? Boos!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:51

OHHHH:(:(:(:(
vind ik niet eerlijk! omdat hij de hond beschermt tegen drie zuiplappen krijg hij taakstraf :S
beetje vreemd!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:58

Ik snap de straf deels wel.

De man heeft wat overdreven gereageerd. Hij had immers ook zijn hond op kunnen pakken en weg kunnen lopen. Als de mannen dan achter hem aan waren gekomen, en hem hadden bedreigd o.i.d., dan was er pas reden geweest tot verdediging.
Natuurlijk is het walgelijk wat die drie mannen hebben gedaan met dat hondje, maar dat geeft mijns inziens de man niet het recht om hen letsel toe te brengen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:00

Ja natuurlijk had hij dat kunnen doen, maar iemand die een weerloos hondje overgiet met alcohol en dan oppert het aan te steken die zou ik ook van de wereld willen slaan.

Heel begrijpelijk wat deze meneer heeft gedaan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:00

eefangel schreef:

De man heeft wat overdreven gereageerd. Hij had immers ook zijn hond op kunnen pakken en weg kunnen lopen. Als de mannen dan achter hem aan waren gekomen, en hem hadden bedreigd o.i.d., dan was er pas reden geweest tot verdediging.
Natuurlijk is het walgelijk wat die drie mannen hebben gedaan met dat hondje, maar dat geeft mijns inziens de man niet het recht om hen letsel toe te brengen.

Ik zou trots zijn op mijn vent als hij zo voor de zwakkere in dti geval op zou komen, mens of dier- helaas is er wat dat betreft weinig gevoel voor rechtvaardigheid in het rechtsysteem in dit geval. Clown

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:02

ik zou die meneer een lintje geven!!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:05

detour schreef:
eefangel schreef:

Ik zou trots zijn op mijn vent als hij zo voor de zwakkere in dti geval op zou komen, mens of dier- helaas is er wat dat betreft weinig gevoel voor rechtvaardigheid in het rechtsysteem in dit geval. Clown

Tja recht kan niet altijd rechtvaardig zijn helaas, een dier is nu eenmaal geen rechtspersoon, maar wordt gezien als object, eigendom van een persoon.
Mijn persoonlijke mening is trouwens ook dat zulke gozers wel in het ziekenhuis mogen belanden, maar nu ik rechten studeer, weet ik inmiddels ook wel dat rechtvaardigheid en recht niet altijd samengaan, en dat het meestal erg moeilijk is om die grens te bepalen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:08

Dat zal wel hoor, Eefangel en het lijkt me idd best een complexe materie die studie, Ach gut die tegen je gevoel in zal druisen soms; echter blijf ik van mening dat we het niet over öbjecten" hebben maar over "zwakkeren". Bloos
Dus tsja, in dat geval zou ik het als rechter , advocaat of weet-ik-wat helemaal krom doen, refererende naar jouw studiestof! Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:12

Gelukkig ga ik het strafrecht niet in Knipoog En wel precies om die reden. Ik denk dat ik er veel moeite mee zou hebben om 'foute personen' te verdedigen. Dit soort zaken lijken me dan echt super frustrerend voor je rechtvaardigheidsgevoel Nagelbijten / Gniffelen.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:12

jammer dat Pistolen Paultje er niet meer is!!!!!!!!!!!!!!!(wie kent hem nog?)
Die wist wel raad met zulke maatschappelijke flapdrollen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:13

Nou, idd, dat is wat ik bedoel. DAn ga je jezelf enorm verloochenen en dat moet je echt willen. Zou niks voor mji wezen, hoor. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:14

ponypret schreef:
jammer dat Pistolen Paultje er niet meer is!!!!!!!!!!!!!!!(wie kent hem nog?)
Die wist wel raad met zulke maatschappelijke flapdrollen!

Jaaa, die was echt zo'n held, zo'n Robin Hood! Cool

Mijn mannetje noem ik PP en dat is uit zijn naam herleid, dus eigenlijk blijft Pistolen Paultje altijd voortbestaan. Haha!
(Al zou hij dergelijke acties niet durven, hoor.) Ach gut

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:16

Ik lees trouwens dat de 'slachtoffers' beweren dat de 'dader' dronken was toen hij hen in elkaar sloeg, maar ik vraag me af hoe ze dat bewezen hebben gekregen Clown

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:18

pff, eigelijk had ik het wel verwacht, als iemand bij je inbreekt, je bedreigd met een pistol, en jij hem dan in elkaar mep ben je ook schuldig, belachelijk!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:19

Ik zag het in Hart van Nederland, schattig, zo'n grote stoere uitsmijter met zo'n schattig klein hondje!!! Maar dus echt belachelijk dat die man hiervoor vervolgd wordt! Boos! Ook nog 1500 euro boete moest ie dacht ik betalen! Als iemand dat bij 1 van mijn beessies zou flikken dan zou ik ook over de rooie gaan. Laat dit een les voor alle mafkezen zijn en dat er een andere uitspraak voor deze stoere man mag komen!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:20

Ik hoorde het op HVNL vandaag. Ik vind het kort weg belachelijk. Wat nu als het niet om dat hondje ging maar om die de man zelf ging, losgeslagen bende is het.
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 20-11-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:20

eefangel schreef:
Ik lees trouwens dat de 'slachtoffers' beweren dat de 'dader' dronken was toen hij hen in elkaar sloeg, maar ik vraag me af hoe ze dat bewezen hebben gekregen Clown

geen idee, hebben ze later een bloedtest afgenomen? Blaastest? Hoe lang werkt alcohol door?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:21

Waar het om gaat is dat het gedrag van de man proportioneel is, met wat zijn hond wordt aangedaan.

@detour: maar dan kan de man dat toch niet meer ontkennen Clown Er staat in het artikel dat hij zegt dat dat onjuiste informatie is, die staat in de verklaring van die 3 mannen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:22

Ja, daar heb je idd een punt!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:25

Verder vind ik het vreemd dat de man niet eens wist dat hij vervolgd werd voor mishandeling, hij zal toch wel iets van een dagvaarding hebben gehad? (Ik heb dat nog niet op mijn opleiding gehad, hoe dat allemaal verloopt Knipoog)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:27

Geen idee, hoe kom je daar achter?
En als zo'n man al bv een strafblad heeft, telt dat dan nog zwaarder mee of kijken ze daar niet naar?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:29

Geen idee eigenlijk! Ik zit dan ook pas in mijn tweede week strafrecht Huilen van het lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:33

oke, maakt niet uit, hoor! Knipoog
je bent verder dan ik. Clown

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:50

Hoogstwaarschijnlijk is er helemaal geen rechtszaak geweest, maar is de brief een zogenaamd transactievoorstel geweest van de officier van justitie. Er heeft zich dus geen rechter over deze zaak uitgesproken (lijkt me, artikel is een beetje onduidelijk). Dit betekend dus niet dat deze straf al vast ligt en de man kan gewoon naar de rechter stappen.
Daar heeft hij de kans om de zaak van zijn kant toe te lichten en zal de rechter uiteindelijk uitspraak doen.

Er wordt in strafzaken idd ook gekeken naar eerdere veroordelingen. Stel nou dat de man al 10x eerder een groepje jongens zomaar in elkaar heeft geslagen, dan zal de rechter het wellicht waarschijnlijker achten dat, dat nu ook het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:07

eefangel schreef:
Verder vind ik het vreemd dat de man niet eens wist dat hij vervolgd werd voor mishandeling, hij zal toch wel iets van een dagvaarding hebben gehad? (Ik heb dat nog niet op mijn opleiding gehad, hoe dat allemaal verloopt Knipoog)

Hij wordt pas gedagvaard als hij het transactievoorstel niet betaalt. Knipoog