Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NoGo schreef:Mijn ervaring met de zweedse band is alleen maar goed dus kan er slecht over oordelen.
De clienten die aan zweedse band lagen (alleen in bed en meestal ook alleen s'nacht) waren gewoon te druk voor zichzelf bleven niet liggen gingen lopen struinen of rolde van bedden af.Vraag me af hoe ze dat willen gaan oplossen bij elk bed een begeleider in de nacht neerzetten die elke keer zegt ga terug je bed in? Word denk ik een duur grapje.
Is trouwens wel typisch weer een voorbeeld van de mensen die geen verstand hebben daar in Den Haag maar wel de regels bedenken.
(denk trouwens dat het overlijden komt doordat ze te los zitten en de clienten dan onderuit zakken en zichzelf ophangen andere reden kan ik niet bedenken)
jaantsje schreef:NoGo schreef:Mijn ervaring met de zweedse band is alleen maar goed dus kan er slecht over oordelen.
De clienten die aan zweedse band lagen (alleen in bed en meestal ook alleen s'nacht) waren gewoon te druk voor zichzelf bleven niet liggen gingen lopen struinen of rolde van bedden af.Vraag me af hoe ze dat willen gaan oplossen bij elk bed een begeleider in de nacht neerzetten die elke keer zegt ga terug je bed in? Word denk ik een duur grapje.
Is trouwens wel typisch weer een voorbeeld van de mensen die geen verstand hebben daar in Den Haag maar wel de regels bedenken.
(denk trouwens dat het overlijden komt doordat ze te los zitten en de clienten dan onderuit zakken en zichzelf ophangen andere reden kan ik niet bedenken)
Als het goed is heb je hekken om het bed die je omhoog kunt doen!
Een andere mogelijkheid is mischien bed omlaag en een matras ervoor?
Als ze dit bij onze vader hadden gedaan (werd over gesproken) dan waren we nog verder van huis geweest. Hij was in het begin stadium van dementie. Hij raakte al in paniek als hij in auto de gordel om moest hebben.
HBVisser schreef:IK vind fixeren vanuit mijn gevoel erg naar. Ik vind het vernederend en een tekort schieten naar de client toe. Als het alleen om s'nachts spoken gaat, gaat mijn voorkeur uit naar sederen.
Zoals ik al zei, moeilijke kwestie. Gevoel of verstand?
KiWiKo schreef:ik ben benieuwd met welke alternatieven de BV Nederland komt
BraveSpots schreef:Ik ben ook benieuwd wat ze dan wel willen voorstellen? Het enige echt veilige wat ik kan bedenken is van de kamer een halve isoleer cel maken, en daarmee voorkom je nog geen vallen.
Leuk is het niet, dat fixeren, maar soms kan je echt niet anders denk ik. Voor de veiligheid van de client en zijn omgeving alleen al.
Mag je in Nederland trouwens in de zorg werken zonder diploma*is een beetje geshockeerd*
BraveSpots schreef:Mag je in Nederland trouwens in de zorg werken zonder diploma*is een beetje geshockeerd*