We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: We mogen niet meer ongevraagd gebeld worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:56

Ik heb meer last van spam dan van die telefoontjes.
Misschien dat dat hun volgende project kan zijn Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:59

Eerste jaar zeker? Heb jij geen sociologie of iets in die richting gehad? Anders raad ik je De naakte mens van Desmond Morris eens aan.

Ik zie trouwens het verband niet tussen mensen die ongevraagd op rottijden opbellen om je iets aan te smeren en liegen tegen die mensen om vervolgens ze een lange tijd te laten wachten..

Gewoon nee en ik hang nu op zeggen. Duidelijk.. eerlijk en vriendelijk genoeg..

spam mag ook niet Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:00

Heb me destijds overal aangemeld en dan nog kreeg je van die vreselijke telefoontjes Boos! . En vaak ook nog op de meest ongelegen momenten, superirritant. Dus ja, ik meld me direct aan, als deze regeling een feit wordt Go jij! Go jij! !!! En elk bedrijf wat het nog probeert, noteer ik om ze alsnog een boete te laten bezorgen Duivel .

Overigens neem ik sowieso geen onbekende nummers meer op, omdat het 9 van de 10x een bedrijf is of iemand waar ik helemaal geen zin in heb. Heerlijk rustig, kan ik je vertellen Haha! . Vrienden die toevallig wel een onbekend nummer hebben (of bedrijven die me terug moeten bellen, omdat ik dat wel wil) bellen me gewoon op mijn mobiel. Bovendien zit daar voicemail op, dus als ik dan nog niet opneem, spreken ze maar in en dan bel ik wel terug. Knipoog

Spam heb ik eigenlijk nooit last van gehad.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:03

Ik ken eigenlijk nooit de gene die ze bellen Clown altijd verkeerd verbonden Tong uitsteken nee mevrouw dat zegt mij niks Tong uitsteken dat hebt u toch echt het verkeerde nummer, haal maar snel uit de computer Tong uitsteken want ophangen helpt niet, heb ik ook wel gedaan maar toen bleven ze minimaal 3 x per week terug bellen Bloos!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:05

En ik zie het verband tussen HBO en deze discussie niet?

Als ik ze drie keer moet vertellen dat ik geen interesse heb dan zoeken ze hetzelf maar uit. Dat kunnen ze van te voren zelf ook wel snappen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:08

Ik ben ook niet meer aardig tegen mensen van dit soort call centers en bedrijven, die je ongevraagd lastig vallen. Ik heb alles wel een keer geprobeerd, vriendelijk, onvriendelijk, maar zelfs met een huilende baby op de achtergrond durven ze je te vragen of je tijd hebt.... En dan die wedervragen van ze ('Mag ik vragen waarom u geen interesse heeft?'), die ze vast op hun inwerkcursus geleerd hebben.... Nagelbijten / Gniffelen

Nee, als ik duidelijk heb opgegeven op infofilter, dat ik NIET gebeld wil worden, dat ik niet eens meer in het telefoonboek sta, maar ze gaan toch bellen, dat gaat me gewoon te ver. Opzouten met die onzin. Het zal je werk maar zijn..... Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:29

Marjo_x schreef:
En ik zie het verband tussen HBO en deze discussie niet?
Ik ga 1x het verloop van de discussie uitleggen. Die nu behoorlijk offtopic is.
Ik zeg: het verloop van een gesprek is te beinvloeden door de manier waarop je opstelt.
Jij gelooft dat niet.
Ik zeg dat leer je dan nog wel als je op het hbo zit (de meeste hbo's geven nl. standdaard lessen in sociologie, psychologie, criminologie of een dergelijk verwant vak. Daarin leer je hoe mensen op elkaar reageren en waarom ze iets doen, bewust of onbewust. Mensen denken dat ze wel individueel zijn, maar dat is dus niet zo. 99% van de mensen reageren allemaal hetzelfde.

Dat is ook precies de reden waarom je zo moeilijk van de telemarketiers af komt. Die hebben een script voor zich liggen(waarin precies staat beschreven hoe mensen reageren en welke vraag je moet stellen), de eerste vraag die ze stellen is al belangrijk. Goedemiddag u spreekt met xxs van yyy, ik ben op zoek naar de persoon die gaat over het financiele huishouden.. Waarom denk je dat ze die vraag stellen en niet gelijk hun verhaal afsteken. Dat sommige zo aandringen komt gewoon omdat de persoon aan de andere kant niet graag ophangt.. Dat is onvriendelijk dat doe je niet snel. Daarom trappen veel mensen in op: mag ik mijn verhaal afmaken... het is vrijblijvend blabla. Veel mensen geven toe en om niet onvriendelijk te zijn zijn er genoeg die erin trappen. Daarom blijven die telemarketiers ook bestaan. Er zijn er genoeg die er wel op in gaan.
Als jij al duidelijk aan het begin van het gesprek aangeeft géén interesse te hebben en erbij zegt dat je de telefoon ophangt héb jij de overhand in het gesprek. Je wenst ze een fijne dag. Je hoeft je vervolgens niet schuldig te voelen over de manier waarop je ze behandeld (want dat speelt bij héél veel mensen een rol) en je heb er niet veel tijd aan besteed.
Overigs de telefoon ophangen is ook zo gedaan, alleen dat doen veel mensen niet graag. Dat vinden ze onbeleefd... Met een smoesje zeggen ik roep die en die en vervolgens de telefoon ernaast leggen is gewoon een zwak excus.
Geen zin er in hebben, logisch! Maar wees gewoon eerlijk en handel het cordaat af.

Jij vindt dit dus allemaal onzin, daarom zeg ik: Wacht maar tot je sociologie of verwant vak heb gehad. Dan weet je dat het geen onzin in. Alles wat je ziet op tv/reclame is 99% zo ontworpen op basis van studies wat mensen graag zien/horen/voelen en proeven.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:33

Sammie schreef:
Ik ga 1x het verloop van de discussie uitleggen. Die nu behoorlijk offtopic is.
Ik zeg: het verloop van een gesprek is te beinvloeden door de manier waarop je opstelt.
Jij gelooft dat niet.

Jij vindt dit dus allemaal onzin, daarom zeg ik: Wacht maar tot je sociologie of verwant vak heb gehad. Dan weet je dat het geen onzin in. Alles wat je ziet op tv/reclame is 99% zo ontworpen op basis van studies wat mensen graag zien/horen/voelen en proeven.

Sorry hoor? Maar ik heb nooit gezegd dat ik dat niet geloof? En ik heb trouwens ook nooit gezegd dat ik dit allemaal onzin vind? Jij legt me nu woorden in mijn mond. Ik heb alleen gezegd dat die mensen irritant zijn en dat ik telemarketing irritant vindt. niet jouw theorie erachter.
En btw, Om dat in te zien heb je echt geen HBO nodig. Het is niet meer dan logisch dat reclame is ontworpen op wat mensen graag zien en horen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:40

Marjo_x schreef:
Dat ligt niet aan hoe dominant je in het gesprek staat.
Dat ligt het dus wel.
Citaat:
Zie niet in wat dat er mee te maken heeft.
Verdere discussie lijkt mij hier niet van toepassing. Verkeerd begrijpen prima.. maar gewoon normaal een gesprek beindigen moet voor iedereen mogelijk zijn. Om die reden vind ik de genoemde ik roep die en die en vervolgens de telefoon er naast leggen diep triest. Dan ben je wat mij betreft erger dan diegene die bellen.. die doen immers gewoon hun werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:43

Dan hoor ik vast niet bij die 99 %. Ik ben altijd heel snel van die bellers af, en dat zonder HBO.

Kom maar op met die wet!
Geen ongevraagde telefoontjes, geen spam, geen ongevraagde faxen, van mij mogen ze het allemaal verbieden. Of net als met een nee-nee of ja-nee sticker op de brievenbus, dat je zelf kan kiezen maar dan ook voor je internet en telefoon.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:46

Marjo_x schreef:
Dat ligt niet aan hoe dominant je in het gesprek staat. Dat ligt aan die achterlijke bonussen die ze krijgen als ze maar genoeg mensen iets aansmeren.

Dat is de complete quote. Lijkt me duidelijk dat dat dus sarcasme is.

Daarnaast zijn er meer mensen die gewoon hun werk doen maar waar ik ook niet bij betrokken wil worden. Hoe iemand ze dan afpoeiert moeten ze zelf weten. Ik kan me ook niet voorstellen dat alle mensen die dat werk doen er zelf 100% achterstaan en het zelf leuk vinden om constant lastig te worden gevallen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:49

[***] schreef:
Dan hoor ik vast niet bij die 99 %. Ik ben altijd heel snel van die bellers af, en dat zonder HBO.
Volgens mij haal je het e.e.a. door elkaar Haha! Haha!

@Marjo dat is voor mij dus niet duidelijk. Die tweede zin die jij aanhaalt gaat in op waarom ze zo doordrammen aan de telefoon. En dat komt omdat ze een scriptje voor hun neus hebben en als je gewoon vanaf het begin af aan de overhand heb. Kort, bondig en duidelijk. Ben je zo van ze af. Bonus of niet. En daar hoef je idd geen hbo voor te hebben.

Je gewoon aanmelden op die site scheelt de meeste moeite Haha! Haha!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:55

Inderdaad kom maar op met die wet. Sorry maar vind het echt niet normaal dat ze s 'avonds om tien uur nog moeten bellen.Of rond etenstijd wanneer de meeste mensen eindelijk na een drukke dag, even kunnen bijkomen.Denk even na ofzo. En na tig dram telefoontjes ga ik echt niet meer aardig doen hoor, heb wel wat beters te doen! Ik snap best dat die mensen hun werk doen, maar het blijft een grote ergenis bij HEEL VEEL mensen. Bij sommige niet blijkbaar....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:33

"Een heeeeeele goedemiddag (*dan voel ik al een kotsneiging opkomen*), u spreekt met ... van ...
Kan ik de heer of mevrouw *achternaam* aan de telefoon krijgen?"

"Nee, en u hoeft niet weer te bellen want ik heb geen zin om aan de telefoon te komen"
Ophangen, en weg kotsneiging.

Ben blij dat die wet er komt Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:12

Tallie_Ho schreef:
Denk ook wel dat er minder callcentres zullen komen op deze wijze Knipoog

Zo nu zullen jullie wel ze allen over me heenvallen, (en nee ik HAAT het ook als ze me bellen)
maar er zitten daar heel wat jonge mensen die hun studie ervan betalen, zou het wel sneu vinden voor hun. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:22

Ik werd net gebeld in het engels dat ik een cruise had gewonnen en of ik even op de nine wilde pressen.
Dat zoiets nog mag.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:32

wat klagen jullie nu? die telefoontjes, die zijn toch géweldig? Haha! krijg je zo iemand aan de telefoon gewoon even doorvragen en intresse tonen en ze lekker een halfuur laten kletsen en dan 'nee sorry mevrouw (meestal een vrouw) ik heb geen intresse! haije!' *hangt op* Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:35

Als ik aan het werk ben, heb ik daar echt geen tijd voor hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:00

Kom idd maar op met die wet, wordt af en toe doodmoe van die lui, vooral als ze zo vasthoudend en opdringerig zijn...
Laatst:
Telefoon ging dus ik neem op:
- Ja goedenaaaavond met blabla is de heer of mw *** aanwezig?
- *ik geef mijn vader, die poeiert ze altijd goed af Tong uitsteken*

-Mijn vader na 2 seconden: nee dank u geen interesse *hangt op*

Hij geeft de telefoon aan mij en ik leg hem weer neer, we hebben zo'n draadloze en ik zat op dat moment naast de standaard voor de telefoon.

Telefoon gaat wéér

- Ja goedenavond nog een keer met blabla, is mw *** aanwezig? Tong uitsteken

- Ik: Volgens mij hebben ze geen interesse... *hang op*

Pfff dat is toch te gek voor woorden? Mijn vader geeft aan geen interesse te hebben en dan belt die muts terug om mijn moeder aan de lijn te krijgen Gestoord

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:40

ik heb me nergens aangemeld en ik word nou echt NOOIT gebeld...

misschien heb ik gewoon mazzel Clown

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:09

als je nooitje nr eregens geeft word je idd weinig gebeld.
(is stiekem jaloets op Shiloh)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:14

Ik vraag altijd direct hoe ze aan mijn nummer komen en dan verzoek ik ze dringend doch vriendelijk (maar vooral dringend Clown ) mij van de telefoonlijst af te halen. Ze krijgen er geen woord tussen hoor bij mij.

Altijd eisen dat ze je van de lijst halen, dan voorkom je telefoontjes in de toekomst.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:16

Ik ben wel eens op een dag 16 (!) keer gebeld door het reumafonds. Ik kon elke keer niet opnemen of ik was te laat. Als je dan al die oproepen ziet van een onbekend nummer denk je minstens dat er een incassobureau achter je aan zit...
Ik heb ze even meegedeeld dat ik daar niet van gediend ben. Dat slaat toch nergens op?
Ga me er snel inschrijven.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:22

Wij nemen de onbekende nummers al niet eens meer op. Als er bij ons 000000 op het scherm staat, dan is het een callcenter. Heb ik er ook geen last van Tong uitsteken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:35

palo2 schreef:
Een kennis van mij lost dat goed op; zegt heel vriendelijk en blond, "o daar heb ik geen verstand van, ik zal mijn man even roepen" Vervolgens legt ze de telefoon neer en gaat gewoon weg... Na een half uur hebben ze dan de verbinding wel verbroken!!

Haha! Ik vind hem grappig (maar misschien is dat omdat ik geen HBO opleiding heb)

Als ik al HOOR dat het een onbekende voor me is reageer ik al meteen met: Ik heb NU al geen interesse.
Dan zeggen ze: Maar ik heb nog helemaal niet gezegd waar het over gaat???
Je knap he van mij, dat ik dat nu al weet Slim

Ik hoor ook altijd meteen als mijn man er een aan de telefoon heeft, die vind het l*llig om ze af te poeieren, dan gaat ie heel lijdzaam praten Haha!

Hoop dat we inderdaad gauw verklost zijn van die onzin, heb er echt een hekel aan. Tijd geleden belden ze me ZATERDAGS om half 9 wakker Rolleyes het wordt steeds gekker.