Dat wordt flessenwater drinken, drinkwater niet meer te vert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Dat wordt flessenwater drinken, drinkwater niet meer te vert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:04

Sosha schreef:
Sonja_vR schreef:
of het nu een geintje is of niet
er word in de huidige maatschappij zoveel medicijnen gevreten dta er in het drinkwater van drukbevolkte gebieden toch wel sporen van anti depressiva, pijnstillers, antibiotica en hormoonpreparaten te vinden zijn Clown

als je uit het riool drinkt wel ja ROFL

neuh hoor...gewoon uit de kraan ... de concentratie is bijzonder laag, maar het is wel degelijk in he kraanwater terug te vinden ,
het is in waterzuiverings installaties onmogelijk om water echt 100 procent zuiver te krijgen
zuiver genoeg om volkomen veilig te zijn , ja, maar 100% zuiver?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:38

Dat laatste dacht ik ook altijd? Ik meende toch verschillende keren op tv te hebben gehoord dat er zoveel vrouwelijke hormonen in het water zaten omdat de waterzuiveringsinstallaties zulke dingen niet gefilterd krijgen, of zit ik nu mis...

Maar over het eerste bericht geloof ik niet veel, inderdaad omwille van de bron. Als zoiets écht waar is, dan is het uiteraard te gek voor woorden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:43

Er zitten inderdad sporen van medicijnen in het oppervlaktewater. Oppervlaktewater wordt weer gebruikt voor drinkwater.
Maar die sporen die je na zuivering terugvindt zijn wel minimaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:16

Imo is de enige reden dat er zoveel mensen aan de antidepressiva zitten omdat HA's van tegenwoordig het voorschrijven alsof je het bij het kruidvat kan halen Nagelbijten / Gniffelen Maw; veel te veel dus...

Maar ik geloof het eigenlijk niet zo goed... En verder drink ik toch meestal flessenwater, omdat het water bij ons niet lekker is vind ik Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:19

ik denk dat dit nep is, dit kan niet waar zijn!

medicijnen zijn erg duur en om die door water heen te doen?

en nog iets...heel veel mensen kunnen er allergisch voor zijn en zelfs overlijden dus denk dat dit bericht onzin is

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:16

ad.nl

donderdag 13 september 2007
Meer medicijnen in het drinkwater
ROTTERDAM - Het aantal geneesmiddelen in het Nederlandse drinkwater neemt toe.
afbeelding vergroten FOTO ANP
In het meest recente onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) zijn vijftien geneesmiddelen aangetoond. In 2003 waren dat er maar vier. De concentraties zijn zo laag dat ze volgens het RIVM niet schadelijk zijn voor mensen.

Het gaat om resten van pijnstillers, epilepsiemiddelen en antidepressiva. Deze medicijnen worden veel gebruikt in Nederland en zijn slecht afbreekbaar.

Volgens het RIVM halen mensen, als ze hun hele leven alleen kraanwater zouden drinken, bij lange na niet de maximaal toelaatbare hoeveelheid dosis aan medicijnen.

De onderzoekers geven echter aan dat er geen informatie is over de gevolgen voor de gezondheid bij een dagelijkse inname van kleine hoeveelheden van de aangetroffen medicijnen. Ook de effecten van de dagelijkse combinatie van de verschillende stoffen op het menselijk lichaam zijn niet onderzocht.

De medicijnen komen via het grondwater en het oppervlaktewater in het drinkwater terecht. Doordat het drinkwater gezuiverd wordt voordat het in de leidingen stroomt, wordt de concentratie van medicijnen verlaagd. Maar er blijven sporen in het water achter.

Het RIVM deed de onderzoeken in 2003 en in 2005/2006 voor het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM). Die heeft maatregelen aangekondigd om de concentratie van geneesmiddelen in het grond- en oppervlaktewater te verminderen.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:02

dan mogen ze in de randstad wel wat anticonceptie aan het drinkwater toevoegen, goed voor de overbevolking en voor het milieu. Krijgen ze in ieder geval geen kinderen die weer gaan autorijden oid. Haha!

Ik denk niet dat het waar is, straks ben je er allergisch voor, ben dan ook mooi klaar mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:08

ik vind het ook helemaal niets. er zijn veel meer mensen die die middelen niet nodig hebben dan wel. en je moet ze niet voor niets op recept halen!!
ook hebben antidepressiva vaak stevige bijwerkingen, vind het wel link dat ze dit dus zomaar willen gaan doen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:26

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:41

Ja duh! Als je op de speld surft zie je dat toch Huilen van het lachen Al die belachelijke berichten...