Politie schiet ontsnapte stier dood op A7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Politie schiet ontsnapte stier dood op A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:21

Nou, dat is echt een heel groot wild beest Clown

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:22

Maak er maar stierTJE van.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:28

Het beestje zou spontaan een minderwaardigheidscomplex krijgen Ach gut

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 17:29

Afbeelding

haha ik dacht ook echt aan een mega stier!
Arm ding!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:30

Ja heel jong ding, zag er net ook een foto van.

Ik denk dat het vooral paniekzaaiers zijn geweest die als moraalridder de dag door wilden komen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:54

Is dus inderdaad maar een stiertje,van een goed half jaar(zal een holsteiner zijn die als kalfskoteletje moest eindigen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:18

Klein opdondertje nog, maar je zult het op je auto krijgen als je 120 rijdt, brrr, ik moet er niet aan denken!!
Savath, dit is geenHolsteiner maar een kruising met Piemontese.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:19

Stier of stiertje, ik blijf het belachelijk vinden dat ze hem wouden aanrijden. Voor hetzelfde geld was het een jong veulen geweest die wegens ziekte naar de slacht moest, die hadden ze écht niet willen aanrijden vanwege de rel die dan ontstaat..

Als doorgewinterde kleindochter van een veearts blijf ik erbij dat het beestje onmiddelijk had moeten worden afgeschoten of verdoofd en later geslacht, om nog een beetje een koe-waardig einde te hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:22

Ja, die aanrijd-actie lijkt echt nergens op en de Hermandad zet zichzelf daarmee weer eens mooi voor schut....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 18:30

Maar ik woon dus praktisch aan de desbetreffende snelweg en op 1,5 km afstand van het slachthuis. Maar het beestje heeft echt een hele afstand afgelegd voordat hij bij de snelweg was Bloos!

Afbeelding

De meest logische route lijkt de rode, maar die leidt naar een viaduct over de snelweg heen. Er af springen lijkt me niet echt realistisch. Clown

De blauwe route is de kortste, maar dan zou hij op de A7 ter hoogte van Boerakker / Niebert zijn beland. De groene route is dus de meest waarschijnlijke..

(Ik woon trouwens op de rode stip. Vork)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:03

suleilitha schreef:
Klein opdondertje nog, maar je zult het op je auto krijgen als je 120 rijdt, brrr, ik moet er niet aan denken!!

Vergeleken met een paard is dit eerder een grote hond.

Bij het volgende loslopende paard zijn er letterlijk veel zwaarwegende redenen om het af te schieten dan??

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:05

Pardon,grote hond? Weet je wat een stierkalf van deze grootte weegt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:13

suleilitha schreef:
Pardon,grote hond? Weet je wat een stierkalf van deze grootte weegt?

Weet jij wat een modale KWPNer weegt? en wat een grote hond weegt? Waar ligt het dichter bij?
Verder is dat niet de kern van mijn opmerking.
Bij een losgebroken paard is er letterlijk een zwaarwegender reden....

hc

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:13

Meiden, bij het lezen van de reacties was het idd wel duidelijk dat veel een volwassen stier verwachtte met kilo's aan spieren. In verhouding zijn die natuurlijk veel minder aanwezig in nederland dan de stierkalven die in het slachthuis belanden. Maar lijkt me dat er nog meer weerstand zou zijn gekomen als ze erin hadden gezet dat het een kalf was...

Vind de berichtgeving erg raar, maar snap de reactie van de politie wel. Die weg is toch behoorlijk onoverzichtelijk en flink druk. Beestje had voor een hoop gewonden zoniet doden kunnen zorgen.

En dat het maar een kleintje is.. Tja, zo eentje vol op je auto kunnen de meesten niet navertellen.. Denk dat deze maat te vergelijken is met een forse shet.

Paarden en stierkalven kan je natuurlijk niet vergelijken. Denk niet dat dit beestje nog te vangen zou zijn geweest. Een paard daarintegen.
Maar mocht die werkelijk levensgevaarlijk zijn op de weg en niet te vangen, van mij mogen ze schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:15

Een grote hond weegt een kilo of vijfenveertig en dan praat ik over een Duitse herder van flink formaat en omvang.
Dit kalf zit tussen de 180 en 200 kilo. De vergelijking met een hond gaat dus niet op.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:17

dacht omdat het dier nog zo jong was dat het om een melkkoe stiertje ging,vandaarde holsteiner !!

gewoonlijk houd men billeman iets langer he.
vandaar

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:21

Mijn zus heeft het zien gebeuren en ze vond het echt niet leuk

Ook dat ze eerst over zijn poten heen rijden zodat ie niet meer kan lopen. Dat kan de politie mensen toch nooit op de academie geleerd zijn?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:21

Joh... Vandaar die file.... Als hij links af was geslagen dan hadden we hem in de winkel gehad Koe
wsneu natuurlijk voor het stiertje maar zou het erger vinden voor de mensen als die er met 120 km per uur bovenop waren geknald.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:37

Om heel eerlijk te zijn heb ik het nieuwsbericht ook met open mond gelezen. Ik kan me neerleggen bij het feit dat het voor het verkeer levensgevaarlijk is, een loslopend dier...

MAAR... Waar haalt een politieagent het gezonde verstand vandaan eerst het beestje nog aan te rijden en daarna, want ja, tenslotte was het dier nog niet dood, alsnog te schieten! Als politieagent weet je toch wat fataal is voor zo'n dier? Waarom moet zo'n dier nog even extra pijn lijden? Want dat kon ze blijkbaar geen rot schelen; "Omdat het beest toch geslacht zou worden".

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:39

Allejandro schreef:
Ook dat ze eerst over zijn poten heen rijden zodat ie niet meer kan lopen.

WHAT!?!?! Stoom uit je oren Mijn god, denk dat mijn post hierboven nu wel degelijk op z'n plek is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:51

Dit is weer een bevestiging van het verhaal dat al jaren de ronde doet, en wel dat de meeste dienstkloppers massaal zakken voor de schiettest. Kennelijk lossen ze dat nu op door hun doelwit eerst van de sokken te rijden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:59

suleilitha schreef:
Dit is weer een bevestiging van het verhaal dat al jaren de ronde doet, en wel dat de meeste dienstkloppers massaal zakken voor de schiettest. Kennelijk lossen ze dat nu op door hun doelwit eerst van de sokken te rijden.

Klopt ook, mijn vader is agent en hoor wel eens verhalen dat het grootste deel van de collega's de schiettest niet haalt...Mijn vader uiteraard wel... Clown

Maar geweldig, die foto! Ik zag een woeste, grote stier voor me, bittere teleurstelling, die foto Clown

Beter zo dan dat er ongelukken waren gebeurd, de politie heeft juist gehandeld...

Die aanrij-actie snap ik ook niet helemaal.... Verward Maar goed, de politie zal er haar redenen wel voor hebben denk ik....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:02

suleilitha schreef:
Een grote hond weegt een kilo of vijfenveertig en dan praat ik over een Duitse herder van flink formaat en omvang.
Dit kalf zit tussen de 180 en 200 kilo. De vergelijking met een hond gaat dus niet op.

Lees nog eens: eerder een grote hond dan een paard.
Een paard zeg 500-600 kilo.
Een grote hond is 60-70 kilo (een herder is een míddelzware hond!)
Kalf is 110-130 kilo zwaarder dan hond.
Paard is 300-400 kilo zwaarder dan kalf.
Kalf is 3 - 4 keer dichter bij een grote hond dan bij een paard....
Verder nog steeds niet de kern.

De kern is dat een loslopend paard een zeg 3 keer zwaarwegender argument om te schieten is?

Dit kalf liep ríchting snelweg.

Ik begrijp de redenening om te schieten om gevaar te voorkomen.
Projecteer deze situatie echter eens op losgebroken paarden en paarden die na een val van de ruiter naar huis denderen.
Projecteer het gewoon eens op de berichten die met de regelmaat van de klok op bokt-nieuws staan.

hc

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:11

Plien91 schreef:
Stier of stiertje, ik blijf het belachelijk vinden dat ze hem wouden aanrijden. Voor hetzelfde geld was het een jong veulen geweest die wegens ziekte naar de slacht moest, die hadden ze écht niet willen aanrijden vanwege de rel die dan ontstaat..

Als doorgewinterde kleindochter van een veearts blijf ik erbij dat het beestje onmiddelijk had moeten worden afgeschoten of verdoofd en later geslacht, om nog een beetje een koe-waardig einde te hebben..

Amen. Ja Een ieder helder denkend persoon kan dit laatst toch beamen lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:15

Da's nauwelijks een kalf nog.

... Ik ben inderdaad ook gewoon geschokt door het feit dat ze het dier wilden aanrijden. Da's hartstikke onpraktisch, het is moeilijk, het zorgt voor schade aan je auto, het zorgt voor pijn bij het dier. Waarom niet gewoon proberen in te sluiten, terug te drijven, en als de weg toch afgezet was. Rustig wachten tot je al het materieel / mensen hebt, en hem zo insluiten.

Zou er van die politiemensen nou niemand een cursus omgaan met vee of paarden gehad hebben?