Moord plegen en wegkomen met minimale straf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Moord plegen en wegkomen met minimale straf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:03

Sim0ne schreef:
Ik vind dit juist een prima straf. Een dergelijke vrouw zal nooit beter worden van celstraf. Tijdens de TBS wordt ze ook psychiatrisch begeleid, dit is een heel traject om mensen beter te maken. De kans dat ze binnenkort weer vrij komt is juist heel klein. TBS duurt meestal erg lang, ze kunnen haar gewoon levenslang vasthouden als ze niet te genezen is.

Lees aub de posts van Sim0ne eens goed, en verdiep je in de materie.
Wij doen het in NL niet zo slecht hoor.
Op gebied van regelgeving, het rechtssysteem en dwangverpleging lopen we ver op vele andere landen vooruit. Hetgeen uiteindelijk al blijkt te leiden tot MINDER ellende.

Doordat mensen niets weten, maar gewoon maar iets roepen krijgen we van die halve zolen in de stemlokalen die op de Geert Wilders'en van deze wereld gaan stemmen.
Jammer....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:05

heeft tbs een minimale verblijfsduur?

en waarom zijn mensen die op wilders stemmen halve zolen?ik ben het ook niet met hem eens en zou ook niet op hem stemmen,maar mensen die er anders over denken noem ik geen halve zolen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:10

Snoevie schreef:

en waarom zijn mensen die op wilders stemmen halve zolen?ik ben het ook niet met hem eens en zou ook niet op hem stemmen,maar mensen die er anders over denken noem ik geen halve zolen

Ik wel, vast niet netjes.... maar wel waar.
Die man is fouter dan fout. Tenzij je 'de fuhrer' ook een nette man wil noemen.....
Heel cru, ik weet het... maar de politiek denkt er inmiddels godzijdank hetzelfde over.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:12

Niet netjes dat je zo over mensen spreekt, je geeft zelf aan dat de persoon fout is maar imo doe je niet veel anders dan zelf te veroordelen Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:16

katiavl schreef:
Niet netjes dat je zo over mensen spreekt, je geeft zelf aan dat de persoon fout is maar imo doe je niet veel anders dan zelf te veroordelen Lachen

Niet netjes nee.
Maar een situatie tot stand brengen die een treffende vergelijking heeft met de sympathien uit WO2 is ronduit gevaarlijk.
Aangezien toen joden de sjaak waren en stelselmatig zijn uitgeroeid (het overgrote deel van mijn familie), wil ik ervoor waken dat we opnieuw een hetze ontketenen....
En ja, in de emotie ben je niet altijd even netjes.... I plead guilty

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:19

haha oke ik snap je wel,maar je moet ook uitkijken met dat soort uitspraken en dat bedoel ik niet rot naar jou!

hoe oneens je het met mensen ook bent,het is nu eenmaal zo dat mensen erg verschillen van mening

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:22

Snoevie schreef:
haha oke ik snap je wel,maar je moet ook uitkijken met dat soort uitspraken en dat bedoel ik niet rot naar jou!

hoe oneens je het met mensen ook bent,het is nu eenmaal zo dat mensen erg verschillen van mening

Natuurlijk, maar de ene mening is weldoordacht en gefundeerd.... en kan naar rechts of links uitvallen.
Maar er zijn meningen die ronduit gevaarlijk zijn.... en daar moeten we verdomd alert op zijn!!!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:26

Misschien niet de meest betrouwbare bron, maar:

'Strafmaat in Nederland juist erg hoog'

Naar aanleiding van het bericht dat het CDA de strafmaat ter discussie wil stellen, zegt hoogleraar Straf- en Procesrecht Ybo Buruma dat hier al lang onderzoek naar is gedaan. Volgens hem wordt er in Europa alleen in Engeland en Spanje strenger gestraft. Uit een onderzoek van het King's College in Londen blijkt dat zelfs landen als China en Saoudi-Arabië een mildere strafmaat kennen.

"Wonderbaarlijk dat het CDA dat vraagt", zegt Buruma. De hoogleraar wijst erop dat de opgelegde straffen in het buitenland weliswaar hoger zijn, maar dat veroordeelden vaak veel eerder vrij komen. "In Nederland gebeurt dat pas na het uitzitten van twee derde van de straf, maar in Turkije bijvoorbeeld is dat al na een vijfde van de straf en in Texas na een tiende. Daar word je veroordeeld tot honderd jaar en kom je na tien jaar vrij. In Europa is een crimineel alleen in Denemarken slechter af. Daar moet je drie vierde van de straf uitzitten."

Tussen 1995 en 2003 is de strafmaat aanzienlijk gewijzigd in Nederland. De straffen zijn hoger geworden. "De Amerikanen, altijd nummer één onder de stijgers, vonden dat wel sappig nieuws."

Advocaat Geert-Jan Knoops was een van de twee wetenschappers die eerder dit jaar de strafmaat in ons land onder de loep nam. De rechters leveren vrijwel altijd degelijk en correct werk af, zo luidde de conclusie van het onderzoek. Het idee dat er te laag wordt gestraft, ontstaat volgens Knoops omdat de rechter niet duidelijk genoeg uitlegt waarom hij een bepaalde straf oplegt. "Als een vader 180 uur dienstverlening krijgt voor een langere periode van incest met zijn dochter, dan heb je als rechter de verplichting de samenleving extra uit te leggen hoe je tot die straf bent gekomen. Vonnissen moeten transparanter, eenvoudiger, uitvoeriger en begrijpelijker. In het algemeen zie je dat mensen veel genuanceerder oordelen over een straf als ze de motivering kennen."

Bron: De Telegraaf 4-11-2008

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:44

Hoe is het eigenlijk met de bevolkingsgraad van de gevangenissen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:07

katiavl schreef:

Wat bedoel je?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:07

Ninx schreef:
katiavl schreef:

Wat bedoel je?

Bij ons is het overbevolkt. Dus vraag me af hoe het in nederland is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:09

katiavl schreef:
Bij ons is het overbevolkt. Dus vraag me af hoe het in nederland is.

Je vraagt je af of onze gevangenissen overvol zitten?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:50

dacht dat het wel meevalt met de volheid van de gevangenissen. Waarom vraag je je dat af?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:59

dan zal de rest wel buiten lopen ben ik bang.....
ik vind de straffen zeker te licht in nederland....het bekende verhaal van een bezopen kerel die een meisje dood rijdt,de moordenaar loopt alweer op straat voordat het arme kind begraven is....en dit is waar gebeurt.
en voor dit soort achterlijkheden hebben we gelukkig Wilders,iedereen mag hem noemen zoals hij/zij wil maar Wilders pleit voor hogere straffen...mijn zegen heeft hij.
Inplaats van dat terugplaatsen in de maatschappij beleid van de PVDA.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:01

Ninx schreef:
Snoevie schreef:

Ik wel, vast niet netjes.... maar wel waar.
Die man is fouter dan fout. Tenzij je 'de fuhrer' ook een nette man wil noemen.....
Heel cru, ik weet het... maar de politiek denkt er inmiddels godzijdank hetzelfde over.

wake-up....alle andere partijen gaan met de standpunten van wilders aan de haal...alleen anders "verpakt"

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:16

Noem eens wat concrete voorbeelden Geerke. We kunnen toch nog geen fitna deel 2 van het CDA verwachten toch?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:41

En wat heeft de fitna te maken met dit familiedrama?

Vreselijk voor die kinderen, maar ook vreselijk dat de moeder zo diep gezonken is. Dan gaat het toch al een hele tijd erg slecht met je.
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd of dit gezin ook bekend was bij de raad van de kinderbescherming?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:00

Niets, maar ik reageerde op de voorgaande post van Geerke, ook off-topic. Sorry!
Als moeder moet het dan wel enorm slecht gaan inderdaad, wil je zoiets doen. Volgens mij (maar nu ben ik aan het raden, is nl. allemaal al weer een tijdje terug gebeurd) was het gezin wel bekend. Maar ja, als de knop ineens omgaat en er zoiets gebeurd, ik weet ook niet of je dat altijd voor kunt zijn. 't Is wel heel erg treurig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:40

fitna is de manier waarop meneer wilders zijn mening tentoon spreid en daar heeft hij recht op als hij dat wil.
(sorry nu ga ik ook offtopic)

ik vraag me af wat dat mens gedacht heeft toen ze haar kinderen dit aandeed

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:32

Je kunt niet alles voor zijn maar dat de raad van de kinderbescherming meerdere malen steekjes heeft laten vallen is helaas ook al langer bekend...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:34

in het stukje van Ptries lees ik toch dat mensen in NL vrijkomen na 2/3 van hun straf uitgezeten te hebben..........dus ik heb het ook niet uit mijn duim gezogen.

ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen zijn die het Nederlandse strafrecht streng vinden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:54

Sim0ne schreef:
Kijk ook naar het doel van celstraffen. In bijvoorbeeld Amerika is dit vooral om criminelen uit de maatschappij weg te houden. Als je daar bijvoorbeeld (in sommige staten) 3 keer een pak melk jat, dan ga je al levenslang de gevangenis in.

In NL is het de bedoeling om mensen te genezen / helpen / op het rechte pad te brengen / recidive te voorkomen en daarna weer terug in de maatschappij te brengen. Ik vind dit een nobel streven, al gaat het natuurlijk wel eens mis. Daarom is het zo belangrijk dat er constant onderzoek gedaan wordt naar het verbeteren van de methodes. Maar ik denk zeker niet dat het systeem in Amerika beter is.

ja , heeel nobel streven

doch als een bewezen verkrachter van kleine kindjes
wegens het trage rechtsysteem bij de uitspraak zo naar buiten wandelen ..
klopt er iets niet

als je voor winkel diefstallen uiteindelijk langer zit
dan voor een moord
klop er iets niet

als schadeloos stellingen bij verminkingen lager zijn
dan de gemiddelde verkeersboetes of boetes voor het niet kunnen betalen van de ziekte kosten
verzekeringen .. klopt er iets niet

als een zuiplap die iemand dood rijd
korter zit dan iemand die moet zitten voor een niet betaalde verkeersboete
klopt er iets niet ..

en ergens ....
als er iemand iets bij mijn zoontje zou doen
zou ik denk ik even ontoerekenings vatbar worden ..
als ik die persoon "perongeluk" Schijnheilig tegen kom
daar de straf die die persoon krijgt meestal zo kort is dat je m zeer snel weer tegen komt Bloos

en ach de straf op moord in een moment van verstands verbijstering
kost je max 3 jaar , als je niet eerder vrijgelaten word wegens goed gedrag Vork

(het feit dat je zoiets uberhaubt kunt bedenken is al erg genoeg en dan klopt er dus in
de wet iets niet ..)

en deze mensen vaak weer vervallen in hun oude gewoontes
(heb al eens voorgesteld alle bewezen ! aanranders , verkrachters , kinder misbruikers
lekker op een eilandje in de noordzee te dumpen
kunnen ze elkaar lekker voorzien Duivel

voetbal supporters welke elkaar zo graag de hersens in willen slaan
joh maak er een jaarlijkse dag van
mogen ze (wel vrijwillig uiteraard .. hoeven ze niet elders in het land aftespreken
maw laten we het makkelijk maken voor ze Clown )
met ze'n allen in het stadion
deurtje dicht , de volgende dag pas weer open
en dan zien we wel wie er weer uit komt

ze willen toch zo graag ?
en zo scheelt het echt ENORM veel belastings geld
en politie tijd

kunnen die hun tijd ook beter besteden Vork
Laatst bijgewerkt door nickyu op 07-11-08 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:56

Snoevie schreef:
ik vraag me af wat dat mens gedacht heeft toen ze haar kinderen dit aandeed

als je als moeder zo ver bent dat je zoiets als enige uitweg ziet
dan denk je niet meer Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:13

Nicyu, weet jij wat TBS is?
Sorry, merk gewoon dat er nogal wat mensen zijn die geen idee hebben waar ze over praten. Niet netjes, om zo je mening te spuien, de info is zó makkelijk te vinden......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:47

imo iemand die haar kinderen uitroeien als uitweg ziet,zou niet meer terug mogen keren in de maatschappij.
een lange tbs behandeling is dan beter!