Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noppes schreef:@ Ptries, hoe moeten die andere kroegbazen daar wat aan doen? Ook maar het verbod overtreden? Vind dat nogal een kromme beredenering..
Noppes schreef:Hier is de regel dat er niet gerookt mag worden in kroegen.
Dus waarom moeten er zoveel mensen zo sneu doen en er volop tegen ingaan.
Misschien een stomme vergelijking, maar de meeste mensen houden zich toch ook netjes aan verkeersregels en aan de andere normen en waarden in ons land.
En het rookverbod is net zo goed een regel, een verbod nog wel.
Dus daar dient iedereen zich aan te houden!
Wijnanda schreef:Als je in de horeca gaat werken, weet je dat er gerookt wordt. Ik ken ook genoeg plekken waar nog gerookt wordt. Tot een maand geleden rookte ik zelf ook nog, inmiddels gestopt vanwege acute bronchitis. Ik ga nog steeds uit en sta nog steeds in de rook, maar boeiend. Als mensen zich er gelukkig bij voelen, prima hoor! Ik ken ook een discotheek daar hebben ze een rokershok, gewoon te smerig. Als je daar in stond had je na 3 trekjes wel gerookt. T is daar echt smerig. Toen ik nog rookte ging ik daar ook echt niet in staan.
Ik zou ook geen melding maken. In het buitenland geldt er bijna overal de regel dat in de kroegen kleiner dan 50 m2 de kroegbaas zelf mag beslissen of er gerookt wordt. Die regel is er hier niet, en die zou er wel moeten zijn!
katiavl schreef:Ik zou het ook doen.Regels zijn regels en daar moeten ze zich maar aan houden. Verder zou ik ook liever hebben dat de rokende persoon ook een boete krijgt
EeCee schreef:Aangezien het in mijn 'kroegie' nog niet vol is gelopen met hordes niet-rokers die allemaal een drankje komen drinken, roken wij daar stug doorSterker, ik heb nog geen nieuw gezicht gezien.
Elke keer als ik er kom gooi ik één of twee euro in de 'boete-emmer'. We hebben voorlopig genoeg!
@_janet_: Precies!
Tellie schreef:Nee, ik zou er zelf heen gaan.
alex66 schreef:ik zou er ook heen gaan![]()
en het zeker niet melden, stel je voor dat het dan niet meer mag
sonjim schreef:Ik geniet meer van mijn etentje en bioscoop bezoek sinds er niet meer gerookt wordt. Eindelijk ook daar zonder overlast.
dingetje schreef:sonjim schreef:Ik geniet meer van mijn etentje en bioscoop bezoek sinds er niet meer gerookt wordt. Eindelijk ook daar zonder overlast.
Ik snap, en vind het ook niet meer dan normaal dat er in een restaurant niet meer gerookt mag worden.. Maar een café???