Melding maken van roken - wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of niet?

Ja
43 (32%)
Nee
89 (67%)

Totaal aantal stemmen: 132

Vjestagirl

Re: Melding maken van roken - wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:10

Sterker nog Noppes, ik zou het niet alleen vandaag melden, maar morgen weer en overmorgen weer. Laat het ze maar voelen...

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:13

Als je in de horeca gaat werken, weet je dat er gerookt wordt. Ik ken ook genoeg plekken waar nog gerookt wordt. Tot een maand geleden rookte ik zelf ook nog, inmiddels gestopt vanwege acute bronchitis. Ik ga nog steeds uit en sta nog steeds in de rook, maar boeiend. Als mensen zich er gelukkig bij voelen, prima hoor! Ik ken ook een discotheek daar hebben ze een rokershok, gewoon te smerig. Als je daar in stond had je na 3 trekjes wel gerookt. T is daar echt smerig. Toen ik nog rookte ging ik daar ook echt niet in staan.

Ik zou ook geen melding maken. In het buitenland geldt er bijna overal de regel dat in de kroegen kleiner dan 50 m2 de kroegbaas zelf mag beslissen of er gerookt wordt. Die regel is er hier niet, en die zou er wel moeten zijn!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:17

Hier is de regel dat er niet gerookt mag worden in kroegen.
Dus waarom moeten er zoveel mensen zo sneu doen en er volop tegen ingaan.

Misschien een stomme vergelijking, maar de meeste mensen houden zich toch ook netjes aan verkeersregels en aan de andere normen en waarden in ons land.
En het rookverbod is net zo goed een regel, een verbod nog wel.
Dus daar dient iedereen zich aan te houden!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:18

Noppes schreef:
@ Ptries, hoe moeten die andere kroegbazen daar wat aan doen? Ook maar het verbod overtreden? Vind dat nogal een kromme beredenering..

Mhh... ik heb het inderdaad misschien niet duidelijk genoeg omschreven. Ik bedoel ermee dat ik een melding door een andere kroegbaas (die het dus in zijn portemonaie voelt) gerechtvaardigder vind dan dat van een klant die zich eraan ergert.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:21

Noppes schreef:
Hier is de regel dat er niet gerookt mag worden in kroegen.
Dus waarom moeten er zoveel mensen zo sneu doen en er volop tegen ingaan.

Misschien een stomme vergelijking, maar de meeste mensen houden zich toch ook netjes aan verkeersregels en aan de andere normen en waarden in ons land.
En het rookverbod is net zo goed een regel, een verbod nog wel.
Dus daar dient iedereen zich aan te houden!

Daarom worden er ook zoveel verkeersboetes uitgedeeld Knipoog

TS, doe waar je jezelf goed bij voelt.

Ik zelf zou het niet melden. Maar misschien komt dat ook omdat ik toch niet zo vaak naar de kroeg ga en het me dus eerlijk gezegd niet zoveel uit maakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:22

Wijnanda schreef:
Als je in de horeca gaat werken, weet je dat er gerookt wordt. Ik ken ook genoeg plekken waar nog gerookt wordt. Tot een maand geleden rookte ik zelf ook nog, inmiddels gestopt vanwege acute bronchitis. Ik ga nog steeds uit en sta nog steeds in de rook, maar boeiend. Als mensen zich er gelukkig bij voelen, prima hoor! Ik ken ook een discotheek daar hebben ze een rokershok, gewoon te smerig. Als je daar in stond had je na 3 trekjes wel gerookt. T is daar echt smerig. Toen ik nog rookte ging ik daar ook echt niet in staan.

Ik zou ook geen melding maken. In het buitenland geldt er bijna overal de regel dat in de kroegen kleiner dan 50 m2 de kroegbaas zelf mag beslissen of er gerookt wordt. Die regel is er hier niet, en die zou er wel moeten zijn!

Als ik in de horeca ga werken weet ik dat er niet meer gerookt wordt. En dat maakt mijn werk een stuk beter.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:25

ik zou het niet melden, ik ga er lekker tussen staan te paffen Haha!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:32

Aangezien het in mijn 'kroegie' nog niet vol is gelopen met hordes niet-rokers die allemaal een drankje komen drinken, roken wij daar stug door Haha! Sterker, ik heb nog geen nieuw gezicht gezien.
Elke keer als ik er kom gooi ik één of twee euro in de 'boete-emmer'. We hebben voorlopig genoeg!

@_janet_: Precies! Clown

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:34

In mijn woonplaats staan in zo goed als alle kroegen de asbakken ook weer gewoon op de bar. Gelukkig maar. Ook hier zijn boete-potjes ontstaan en de roker doneert graag.

Ik zou ook zeker geen melding maken, aangezien ik er zelf ook eentje op steek als ik mag roken.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:35

Hier zijn ook boete-potjes. iedereen die wil roken stopt een euro/twee in het potje en mag de hele avond roken.
Daar word de boete van betaald.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:36

Niemand houd rekening met de kroegbazen. Gisteren was er 1 op de radio, zijn omzet is met meer als 30% gedaald.
Mensen gaan niet meer naar de kroeg omdat er niet meer gerookt mag worden.
Wat is nu een echt bruin cafe zonder rook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:36

katiavl schreef:
Ik zou het ook doen. Ja Regels zijn regels en daar moeten ze zich maar aan houden. Verder zou ik ook liever hebben dat de rokende persoon ook een boete krijgt

Mee eens!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:39

EeCee schreef:
Aangezien het in mijn 'kroegie' nog niet vol is gelopen met hordes niet-rokers die allemaal een drankje komen drinken, roken wij daar stug door Haha! Sterker, ik heb nog geen nieuw gezicht gezien.
Elke keer als ik er kom gooi ik één of twee euro in de 'boete-emmer'. We hebben voorlopig genoeg!

@_janet_: Precies! Clown

Misschien omdat ze de kans niet krijgen omdat jullie stug doorroken Lachen

Wel straf dat de sigaret zo veel macht heeft, overal daalt de omzet door de crisis. Maar in de cafe's kan er maar één oorzaak zijn Huilen van het lachen

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:45

Tellie schreef:
Nee, ik zou er zelf heen gaan. Clown

helemaal mee eens als rookverslaafde Bloos het is echt afzien hoor in de regen sigaretje gaan staan te roken .

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:51

Voor ik mijn reactie plaats... Ik rook niet. Lachen

Ik vind dat hele rookverbod zo'n onzin. Iedereen staat tegenwoordig zo'n beetje buiten ipv binnen. Nou, gezellig hoor.
Van mij mogen ze per direct de asbakken terug op tafel zetten. Ik vind dat sigaretten er, net als drank, gewoon bij horen in een café.
Stel dat het nog zo gek wordt dat horecapersoneel straks ook niet meer blootgesteld mag worden aan drank,(is namelijk ook slecht en verslavend, bovendien mag men niet openbaar dronken zijn) mooie boel zou dat zijn. (beetje overdreven maar toch) Lachen

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:48

ik zou er ook heen gaan Clown

en het zeker niet melden, stel je voor dat het dan niet meer mag Cool

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:49

alex66 schreef:
ik zou er ook heen gaan Clown

en het zeker niet melden, stel je voor dat het dan niet meer mag Cool

Het mag nu al niet. In zeker zin overtreed je gewoon de wet.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:52

Ik hoor om me heen idd ook juist de níet-rokers klagen omdat de rokers allemaal en masse naar buiten trekken om daar samen sigaretjes te gaan roken en het binnen zo ongezellig is. Clown

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:59

Ik heb het uitgaan een paar jaar geleden opgegeven omdat ik niet tegen de rook kan, inmiddels heb ik andere tijdsbestedingen gevonden en keer ik inderdaad niet terug naar de kroeg.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:08

Maar nu heb ik een vraagje he wie vind het er nu veel leuker op geworden in een kroeg waar het verbod keurig nageleefd word want daar heb ik nog niemand over gehoord?
Klagen kunnen we imo allemaal aardig, maar hoor nou maar weinig positieve verhalen?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:11

Ik geniet meer van mijn etentje en bioscoop bezoek sinds er niet meer gerookt wordt. Eindelijk ook daar zonder overlast.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:22

sonjim schreef:
Ik geniet meer van mijn etentje en bioscoop bezoek sinds er niet meer gerookt wordt. Eindelijk ook daar zonder overlast.

Ik snap, en vind het ook niet meer dan normaal dat er in een restaurant niet meer gerookt mag worden.. Maar een café??? Verward

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:29

In een restaurant vind ik inderdaad wat anders dan in een café.
Ik vind zelfs in een grote discotheek nog wat anders dan in bijv. een kleine kroeg, of een bruin café etc.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:30

dingetje schreef:
sonjim schreef:

Ik snap, en vind het ook niet meer dan normaal dat er in een restaurant niet meer gerookt mag worden.. Maar een café??? Verward

Vind het eerder erg dat het normaal is dat je jou werknemers blootstelt aan klasse a gevaren.

En dan er zijn weinig die klagen, dat is puur psychologisch te verklaren.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:32

Nee hoor ik zou het gewoon zo laten (heb er zelf namelijk geen last van) En als ze een keer gepakt worden weten ze het wel gelijk, dan dat ze er met een simpele waarschuwing van af komen.