Obama vs. Mc Cain

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Obama v.s Mc Cain

1. Obama
363 (89%)
2. Mc Cain
13 (3%)
3. Geen van beide
9 (2%)
4. Geen interesse in Amerika
19 (4%)

Totaal aantal stemmen: 404

sarah_m

Re: Obama vs. Mc Cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:26

detour schreef:
Dat moet dan echt wel een heel eng mens zijn.

Ja

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:26

Ja, dat is ze ook.. Ik krijg bij haar het gevoel dat ze niet veel verder kijkt dan haar eigen mening, naar naar wat het volk wilt..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:33

McCain is 72. Er zijn zat mensen die 76 worden hoor. Knipoog
Bij Obama lijkt het mij ook een heel reeel risico dat hij de 4 jaar niet vol kan maken. Hij was niet voor niets de eerste van alle kandidaten die bescherming kreeg. Maar als ze allebij de pijp uit zouden gaan, had ik idd ook liever Biden als Palin Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:33

Ik wilde een plaatje zoeken van een enge Sarah Palin en het valt me op dat ze er op alle foto's hetzelfde uitziet... Misschien is het een masker? Nagelbijten / Gniffelen (Gekheid natuurlijk...)

Wat ik wel opvallend vind is dat ze bijna uit het niets naar voren geschoven wordt. Zijn ze bang dat McCain niet sterk genoeg is en schuiven ze daarom een "minderheid" naar voren? Obama is tenslotte ook een minderheid en die doet het erg goed... Maar wordt het dan niet een psychologische strijd tussen de minderheden waarbij op gevoel wordt ingespeeld? Verliezen ze hierbij niet iets uit het oog?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:39

Er is van de week toch een aanslag op Obama verhinderd?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:45

Tieneke schreef:
Er is van de week toch een aanslag op Obama verhinderd?

Jup, maar die was niet serieus te noemen. Zouden deze mensen dat echt hebben willen doen, dan had dat nog een hele poos geduurt Knipoog Maar ik ben er van overtuigd dat dit niet de laatste keer geweest is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:55

Daarom, dat bedoel ik ook. Als hij verkozen wordt, dan gaat hij moeten opletten (wat hij vast ook zal doen).

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:02

Heeft niet elk staatshoofd daar last van?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:16

Ik geef de voorkeur aan Obama vanwege zijn meer open houding t.o.v. het buitenland. Hij is niet zozeer pascifistischer, maar staat meer open. Obama zal niet zo snel zijn rug naar de VN keren. Ik hoop dat door zijn aanstelling de rust in de internationale betrekkingen terugkeert.

Wat Amerikaanse binnenlandse aangelegenheden betreft, hoop ik dat hij de sociale zekerheid versterkt, zodat de VS meer een zorgstaat wordt. Ik hoop alleen dat hij zicht beseft dat dit een proces van jaren is. Je kunt niet plotseling een pensioensysteem en een verplichte zorgverzekering in het leven roepen.

Het gevaar bestaat dat de democraten, na 8 jaar niet aan de macht te zijn geweest, nu in één keer alles uit de kast willen trekken. Dat lijkt me niet de manier om een land wat financieel aan het randje van de afgrond staat, omhoog te trekken.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:36

Ik volg het allemaal niet zo strak en het zou dan echt een 'gevoels' keuze worden. Ik vind die Mc Cain echt een enge vent, ook heeft hij zich een aantal keer behoorlijk voor schut gezet door Obama af te zeiken. Dan ben je mijn inziens een echte loser. Die Palin is inderdaad vreselijk eng!
Wat betreft de politieke agenda's van beide kandidaten kan ik weinig zinnigs zeggen. Ik hoop dat een democraat wel wat veranderingen teweeg kan brengen, dus hoop wel dat het Obama wordt. Toch heb ik zo'n beetje het gevoel dat hij de 4 jaren niet vol gaat maken mocht hij het al worden... .

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:56

Kaka schreef:
Ik geef de voorkeur aan Obama vanwege zijn meer open houding t.o.v. het buitenland. Hij is niet zozeer pascifistischer, maar staat meer open. Obama zal niet zo snel zijn rug naar de VN keren. Ik hoop dat door zijn aanstelling de rust in de internationale betrekkingen terugkeert.

Wat Amerikaanse binnenlandse aangelegenheden betreft, hoop ik dat hij de sociale zekerheid versterkt, zodat de VS meer een zorgstaat wordt. Ik hoop alleen dat hij zicht beseft dat dit een proces van jaren is. Je kunt niet plotseling een pensioensysteem en een verplichte zorgverzekering in het leven roepen.

Het gevaar bestaat dat de democraten, na 8 jaar niet aan de macht te zijn geweest, nu in één keer alles uit de kast willen trekken. Dat lijkt me niet de manier om een land wat financieel aan het randje van de afgrond staat, omhoog te trekken.

Helemaal mee eens!

McCain vind ik geen slechte kandidaat, maar de ideeën van de republikeinen zijn niet mijn ideeën. Daarnaast vind ik Palin geen stabiele vicepresident, misschien omdat ik nog te weinig van haar heb gezien en teveel over haar heb gehoord. Ik vind haar hysterisch overkomen in reacties en ze is volgens mij behoorlijk naïef en beïnvloedbaar, zie de radioopname waarbij ze dacht Sarkozy aan de telefoon te hebben. Joe Biden komt op mij serieuzer over en samen met Obama lijkt me dat geen slechte deal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:06

Mystica schreef:
Ik las hier ergens dat diegene hoopte dat het niet McCain werd, omdat die een opvolger van Bush zou zijn. So? Zelfde partij betekend nog niet zelfde persoon. Clinton was een erg goede president, maar als Kerry 4 jaar geleden president was geworden, denk ik dat Amerika én wij alleen maar slechter afgeweest waren.

Hoeveel slechter dan een paar onhoudbare oorlogen, een wereldwijde economische crisis en een land waarvan een zeer groot deel in de problemen zit wil je het hebben? Met alle respect, maar ik geloof dat Bush de boel toch wel behoorlijk grondig naar de knoppen heeft weten te helpen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:10

Ik heb ook op Obama gestemd, maar het was ook wel een beetje kiezen tussen twee kwaden.. Ik vind het jammer dat Obama tegen het homohuwelijk is, maar vind hem wel beter dan McCain. Obama heeft een veel betere visie op het milieu (wat ik heel belangrijk vind!) en hij spreekt me ook een stuk maar aan.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:20

Ik stem ook voor Obama.
Niet alleen strookt zijn buitenlandse politiek veel meer met mijn gedachten (spreken met 'vijanden' als Cuba, kritische houding tov oorlogen,..), ook zijn binnenlandse politiek zou m.i. een grote vooruitgang betekenen voor alle Amerikanen. Zo zou er einelijk wat gedaan worden aan hun social welfare systeem en aan energieproblemen.
En als kers op de taart is hij een zeer goed spreker met een groot charisma. Dus geloof ik dat hij die andere helft, die voor McCain stemt nog wel op zijn hand krijgt eens hij eventueel verkozen is.
Ik geloof NIET dat Obama de perfecte president zou zijn, maar wel een stap in de goede richting.

Edit: En McCain doet mij altijd denken aan the dark side van Star Wars
Oja, Palin ooit al zien spreken op tv? Daar komt echt waar geen zinnig woord uit!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:32

Piera schreef:
Ik heb ook op Obama gestemd, maar het was ook wel een beetje kiezen tussen twee kwaden.. Ik vind het jammer dat Obama tegen het homohuwelijk is,

Iemand die voor het homohuwelijk is wordt op dit moment simpelweg geen president van Amerika.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:35

Shadow0 schreef:
Piera schreef:
Ik heb ook op Obama gestemd, maar het was ook wel een beetje kiezen tussen twee kwaden.. Ik vind het jammer dat Obama tegen het homohuwelijk is,

Iemand die voor het homohuwelijk is wordt op dit moment simpelweg geen president van Amerika.

Nee dat klopt, maar ik vind het wel jammer Haha!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:51

De standpunten van beide weet ik niet zo goed, daar heb ik met niet in verdiept. Ik heb ze beide meerdere keren op tv gezien en bij Obama gaan mijn nekharen altijd overeind staan. Ik vind hem heel onoprecht overkomen. Ik vind het nog steeds heel erg jammer dat Hilary Clinton het niet gered heeft.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:53

Obama graag, Mc Cain vind ik niks (op z'n minst gezegd) maargoed, republikeinen zijn zoiezo veel te fanatiek in mijn ogen.
En Palin, ik gruw van dat mens, bah...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:01

Ik hoop dat Obama de strijd uiteindelijk wint. Ik heb het sowieso niet op de Republikeinen. Een democraat zoals Obama staat vaak dichter bij het volk. Zij hebben oog voor de kloof tussen arm en rijk, in tegenstelling tot de republikeinen die vaak alleen de hogere klasse steunen in hun tocht om rijk te worden. Ik denk dat dit wel het laatste is wat Amerika nu nodig heeft!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 16:12

Flosje446 schreef:
De standpunten van beide weet ik niet zo goed, daar heb ik met niet in verdiept. Ik heb ze beide meerdere keren op tv gezien en bij Obama gaan mijn nekharen altijd overeind staan. Ik vind hem heel onoprecht overkomen. Ik vind het nog steeds heel erg jammer dat Hilary Clinton het niet gered heeft.

Jah ben ik ook wel met je eens..ik was wel voor Hilary Clinton..net zo goed als voor Obama..beide democraten..

En haar uitspraak was super:

We needed one Clinton to clean up after the 1st Bush, we need another one to clean up after the second!
(sorry als er spelfouten in staan, typ even vlug)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:31

Het mag duidelijk zijn wie er zou winnen als ze van nederland afhankelijk zouden zijn Clown

Ik denk dat het voor Amerika beter is als Obama zou winnen, morgne zullen we het weten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:46

Clinton (de vrouw) vond ik als publiek spreker echt beneden peil. Ik kan niet zeggen dat ik "echt" vond overkomen. Met die tranen en zo, man man, daar keert mijn maag van om. Zo'n gefake.
Als Obama president wordt, betekent dat al heel wat vooruitgang, de eerste niet-blanke president. Het homohuwelijk is nog een paar stappen te ver Haha! Als dit al lukt, is dat al knap gedaan Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:53

Ik hoop Obama. Met Mc Cain stevenen we recht op een 3e wereldoorlog af.
Reken er maar op dat over een maand of 6 een groot conflict in de lucht hangt en dat de testcase voor de nieuwe president zal worden. De reactie hierop zal allesbepalend zijn voor de rest van de wereld.
Nu klink ik echt als een doemdenker wat ik van nature niet ben maar er zijn zoveel sluimerende conflicten die maar een vonkje nodig hebben om te ontbranden dat ik denk dat zo'n triggerhappy cowboy als Mc Cain er vol induikt en we gigantisch de klos zijn. Zowel economisch als militair gezien.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:00

Ik vond Clinton zo ontzettend als een klein kind overkomen. Ze gooide zich af en toe nog net niet huilend van woede op de grond als er iets niet ging naar haar manier.
Ook het feit dat ze zo lang volhield dat zij wel degelijk ging winnen van Obama terwijl het al duidelijk was van niet zegt genoeg over haar vind ik. Als toekomstig president is het wel belangrijk tegen je verlies te kunnen denk ik Lachen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:02

ik vind obama wel goed ik vind mc cain een engerd.
ben t met Anne eens.
als mc cain president word dat we idd de klos zijn.

maar ik denk dat obama gewoon niet lang leeft als hij president word.
want dan moet ik dus weer denken aan martin luther king