Mijn moeder werkt bij die instelling zie ik net

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jordy schreef:benangelique,
Aan die optie had ik nog niet gedacht... dat iemand anders idd in de problemen kan komen en als je er dan alleen voor staat...
Maar dat kan dan toch gewoon niet?
één iemand die daar dan in z'n eentje verantwoordelijk voor is?!
Marigold schreef:benangelique schreef:ook ik vind het erg kort door de bocht om de verpleegkundige de schuld te geven. het is eerder een probleem van de zorginstelling: te weinig mensen, te veel taken.
ja daag!!
echt als het zo is he, dan wil ik het als ouder weten, en zou ik mn kind weer ophalen!
dan maar je leven op de kop omdat gehandicapt kind op die leeftijd weer thuis woont,
dan maar weer pgb en alles zelf inkopen, maar dit???
verschrikkelijk, echt heel erg!!
en als ik er zelf zou werken zou ik de cliënt niet achterlaten, maakt niet uit wát voor urgents er tussendoor komt!
dat kan gewoon niet!
(o ik ben heus niet een beetje boos hoor, door dit bericht)
NoGo schreef:ja daag!!
echt als het zo is he, dan wil ik het als ouder weten, en zou ik mn kind weer ophalen!
dan maar je leven op de kop omdat gehandicapt kind op die leeftijd weer thuis woont,
en als ik er zelf zou werken zou ik de cliënt niet achterlaten, maakt niet uit wát voor urgents er tussendoor komt!
dat kan gewoon niet!
(o ik ben heus niet een beetje boos hoor, door dit bericht)
Hier wil ik wel even op reageren want als een Client een badprotocol heeft dat hij niet alleen mag worden gelaten en je alarm gaat af wat doe je dan kies je voor je collega die ergens door een client in elkaar word getrapt of je client.
Er vanuit gaande dat je alleen bent????
Antwoord is dus voor je collega!!!
Stop eruit en lopen....
Als je als ouder weet wat er allemaal binnen een instelling gebeurt geloof me dan doe je kind niet meer weg!!!
Vind het verschrikkelijk voor de vrouw + familie....
Maar nog veel meer voor de verpleegster want die moet leven met het feit dat ze deze client heeft laten verdrinken.
En geloof me de instelling trekt zijn handen van je af en je kan zelf verantwoorden waarom je wegliep en dan word er echt niet gezegd ja maar dat er personeelstekort is en er een urgent iets voorviel in de huiskamer daar hebben we niets mee te maken.
Laat de clienten in de huiskamer elkaar maar af maken JIJ had gewoon bij dat bad moeten blijven!!!
(uiteraard als voorbeeld want je weet natuurlijk niet waarom ze weg liep)
NoGo schreef:ja daag!!
)
eilleen333 schreef:Een vriend van mij doet een opleiding en verzorgd voor zijn stage meervoudig gehandicapten. Deze jongen zit in zijn eerste jaar en loopt dus stage.
Laatst was hij alleen met een patiënt (geloof ook in bad doen) en deze kreeg een epileptische aanval. Die jongen stond er op dat moment helemaal alleen voor! Dat kan toch niet?! Zelfs een stagair moet het dan dus maar uitzoeken. Hij kon ook niemand oppiepen ofzo...
Maar gelukkig loste hij het beter op, eerst patiënt uit bad en op bed leggen en daarna hulp halen.
KiWiKo schreef:Tuurlijk en dan een claim aan je broek krijgen omdat je eerst een client uit bad heb gehaald, en die client die in zijn aanval gestikt is op de gang heb laten liggen omdat je dus eerst die ene uit bad heb gehaald