Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wilders kritiek op Aboutaleb als burgemeester Rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:23

is gevoelsmatig Lachen kan dat moeilijk uitleggen Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:28

Jammer ik dacht Kim kan altijd helder uitleggen wat ze bedoelt dus ik ga nu begrijpen waarom mensen zon aversie hebben tegen iets waar de houders ervan niets aan kunnen veranderen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:33

nee Lachen helaas Lachen ik zie het ook niet als minpunt, maar het is voor mij eigenlijk net zo iets als dat de burgermeester van Amsterdam die in Lutjebroek gaat wonen omdat het daar zo rustig is Lachen

Ik begrijp dat Aboutaleb niks kan doen aan zijn dubbele nationaliteit...... maar het IS er wel Lachen voor mijn gevoel dan geen vlees en geen vis Lachen

Nou is hij natuurlijk wel een heel goed burger, en ik vind dat hij een lichtend voorbeeld mag zijn voor allochtonen..... want zo kan het ook, je kan de dubbele nationaliteit hebben en toch een zeer gerespecteerd burger van Nederland zijn........

maargoed, ik kan het echt verder niet onderbouwen......... tis een stukkie tussen mijn oren denk ik Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:41

Ik denk dat het bij mij persoonlijk is dat de landelijke bestuursfuncties van een land gewoon in handen moet blijven van "echte" (sja, wat is echt? Maar je snapt wat ik bedoel hoop ik) burgers van dat land. In Amerika krijg je alleen een bestuursfunctie als je én Amerikaan bent, én er geboren bent. Dus ben je amerikaan, en zijn je ouders dat ook, maar ben je nou net op vakntie in frankrijk geboren, zul je nooit president worden Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:43

dat geld dan wel voor alle americanen behalve de oorspronkelijke Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:44

KiWiKo schreef:
dat geld dan wel voor alle americanen behalve de oorspronkelijke Lachen

Ja, klopt, maar daar kun je wel een discussie op zich over openen Nagelbijten / Gniffelen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:46

Mystica schreef:
Ik denk dat het bij mij persoonlijk is dat de landelijke bestuursfuncties van een land gewoon in handen moet blijven van "echte" (sja, wat is echt? Maar je snapt wat ik bedoel hoop ik) burgers van dat land. In Amerika krijg je alleen een bestuursfunctie als je én Amerikaan bent, én er geboren bent. Dus ben je amerikaan, en zijn je ouders dat ook, maar ben je nou net op vakntie in frankrijk geboren, zul je nooit president worden Clown

Arnold Schwarzenegger is niet in Amerika geboren, hij is gouveneur van Calnifornie, het enige dat hij niet mag is president worden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 18:48

Dat zeg ik toch met mijn laatste zin? Nagelbijten / Gniffelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:51

Mystica schreef:
In Amerika krijg je alleen een bestuursfunctie als je én Amerikaan bent, én er geboren bent. Dus ben je amerikaan, en zijn je ouders dat ook, maar ben je nou net op vakntie in frankrijk geboren, zul je nooit president worden Clown

Dit is niet correct. Ten eerste geldt het niet voor bestuursfuncties in het algemeen maar slechts voor president en vice-president.
Ten tweede gaat het niet om vakantie. Zie bijvoorbeeld http://www.usconstitution.net/consttop_citi.html

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:52

maar voor de rest mag hij dus wel een bestuurlijke functie bekleden. Met zoals madeleine Albright ook geen echte amerikaanse is en gewoon een zeer zware ministerspost heeft gekregen.
Dat mag dus wel volgens jou?? Dan kan aboutaleb ook gewoon burgemeester worden Knipoog Die wordt volgens mij ook geen president.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:53

Je hebt het over nooit een bestuursfunctie. Ik vind gouverneur van een staat toch een behoorlijke bestuurdfunctie. De minister van buitenlandse zaken onder Clinton was ook niet in Amerika geboren dat vind ik ook een bestuurdfunctie en zo kan je er nog veel meer vinden. Het geldt alleen voor het presidentschap.

edit ik zie dat hetzelfde al gezegd werd, gaat opeens zo snel Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:54

eigenlijk mogen dan alleen indianen president worden Lachen of is dat nou ook weer niet de bedoeling Knipoog

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:00

Ik denk dat Rotterdammers vooral iemand beoordelen op daden (geen woorden maar daden...) en dat hij de beste man is die Rotterdam op dit moment kan krijgen. Jùist door zijn achtergrond heeft hij al bij voorbaat een streepje voor bij zo'n 40% van de Rotterdammers.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:03

ik vind dat je gewoon geen dubbel paspoort moet hebben..
als je burgemeester of iets wilt worden..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:05

Barco schreef:
Dat mag dus wel volgens jou?? Dan kan aboutaleb ook gewoon burgemeester worden Knipoog Die wordt volgens mij ook geen president.

De regels in Nederland zijn een pietseltje anders dan die van Amerika. (En wat 'van mij' mag doet daarvoor niet ter zake.)

Hij wordt vast geen president, want die hebben we noch hier, noch in Marokko, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Aboutaleb er een derde nationaliteit bij wil zoeken.

In Amerika zou de tweede generatie allochtonen (namelijk wiens ouders in het buitenland geboren maar genaturaliseerd zijn, en die zelf in het land zijn opgegroeid) zonder problemen president kunnen worden.

KiWiKo: wat wel en niet onder 'natural born citizenship' valt is vrij duidelijk omschreven. Met 'oorspronkelijke bewoners' heeft dat weinig te maken, er wordt niet verder dan 1 generatie teruggekeken.

Buster4ever: maar dat is dus iets waar Aboutaleb niets aan kan doen. De Marokkaanse staat biedt geen mogelijkheden om de Marokkaanse nationaliteit op te zeggen. Maar kun je uitleggen wat jij daar precies het probleem van vindt?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:09

sorry shadow ik had het niet tegen jou maar tegen Mystica die de vergelijking maakte.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:22

blijkbaar hebben wij nederlanders (en we vinden onszelf zo fantastisch) geen beter persoon dan aboutaleb, en so wath. dan maar een dubbel paspoort. als hij zijn werk doet, is dat toch het belangrijkste? wat maakt het nou uit waar hij vandaan komt. hij spreekt beter ABN dan de gemiddelde nederlander. EN ja het is een beetje jammer dat het voetbal in de weg zit. maar wat is nou belangrijker? een spelletje of een goed geregelde stad???

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 19:23

Barco schreef:
maar voor de rest mag hij dus wel een bestuurlijke functie bekleden. Met zoals madeleine Albright ook geen echte amerikaanse is en gewoon een zeer zware ministerspost heeft gekregen.

Wat ze in amerika wel of niet doen kan ik me niet druk om maken Clown
Ik had er over om duidelijk te maken wat ik precies bedoelde. Blijkbaar is dat mislukt, dus helaas Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:25

Oh Wilders weer.. Slapen Ik kon bij het lezen van de titel al metéén bedenken waar dit om ging. En jahoor. Zó voorspelbaar altijd.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:26

Ik snap het probleem niet, hij heeft de kwaliteiten en daar draait het om.
En die dubbele nationaliteit heeft daar niets mee te maken. Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:26

buster4ever schreef:
ik vind dat je gewoon geen dubbel paspoort moet hebben..
als je burgemeester of iets wilt worden..

Maar leg nu eens uit waarom je dat vindt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:30

Ben toch wel benieuwd welk pro-beleid hij gaat voeren.

Ik merk op mijn werk hoe de Nederlandse Marokkanen, het snel hebben over Jullie Nederlanders, terwijl ze een Nedelandse achtergrond hebben, tja bv met 3 jaar naar Nederland gekomen, of hier geboren. Dat gaat dan mijn pet voorbij, dus ben benieuwd. Ik denk eerlijk gezegd dat een stad als Rotterdam waar het probleem heel erg groot is met de Marokkaanse jeugd niet beter af is met een Marokkaan die het beleid voert.

We gaan het zien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:33

Ik denk juist wel Russel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:36

Ik heb anders meegemaakt.

Geeft hij in zijn beleid aan dat hij het hard gaat aanpakken? Want dan heb ik niets gezegd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:37

ik denk dat hij juist goed op die post zit omdat hij hun taal spreekt, en ze hoeven bij hem niet aan te komen met allemaal huilenbalk verhalen........... want hij heeft het zelf geleefd Lachen en heeft zich opgewerkt tot.......

Maargoed we zien het wel Lachen ik wil hem het voordeel van de twijfel graag geven........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 21-10-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt