Geloof en heavy metal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Geloof en heavy metal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 14:55

Tja, zo heeft mijn moeder al van meerdere mensen de vraag gekregen of ze het wel goedkeurde wat haar kinderen doen... Wij zijn namelijk alledrie metalfan met bijbehorende zwarte kledingkast Haha! Mijn ouders hebben dit altijd prima gevonden, sterker nog: mijn vader is dol op rammstein Haha! Maar hier krijgen ze soms erg rare vragen over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:59

Jeetje mina, hoezo wat haar kinderen doen.........
Mijn god.... ik ben niet echt een metalfan, hou meer van rock, maar als ik uitga, zie je me ook niet in een simpele jeans met t-shirtje. Niks mis mee, ik vind het geweldig dat er nog mensen zijn die een beetje het lef hebben om zich te onderscheiden van de grijze massa!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:29

Waarschijnlijk hebben die mensen die daar bij de ingang mensen staan te 'waarschuwen' voor het kwaad nog nooit een songtekst gelezen, maar wel eens ergens gehoord dat er metalbands zijn die satan aan zouden hangen - een vooroordeel dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:33

Juist, en ze schrikken zich dood van de kleding van de festivalgangers. Verder verdiepen ze zich er niet eens in. Nou ja, laat maar lekker waaien dan Haha!

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:33

Haha, dat over het puberale wat net is gezegd zie ik in wel meer dingen terug ^^.

suleilitha zei dat ze respect had voor mensen die zich door middel van kleding willen onderscheiden van de grijze massa.
Nu was ik laatst met wat mensen naar Wacken in Duitsland, en toen kreeg ik van een iemand de opmerking dat ik maar uit de toon viel, en hij niet geloofde dat ik het ook echt leuk zou vinden op Wacken. Omdat ik mijzelf niet enkel in zwart hul en bijvoorbeeld stekels aantrek, maar wel gewoon een jurkje aan doe als ik daar zin in heb.
Dat kwam dus van iemand die zich persé metalhead wil noemen. Ook hij kon dus niet buiten de hokjes denken. Hopen dat hij er ook overheen groeit inderdaad Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 15:47

botje schreef:
Haha, dat over het puberale wat net is gezegd zie ik in wel meer dingen terug ^^.

suleilitha zei dat ze respect had voor mensen die zich door middel van kleding willen onderscheiden van de grijze massa.
Nu was ik laatst met wat mensen naar Wacken in Duitsland, en toen kreeg ik van een iemand de opmerking dat ik maar uit de toon viel, en hij niet geloofde dat ik het ook echt leuk zou vinden op Wacken. Omdat ik mijzelf niet enkel in zwart hul en bijvoorbeeld stekels aantrek, maar wel gewoon een jurkje aan doe als ik daar zin in heb.
Dat kwam dus van iemand die zich persé metalhead wil noemen. Ook hij kon dus niet buiten de hokjes denken. Hopen dat hij er ook overheen groeit inderdaad Haha!

tja die heb je overal! Maar we moeten niet teveel afdwalen van het topic aub Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:26

Zwerte schreef:
klopt maar geloof en misbruik kan je hele topics over vullen en daar gaat het me juist helemaal niet om hier.
Ik ben puur geinteresseerd in de manier waarop mensen tegen dit vooroordeel aankijken want ik denk dat elke metalfan hier wel voorbeelden kan noemen in het dagelijks leven! Ik heb er iig talloze meegemaakt dus het is zeker geen uitzondering...

Mijn ervaring is ook dat de genoemde groep vrij klein is en vaak puberaal! Met de leeftijd groeien ook de hersenen en het besef dat dood en verderf helemaal niet stoer is... Om het even erg respectloos te omschrijven!

Ben ik het helemaal mee eens!

Net zo als dat alle metal fans zwart dragen en in kisten rondlopen. Nou ik heb gewone lubber kleren aan, en ik loop op nikes rond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:37

Even in het verlengde hiervan Lachen. Wat vinden gelovigen bijvoorbeeld van Operation Mindcrime I en II waar een zogenaamde priester in een slechte rol geplaatst wordt en waar de indoctrinatie van de kerk aan de tand wordt gevoeld. Het is geen anti-christelijke muziek, maar het is kritisch. Er wordt in de Mindcrime heel duidelijk ook een slecht voorbeeld genomen aan TV-priesters die in hun uitzendingen geld inzamelen.

Ik ben een metalkakker en iedereen is verbaasd als ze me als rocker tegen komen *LOL*.
Dus hier even voor alle rockers het wijsvingertje en pinkje omhoog: rock on!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:39

Hihi, ik vind niks, ik ben niet gelovig Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:43

Lovely schreef:
Even in het verlengde hiervan Lachen. Wat vinden gelovigen bijvoorbeeld van Operation Mindcrime I en II waar een zogenaamde priester in een slechte rol geplaatst wordt en waar de indoctrinatie van de kerk aan de tand wordt gevoeld. Het is geen anti-christelijke muziek, maar het is kritisch. Er wordt in de Mindcrime heel duidelijk ook een slecht voorbeeld genomen aan TV-priesters die in hun uitzendingen geld inzamelen.

Ik ben een metalkakker en iedereen is verbaasd als ze me als rocker tegen komen *LOL*.

Ik ben niet 'actief' gelovig (het is wel een gedachte die me bezig houdt), maar vind Queensryche te gek en Operation Mindcrime erg gaaf natuurlijk!
In my humble opinion zou iedere persoon die op een 'gezonde' manier zijn geloof belijdt blij moeten zijn dat dergelijke wantoestanden uit naam van het geloof aan de kaak gesteld worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:10

suleilitha schreef:
Hihi, ik vind niks, ik ben niet gelovig Haha!

Hahaha, ik ben dus ook niet gelovig, maar ik kan me voorstellen dat een gelovige het wel op een verkeerde manier warm krijgt van Suite Sister Mary Haha!.

Ninx, dat vind ik dus ook: religion and sex are powerplays, manipulate the people for the money they pay, selling skin, selling god, the numbers look the same on their credit card.
QR rules Lachen. Gelukkig maar dat er ook bands zijn die op een eerlijke manier de (Amerikaanse) maatschappij op de korrel neemt en religie dus ook. Overigens vind ik niet dat QR geloof of geloven afwijst.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:19

Ik ben christen en ik heb niks tegen christelijke metal. Ieder zn muziek zegmaar Haha! Heb er zelf ook naar geluisterd op Flevo Festival. Heb ook niks tegen muziek die gewoon scherpe kritiek geeft op religies bijvoorbeeld, maar als mijn God gewoon totaal word afgezeken, vind ik dat wat anders. Dat vind ik respectloos. Fireflight vind ik zelf een leuke hard rock / metal band Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:21

Ik heb ook niks met godslastering, felle kritiek is wat anders. En dat moet mogen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:22

Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als in de jaren 60 met rock'n'roll... en daar heeft een goeie meneer *Larry Norman, overigens iemand met heel veel humor Haha!* in 1971 een heel leuk liedje over gemaakt: 'Why should the devil have all the good music'.

Toen was het rock'n'roll, nu is het hardrock... het is mijn muziek niet maar ach...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:32

Google voor de grap eens op 'Elsrock'. Dan vind je bijvoorbeeld DIT. De organisatie van de eerste editie in 2005 heeft heel wat voeten in de aarde gehad en de berichtgeving rondom dit festival heeft zelfs Australische nieuwssites gehaald. Was de burgemeester niet zo blij mee. Die geeft ook gewoon ieder jaar een vergunning af. En terecht.

Een van de afspraken (noem het een compromis) is dat de bands die er spelen geen godslasterlijke teksten ten gehore brengen. Valt prima mee te leven toch? Hoewel een bepaalde bevolkingsgroep binnen deze gemeente daar anders over denkt, maar die bevolkingsgroep heeft sowieso problemen met alles wat met modern vermaak te maken heeft. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:56

Lovely schreef:

Ik ken het niet, maar het zal me echt een worst zijn. Haha!
Mijn vriend is wel metal fan, luisterd naar Slayer, Black Sabath en meer van die rommel Nagelbijten / Gniffelen
Kan zijn kop er zelf wel aftrekken als hij doet Nagelbijten / Gniffelen Bij voorkeur zet ie het tijdens het wakker worden op volume 30 Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:19

Mystica, andersom vindt hij de muziek waar jij van houdt misschien even waardeloos om hard te horen Haha!.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:23

Lovely schreef:
Mystica, andersom vindt hij de muziek waar jij van houdt misschien even waardeloos om hard te horen Haha!.

Nope, daar houdt hij gelukkig ook van ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:27

Aha, dat pleit voor hem, hij heeft een bredere smaak.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:31

Hahaha Haha!
De echte metal liefhebber is in mijn ogen sowieso iemand met een bredere smaak. Tenminste... dat is een conclusie die ik trek als ik zo eens naar mijn vriendenkring kijk. Met metal gaat vooral veel blues en jazz gepaard. Of oude bands en muzikanten die iedereen wel kent. Veel metalbands gebruiken die invloeden in hun eigen muziek.

Nog een geinige trouwens die ook met dit onderwerp te maken heeft: http://www.youtube.com/watch?v=fc-V3NYc ... re=related
Volgens deze man gaat het niet om de (al dan wel of niet) satanistische teksten, maar om de muziek Tong uitsteken

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:36

Dat filmpje is echt zo hilarisch....
Ik heb hem al heel vaak gezien maar elke keer lig ik dubbel Huilen van het lachen
Dat deuntje is echt fijn Haha!

'rippin' through flesh is what I do best, tear off an arm, amputated a neck Muziek! '

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 11:28

whahahahha dat filmpje is hilarisch!!

Maar het punt blijft dat er best een grote groep (christenen?) is die in het algemeen al tegen metal is. Nu weet ik ook wel dat die gewoon een bord voor de kop hebben maar ik ben altijd erg benieuwd naar de motivatie hierachter! Alleen die krijg ik nooit als ik het vraag... Zo wilde die genoemde bidgroep het hele festival laten verbieden! Dat gaat toch helemaal nergens meer over? Net zoals die tekst over "elsrock", mooie laatste zin, dat als gorgoroth er was, dan hadden ze nog een punt gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:34

Ik herinner me nog, dat er destijds ook zo'n groep fanatiekelingen waren, die het Veenhoop-festival wilden verbieden. (doodgewoon boerenfestival met bands als Normaal etc.) en dát heeft dus niks met metal te maken, maar meer met een kennelijk soort elfde gebod: gij zult niet feesten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:38

Laat die lui gewoon lekker met hun Corry Konings (mijn brede smaak kent ook grenzen) cdtjes lekker op zaterdag in het buurthuis blijven Lachen
Neem nou een band als Giant, staat bekend als reli-rock, alhoewel ik het er niet zo uithaal (als atheist zijnde). Dat is dan wel geen heavy metal, meer een beetje aan de ruigere glamrock kant.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:55

Ik ben christelijk en snap jullie wel.. Zelf vind ik heavy metal gewoon écht geen mooie muziek, ik heb er totaal niets mee. Het filmpje van die kerk vind ik wel leuk, fijn voor hen dat ze hun geloof op hun manier kunnen uit, maar zelf zou ik het niet zo kunnen.
Het beeld wat ik heb van God past niet bij heavy metal. Heavy metal vind ik te 'hard' zeg maar. En al de zwarte kleding, is niet aan mij besteed. Andere christenen worden daar denk ik wat door afgeschrikt, wellicht vinden zij het er wat duister uitzien.
Ik respecteer de christenen en niet-christenen die er wel van houden, heb ook geen vooroordelen, maar ik vind de muziek maar niks.