Amerika is een land dat te snel te groot en te machtig is geworden. Want idd Amerika denkt niet dat het een grootmacht is, Amerika ís een grootmacht.
En wat zijn wij van plan met 1 europa? Precies hetzelfde, en ik vind het een erg slecht plan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milo schreef:als amerika failliet is en moet gaan lenen bij china of rusland wordt ik een tikkie bang...
liever nog amerika als wereldmacht dan 1 van deze twee landen.
Maar amerika heeft zijn zaken niet op orde. door hun landgenoten voor te liegen en te bedriegen ( torenhoge leningen aansmeren met valse papieren) zitten ze nu dik in de problemen. deze credietcrisis is veroorzaakt door de grote banken, en wat doet amerika? we pompen er nog eens zoveel miljoen in!!! echt, corrupt als maar kan, daar zijn ze wel goed in..
Lara_ schreef:Sieppus schreef:Ik denk dat Amerika een van de meest ziekelijke landen ter wereld is!! En het zo goed speelt dat de rest van de wereld erin trapt.... Tja, was er al over uit toen ik een documantaire zag over 9-11....Dat het voor opgezet was door Bush(een heel verhaal). Zeker een aanrader.
En nu dit hele gedoe weer, ze hebben straks vast een of andere oplossing voor het hele verhaal.
http://bizniz.blog.nl/terrorisme/2006/0 ... _met_video
Dit is wel erg simpel gedacht. Omdat je een documantaire hebt gezien denk je gelijk dat dit waar is? Tegenwoordig kan je zo verschrikkelijk veel met een film.
@ Karl66, je haalt de woorden uit me mond
Mystica schreef:Amerika verwoest de wereld. Ik moet er wel om lachenNatuurlijk verwoest Amerika de wereld niet.
Amerika is een land dat te snel te groot en te machtig is geworden. Want idd Amerika denkt niet dat het een grootmacht is, Amerika ís een grootmacht.
En wat zijn wij van plan met 1 europa? Precies hetzelfde, en ik vind het een erg slecht plan.
Inujojo schreef:milo schreef:als amerika failliet is en moet gaan lenen bij china of rusland wordt ik een tikkie bang...
liever nog amerika als wereldmacht dan 1 van deze twee landen.
Maar amerika heeft zijn zaken niet op orde. door hun landgenoten voor te liegen en te bedriegen ( torenhoge leningen aansmeren met valse papieren) zitten ze nu dik in de problemen. deze credietcrisis is veroorzaakt door de grote banken, en wat doet amerika? we pompen er nog eens zoveel miljoen in!!! echt, corrupt als maar kan, daar zijn ze wel goed in..
China is al hard op weg om het nieuwe Amerika te worden hoor. Reëel gezien duurt het niet zo lang meer voor de grootste macht naar China wordt opgeschoven. Ik ben er ook niet blij mee, maar het gebeurd wel.
Maar ik ben wel zwaar ziek aan het worden van Amerika. Omdat zij al jaren failliet zijn en dat proberen te verhullen door een oorlog te voeren huppelen wij ook vrolijk de crisis in. Verder vind ik sowieso dat de hele wereld te veel aan Amerika hangt. Amerika bemoeit zich overal mee, vooral met de dingen waar ze helemaal niets mee nodig hebben, draait om alle milieuwetten heen door een veto uit te spreken, hebben de ergste wapentechnologie in handen ( gebruikt deze ook ongestraft, denk Hiroshima en Nagasaki, maar o wee als een ander straks dreigt die technologie in handen te krijgen want dan kan het wel eens heel erg worden), bepaald de olieprijs voor de rest van de wereld en is veruit het meest hypocriete land dat ik ooit heb gezien.
Niniane schreef:Een vraagje: Wat zou er dan zoal kunnen gebeuren als China/Rusland dé grootmacht worden?
Denk dat ik wel een idee heb.
Sieppus schreef:Wat denken jullie hier over? Ik ben van mening dat dit wel zo is. Kijk naar de beurzen, die kelderen,omdat het in Amerika niet goed gaat. Ik weet dat alles aan elkaar gerelateerd is maar ik vind het wel erg dat dit alles nu gebeurt.
Youko schreef:Niniane schreef:Een vraagje: Wat zou er dan zoal kunnen gebeuren als China/Rusland dé grootmacht worden?
Denk dat ik wel een idee heb.
Ik weet het niet, maar China is er niet op uit om oorlog te voeren. Maar concentreert zich op de economie. Hong Kong valt sinds 1997 ook onder de Chinese overheid nadat het 100 jaar van Engeland is geweest. Maar ze hebben hun eigen politieke stelsel en opvattingen mogen behouden. Het is nog steeds democratisch, je hebt nog steeds mening van vrijheidsuiting, er bestaat geen doodstraf, en er bestaat ook dierenmishandeling is daar strafbaar. Mocht China inderdaad wereldmacht worden, wil echt niet zeggen dat hun politieke agenda aan de overige landen wordt opgedrongen. Die mensen streven ook naar vooruitgang hoor, die blijven echt niet steken in het verleden
berpie schreef:Inujojo schreef:
China is al hard op weg om het nieuwe Amerika te worden hoor. Reëel gezien duurt het niet zo lang meer voor de grootste macht naar China wordt opgeschoven. Ik ben er ook niet blij mee, maar het gebeurd wel.
Maar ik ben wel zwaar ziek aan het worden van Amerika. Omdat zij al jaren failliet zijn en dat proberen te verhullen door een oorlog te voeren huppelen wij ook vrolijk de crisis in. Verder vind ik sowieso dat de hele wereld te veel aan Amerika hangt. Amerika bemoeit zich overal mee, vooral met de dingen waar ze helemaal niets mee nodig hebben, draait om alle milieuwetten heen door een veto uit te spreken, hebben de ergste wapentechnologie in handen ( gebruikt deze ook ongestraft, denk Hiroshima en Nagasaki, maar o wee als een ander straks dreigt die technologie in handen te krijgen want dan kan het wel eens heel erg worden), bepaald de olieprijs voor de rest van de wereld en is veruit het meest hypocriete land dat ik ooit heb gezien.
Woh, waarom denk je dat dan als ik vragen mag /
De atoombommen was erg natuurlijk maar vergeet niet dat de 2e wereldoorlog mede door die bommen zo afgelopen is en wij hier in vrijheid rondlopen, meschien ben ik een ouderwest iemand maar mijn familie heeft in kampen gezeten, vele zijn overleden,vermoord en het zijn wel de Amerikanen die ze bevrijd hebben, alleen daarvoor al, zal ik nooit iets negatiefs over ze zeggen, en verder al wat we hier horen, olie enz, meschien word het tijd dat jullie eens de geschiedenis lezen als dat jullie sterksteargumenten zijn, argumenten die uit de pers komen.
Denk eens voor jezelf alsjeblieft, Amerika is niet onze vijand, het is onze eigen verrotte regering.
Laat me raden, jullie betalen volgend jar allemaal mee aan de boot van Beatrix en aan het vakantiehuis van Alexander, alsjeblieft word toch een wakker, iedereen is bang voor china en rusland, waarvoor dan waar zijn je angsten op gebaseerd?
Weet je waar ik bang voor ben, hoe gaat mijn oma rondkomen volgend jaar, er word weer gekort, dat oude mens, zo lang gewerkt, weet je hoeveel ze nu ontvangt, 900 euro per maand AOW.
Daar ben ik bang voor, hoe moet zij de huur betalen en water, gas licht verzekeringen enz, dat is mijn angst en niet Amerika mijn bondgenoot.
berpie schreef:Youko schreef:
Ik weet het niet, maar China is er niet op uit om oorlog te voeren. Maar concentreert zich op de economie. Hong Kong valt sinds 1997 ook onder de Chinese overheid nadat het 100 jaar van Engeland is geweest. Maar ze hebben hun eigen politieke stelsel en opvattingen mogen behouden. Het is nog steeds democratisch, je hebt nog steeds mening van vrijheidsuiting, er bestaat geen doodstraf, en er bestaat ook dierenmishandeling is daar strafbaar. Mocht China inderdaad wereldmacht worden, wil echt niet zeggen dat hun politieke agenda aan de overige landen wordt opgedrongen. Die mensen streven ook naar vooruitgang hoor, die blijven echt niet steken in het verleden
China is een communistisch land wat is daar nou democratisch aan, behalve honden eten natuurlijk
Karl66 schreef:Youko, als je je zo ergert aan onwetendheid, dan zou je misschien iets voorzichtiger moeten zijn met het poneren van "waarheden" over amerikaanse wapenleverancies aan Duitsland tijdens WO II en de reden voor het gebruik van de atoombom.
Karl66 schreef:Dit is echt de algemeen erkende reden van het toepassen van de atoombommen
Youko schreef:Wat je leert over de geschiedenis is puur gebaseerd op naslagwerken en documentatie die in het verleden zijn vastgelegd. Dus ik roep dit net zo hard als al het andere wat al 'bewezen' is door onderzoekers en wat door hun is vastgelegd.