Het vakantiehuis van onze aanstaande koning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het vakantiehuis van onze aanstaande koning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 06:11

ik denk dat wij niet willen weten hoeveel vakantiehuisjes ze al hebben.. in Friesland sowieso 1 (helemaal achteraf op een eilandje met veel bomen er omheen) ze geven zoveel uit, en wij mogen betalen idd..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:53

Nou ja dat lijkt me beter besteedt dan al dat belastinggeld dat door domme wethouders weggegeven is aan IJsland. En deel van die mensen was op tv, hemeltje dat zulke figuren over miljoenen mogen beschikken.
En dat is geld dat direkt aan de belastingbetaler onthouden wordt, want er worden nu even wat minder scholen en wegen vernieuwd.
Kijk een hoeveel goodwill Willem in de wereld kweekt met zijn waterprogramma, dat levert meer op dan wat dat hele project kost.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:10

Ik kan me daar echt niet druk om maken eerlijk gezegd, ik ben niet jaloers op hem of op het vakantie huis en kan me ook niet druk maken om de evt belastingcenten die daarmee gemoeid zijn.

Dan maak ik mij eerder druk om andere weggegooid geld aan onzinnige projecten door bureaucratie, laatst las ik eens een opsomming van i.m.o behoorlijk onzinnige projecten met wazige doelen die individueel niet zo veel geld krijgen maar bijelkaar opgeteld was het een heel bedrag.

Vrouw en milieu - 70K - 'We willen zichtbaar maken welke praktische consequenties gender mainstreaming heeft voor het milieubeleid en in welke opzichten het beleid er kwalitatief beter van wordt.'

Both ends - 320K - 'Both Ends geeft invulling aan haar commucatie door middel van een sluitende communicatiecyclus: Inform/ Interact/ Act (waarbij het Act-deel beperkt is uitgewerkt).'

Jaja, lekker duidelijk maar niet heus, snap die hele zinsopbouw niet eens, maar volgens mij zitten daar mensen die allemaal niet durven toe te geven dat zij er ook geen zak van snappen en dan maar een krabbel onder dat project zetten. Rolleyes

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:15

Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben als ik straks weg ben uit Nederland.
We zakken steeds verder weg.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:18

Ik denk wel eens: als de belastingbetalers de kas niet zo zouden spekken werd er ook vast minder verspild. Er is gewoon teveel!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:08

Nou ja meschien kunnen ze nu eens al die mensen die van de voedselbank afhankelijk zijn een gratis vakantie aanbieden.

Maar ja zal wel niet gebeuren.
Dit land wordt steeds gekker en gekker, pas gelden las ik dat Maxima wil dat haar ouders een toelage krijgen en waarschijnlijk in Nederland komen wonen.
Het pensioen van haar vader is stopgezet , kunnen wij als belastingbetaler nog opdraaien voor een oorlogsmisdadiger ook, fijn allemaal zo.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:12

ik vind het rond uit belachelijk
dat huis kan hij misschien wel zelf betalen
maar die beveiliging zal toch echt van onze belasting centen gaan

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:12

Billy heb je er wel eens 1 tel bij stil gestaan dat sommige mensen niet kunnen werken, of door verschillende redenen wél werken maar dusdanige schulden hebben dat ze na iedere maand afbetalen geen geld over houden voor eten?

Ik ben benieuwd wanneer Balkie kan vertellen dat dit niet van de belastingcenten betaald wordt..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:24

sommige mensen maken ook door hun eigen schuld 'schulden'

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:34

Ja precies sommige.... Bij lange na niet alle mensen...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:52

uiteraard niet.
dat hoor je mij ook niet zeggen.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:17

"mijn vader zegt altijd: beter verwend dan verwaarloosd."
tja, ze hebben ook nog niet genoeg optrekjes he :s

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:57

Ik snap niet waarom dat geld niet kan gaan naar de mensen die het nodig hebben of naar projecten die mensen kunnen helpen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:58

of geef mensen een huis die ongewild dakloos zijn.........zij hebben zelf al zoveel huizen,het is nooit genoeg schijnbaar.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 18:59

Dat hoor je idd vaak in het nieuws. Dat er te weinig geld is etc. Ruw gezegd is dat ook niet gek als je naar hun kijkt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:27

tja als je ziet wat al die vakantiehuisjes kosten.........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:11

Op grond van het taalgebruik in veel van de reacties in dit topic denk ík dat er in íeder geval te weinig geld wordt uitgegeven aan onderwijs in de Nederlandse taal.....

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:19

Huertecilla schreef:
Op grond van het taalgebruik in veel van de reacties in dit topic denk ík dat er in íeder geval te weinig geld wordt uitgegeven aan onderwijs in de Nederlandse taal.....

hc

Is offtopic.. Knipoog

Maar krom is het idd, Kiwiko, als je hoort hoeveel geld ze er doorheen jagen m.b.t. hun uitjes met hun vliegtuig, vreselijk. Clown
Heb dus ook geen drol met het koningshuis.

En nu er 20 miljard wordt gepompt in gezond draaiende bedrijven en banken, vraag ik me af:"Wie kan dat straks gaan betalen?"..
Clown

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:21

Huertecilla schreef:

hc

Dan zou dat toch een betere investering zijn, dan in een vakantiehuis nietwaar?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:23

Huertecilla schreef:

hc

Haha!

Het doen en laten van de leden van ons koningshuis boeit me over het algemeen erg weinig, maar het is inderdaad wat zuur dat wij ons allemaal zorgen maken over de credietcrisis en Willem Alexander ondertussen weet ik hoeveel geld uitgeeft aan nog een huis. Hij zal echter niet de enige zijn die dit soort dingen doet momenteel, alleen omdat het toevallig in het nieuws is vallen we er met z'n allen over. Die 10 miljard die nu weer in een bank wordt gepompt terwijl die ook heel goed in de zorg zou kunnen worden gestopt bijvoorbeeld. Of de bonussen die bij Fortis zijn gegeven laatst... Maar dat is off topic. Knipoog

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:27

als het koningshuis van de staat is, zijn de leden dus soortvan ambtenaren toch?? ik vind dat de 'Balkenende-norm' dan ook voor hen zou moeten gelden.

verder vind ik het nog altijd beter dan een republiek. Koningshuis brengt ook een zekere rust in een land.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 10:33

KiWiKo schreef:
Onze as koning wil een vakantiehuis........ mogen wij petaluh!

Is het nou niet een beetje gek dat er mensen onverzekerd rondlopen in dit land omdat ze de premie's niet kunnen betalen, dat er mensen in de rij staan bij de voedselbank...... en onze koning een vakantiehuis in Mozambique kan kopen met de bijbehorende beveiliging..... en dat wij dat moeten betalen?

Ben je nou niet een beetje stigmatiserend bezig? Er zijn genoeg andere uitgaven van het rijk te bedenken die daadwerkelijk overbodig zijn ten nadele van de belastingbetaler. Bijvoorbeeld grote bedragen lenen door gemeenten voor 3% en dit vastzetten op de Icesave bank voor 5,25%. Vervolgens is het geleende geld weggesmolten door de kredietkrisis. Ik zou me om dergelije zaken meer druk maken.

Ook opmerkingen in het algemeen als het koninklijke vakantiehuis geld besteden aan "voedselbank mensen" zijn weinig doordacht en bieden een nog minder structurele oplossing.

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:33

detour schreef:
En nu er 20 miljard wordt gepompt in gezond draaiende bedrijven en banken, vraag ik me af:"Wie kan dat straks gaan betalen?"..
Clown

Gelukkig genoeg nemen bekwame mensen met kennis van zaken daar de beslissing over ... Knipoog Ik zou het waarde oordeel daarom ook aan hen over laten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:38

Tenzij het van ons belastinggeld wordt betaald. Dan is mijn waardeoordeel geheel terecht.Zoveel vertrouwen heb ik niet per definitie in de hogere heren. Knipoog

Vraag jij het je dan niet af? Hoezo waardeoordeel? Schept het vertrouwen bij jou?..

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:58

Er worden hier inderdaad vergelijkingen gemaakt die gewoon helemaal niets met elkaar te maken hebben; de staat is geen huishouden waar je elke keer naar believen even iemand zijn geld kan afpakken en aan een ander kan (uit)geven.
Zo ken ik er nog wel een paar, als iedereen nou zijn geld aan de arme mensen geeft ipv op vakantie te gaan..

Wat betreft het geld voor de kredietcrisis, ten eerste is ingrijpen nodig om nog grotere crisis te voorkomen, ten tweede zijn dat geen kosten. Op termijn wordt Fortis weer verkocht (waarschijnlijk met winst, dus gunstig voor de belastingbetaler) en die 10 miljard aan ING is een lening tegen 8.5% rente terwijl de staat zelf tegen 4% leent. Lijkt me dus ook niet al te ongunstig.
Begrijpelijk dat mensen geen vertrouwen hebben in de politiek, maar misschien is het dan wel handig om de feiten goed op een rijtje te hebben voor er nogal loze dingen worden geroepen.