Nederlanders reageren harder op fora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

watdanhe

Re: Nederlanders reageren harder op fora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 04:15

Ik praat trouwens best wel heel veel meer netjes dan in het echt op de fora Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:27

Mick75: De amerikanen die bij ons komen zijn vooral ouderen van cruiseboten en jongeren. En die zijn idd altijd erg beleefd, knopen vaak even een gesprekje aan etc.

Lomp heeft toch niets met beleefd te maken Verward Met beleefd heb ik het over de omgangsnormen, netjes hallo zeggen en dank je wel etc (veel meer maak je niet mee in een souvenierwinkel Tong uitsteken maar het zal je verbazen hoeveel mensen dat al niet doen). En dat ze een fles wijn voor jou halen omdat je niet van bier houd is toch juist netjes?

Vond de britten waar ik bij geslapen heb (in engeland en wales) altijd erg gastvrij Ja Tuurlijk zijn er wel andere gewoontes, familie van mijn vriend eet bijvoorbeeld tussen de middag warm, terwijl ik om 1 uur echt niet aan "diner" moet denken *LOL* Maar dat zijn gewoon cultuurverschillen, heeft toch niets met beleefdheid te doen?

* Dit is trouwens wel heel erg off-topic, mijn excuses!*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:30

Ik ben actief op fora in verschillende landen en vind ook dat de mensen op nederlandse fora ontzettend bot kunnen zijn, vaak misbruik maken van het feit dat ze anoniem zijn. De grootste etterbakken hebben meestal een leeg profiel.
Overigens speelt het modereren ook een rol. Dat doen ze op andere fora gewoon veel scherper.
Ik ken een forum dat Nederlanders wel toestaat, maar scherp in de gaten houdt, en de meesten worden er vrij snel weer afgeknikkerd omdat ze zich gewoon niet kunnen gedragen...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:46

Blue_Eyes schreef:
Laten we zeggen dat we wat directer zijn Knipoog Want grover dan een Duitser zou ik over het algemeen een Nederlander niet willen noemen Knipoog - althans, niet de Duitsers waar ik les aan geef!
Maar inderdaad - Nederlanders komen uberhaupt wat anders over dan andere Europeanen. En ik weet niet of we daar nou trots op moeten zijn...

Nou, ik ben bang dat de gemiddelde Nederlander toch zeker wel groffer is dan de gemiddelde Duitser Nagelbijten / Gniffelen !
Beleefdheid en korrektheid staan in Dld. hoog in het vaandel Lachen .
Nederlanders doen hun gedrag graag vaak goedpraten met het argument dat ze "direkt" zijn, maar ik vind het eigenlijk meestal gewoon "onbeschoft" Bloos ! De toon in duitse fora is idd een stuk beleefder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:51

Lusitana schreef:
Ik ben actief op fora in verschillende landen en vind ook dat de mensen op nederlandse fora ontzettend bot kunnen zijn, vaak misbruik maken van het feit dat ze anoniem zijn. De grootste etterbakken hebben meestal een leeg profiel.
Overigens speelt het modereren ook een rol. Dat doen ze op andere fora gewoon veel scherper.
Ik ken een forum dat Nederlanders wel toestaat, maar scherp in de gaten houdt, en de meesten worden er vrij snel weer afgeknikkerd omdat ze zich gewoon niet kunnen gedragen...

Welk forum is dat, Lusitana?

Ik ben daar wel erg beniuwd naar Ja

Wel iets schaamtevols, trouwens, dat de Nederlanders extra in de gaten gehouden moeten owrden Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:35

Je mag er ook niet inschrijven met een hotmail account, trouwens. Je krijgt pm.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 05:09

Met lomp bedoel ik dat ze dus inderdaad niet netjes groeten, hun welkom is meestal iets in de richting van "hey lass (of lad), take a f***ing beer and here's your f***ing sleeping place" en afscheid iets van "F*** off" (in heerlijk plat Cockney) en nogal eens verwikkeld raken in kroeggevechten.

De Amerikanen waren stuk voor stuk (enkele uitzondering daargelaten) ronduit asociaal en zagen iedereen als voetveeg. Gedag zeggen was wel het laatste waar die aan dachten.

En op internet merk ik het ook dat buitenlanders vaak toch netter zijn, meer nuanceren dan Nederlanders. Zelfs in Engeland, toch niet het land waar de doorsnee bevolking als "beleefd" te boek staat zijn ze op fora genuanceerder en beleefder dan Nederlanders die graag one-liners gebruiken en dan liefst zo grof mogelijke. Al is dat natuurlijk wel een gruwelijke generalisatie die nooit volledig opgaat. Er zijn zat beleefde Engelsen en Amerikanen, en ook genoeg lomperikken die ook van korte maar krachtige one-liners houden. Alleen heb ik nooit het genoegen gehad met die beleefde groep kennis te maken (en zou me er ook niet op mijn gemak voelen).

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:41

de engelsen zijn op schrift redelijk formeel gevormd hoor. Dank brieven schrijven wordt er met de paplepel ingegoten. Ze brengen dingen ook heel anders. Schrijftaal en spreektaal is niet hetzelfde....