Zuiniger leven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Re: Zuiniger leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:16

Maar toch ga je van alleen zuiniger leven..hoewel..ik toch.
Ik tel me van tevoren alles uit wat ik in een maand (moet) ga uitgeven.
Heb soms ook wel bevliegingen, als ik bv de ruitersportzaak binnenga, koop ik bij wijze van spreken wat ik leuk vind ook al heb ik dat niet nodig Bloos
Langs de andere kant kan ik ook weer heel goed 'nee' zeggen en goed sparen Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:21

dát is opzich niet erg.. je hoeft sowieso niet met je geld te stooien hé. Maar ik bedoel dat we nu door die economische crisis niet speciaal nóg zuiniger moeten doen. Dat is júist nóg slechter voor de economie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:29

MISTRAL94 schreef:
Zou er niet te licht over denken, feit is dus wel dat het geen paniekzaaien is. Banken die falliet gaan, instortende huizenmarkten ed het zijn alarmsignalen.

Dus ik moet mijn geld vast van de bank halen en in een sok onder mijn matras proppen? Vork
Dat worden dan véél sokken.(maar niet heus. ROFL ).
Wat kan ik er aan doen dan? Als mijn eigen economie maar op orde is?
Meer kan ik niet doen.

Of wel soms?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:37

moonfish13 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Zou er niet te licht over denken, feit is dus wel dat het geen paniekzaaien is. Banken die falliet gaan, instortende huizenmarkten ed het zijn alarmsignalen.

Dus ik moet mijn geld vast van de bank halen en in een sok onder mijn matras proppen? Vork
Dat worden dan véél sokken.(maar niet heus. ROFL ).
Wat kan ik er aan doen dan? Als mijn eigen economie maar op orde is?
Meer kan ik niet doen.

Of wel soms?

NIET van de bank afhalen! dat is dus wat ik zeg.. mensen gaan zich zorgen maken.. gaan allemaal naar de bank, geld erafhalen.. wat gebeurt er.. bank gaat failliet! als morgenochtend iedereen z'n geld van de bank gaat halen.. dan kunnen die banken dat helemaal niet terugbetalen allemaal en zijn ze failliet! en dát is wat er gaat gebeurten als mensen zich allemaal zorgen gaan maken en maar geld van de bank gaan halen. Dus niet zo'n zorgen maken dus Knipoog economisch is nederland ook niet zo slecht als sommige andere landen (zoals ijsland bijv )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:03

Eh icesafe zat ook hier in nederland hoor

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:56

Maartje1990 schreef:
NIET van de bank afhalen! dat is dus wat ik zeg.. mensen gaan zich zorgen maken.. gaan allemaal naar de bank, geld erafhalen.. wat gebeurt er.. bank gaat failliet!

Welnee, die bank gaat alleen maar op de fles als ze de boel al geflest hébben... Dat is nu juist de hele oorzaak van de huidige malaise; téveel geld ´scheppen´ door bancaire instellingen.

hc

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:12

De banken worden wel gered door de overheid, een bank zal mij niet redden van de ondergang wanneer ik zover zou zijn Knipoog