Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Re: Stelling; Geld maakt niet gelukkig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:45

kjoetie schreef:
geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een heel stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn...

Ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik fijn Haha!

Haha precies, goede omschrijving Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:28

Alleen geld maakt idd niet gelukkig. Maar als je verder een goed leven hebt, dan kan een beetje extra geld dat misschien best nóg wat leuker maken Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:32

Inderdaad, als je alleen geld hebt ben je niet gelukkig. Zonder geld zou ik echter ook niet gelukkig zijn. Dan had ik mijn paard niet gehad, en zij maakt mij toch wel bijzonder gelukkig. Dan had ik mijn opleiding niet kunnen doen, en het vooruitzicht op een leuke baan maakt mij wel degelijk gelukkig. Zonder geld zou ik minder leuke dingen kunnen doen voor geliefden (trakteren op een weekendje weg, concert oid) en hun reactie als ik zoeits voor ze doe maakt mij gelukkig.

Echter, met geld maar zonder vrienden, familie of Mone zou ik niet zo gelukkig zijn. Off-topic, maar dat is ook de reden dat ik Mone niet verzekerd heb. Als zij komt te overlijden hoef ik geen geld voor een nieuw paard. Ik heb nooit een paard gewild, maar Mone kon ik niet missen. Wat heb je dan aan 2000 euro, als je lieve paardje er niet meer is? Voor mij hoeft dat niet.
Maar die 2000 euro, als mijn paardje erbij is, is zeer welkom natuurlijk Knipoog .

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 22:14

Elaine schreef:
Geld kan tot op zekere hoogte zeker een bepaald niveau van geluk voor je maken, maar er zijn meerdere factoren die geluk bepalen. Dat is voor iedereen anders, bv:
- Familie/vrienden
- Gezondheid
- Carriere
- Aanzien
- Enz.

Iedereen heeft een andere definitie van geluk en ook andere dingen nodig om zich gelukkig te voelen.

Persoonlijk? Geld zou mijn leven makkelijker maken en daardoor dus voor mij zeker in grote mate geluk kunnen brengen.. maarr ik lever er mijn gezondheid of familie niet voor in Lachen

Niks meer aan toe te voegen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:29

Ik vind dat geld wel gelukkig maakt, met geld kan je zoveel doen en bereiken. Ik zal best wat meer geld willen hoor, kan ik meer dromen verwezenlijken, maar wie wil dat niet?

Maar er zijn natuurlijk ook andere factoren bij nodig om je gelukkig te voelen, maar als je een hoop geld hebt is dat allemaal wel makkelijker.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:32

Ik denk dat het het leven een stuk leuker en makkelijker maakt. Maar het is maar net waar je waarde aan hecht. Mijn dag kan al helemaal goed zijn door een knuffel van iemand waar ik om geef of van een zonnetje op de vroege ochtend wanneer de dauw nog op het gras staat. Daar heb ik geen geld voor nodig. Mijn vader heeft een paar weken geleden een flatscreen aangeschaft, dat heeft voor mij geen meerwaarde (frustreert me juist, kan er niet goed tegen om dingen onnodig te vervangen: we hadden een prima tv). Zolang ik te eten heb, mezelf kan onderhouden, me geen zorgen hoef te maken om geld (ben niet zo gek op stress) en zo nu en dan iets leuks kan doen vind ik het prima. Lachen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:35

Geld maakt het allemaal gemakkelijker, gelukkig betwijfel ik ..
Heel toevallig is een vriend van ons miljonair geworden bij de Postcode Loterij afgelopen vrijdag.. Dus ik zal hem s in de gaten houden Knipoog

Maar in het Nederland 1 programma Maakt geld gelukkig? Was een man, die wou dat hij het geld nooit gekregen had..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:39

Het nadeel van geld is het raakt ook een keer op. En dan?
Je moet er wel nevenactiviteiten op nahouden om je kapitaal zeker te stellen (en dat is hard werken). Een smak geld en dan achterover hangen en uitgeven is vaak niet verstandig. Geef mij maar een salaris waar ik gewoon van rond kan komen (een huis, paard en een auto) dan ben ik meer dan gelukkig.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:43

geld maakt niet gelukkig!! ik heb alles, een goede baan, een eigen paard, een leuk huisje, 2 lieve honden, goede auto, ik kan financieel goed rondkomen. ik mag totaal niet klagen, als ik wat wil kopen dan doe ik dat, maarrrr, ik kan mijn grote liefde niet krijgen.... hij is getrouwd, gelovig, hij kiest voor zijn gezin, heb ik heeel veel respect voor hoor, we hebben ook geen geheime relatie, ook nog nooit stiekum iets gedaan, maar we vinden elkaar onwijs leuk. ik ben pas gelukkig als ik hem heb, geef mij een miljoen, mijn leven word er niet anders van, ja leuk, een miljoen, yoepie, maar dan heb ik hem nog niet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:45

yarrah schreef:
Je moet er wel nevenactiviteiten op nahouden om je kapitaal zeker te stellen

dan doe je het niet goed, als je goed kan beleggen en rentenieren is er geen enkel probleem
en wordt dat kapitaal aleen maar meer Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:49

Geld is een onderdeel van geluk. Zonder geld kan je geen dingen kopen zoals eten ed, maar je kan ook geen leuke dingen doen zoals een paard kopen, mooi huis, uitgaan, leuke uitjes zoals pretparken ed.
Tuurlijk, familie is erg belangrijk, net zoals vrienden en liefde. Maar geld maakt sommige dingen nou net juist makkelijker. Lachen

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:08

Chiqa schreef:
yarrah schreef:
Je moet er wel nevenactiviteiten op nahouden om je kapitaal zeker te stellen

dan doe je het niet goed, als je goed kan beleggen en rentenieren is er geen enkel probleem
en wordt dat kapitaal aleen maar meer Haha!

Nou, zo makkelijk is beleggen niet, kijk eens naar de huidige markt. Ik wil die stress niet eens hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:18

yarrah schreef:
Ik wil die stress niet eens hebben!

Ach dat weeg tniet op tegen wat je dr voor terugkrijgt Lachen Bovendien is dat beleggen vaak een bijzaakje en kan je je ondertussen richten op je munten die je binnehaalt omdat je een la grond gekocht heb waar huizen op worden gebouwd.....Dan ben je voorlopig nog niet door je geld heen.
Ik ken wel een x aantal mensen die op die manier heel veel geld hebben verdient en nu multiemiljonair zijn.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:10

Geld alleen maakt niet gelukkig maar het kan soms toch verdomd handig zijn. En op zulke momenten kan het heel gelukkig maken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:12

Misschien maakt geld niet gelukkig, maar het is wel erúg handig Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:17

Chrissy_93 schreef:
geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het wel een heel stuk gemakkelijker om gelukkig te zijn...

Ik hoef niet te zwemmen in het geld, maar pootjebaden vind ik fijn Haha!

ROFL
helemaal mee eens. *LOL*
Redelijk veel geld is ook wel fijn, maar dan moet het niet zo komen aanwaaien a'la Paris Hilton.
Mensen worden er vaak niet gelukkig van als alles aan komt waaien....
Des te meer waardeer ik het als ik er hard voor heb moeten werken.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 22:53

Geld maakt absoluut het leven een stuk makkelijker! je kan meer dingen doen die je leuk vind en dat maakt je gelukkiger.

Het deelt méé in je geluk.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:14

"geld maakt niet gelukkig" wordt alleen uitgesproken door mensen die er genoeg van hebben... Als je er niet genoeg van hebt kan een beetje geld verdomd gelukkig maken, je leven een stuk makkelijker maken. (ik kom uit een nest waar geen geld was voor kleding, schoenen en zelfs dagelijks warm eten en ik mijn paardrijlessen "bekostigde" door 7 dagen per week op de manege allerlei klusjes te doen die anders een veel duurdere stalhulp zou moeten doen, in ruil voor een uurtje rijden per week hooguit en wat water uit de kraan om te drinken).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:32

verootjoo schreef:
Geld maakt niet gelukkig

Geld zorgt voor jaloezie en hebzucht. Helemaal als je er snel veel van hebt. Bv. met het winnen van een loterij.
Geld hebben zodat je alles kan kopen zorgt dat je niks om van te dromen hebt. Nee, laat mij maar gelukkig zijn en lekker werken voor mijn geld, en gezellige vrienden en familie hebben. Pas dan ben je gelukkig Lachen

Volgens mij zegt dat meer over de personen die het geld verdienen dan dat het zegt over het hebben van veel geld Lachen

Heel veel geld hebben betekend niet per definitie heel veel geld uitgeven en geen dromen hebben. Heel veel geld hebben vergt discipline!

Waarom moet er altijd een contrast gemaakt worden met vrienden en familie versus veel geld...het kan toch ook allebei Lachen

Ja, geld maakt voor mij gelukkig. Doe gewoon je eigen ding en leidt gewoon je 'normale' leven... alleen zonder dat je op de kleintjes moet letten. Heerlijk toch Lachen. Veel geld hebben maakt je niet gelijk tot een niet-sociaal persoon met een kluizenaars leven en ook niet tot de meest geweldige persoon... maar daar tussenin zit een heleboel: jezelf blijven namelijk Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 01:55

Er zijn ook genoeg mensen met veel geld die niet gelukkig zijn. Geld maakt het denk ik wel makkelijker om jezelf te troosten als je niet gelukkig bent Knipoog

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 03:17

Zo een vraag kregen we ook met godsdienst. Tong uitsteken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:31

Echt gelukkig maakt het je niet, maar het helpt je wel flink op weg, en de rest heb je zelf grotendeels in de hand Knipoog .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:39

Geld maakt gelukkig tot het punt dat je van gekkigheid niet meer weet wat je er mee moet doen...

Een klein geldtekort is in mijn ogen dus altijd wenselijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:28

Geld als briefjes en muntjes maakt niet gelukkig. De spullen die je ermee kan kopen wel.
Maar vrienden en liefde kan je niet kopen, en dat maakt toch het allergelukkist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:30

geld maakt niet gelukkig....
maar gelukkig maken ze geld...