Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:23

prompter schreef:
En als iedereen de "rotbaantjes" verlaat omdat het qua geld niet meer hoeft, wie gaat dat specifieke werk dan wel doen? Nog meer arbeidsmigranten en daardoor nog meer woningnood?

Arbeidsmigranten zijn evil, toch? Volgens onze politici en de mensen die ze gekozen hebben? We moeten gewoon groenten en fruit kweken dat zichzelf kan oogsten. Of zo.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:39

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:
En als iedereen de "rotbaantjes" verlaat omdat het qua geld niet meer hoeft, wie gaat dat specifieke werk dan wel doen? Nog meer arbeidsmigranten en daardoor nog meer woningnood?

Arbeidsmigranten zijn evil, toch? Volgens onze politici en de mensen die ze gekozen hebben? We moeten gewoon groenten en fruit kweken dat zichzelf kan oogsten. Of zo.

Maar als je niemand hebt die groenten en fruit plukt, heb je ook geen verpakkings materiaal nodig. En geen mensen om in te pakken. Geen mensen die etiketten ontwerpen. Geen mensen die reklame maken, of folders afdrukken en bezorgen. Geen mensen die de spullen vervoeren. Geen mensen die de routesplannen. Geen tankstations en geen fast-food restaurants. Geen verkooppunten, dus geen mensen aan de kassa, geen mensen om vakken te vullen of schoon te maken. Geen bedrijfskleding of mensen die deze verkopen, ontwikkelen of voor de grondstoffen zorgen. Geen mensen om de administratie bij te houden. Geen boekhouders. Geen boekhoudprogramma om mee te werken. Geen computers faxen, of andere boekhouders spullen. Geen mensen die dit soort dingen ontwikkelen, fabriceren, de grondstoffen verhandelen, ontwerpen, delven, vervoeren, enz. enz.

Alles en iedereen staat met elkaar in verbinding. Dat zoveel beroepsgroepen in bepaalde mate afhankelijk zijn van elkaar wordt helaas nog wel eens vergeten.

996981

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:51

Ik denk dat nu onderschat wordt in welke mate ons werk in (de nabije) toekomst wordt beïnvloedt door ai. Ik denk dat er een hele tussenlaag weg kan gaan vallen. Even gechargeerd heb je denk ik straks de echte doeners voor processen die niet geautomatiseerd kunnen worden en de echt knappe koppen die kunnen programmeren etc

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:56

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:29

Electra63 schreef:

Maar deze uitspraak van de rechter heeft betrekking op een sales expert met een adviesfunctie binnen de agrarische sector die volledig vrij is in het uitvoeren van zn werk, dat lijkt me wezenlijk anders dan een ZZP begeleider in de gehandicaptenzorg die ingeroosterd wordt.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... 2024:13328

Ik ben via mijn werk ook bij dit onderwerp betrokken, dus erg geïnteresseerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:23

Ik heb vandaag gehoord dat het ook afhankelijk schijnt te zijn van de regio. De belastinginspecteur in Rijnmond schijnt veel strenger te zijn, dan elders in het land.
Wij hebben dit nu nagevraagd bij Ministerie van VWS.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:24

Electra63 schreef:
Ik heb vandaag gehoord dat het ook afhankelijk schijnt te zijn van de regio. De belastinginspecteur in Rijnmond schijnt veel strenger te zijn, dan elders in het land.
Wij hebben dit nu nagevraagd bij Ministerie van VWS.

En dikgedrukte geeft het probleem aan. Als de regels niet eenduidig zijn en iedereen er zijn eigen draai aan kan geven, kun je er niet op gaan handhaven. Dan wordt het een kwestie van willekeur en dat is wettelijk gezien dus niet toegestaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:26

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:27

Ik zat het net te lezen Juval, dit gaat toch echt grenzen over.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:29

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:40

prompter schreef:
Ik zat het net te lezen Juval, dit gaat toch echt grenzen over.

Mee eens. Dit heeft niets met demonstratie of actievoeren te maken, maar is bewust mensen kwetsen. Het is niet of het winkel personeel zo maar naar huis kan gaan. Dat het winkel personeel ook niet meer open stond voor een gesprek kan ik ook helemaal begrijpen. Gewoon een hele domme, kinderachtige en foute actie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 18:41

Nee, enige waar ik voor open zou staan is een knal voor hun harses.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:03

journee schreef:
Herverdeling door middel van 'basisinkomen' zet in Nederland dus absoluut geen zoden aan de dijk.

Het doel van het basisinkomen is dan ook geen herverdeling - al is dat wel nodig. Maar het gaat om de onvoorwaardelijkheid die maakt dat je bestaan niet op ieder moment onderuit getrokken kan worden.

Citaat:
Vooral als de prijs van fossiele brandstoffen enorm omhoog gaan om het 'basisinkomen' te kunnen betalen en iedereen er in Nederland dus zeer waarschijnlijk op achteruit gaat....

Dat is het politieke spel dat gespeeld wordt. Iedere mogelijke verbetering wordt meteen gekoppeld aan een 'straf' of achteruitgang, zodat het meteen weer ondermijnd kan worden. En dat is heel effectief als je doel is om vooral geen verbeteringen door te voeren. Dan zet je iedereen tegen elkaar op waar het kan, hou je het kapitaal heerlijk buiten beschouwing en vertel je dagelijks hoe 'de ander' iets van jou afpakt.

Maar dat is het spel. Het is niet noodzakelijk. Ten eerste zijn er dus de ENORME uitvoeringskosten en maatschappelijke kosten. Die kun je allemaal besparen. Stel... iemand wordt werkeloos. Vervelend. Maar nu moet diegene een uitkering aanvragen, die kan worden afgewezen, daarna kun je bezwaar maken, ondertussen lopen de financiele problemen op. Uiteindelijk wordt die uitkering wellicht toegewezen maar verbinden we er ook heel veel voorwaarden aan. Die moeten gecontroleerd worden, dan bespeurt iemand een onregelmatigheid, dat leidt tot stopzetten van de uitkering, daar volgt weer beroep op, dat houdt geen stand, vervolgens krijgt iemand niets. Mogelijk door naar de bijstand, weer administratie, weer gedoe, wellicht weer afwijzing.

Dan is op zeker moment de bankrekening leeg en kan iemand de huur niet betalen. Dus: deurwaarders, handhaving, uitzetting. Daarna komt iemand op straat. Meer handhaving. Iemand gaat naar de opvang. Daarna hulpverleners die langzaam opbouwen wat er allemaal verloren is gegaan. Heel veel investeren om iemand uiteindelijk weer in een woning te krijgen (als dat lukt en als die er zijn), hopelijk weer richting werk. Vele jaren van heel veel geld terwijl iemand alleen maar nodig had dat het kaartenhuis aan het begin niet in elkaar stortte.

Citaat:
Basis inkomen is voor iedereen, dus ook voor de rijken, in mijn ogen dus geen eerlijke verdeling.

Dat is zo eenvoudig te verrekenen met de belasting dat dit wel ongeveer de minst zinvolle reden is om tegen te zijn. (Ongeveer net zo dom als mensen die het oneerlijk vinden dat Beatrix AOW krijgt - en liever zouden willen dat we een duur en gecompliceerd systeem optuigen zodat we iemand AOW kunnen ontzeggen, dan het gewoon rechtstreeks uit het budget van het Koninklijk Huis te halen. Dat is echt eenvoudig hoor. Iedereen in het Koninklijk Huis mag gewoon alle stufi en AOW ontvangen waar ze voor in aanmerking komen - en we verlagen het budget van het Koninklijk huis met - ik roep iets - 3 miljoen per jaar. Dat dekt de kosten ruimschoots, zo groot is het Koninklijk Huis nou ook weer niet, en je hoeft maar 1 getalletje te veranderen in plaats van een heel administratiesysteem.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:48

juval schreef:
nog even over demonstratierecht en actievoeren. Kan dit nog goedgepraat worden? https://www.ad.nl/binnenland/meerdere-m ... ~a43d3ac7/

Knettergek! Oppakken en echt flink straffen. Er kan ook zomaar paniek uitbreken. Dit heeft totaal niets met demonstreren of actievoeren te maken.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 19:53

IMANDRA schreef:
Niet helemaal vergelijkbaar. Ten eerste is er héél veel innovatie in die sector waardoor deze materialen steeds minder en minder nodig zijn. Cobalt bijv is in sommige batterijen niet eens meer nodig. Voor Lithium-ion zijn er naar het schijnt veelbelovende alternatieven in ontwikkeling waarbij men meer rekening houdt met milieu. Ten tweede hoeft niet elke sector per se gehalveerd te worden als er voldoende innovatie is.

Specifiek voor Nederland en specifiek voor het stikstofprobleem heeft innovatie helaas niet voldoende verandering gebracht (ondanks de tomeloze inzet van (een deel van de) boeren), dus is het nu 5 over 12 en moeten er rigoreuze veranderingen komen om op tijd nog iets van verschil te kunnen maken (ook al halen we de gestelde doelen niet meer). Slaan met de botte bijl dus.

Daarnaast vind ik dit een beetje “what about-ism”. Alsof wat mondiaal gebeurd qua batterijen (en dus een stuk minder goed te reguleren is als het gaat om vergroening) zou betekenen dat wij in Nederland niks meer hoeven doen? Dat er in jouw optiek in sector 1 weinig gedaan wordt wil niet zeggen dat we in sector 2 dan ook maar niks hoeven doen. Wat mij betreft gaan we ervoor dat beide sectoren verbeteren, maar dat vergt een op de situatie en sector afgesteld plan.

Eh, waarop is deze uitspraak exact gebaseerd?

Het is namelijk wel degelijk vergelijkbaar. Er is óók heel veel innovatie in de landbouw mogelijk. De WUR heeft het momenteel over exact 44 innovaties waarmee, bij volledige implementatie, de beoogde doelen voor ammoniak en broeikasgassen van het NPLG gerealiseerd kunnen worden. Omdat volledige implementatie in de praktijk onmogelijk is blijft extensiveren nodig om de doelen daadwerkelijk te behalen.

Als ik tijd over had zou ik al die verschillende innovaties hier best voor jullie* willen uiteenzetten. Echter vrees ik dat ik jullie daarmee alleen maar zou vervelen. Het zou jullie imo wel sieren om je hier toch even in te verdiepen, voordat we met (ik hoop toch spreekwoordelijke :D ) botte bijlen gaan slaan.

Het blijft bijzonder dat voor velen landbouw en innovatie niet met elkaar te rijmen valt. Ik vermoed zomaar dat de propaganda van een aantal politieke partijen hierin een veel te grote rol speelt, zonder dat men het zelf doorheeft.

Overigens word ik nogal moe van het stellen dat ik zou vinden dat we niks hoeven te doen. Ik ga mijn riedeltje over hoe ik erin sta niet wéér afsteken, als jij (IMANDRA) stopt met invullen van hoe jij denkt dat een ander denkt over een bepaald onderwerp. Want 1, je mist het punt dat ik maak (de hypocrisie/NIMBY/geef het beestje een mooie naam) en 2, het ís geen whataboutism want ik vind niet dat we in Nederland niets hoeven te doen. Ik snap dat het een handige tactiek kan zijn om je eigen standpunt sterker te doen lijken, maar het lukt niet op deze manier en het maakt de discussie onnodig ingewikkeld. En langdradig.

* Met jullie bedoel ik een ieder die ervan overtuigd is dat we met botte bijlen moeten gaan slaan om de Nederlandse natuur van de ondergang te redden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:37

Shadow0 schreef:
journee schreef:
Herverdeling door middel van 'basisinkomen' zet in Nederland dus absoluut geen zoden aan de dijk.

Het doel van het basisinkomen is dan ook geen herverdeling - al is dat wel nodig. Maar het gaat om de onvoorwaardelijkheid die maakt dat je bestaan niet op ieder moment onderuit getrokken kan worden.

Citaat:
Vooral als de prijs van fossiele brandstoffen enorm omhoog gaan om het 'basisinkomen' te kunnen betalen en iedereen er in Nederland dus zeer waarschijnlijk op achteruit gaat....

Dat is het politieke spel dat gespeeld wordt. Iedere mogelijke verbetering wordt meteen gekoppeld aan een 'straf' of achteruitgang, zodat het meteen weer ondermijnd kan worden. En dat is heel effectief als je doel is om vooral geen verbeteringen door te voeren. Dan zet je iedereen tegen elkaar op waar het kan, hou je het kapitaal heerlijk buiten beschouwing en vertel je dagelijks hoe 'de ander' iets van jou afpakt.

Maar dat is het spel. Het is niet noodzakelijk. Ten eerste zijn er dus de ENORME uitvoeringskosten en maatschappelijke kosten. Die kun je allemaal besparen. Stel... iemand wordt werkeloos. Vervelend. Maar nu moet diegene een uitkering aanvragen, die kan worden afgewezen, daarna kun je bezwaar maken, ondertussen lopen de financiele problemen op. Uiteindelijk wordt die uitkering wellicht toegewezen maar verbinden we er ook heel veel voorwaarden aan. Die moeten gecontroleerd worden, dan bespeurt iemand een onregelmatigheid, dat leidt tot stopzetten van de uitkering, daar volgt weer beroep op, dat houdt geen stand, vervolgens krijgt iemand niets. Mogelijk door naar de bijstand, weer administratie, weer gedoe, wellicht weer afwijzing.

Dan is op zeker moment de bankrekening leeg en kan iemand de huur niet betalen. Dus: deurwaarders, handhaving, uitzetting. Daarna komt iemand op straat. Meer handhaving. Iemand gaat naar de opvang. Daarna hulpverleners die langzaam opbouwen wat er allemaal verloren is gegaan. Heel veel investeren om iemand uiteindelijk weer in een woning te krijgen (als dat lukt en als die er zijn), hopelijk weer richting werk. Vele jaren van heel veel geld terwijl iemand alleen maar nodig had dat het kaartenhuis aan het begin niet in elkaar stortte.

Citaat:
Basis inkomen is voor iedereen, dus ook voor de rijken, in mijn ogen dus geen eerlijke verdeling.

Dat is zo eenvoudig te verrekenen met de belasting dat dit wel ongeveer de minst zinvolle reden is om tegen te zijn. (Ongeveer net zo dom als mensen die het oneerlijk vinden dat Beatrix AOW krijgt - en liever zouden willen dat we een duur en gecompliceerd systeem optuigen zodat we iemand AOW kunnen ontzeggen, dan het gewoon rechtstreeks uit het budget van het Koninklijk Huis te halen. Dat is echt eenvoudig hoor. Iedereen in het Koninklijk Huis mag gewoon alle stufi en AOW ontvangen waar ze voor in aanmerking komen - en we verlagen het budget van het Koninklijk huis met - ik roep iets - 3 miljoen per jaar. Dat dekt de kosten ruimschoots, zo groot is het Koninklijk Huis nou ook weer niet, en je hoeft maar 1 getalletje te veranderen in plaats van een heel administratiesysteem.)

Geld voor basisinkomen moet ergens vandaan komen. Dat heeft niets te maken met een spel of straf. De onderzoekers die voorstander zijn van basisinkomen besloten dat de Co2 vervuiler hiervoor op mocht draaien. Dat betekent dus fors hogere prijzen voor brandstoffen en dus ook fors hogere prijzen voor levensmiddelen.

Maar jij wil dus dat de overheid iedereen een basisinkomen schenkt en dit dan bij de mensen die het niet perse nodig hebben via de belasting weer terug haalt? En moet dat basisinkomen dan voldoende zijn om van te leven? Of hebben we dan toch weer toeslagen nodig om mensen aan een bestaans minimum te helpen?

Want als we van dat basis inkomen kunnen leven, hebben we ook geen aow meer nodig en kan iedereen elk moment met pensioen. Hoe we dat gaan betalen (weinig inkomsten= weinig belasting inkomsten) en hoe bedrijven dan vacatures gaan invullen zien we dan wel weer. Maar wel een heleboel blije 50 plussers! (dat is meer dan 50% van de Nederlanders!)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:55

journee schreef:
Geld voor basisinkomen moet ergens vandaan komen. Dat heeft niets te maken met een spel of straf.

Het automatisch koppelen aan iets wat mensen raakt is wel een gerichte politieke strategie. Wel spel. En het wordt dus wel voorgesteld als straf: 'als je basisinkomen wilt dan pakken we iets anders af'. Daarmee wordt het expres voorgesteld als iets dat een negatieve impact heeft.

Citaat:
De onderzoekers die voorstander zijn van basisinkomen besloten dat de Co2 vervuiler hiervoor op mocht draaien.

Heb je daar een bron bij? Welke onderzoekers? Co2 en basisinkomen hebben niet erg veel met elkaar te maken namelijk.

Citaat:
Maar jij wil dus dat de overheid iedereen een basisinkomen schenkt en dit dan bij de mensen die het niet perse nodig hebben via de belasting weer terug haalt? En moet dat basisinkomen dan voldoende zijn om van te leven? Of hebben we dan toch weer toeslagen nodig om mensen aan een bestaans minimum te helpen?

Ja, dat zou ik wel waarderen ja. Wel belangrijk is natuurlijk dat we zorgen dat we niet alsnog stiekem het kapitaal gaan spekken, door bijvoorbeeld de huur en huizenprijzen steeds te verhogen waardoor mensen alsnog achter de feiten aan blijven lopen en klem komen te zitten.

Citaat:
Want als we van dat basis inkomen kunnen leven, hebben we ook geen aow meer nodig en kan iedereen elk moment met pensioen.

Klopt ja, dat is toch fantastisch?

Citaat:
Hoe we dat gaan betalen (weinig inkomsten= weinig belasting inkomsten) en hoe bedrijven dan vacatures gaan invullen zien we dan wel weer.

Misschien moet je je toch eens inlezen. Het eerste is dat veel mensen eigenlijk best wel willen werken. Ze houden van invulling van hun leven, in een opzet met basisinkomen loont werken nog steeds wel omdat dat extra biedt (het basisinkomen is de basis.) En omgekeerd zijn er al enorm veel mensen die helemaal niet doorwerken tot het pensioen. Omdat ze al eerder arbeidsongeschikt raken of door diezelfde bedrijven die klagen over niet in te vullen vacatures gewoon toch aan de straat worden gezet.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:17

Shadow0 schreef:
journee schreef:
Geld voor basisinkomen moet ergens vandaan komen. Dat heeft niets te maken met een spel of straf.

Het automatisch koppelen aan iets wat mensen raakt is wel een gerichte politieke strategie. Wel spel. En het wordt dus wel voorgesteld als straf: 'als je basisinkomen wilt dan pakken we iets anders af'. Daarmee wordt het expres voorgesteld als iets dat een negatieve impact heeft.

Citaat:
De onderzoekers die voorstander zijn van basisinkomen besloten dat de Co2 vervuiler hiervoor op mocht draaien.

Heb je daar een bron bij? Welke onderzoekers? Co2 en basisinkomen hebben niet erg veel met elkaar te maken namelijk.

Citaat:

Ja, dat zou ik wel waarderen ja. Wel belangrijk is natuurlijk dat we zorgen dat we niet alsnog stiekem het kapitaal gaan spekken, door bijvoorbeeld de huur en huizenprijzen steeds te verhogen waardoor mensen alsnog achter de feiten aan blijven lopen en klem komen te zitten.

Citaat:
Want als we van dat basis inkomen kunnen leven, hebben we ook geen aow meer nodig en kan iedereen elk moment met pensioen.

Klopt ja, dat is toch fantastisch?

Citaat:
Hoe we dat gaan betalen (weinig inkomsten= weinig belasting inkomsten) en hoe bedrijven dan vacatures gaan invullen zien we dan wel weer.

Misschien moet je je toch eens inlezen. Het eerste is dat veel mensen eigenlijk best wel willen werken. Ze houden van invulling van hun leven, in een opzet met basisinkomen loont werken nog steeds wel omdat dat extra biedt (het basisinkomen is de basis.) En omgekeerd zijn er al enorm veel mensen die helemaal niet doorwerken tot het pensioen. Omdat ze al eerder arbeidsongeschikt raken of door diezelfde bedrijven die klagen over niet in te vullen vacatures gewoon toch aan de straat worden gezet.

Goed advies! De bron waar je naar vraagt kun je als linkje bij mijn eerdere posts vinden... :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:23

Basisinkomen is echt niet zo'n gek idee hoor. Waar komt het geld ervoor vandaan?
-geen AOW meer
-geen bijstand
- geen toeslagen meer
-geen WIA uitkeringen
- een enorme versimpeling van het systeem, kostenbesparing op schuldhulpverlening/zorg etc etc
- een heleboel minder ambtenaren nodig
- het zwaarder belasten van vermogen (dus minstens gelijk trekken aan de belasting op arbeid)
- met het basisinkomen voor iedereen, gaat de belasting op arbeid omhoog

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:25

Tango1979 schreef:

Dat lijkt mij echt slim. Dan gaat werken niet meer lonen. Goed voor de economie ook ( Sarcastisch bedoeld).

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:27

Benzz schreef:
Tango1979 schreef:

Dat lijkt mij echt slim. Dan gaat werken niet meer lonen. Goed voor de economie ook ( Sarcastisch bedoeld).

Als jij 2500 aan basisinkomen hebt, wat is dan het verschil als je inkomen uit arbeid zwaarder belast wordt?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:28

Precies wat ik zeg, dan gaat voor mensen werken niet meer lonen. En we hebben al zoń groot tekort op de arbeidsmarkt.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:30

Tango1979 schreef:
Basisinkomen is echt niet zo'n gek idee hoor. Waar komt het geld ervoor vandaan?
-geen AOW meer
-geen bijstand
- geen toeslagen meer
-geen WIA uitkeringen
- een enorme versimpeling van het systeem, kostenbesparing op schuldhulpverlening/zorg etc etc
- een heleboel minder ambtenaren nodig
- het zwaarder belasten van vermogen (dus minstens gelijk trekken aan de belasting op arbeid)

Dus een volle week werken terwijl dat financieel niet meer nodig is, extra belasting betalen om mensen zonder inkomen te ondersteunen, of zelf minder gaan werken of vervroegd met pensioen zodat je minder belasting hoeft te betalen en tijd hebt om van het leven te genieten... Hmmm moeilijke keuze...

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:35

Het basisinkomen is om net je vaste lasten te betalen en ietsje over te houden.

Vervolgens heb je (als je het geluk hebt) de optie om te werken, zodat je duurder kan wonen, leuke dingen kan doen, een paard kan houden etc etc

Er zijn nu ook mensen die 60 a 80 uur in de week werken. Juist om extra geld te verdienen, carrière te maken etc etc. Die zouden ook veeel minder kunnen werken en nog steeds rond kunnen komen. Waarom doen die mensen dat dan?

Alles wat je verdient uit loondienst is voor jou (na aftrek belasting) Dus elk uur dat je werkt, levert je wat op. Je verliest geen toeslagen, zorgtoeslag, huursubsidie etc etc want dat is er niet meer.

Dus dit is de meest zuivere vorm van werken loont. Zonder dat de mensen die niet KUNNEN werken, in de steek gelaten worden

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 21:37

Die worden nu toch ook niet in de steek gelaten?