Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Ik hoorde in podcast Geleidewolf dat een wolf geen andere wolf of andere roofdier opeet.
Reden dat dat kans op ziekte zou geven.
Tot nu toe lijkt die redenatie ook in Nederland op te gaan voor de dode wolven die door soortgenoot gedood zijn.
De foto’s van volledig afkloven karkassen zijn inderdaad van jonge dieren, reeën of van honden of KBH’s. Die laatste twee zijn tot heden alleen in het buitenland terug gevonden.
Blijkbaar heeft een wolf in de gaten dat een hond geen wolf is en ze die gewoon opvreten.
DubbelFun schreef:Er kan natuurlijk ook een tijd tussen gezeten hebben en dat een ander vleesetend dier de hond op heeft. DNA zóu dat uit kunnen wijzen (zowel wolf als 'ander' ).
Ik hoop dat ze de persoon die die koeien vermoord heeft snel vinden
Rivendell schreef:Zit er een asielzoekerscentrum in de buurt bij die koeien? Ken meer verhalen waar in zo'n geval ineens schapen verdwenen of geslacht werden gevonden.
Die geit van pas, waar alleen een kop over was. Misschien ook een mens? Ik vind dat niet echt wolven werk
Citaat:Zwartebroek Gelderland
13-10-2024
Gisteravond
Zichtmelding wolf gisterenavond 13-10-24 aan de Vossenweg, Zwartebroek. Liep richting de wielweg.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Leersum Utrecht
14-+0-2024
Een Wolf gezien om 19:05. Dartheideweg 1 Leersum
Ging het bos in richting Leersum. Stak op 10 meter voor de auto over.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Citaat:Ermelo, Gelderland
14-10-2024
19.10
Zichtmelding wolf
Goededag,wolf gezien
bij Ermelo ging achter 2 reeen aan..
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Citaat:Hier ziet u hoe wolvenlokker van het eerste uur blikjes vis voert om de wolven te lokken om onderzoek te doen. Een hele kwalijke zaak! Kijken de politiek en de pers ook even mee alstublieft.
Jammer dat deze zogenaamde ‘wolvendeskundige’ werkzaam voor Fencing team Nederland, Het Drentse Landschap en vrijwilliger voor Wolven in Nederland en coördinator van het Wolvenmeldpunt in Provincie Drenthe wel andere de les leest!
En leest u dit persbericht ook alstublieft!
https://www.ad.nl/buitenland/nederlande ... VMoDUlkdkw
Citaat:Valthe Drenthe
14-10-2024
Heel kort Wolven gejank en geritsel in de bosjes. Ik kwam aanlopen met de hond in net schemer af/donker en zij droeg een lampje op haar rug. Toen ik haar aanlijnde en mijn gsm wilde pakken om een video te maken was het weer stil.
#geenwolf
Nyaleti schreef:Waaaaauw.... Ongelooflijk."voor onderzoek"
Ben ook reuze benieuwd wie beide mannen zijn..
Pommier: je weet nooit waar die heeft gelopen voor de zicht melding. Zou er idd vanuit gaan dat je paarden de wolf hebben geroken.