Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:54

Omdat die Russen niet tegen Oekraïners willen vechten … :?

Ik heb geen idee wat ze daarvan vinden verder, als iemand die nog nooit in zo’n situatie gezeten heeft kan ik daar ook precies niks over zeggen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:12

Popstra schreef:
Sizzle schreef:
Charley, Dat is gebaseerd op Nederlandse cijfers die in een ander topic naar voren kwamen.
Iets van 60% van alle kinderen is ooit in aanraking gekomen met sexueel misbruik. De exacte cijfers zou ik moeten terugzoeken maar ze zijn ronduit schokkend. Dan heb je het nog niet eens over andere vormen van fysiek of mentaal geweld of verwaarlozing.
In Zwitserland zal het heus vergelijkbaar zijn neem ik aan, net als de meeste landen.
Ooit pas ik in de straatkrant (toen die nog zo heette dat nagenoeg 100% van de surinaamse meisjes ooit door familie verkracht is geweest -O-
Ik hoop dat dit nu minder is.

Cer, lees de post van Postra nog eens. Misschien kun je het mij uitleggen hoe het haalbaar en wenselijk is om de straffen asn te passen aan het land van herkomst?

Waar schrijf ik dat straffen aangepast moeten worden aan land van herkomst?
Er word hier steeds gehamerd dat evt straffen humaan moeten zijn. Mensen rechten enz he... maar waarom moeten inhumane acties humaan bestraft worden? Dat is en blijft mij een raadsel. En dan heb ik het niet perse over vervelende immigranten.

Omdat we inhumane straffen in een verleden laten. Mensenrechten kunnen niet worden afgenomen plotseling. Stel je zou mensen hun rechten opeens kunnen afnemen kun je in best enge situaties komen. Of je neemt het een hele groepering af, dan ga je richting een genocide. Dit is de weg die je dan opgaat. Wellicht een kleine stap. Niet eens merkbaar die richting op. Maar het is vaak een glijdende schaal. Daarom voor iedereen, altijd dezelfde rechten. Zelfs de grootste griezels. Dat vind ik soms ook heel poedersuiker. Maar uiteindelijk redden we hiermee ook mensen, of zorgen we dat iedereen een eerlijke kans krijgt. Irrationeel gezien: ja straf ze genadeloos hard. Rationeel gezien: nee gelijke straffen en behandel elk leven waardig. De positieve kant hiervan is veel meer waardevol dan de “negatieve” kant.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:51

Cowboy55 schreef:
Wij ZIJN een neutraal land.

We zijn hartstikke neutraal ja. We sturen enkel het zwaarste wapentuig wat onze krijgsmacht nog heeft naar één van de strijdende partijen en hebben ons meermaals in woorden, financieel en materieel met die partij verbonden verklaard.
We zijn zo neutraal als maar kan zijn, want het enige wat we nog net niet doen is zelf schieten op Rusland of officieel Nederlandse militairen laten deelnemen aan de strijd daar, en dan mag je je op papier neutraal noemen.

Rusland is in deze strijd trouwens ook neutraal, want die zijn ook nog altijd niet in oorlog met Oekraïne, zeggen ze steeds. Die nemen enkel deel aan een vredesmissie om Oekraïne te ontdoen van iedereen die vindt dat het Oekraïne is en niet Zuidwest-Rusland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:40

Los daarvan..hoe dan? NL kan nu nog niet eens de mensen fatsoenlijk opvangen die het moet opvangen.

Menselijk gezien zeg ik..ik snap de russen die niet willen vechten, en ik snap dat ze vluchten. Ik snap alleen niet dat NL maar steeds de problemen van iedereen wil oplossen behalve die van de Nederlanders zelf die ze zelf creeren met hun beleid. Als we russen gaan opvangen kunnen we ook wel weer gewoon gas krijgen van Rusland toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:45

Ja oorlogsslachtoffers opvangen is precies hetzelfde als gas kopen waardoor je die oorlog financieel steunt. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:54

Voor mij is een Rus die niet achter de Russen staat net zoveel vluchteling, of misschien nog wel meer dan een Oekraïner.

Maar het is wel wat Elisa zegt, hoe willen we dat doen?
Fatsoenlijk, niet buiten.
Zonder hier boeren te moeten sluiten die hun bedrijf al generaties hebben omdat we willen bouwen bouwen en bouwen. Wat achter de feiten aanlopen is want daar heeft de vluchteling nu niets aan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:55

Ik snap het niet, ze komen door Duitsland, een heel groot land, maar ze willen hierheen 8)7
Je moet als land ook wel ergens een grens trekken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:58

Elisa2 schreef:
Los daarvan..hoe dan? NL kan nu nog niet eens de mensen fatsoenlijk opvangen die het moet opvangen.

Menselijk gezien zeg ik..ik snap de russen die niet willen vechten, en ik snap dat ze vluchten. Ik snap alleen niet dat NL maar steeds de problemen van iedereen wil oplossen behalve die van de Nederlanders zelf die ze zelf creeren met hun beleid. Als we russen gaan opvangen kunnen we ook wel weer gewoon gas krijgen van Rusland toch?

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Nederlandse gezinnen zullen de Russen met open armen ontvangen. Syriërs en Afghanen daarintegen, die kunnen in de kou staan...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:58

Het is niet zo dat Duitsland geen mensen opvangt.
Maar hoe doen die dat dan?
Wat voor eerste opvang hebben die, wat voor doorstroming? Hoe zit het daar met woningnood voor de Duitsers zelf?
Even niet kijkende naar de meer grond die ze hebben en geen (gecreëerd) stikstof probleem.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:00

Duitsland heeft vorig jaar een miljoen meer vluchtelingen opgevangen dan wij.. Weet niet hoor, maar het overgrote deel blijft daar dus gewoon hangen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:01

Ja maar hoe doen die dat?
Zie mijn eerdere vragen?
Krijgen ze daar ook snel een Duits paspoort?
Want Europees is niets gelijk wat dat betreft heb ik het idee.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:02

Geen idee, mijn reactie was gericht aan chanicha.

Ze zullen wel iets goed doen gezien ze in de top 7 staan van meeste vluchtelingen opvangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 09:19

Dank voor je input Daniqeu_g
Het blijft gewoon zo onbegrijpelijk soms en dan spelen emoties natuurlijk ook een grote rol in hoe je er over denkt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:24

Danique_G schreef:
Omdat we inhumane straffen in een verleden laten. Mensenrechten kunnen niet worden afgenomen plotseling. Stel je zou mensen hun rechten opeens kunnen afnemen kun je in best enge situaties komen. Of je neemt het een hele groepering af, dan ga je richting een genocide. Dit is de weg die je dan opgaat. Wellicht een kleine stap. Niet eens merkbaar die richting op. Maar het is vaak een glijdende schaal. Daarom voor iedereen, altijd dezelfde rechten. Zelfs de grootste griezels. Dat vind ik soms ook heel poedersuiker. Maar uiteindelijk redden we hiermee ook mensen, of zorgen we dat iedereen een eerlijke kans krijgt. Irrationeel gezien: ja straf ze genadeloos hard. Rationeel gezien: nee gelijke straffen en behandel elk leven waardig. De positieve kant hiervan is veel meer waardevol dan de “negatieve” kant.

Voor de duidelijkheid.. de mensenrechten binnen dit land..
want helaas is dat dus niet voor overal gelijk... (wellicht overbodig, maar toch even ter verduidelijking :j )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:46

MarlindeRooz schreef:
Ja oorlogsslachtoffers opvangen is precies hetzelfde als gas kopen waardoor je die oorlog financieel steunt. :j

We kopen nog steeds Russisch gas enkel omgeleid via een ander land en tegen een veel hogere prijs. Hoog tijd dat die poppenkast stopt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:47

Froukje schreef:
Duitsland heeft vorig jaar een miljoen meer vluchtelingen opgevangen dan wij.. Weet niet hoor, maar het overgrote deel blijft daar dus gewoon hangen.

Duitsland is ook een vele malen groter land met veel minder mensen per km2. In Duitsland 237 per km2 en in Nederland 511!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:58

Cowboy55 schreef:

We zijn in deze kwestie geen neutraal land; ten eerste hebben we openlijk de zijde van Oekraine gekozen. Ten tweede steunen we ze door middel van geld en wapens. Ten derde proberen we openlijk de Russen te dwarsbomen dmv allerlei sancties ( samen met andere landen weliswaar).

Dus nee; we zijn geen neutraal land in deze kwestie. Verre van zelfs.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:29

xxCYNNxx schreef:
Cowboy55 schreef:

We zijn in deze kwestie geen neutraal land; ten eerste hebben we openlijk de zijde van Oekraine gekozen. Ten tweede steunen we ze door middel van geld en wapens. Ten derde proberen we openlijk de Russen te dwarsbomen dmv allerlei sancties ( samen met andere landen weliswaar).

Dus nee; we zijn geen neutraal land in deze kwestie. Verre van zelfs.

En dan zijn degenen die vluchten/deserteren/zich overgeven uit Russische krijgsdienst dus gewoon vijandelijke krijgsgevangenen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:36

tsja; ik sta daar dubbel in.......zo zou je ze idd kunnen zien. Maar wij hebben hier al amper invloed op wat onze politici doen. Afgezien van de stembus, hebben we geen invloed op beleid.
Kun je nagaan hoe dat moet zijn in landen zoals Rusland; een land waar je geen kritiek op de regering mag uiten. Is niet dat die mensen enig invloed hebben op de oorlogsplannen van Poetin.

Bovendien nemen we ook mannen uit andere landen op, die om dezelfde reden zijn gevlucht; niet willen vechten in een oorlog. Die mannen zijn net zo goed deserteurs, maar die worden zonder problemen opgevangen.

En uiteindelijk zijn we tegen het regime, niet tegen de mensen zelf.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:47

xxCYNNxx schreef:
Bovendien nemen we ook mannen uit andere landen op, die om dezelfde reden zijn gevlucht; niet willen vechten in een oorlog. Die mannen zijn net zo goed deserteurs, maar die worden zonder problemen opgevan

Zijn dat ook oorlogen waarin wij expliciet partij hebben gekozen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:53

We zijn niet neutraal, maar we zijn zeker niet in oorlog. Dus we kunnen mensen helemaal niet opsluiten als krijgsgevangenen. Om krijgsgevangenen te maken heb je krijg nodig, oftewel oorlog.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:06

Karl66 schreef:
We zijn niet neutraal, maar we zijn zeker niet in oorlog. Dus we kunnen mensen helemaal niet opsluiten als krijgsgevangenen. Om krijgsgevangenen te maken heb je krijg nodig, oftewel oorlog.

Kennelijk kan het ook als je in een speciale militaire operatie bent.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:18

Je wilt toch niet voorstellen dat we het gedrag van de Russen gaan kopiëren of wel?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:22

Karl66 schreef:
Je wilt toch niet voorstellen dat we het gedrag van de Russen gaan kopiëren of wel?

Niet noodzakelijkerwijs, maar dienstplichtige Russen met open armen ontvangen lijkt mij het andere uiterste.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:25

Nederland en asielzoekers met open armen ontvangen? Je maakt een grapje