Ik heb geen idee wat ze daarvan vinden verder, als iemand die nog nooit in zo’n situatie gezeten heeft kan ik daar ook precies niks over zeggen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Sizzle schreef:Charley, Dat is gebaseerd op Nederlandse cijfers die in een ander topic naar voren kwamen.
Iets van 60% van alle kinderen is ooit in aanraking gekomen met sexueel misbruik. De exacte cijfers zou ik moeten terugzoeken maar ze zijn ronduit schokkend. Dan heb je het nog niet eens over andere vormen van fysiek of mentaal geweld of verwaarlozing.
In Zwitserland zal het heus vergelijkbaar zijn neem ik aan, net als de meeste landen.
Ooit pas ik in de straatkrant (toen die nog zo heette dat nagenoeg 100% van de surinaamse meisjes ooit door familie verkracht is geweest![]()
Ik hoop dat dit nu minder is.
Cer, lees de post van Postra nog eens. Misschien kun je het mij uitleggen hoe het haalbaar en wenselijk is om de straffen asn te passen aan het land van herkomst?
Waar schrijf ik dat straffen aangepast moeten worden aan land van herkomst?
Er word hier steeds gehamerd dat evt straffen humaan moeten zijn. Mensen rechten enz he... maar waarom moeten inhumane acties humaan bestraft worden? Dat is en blijft mij een raadsel. En dan heb ik het niet perse over vervelende immigranten.
Cowboy55 schreef:Wij ZIJN een neutraal land.
Elisa2 schreef:Los daarvan..hoe dan? NL kan nu nog niet eens de mensen fatsoenlijk opvangen die het moet opvangen.
Menselijk gezien zeg ik..ik snap de russen die niet willen vechten, en ik snap dat ze vluchten. Ik snap alleen niet dat NL maar steeds de problemen van iedereen wil oplossen behalve die van de Nederlanders zelf die ze zelf creeren met hun beleid. Als we russen gaan opvangen kunnen we ook wel weer gewoon gas krijgen van Rusland toch?
Danique_G schreef:Omdat we inhumane straffen in een verleden laten. Mensenrechten kunnen niet worden afgenomen plotseling. Stel je zou mensen hun rechten opeens kunnen afnemen kun je in best enge situaties komen. Of je neemt het een hele groepering af, dan ga je richting een genocide. Dit is de weg die je dan opgaat. Wellicht een kleine stap. Niet eens merkbaar die richting op. Maar het is vaak een glijdende schaal. Daarom voor iedereen, altijd dezelfde rechten. Zelfs de grootste griezels. Dat vind ik soms ook heel poedersuiker. Maar uiteindelijk redden we hiermee ook mensen, of zorgen we dat iedereen een eerlijke kans krijgt. Irrationeel gezien: ja straf ze genadeloos hard. Rationeel gezien: nee gelijke straffen en behandel elk leven waardig. De positieve kant hiervan is veel meer waardevol dan de “negatieve” kant.
Cowboy55 schreef:Wij ZIJN een neutraal land.
xxCYNNxx schreef:Cowboy55 schreef:Wij ZIJN een neutraal land.
We zijn in deze kwestie geen neutraal land; ten eerste hebben we openlijk de zijde van Oekraine gekozen. Ten tweede steunen we ze door middel van geld en wapens. Ten derde proberen we openlijk de Russen te dwarsbomen dmv allerlei sancties ( samen met andere landen weliswaar).
Dus nee; we zijn geen neutraal land in deze kwestie. Verre van zelfs.