Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:20

het zou in dit stadium beter zijn als Arib blijft zitten,

maar bij dat politieke kwartetten weet je het maar nooit

Kaag is heel duidelijk hoe ze speelt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:21

Die filmpjes zijn echt geniaal :') 'Straks gaat hij ook nog met propjes gooien' _O-

Arib doet het echt heel erg goed vind ik. Ze is niet bang om in te grijpen als iemand over de schreef gaat, heeft veel humor en heeft echt aangetoond het te kunnen.

Bosman lijkt me een goede, maar vanuit zijn partij is dat gewoon zo niet handig.. En dat is best zonde, want hij zal niet voor niets ondervoorzitter zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:22

Het is jammer dat de pvv zo is ih debat etc en er terechte twijfels zijn over de objectiviteit en het handhaven vh fatsoen id kamer. Want gezien de hoge aantallen stemmen op de pvv zouden ze het wel verdienen om de voorzitter te leveren. Ik zie het niet gebeuren.
Om die reden zou ik het goed vinden als het blijft wat het is want D66 gaat waarschijnlijk al genoeg leveren (ik verwacht regeren met VVD ea) en dat arib die bewezen heeft erg goed te zijn blijft (pvda).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:45

Foaly schreef:
De vraag is idd of Bosman onpartijdig kan zijn als Wilders of wie dan ook botst met iemand van Denk, of de dame met de hoofddoek van GroenLinks. Wellicht is dat geen probleem en heeft hij dat als ondervoorzitter al laten zien, dat zou kunnen. Maar hij heeft inderdaad vanwege zijn partij al de schijn tegen.

Ik zag Arib anders afgelopen debat ook telkens Baudet afbreken. Die is ook niet onpartijdig.
Verder vind ik wel dat ze 't leuk doet hoor, maar mensen die hun mond vol hebben van inclusiviteit zouden juist Bosman een kans moeten geven. Hij doet 't al als invaller en daar heb ik niets negatiefs over gehoord.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:47

Maar dat zeg ik toch? Als hij als ondervoorzitter al heeft laten zien dat hij onpartijdig kan zijn, dan mag hij van mij gerust voorzitter worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:52

elnienjo schreef:
Foaly schreef:
De vraag is idd of Bosman onpartijdig kan zijn als Wilders of wie dan ook botst met iemand van Denk, of de dame met de hoofddoek van GroenLinks. Wellicht is dat geen probleem en heeft hij dat als ondervoorzitter al laten zien, dat zou kunnen. Maar hij heeft inderdaad vanwege zijn partij al de schijn tegen.

Ik zag Arib anders afgelopen debat ook telkens Baudet afbreken. Die is ook niet onpartijdig.
Verder vind ik wel dat ze 't leuk doet hoor, maar mensen die hun mond vol hebben van inclusiviteit zouden juist Bosman een kans moeten geven. Hij doet 't al als invaller en daar heb ik niets negatiefs over gehoord.

Baudet gaat dan ook voortdurend de grenzen over van wat heurt (hoort). Dus terecht dat hij wordt terug gefloten.
In de hier geplaatste filmpjes zag je ook dat Kathalijne van GL terecht terug gefloten werd . Dat is objectief en boven alle partijen staan.

Kijk als PVV en FvD regelmatig teruggefloten worden wil dat niet zeggen dat de voorzitster vd 2de kamer niet objectief is. Beiden partijen proberen steeds meer de grenzen te verleggen. Tja zo werkt het niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:55

Ik heb helemaal niet het idee dat Arib partijdig is.. Maar Bosman zal het niet worden

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:56

Even ter info, vanaf 10:15 uur is de verkiezing live te volgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:25

Interessant wel om de vragen aan de kandidaten te volgen, ik ben zelf best wel fan van Arib. Ze is niet bang om in te grijpen, gebruikt waar passend ook humor, heeft een hoop ervaring. Ik hoop dat ze herkozen wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:28

elnienjo schreef:
Foaly schreef:

Ze onderbreekt Baudet omdat hij de regels of niet begrijpt of deze overtreedt. Zeker met 17 partijen, moeten er gewoon regels zijn m.b.t. spreektijd en interrupties en het indienen van moties.

Heeft niets met Arib te maken, maar alles met het gedrag van Baudet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:29

Mars schreef:
Interessant wel om de vragen aan de kandidaten te volgen, ik ben zelf best wel fan van Arib. Ze is niet bang om in te grijpen, gebruikt waar passend ook humor, heeft een hoop ervaring. Ik hoop dat ze herkozen wordt.

Vind ik ook. Ik vind het ook interessant om de verschillen tussen de verschillende sprekers te zien. De een is heel kort en bondig, en de ander... minder :))

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:41

Ik had verwacht dat het een saai debat zou worden. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:43

Ann schreef:
Ik had verwacht dat het een saai debat zou worden. :')

Ik zit heel ff te kijken, moet weer zo weg.
De rechtse partijen zijn weer lekker bezig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:45

De linkse zijn alweer aan 't proberen Bosma uitgesloten te krijgen. En ik las net dat Rutte en Kaag op 2e paasdag bij elkaar zijn gekomen en dat ze waarschijnlijk 'n dealtje hebben gesloten om die D66-dame op die stoel te krijgen.
Laat dan liever Arib gewoon blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:47

elnienjo schreef:
De linkse zijn alweer aan 't proberen Bosma uitgesloten te krijgen. En ik las net dat Rutte en Kaag op 2e paasdag bij elkaar zijn gekomen en dat ze waarschijnlijk 'n dealtje hebben gesloten om die D66-dame op die stoel te krijgen.

Bron?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:53

elnienjo schreef:

Daar wil ik ook een bron van, want IK vind het totaal niet logisch dat de dame van D66 op die stoel komt. Integendeel zelfs. D66 zal genoeg krijgen als regeringspartij en Arib heeft het gewoon goed gedaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:53

Geen fan van Sylvana Simons maar ik vond haar wel altijd vol passie en authentiek in haar uitspraken. Nu in de kamer lijkt daar zo weinig van over. Inleidingen van haar vragen lijken wel ingestudeerde stukjes van iemand die een spreekbeurt aan het houden is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:54

elnienjo schreef:

Kaag heeft medegedeeld aan Rutte, dat D66 ook een kandidaat heeft voor het voorzitterschap.

Dealtje is een typische Geert-uitspraak.

Ik vind Sylvana Simons goede vragen stellen. Niet alleen vandaag, vorige week ook. Net als Volt. Ik ben aangenaam verrast door deze 2 nieuwe partijen.
Mw. Van der Plas vind ik tot nu toe, niet een grote aanwinst.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:55

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:56

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

Kaag heeft medegedeeld aan Rutte, dat D66 ook een kandidaat heeft voor het voorzitterschap.

Ik vind Sylvana Simons goede vragen stellen. Niet alleen vandaag, vorige week ook. Net als Volt. Ik ben aangenaam verrast door deze 2 nieuwe partijen.

Ik vind Van der Plas juist de beste toevoeging en Volt en Sylvana voorspelbaar partijdig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:58

@Elnienjo,
De Dagelijkse Standaard :D :D :D

Als dit je bronnen zijn, dan begrijp ik steeds meer die ongenuanceerde uitspraken van je. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:01

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:

Ik ben sowieso blij dat we dit keer meer variatie hebben in de kamer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:02

Mars schreef:
Geen fan van Sylvana Simons maar ik vond haar wel altijd vol passie en authentiek in haar uitspraken. Nu in de kamer lijkt daar zo weinig van over. Inleidingen van haar vragen lijken wel ingestudeerde stukjes van iemand die een spreekbeurt aan het houden is.

Hier wel een fan van Sylvana Simons vanwege haar authentiekheid en passie. Ik hoef het niet altijd met iedereen eens te zijn. Zoals ik ook vaak fan ben van Wilders zijn humor.

Wat ik heel erg sneu voor Sylvana heb gevonden is die enorme bagger die ze over haar heen heeft gekregen waaronder ook toen ze de opmerking ooit in de gemeenteraad van Amsterdam maakte over politie optreden die zij als vrij hard had ervaren. "Wat ze wel niet dacht, iedereen rolde over haar heen op een hele nare manier".
Terwijl wij op de bank bij het nieuws de eerste keer de beelden zagen (voordat zij haar uitspraak had gedaan ) en mijn man en ik bezorgd tegen elkaar zeiden→ "het zal toch niet zo wezen dat NL de VS achterna gaat met zo hard optreden tegen mensen met een andere huidskleur als de witte. Dit verdient toch wel echt een goed en gedegen onderzoek?" Dit gebeuren kwam na de grootscheepse opkomst na de dood van Bolt van de beweging in de USA van "black lives matters". Dus wij vonden haar opmerkingen absoluut relevant en waren juist zeer verbaasd over de ophef hiervan.
Dus Sylvana mag dan misschien niet altijd de meest tactische vrouw van Nederland zijn, die enorme bagger die zij over haar heen kreeg vinden wij wel degelijk racistische kenmerken in zich dragen. Is echt veel en veels te veel.

Vind ik trouwens ook bij Wilders hoor dat het schandalig is dat die man al zolang met beveiliging ondergedoken moet leven. VEroordeel ik net zo hard. De moslims mogen van mij daar echt wel eens heel serieus naar gaan kijken. Is niet OK.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:12

Ik ben geen fan van Simons maar heb wel bewondering voor haar weerbaarheid. En ja, dat geldt eigenlijk ook voor Wilders die zijn bek niet laat snoeren ondanks de beveiliging die hij nu al heel lang nodig heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:16

Sylvana lokt het zelf uit met haar openlijke haat naar de blanke cultuur.
Ooit gaf ze zelf 'n interview waarin ze aangaf een hekel aan zwarte mannen te hebben. Mensen die 180 graden draaien kan ik niet serieus nemen.