Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:27

Och Pien , hij mag dan te boek staan als zakenman maar daar zijn de verkeerde beslissingen niet meer te tellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:28

Dat klopt, helemaal mee eens.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:45

pien_2010 schreef:
Ik denk dat Trump net als vorige keer gaat winnen. Enerzijds omdat er meer mensen op hem gaan stemmen als peilingen weergeven, misschien niet eerlijk tellen (?), districten stelsel, en ik verwacht nog wel iets van Trump. Biden is niet bepaald een uitgesproken figuur.
En geloof me, ik hoop zo dat ik ongelijk heb. Ik ben op het allergische af voor Trump.
Ik vind het een zakenman en geen president. Ik Ben geen fan. Maar mensen vinden het denk ik wel interessant zo'n man.

Dankjewel voor de toelichting :j

Ik denk dat het qua verschil met peilingen wel zal meevallen, maar het stelsel, het niet eerlijk tellen en natuurlijk Trump zelf zal inderdaad nog wel eens voor verrassingen kunnen zorgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:22

In 2016 had Trump een coherent verhaal, dat aansloeg bij de kiezers. Dit jaar lukt het hem maar niet om met het goede verhaal te komen, waarmee hij de kiezers kan overtuigen. Hij probeert op dit moment het ene na het andere verhaal uit, in de hoop dat er eentje aanslaat. Hij begint nu zelfs over de emails van Clinton, alsof hij daar in 2020 nog een keer de verkiezingen mee kan winnen. Trump heeft op dit moment niks wat de mensen aanspreekt en zelfs hij kan dat niet met een knip van zijn vinger veranderen. Daarom geloof ik niet in het konijn uit de hoge hoed verhaal. Als hij zo'n konijn had, dan had hij die allang tevoorschijn getoverd.

Ik snap dat mensen bang zijn dat 2016 zich herhaalt, maar de afwijkingen in 2016 lagen echt binnen de foutenmarge van de peilingen. Maar de cijfers van Biden zijn zoveel beter dan dat ze van Clinton waren, dat als de foutenmarge weer net zo sterk in het voordeel van Trump is, dan gaat Biden nog steeds winnen. En dat niet alleen, dan wint hij nog steeds met een groter verschil dan het verschil waarmee Trump Clinton had verslagen. De enige maar is dat die cijfers niet direct op verkiezingsavond duidelijk zullen zijn. Zoals het er nu uitziet gaan er veel meer democraten per post stemmen dan republikeinen, daardoor kan het op verkiezingsavond nog lijken alsof Trump wint, maar op het moment dat alle stemmen geteld zijn, dan heeft Biden echt een stevige meerderheid in stemmen en kiesmannen. En daar zit het probleem dat Trump waarschijnlijk zal proberen die uitslag op de verkiezingsavond als definitieve uitslag te krijgen. Maar los daarvan, durf ik op dit moment hardop te zeggen dat Biden gaat winnen. Trump heeft teveel achterstand, te weinig tijd en nog steeds geen goed verhaal wat kiezers trekt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:14

pien_2010 schreef:
Ik denk dat Trump net als vorige keer gaat winnen. Enerzijds omdat er meer mensen op hem gaan stemmen als peilingen weergeven, misschien niet eerlijk tellen (?), districten stelsel, en ik verwacht nog wel iets van Trump. Biden is niet bepaald een uitgesproken figuur.
En geloof me, ik hoop zo dat ik ongelijk heb. Ik ben op het allergische af voor Trump.
Ik vind het een zakenman en geen president. Ik Ben geen fan. Maar mensen vinden het denk ik wel interessant zo'n man.

In 2016 vond ik het idd wel interessant, maar hij heeft 't niet waar gemaakt om 't zacht uit te drukken en tijdens de coronacrisis maakt ie er helemaal 'n potje van. Het is jammer dat hij geen sterkere/charismatischere (én jongere) tegenkandidaat heeft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:22

Ik kwam net deze kieswijzer tegen waarmee je kunt kijken hoeveel procent Trump of Biden je bent:
https://www.kieskompas.nl/nl/#/
Ik had 51% Biden en 45% Trump (waar de resterende 4% gebleven is stond niet vermeld)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:29

Ik zit op 91% voor Biden en 6% voor Trump :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:34

elnienjo schreef:
Ik kwam net deze kieswijzer tegen waarmee je kunt kijken hoeveel procent Trump of Biden je bent:
Ik had 51% Biden en 45% Trump (waar de resterende 4% gebleven is stond niet vermeld)

apart..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:39

elnienjo schreef:

4% voor die rapper!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:40

bigone schreef:
elnienjo schreef:

4% voor die rapper!

Oh ja die is er ook nog... Als die gaat winnen weet ik het echt niet meer in dat land

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:17

96% Biden, 4% Trump :P .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:41

elnienjo schreef:

ik denk grotendeels bij mij :+ Ik was 30% Trump en 73% Biden }:0 }:0

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:10

Ik 84% Biden en 16% Trump.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:24

78% Biden, 14% Trump.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:25

Dus we hebben, allemaal, stiekem tóch een stukje Trump in ons, brrr net nu ik me iets beter begon te voelen :brr:

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:15

Ailill schreef:
Dus we hebben, allemaal, stiekem tóch een stukje Trump in ons, brrr net nu ik me iets beter begon te voelen :brr:

Nee, we hebben een stukje republikein in ons :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:15

secricible schreef:
elnienjo schreef:

ik denk grotendeels bij mij :+ Ik was 30% Trump en 73% Biden }:0 }:0

Hahaha! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:40

Ik 84% Biden, 14% Trump, dus ook ik hou nog 2% over :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:20

Blue_Eyes schreef:
Ik 84% Biden, 14% Trump, dus ook ik hou nog 2% over :D

De helft van die rapper!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:32

Ik heb net ook even de test gedaan en kom dik op Trump uit. WTF? -O- Dat klopt echt niet.

Hoe kan dat?? Gewoon toeval? Ik ben inmiddels paranoide genoeg dat ik me afvraag of "ze" (vraag me niet wie haha) zien dat ik een Amerikaans IP adres heb en dat mijn resultaten beinvloed worden aangezien jullie wel gewone resultaten krijgen. Ik heb het 2x geprobeerd en blijf op Trump uitkomen. Toen ik het een 3e keer probeerde en juist pro-Trump antwoordde was de test na de 1e vraag al klaar en kreeg ik weer Trump als winnaar (wel met een andere percentage).

Ik ben benieuwd of er andere NederAmerikanen zijn die meelezen en de test ook even willen proberen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:16

Die test staat op een Belgische site... denk niet dat Trump daar invloed op heeft haha! Zou ‘ ook even gaan doen om eens te kijken, aangezien ik ook een Amerikaans IP adres heb. Maar ik moet persoonlijke gegevens invullen dus laat maar...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:31

Wat raar. Ik kon gewoon verder klikken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:47

Guinevere schreef:
Wat raar. Ik kon gewoon verder klikken?

Dit is wel iets om uit te zoeken, voor hetzelfde geld ben je iets op het spoor zodat hij echt over de grenzen is gegaan. Kun je niet met iemand die een ander op adres heeft de test doen, en dan dezelfde antwoorden invoeren?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:15

Meelezer hier.
Libera schreef:
Die test staat op een Belgische site... denk niet dat Trump daar invloed op heeft haha! Zou ‘ ook even gaan doen om eens te kijken, aangezien ik ook een Amerikaans IP adres heb. Maar ik moet persoonlijke gegevens invullen dus laat maar...

Moest ik idd ook. Eerst land kiezen (B, NL, USA). En dan geboorte jaar, geslacht, provincie, opleidingsniveau. Ik heb overal maar wat gedaan.

Ik kreeg ook een hoogst verrassend resultaat. Maar waar ik mij het meest over verbaas, sinds wanneer is Trump links-progressief :o?
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:21

Ik ook pro-Trump...
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik meestal 'eens' of 'oneens' heb gekozen en maar een enkel keertje 'volledig mee oneens/eens'. Misschien dat dat invloed heeft?