Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:11

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:11

Laura_ schreef:
Zou het dan toch.. arme anne en arme nabestaanden..

Ik las hier in het topic dat een jeugdvriend of iemand met hem had gesoroken en dat die zou hebben gezegd als ik een moord pleeg zou ik het lichaam daar verstoppen en dat een moord voor hem nog een soort doel zou zijn... bizar hoe ontspoord je moet zijn.. wss is die er nog trots op ook net zoals bij de verkrahtingen....

Enig lichtpuntje... hij wilde de perfecte moord plegen en zoals dat er nu uit ziet lukt dat hem niet. Als de verdachte de dader is dan is hij eerder gepakt dan dat het lichaam gevonden is.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:12

vibabu schreef:
Laura_ schreef:
Zou het dan toch.. arme anne en arme nabestaanden..

Ik las hier in het topic dat een jeugdvriend of iemand met hem had gesoroken en dat die zou hebben gezegd als ik een moord pleeg zou ik het lichaam daar verstoppen en dat een moord voor hem nog een soort doel zou zijn... bizar hoe ontspoord je moet zijn.. wss is die er nog trots op ook net zoals bij de verkrahtingen....

Enig lichtpuntje... hij wilde de perfecte moord plegen en zoals dat er nu uit ziet lukt dat hem niet. Als de verdachte de dader is dan is hij eerder gepakt dan dat het lichaam gevonden is.

Aan de andere kant gezien, dan is het hem dus nogsteeds niet gelukt om de perfecte moord te plegen en doet hij nog een poging...
bah, ben er naar van

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:13

Szan schreef:
Vliegverkeer wordt gevraagd weg te blijven:

Vliegverkeer boven zoekgebied Nulderpad #Zeewolde kan onderzoek hinderen/vertragen. Dringend verzoek: Niet boven gebied vliegen. #AnneFaber
https://twitter.com/PolitieFlevo/status ... 2081156096

Zeker sensatiezoekers met drones..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:14

Ik mag hopen dat de rechter nu ballen genoeg heeft hem niet nog een kans te geven.
Maar dat zal wel weer offtopic zijn al begrijp ik niet waarom, want het heeft toch echt met deze zaak te maken.

Denise_Storm

xRivaldo schreef:
Denise_Storm schreef:
Regel 1 bij ons op het HBO: Wikipedia is nooit een bron.
Ik denk ook dat er sporenonderzoek op het lichaam wordt bedoeld.

Welke foto bedoel je @Adrienne93?

Hbo is tevens met kleine letters. Leer je ook bij ons op het hbo. :+

Thanks, zal het doorgeven aan de autocorrectie van mijn telefoon :)*

Hier een uitleg van GGD Amsterdam wat een schouwarts doet, sporenonderzoek op het lichaam wordt er bedoeld:
http://www.ggd.amsterdam.nl/medische-ke ... rensische/

*Edit: link toegevoegd

DonDon

Myfairytale schreef:
Ze hadden aangegeven een persconferentie te houden wanneer ze was gevonden en die wordt voorbereid volgens het AD.

Waar lees je dat?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:15

Cerastes schreef:
Szan schreef:

Vliegverkeer boven zoekgebied Nulderpad #Zeewolde kan onderzoek hinderen/vertragen. Dringend verzoek: Niet boven gebied vliegen. #AnneFaber

Nee, heli van het AD/ANP.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:16

.. stel dat het niet Anne is...

Suzanne F.

Snadrem

Vanuit de ervaringsleer: Een schouwarts komt niet mee zoeken, die komt enkel om een lichaam te onderzoeken. Om de dood vast te stellen, om te kijken in welke positie het lichaam wordt aangetroffen en kijken of er ter plaatse van de buitenkant al een oordeel geveld kan worden over natuurlijke of niet natuurlijke dood.
Wanneer het lichaam op een plaats delict weg kan, zal de schouwarts nog een schouw uitvoeren bij bijvoorbeeld een uitvaartcentrum of net waar het lichaam naar toe gaat. Daar wordt het lichaam volledig bekeken vanaf de buitenzijde en wordt alles wat wordt aangetroffen en gezien genoteerd en gedocumenteerd. Wanneer er twijfel bestaat over de doodsoorzaak, kan er later nog een sectie worden verricht, waarbij het lichaam wordt opengemaakt.

Ik hou een hele nare nasmaak aan deze zaak over. Twee weken geleden toen de foto van dat natgeregende meisje voorbij kwam dacht ik nog 'welke muts gaat nou fietsen met dit weer' en 'ze zal wel verdwaald zijn'. Maar 24 uur later begin je je dan toch te realiseren dat er meer aan de hand moet zijn. Inmiddels zijn we twee weken verder en ik voel me er rot over. Weer een vrouw die geen rondje mocht gaan fietsen in haar eentje. Wat een #&%wereld is het soms toch ook...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:18

Dan heb je kans dat ze nu het lichaam gaan verplaatsen... Dan zal de schouw arts met het eerste deel klaar zijn. Vreselijk :(

Szan schreef:

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:19

Vreselijk hè.
Het ziet er naar uit dat het slecht afloopt.

Spannende minuten/uren.

Jannepauli

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:22

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:22

Vreselijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:23

Als het voor mij, met zo'n fysieke en emotionele afstand, al zo heftig is. Dan kan ik me niet voorstellen hoe vreselijk dit voor de familie en naasten moet zijn..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:23

Je zou maar familie of vriend(en) zijn....wat een emoties heb je dan.

Hier laaien de discussies al op en emoties.
Laat staan als je hier dichtbij staat.

Edit ik dacht precies hetzelfde.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:26

Bahh.. de rillingen lopen over mijn lijf..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:27

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:29

Jannepauli schreef:

Interessant stuk, maar wat een taak hebben de pathologen dan zeg.. zeker dit stukje 'Zelfs als er op de tas of de jas van Anne Faber dna-sporen zouden zitten van de verdachte Michael P., is dat nog geen bewijs dat hij betrokken is bij haar mogelijke verdwijning.'.

Lijkt me echt heel lastig werk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:29

Die verdachte zal waarschijnlijk gepraat hebben tijdens verhoren waardoor ze wisten waar ze moesten zoeken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:30

Steeph schreef:
Cerastes schreef:

Nee, heli van het AD/ANP.

Wat doen die daar dan ook in godsnaam? Waarom laten ze de onderzoekers niet gewoon in rust hun werk doen?
Ik word echt misselijk van de hele sensatie-zoekerij rond dit vreselijke drama :r, waarbij het AD toch wel de kroon spant. Ben geneigd ons abonnement op te zeggen.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 12-10-17 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:30

Jannepauli schreef:

Een verhelderend artikel! Bijzonder werk... heftig. Geweldig dat er mensen zijn die dit werk kunnen en willen doen. Ik vind 'mooi' dat hij met emotie zegt "Al houd ik, zolang ze niet gevonden is, de mogelijkheid open dat ze nog leeft. ‘Lichaam gevonden’, dat zijn van die sensatiewoorden die het in artikelen goed doen, maar het is naar om iemand dood te verklaren als ze nog wordt vermist."

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:31

Er schijnt nu een schouwarts te zijn.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 15:31

stefje schreef:
Jannepauli schreef:

Een verhelderend artikel! Bijzonder werk... heftig. Ik vind 'mooi' dat hij met emotie zegt "Al houd ik, zolang ze niet gevonden is, de mogelijkheid open dat ze nog leeft. ‘Lichaam gevonden’, dat zijn van die sensatiewoorden die het in artikelen goed doen, maar het is naar om iemand dood te verklaren als ze nog wordt vermist."

Deze man is een waar genie. Ik heb ooit een lezing van hem gehad, en heb 3.5 uur zonder te knipperen ademloos geluisterd. De forensische pathologie is echt extreem complex.. Alles moet bewezen worden.