Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Leuk, laat ze lekker rellen en iedereen uitmaken voor racist zodat het zeker is dat de volgende president ook republikeins is.
De strategie werkte zo goed tijdens de verkiezingen...
rapido schreef:Die optochten vind ik nergens op slaan. Net of het die man zijn reet zal roesten wat al die geëmancipeerde vrouwen roepen.![]()
![]()
rapido schreef:Die optochten vind ik nergens op slaan. Net of het die man zijn reet zal roesten wat al die geëmancipeerde vrouwen roepen.![]()
![]()
Cowboy55 schreef:rapido schreef:Die optochten vind ik nergens op slaan. Net of het die man zijn reet zal roesten wat al die geëmancipeerde vrouwen roepen.![]()
![]()
Aletta Jacobs.....Anna Shaw.....Carrie Chapman Catt..... drie geemancipeerde vrouwen die optochten organiseerden die veel mannen 'aan hun reet roesten'. Aan het eind van de marsen hadden vrouwen kiesrecht.
Foaly schreef:En laten we Selma niet vergeten... toch typisch hoe iedereen (in de VS dan toch) vorig weekend riep 'Oh Martin Luther king, wat een man was dat toch, fantastisch hoe hij opkwam voor al die mensen' en nu dit weekend roepen 'Maar protestmarsen hebben helemaal geen zin en doe niet zo vervelend'
Amandavd schreef:Ik denk dat het er ook helemaal niet omgaat of ze zin hebben of effect hebben. Waarom zou je pas iets moeten doen als het zin heeft? Ik denk dat deze vrouwen en mannen die meegelopen hebben een mooi statement hebben gemaakt, het heeft mij weer bewust van gemaakt dat we ons altijd tegen onrecht moeten uitspreken, waar en wanneer dan ook. En dat je dat op een mooie en vreedzame manier kan doen.
Cowboy55 schreef:Als ik een enigzins weldenkende Trump stemmer zou zijn (en die zijn er toch echt), zou mijn insteek richting de demonstranten zijn: laat de man eerst zijn ding doen voordat je begint te protesteren.
dems75 schreef:Over de reactie van het witte huis omtrent de opkomst tijdens de inauguratie....doet me echt serieus denken aan kleine kinderen. Die reageren ook zo primair...Zouden ze geen idee hebben dat ze zich enorm laten kennen?
enzino schreef:Of de reactie van protesterende mensen die huilend en schreeuwend door de straten lopen omdat ze de verkiezing hebben verloren. En hun woede alleen kwijt kunnen met het in brand steken van auto's en ramen ingooien bij de starbucks.
Zucht. Kinderen.