Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 02:07

Wie weet? Maar dat bedoelde ik niet nee...... :+

Ierpier

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 02:20

Wat een prachtige eendracht tegen Trump (en waar hij voor staat) vandaag over de hele wereld. Doet me goed.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 02:23

Ierpier schreef:
Wat een prachtige eendracht tegen Trump (en waar hij voor staat) vandaag over de hele wereld. Doet me goed.

Ik ben alleen bang dat het hetzelfde effect heeft als een mug met 200km per uur tegen de reet van een olifant aan schieten......maar goed, er is in elk geval reuring.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:17

Niet alleen in the USA. Er zijn marches over de hele wereld geweest. Van Zuid Afrika tot Amsterdam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:09

Leuk, laat ze lekker rellen en iedereen uitmaken voor racist zodat het zeker is dat de volgende president ook republikeins is.

De strategie werkte zo goed tijdens de verkiezingen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:14

enzino schreef:
Leuk, laat ze lekker rellen en iedereen uitmaken voor racist zodat het zeker is dat de volgende president ook republikeins is.

De strategie werkte zo goed tijdens de verkiezingen...

Jeetje Enzino, kun jij ook eens een keer gewoon normaal reageren? De insteek van die marches is helemaal niet geweest om te rellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:45

Dat soort optochten hebben best veel power: het toont mensen dat ze niet alleen zijn, dat er overduidelijk veel meer mensen zijn die betrokken zijn bij een democratisch, betere US dan dat er zijn die achter Trump staan. Trump kreeg maar een handjevol mensen op de been (en natuurlijk 3 miljoen stemmen minder) - hier zijn uiteindelijk miljoenen mensen op allerlei plekken samengekomen.
Dat geeft kracht, ook weer voor andere dingen die ook gebeuren moeten. Natuurlijk lost zo'n protestmars niet alles op, maar het geeft steun en kracht in andere acties, zoals het reageren op nominaties en wetsvoorstellen, het concreet helpen van mensen die benadeeld zullen worden etc.

Als je denkt dat je de enige bent, dan geven veel mensen op. Maar als je daar staat, met honderdduizenden mensen om je heen, dan geeft dat behoorlijk wat kracht om door te gaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:53

Die optochten vind ik nergens op slaan. Net of het die man zijn reet zal roesten wat al die geëmancipeerde vrouwen roepen. :') :') :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:56

Tis maar goed dat vroeger mensen niet zo'n instelling hadden. Jezus. At the very least verleen je steun en uit je waar je voor staat, wat ik op zichzelf al belangrijk vind.

En dat t Trump niets kan schelen... er zijn wel meer mensen betrokken bij de politiek. Hij is niet almachtig en het volk kan, en zo blijkt zal, hem verantwoordelijk gaan houden.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:58

Inderdaad Ierpier. Er zijn toch flink wat marsen geweest die een grote impact hebben gehad op beleid...of Trump daar zich iets van aan gaat trekken is een tweede, maar het is een belangrijk statement om te laten zien dat hij geen vrij spel krijgt van "het volk", zoals hij het noemt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:13

rapido schreef:
Die optochten vind ik nergens op slaan. Net of het die man zijn reet zal roesten wat al die geëmancipeerde vrouwen roepen. :') :') :')

Lekker denigrerend weer. Die marches zijn georganiseerd om mensen bij elkaar te krijgen, om samen voor iets te staan, om op te komen voor datgene waar je voor staat. Die vrouwen denken echt niet oh nou zal Trump wel van gedachten veranderen. Die vrouwen staan daar om te laten zien waar ze voor staan en om samen te komen om te laten zien dat je niet alleen bent. Dat iedereen gelijk is. Het is een soort van verbroedering, een peaceful manier van demonstreren tegen ongelijkheid etc. Dat je tegen onrecht op moet staan. Daar zijn die marches voor. Voor mensen die zich wel bekommeren om het welzijn van mensen en gelijke rechten.

Je kan daar heel veel van vinden, maar ik heb respect voor die vrouwen. Dat ze zich niet de mond laten snoeren, dat ze op vreedzame manier protesteren, laten zien waar ze voor staan. Dat ze zich uitspreken. Je kan het ergens niet mee eens zijn maar dat kun je ook op een fatsoenlijke manier zeggen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:26

rapido schreef:

Aletta Jacobs.....Anna Shaw.....Carrie Chapman Catt..... drie geemancipeerde vrouwen die optochten organiseerden die veel mannen 'aan hun reet roesten'. Aan het eind van de marsen hadden vrouwen kiesrecht.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:34

Cowboy doet het weer eens beter verwoorden dan dat ik kan! Precies dat.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:36

Cowboy55 schreef:
rapido schreef:

Aletta Jacobs.....Anna Shaw.....Carrie Chapman Catt..... drie geemancipeerde vrouwen die optochten organiseerden die veel mannen 'aan hun reet roesten'. Aan het eind van de marsen hadden vrouwen kiesrecht.

Precies. Vandaar dat ik zei dat her maar goed is dat mensen vroeger niet zo'n instelling hadden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:36

En laten we Selma niet vergeten... toch typisch hoe iedereen (in de VS dan toch) vorig weekend riep 'Oh Martin Luther king, wat een man was dat toch, fantastisch hoe hij opkwam voor al die mensen' en nu dit weekend roepen 'Maar protestmarsen hebben helemaal geen zin en doe niet zo vervelend' :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:49

Het valt mij op dat de (weinige) pro-Trump reacties hier, net als elders op internet overigens, eenzelfde denigrerende toon bezigen tegenover diegenen die kritisch staan tegenover Trump als Trump zelf.
Overigens treurig, de reactie van het nieuwe Witte Huis inzake de opkomst bij de inauguratie: de media liegen weer eens als ze beweren dat de opkomst tegenviel vergeleken bij bijvoorbeeld die bij het aantreden van Obama. Nee, het was de grootste opkomst ooit. Stel je voor dat Trump op ook maar enige manier als een loser uit de verf komt. Die man kan alleen maar winnen uiteraard.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:50

Foaly schreef:
En laten we Selma niet vergeten... toch typisch hoe iedereen (in de VS dan toch) vorig weekend riep 'Oh Martin Luther king, wat een man was dat toch, fantastisch hoe hij opkwam voor al die mensen' en nu dit weekend roepen 'Maar protestmarsen hebben helemaal geen zin en doe niet zo vervelend' :=

Nou ja, ik denk eerlijk gezegd ook dat de marsen nu, op dit moment, weinig/geen effect hebben.

Als ik een enigzins weldenkende Trump stemmer zou zijn (en die zijn er toch echt), zou mijn insteek richting de demonstranten zijn: laat de man eerst zijn ding doen voordat je begint te protesteren.

En ja, daarmee stap ik over een heleboel zaken heen op basis waarvan de man nooit gekozen had moeten worden, maar goed, ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik op de man zou stemmen. Toch zijn er best een paar mensen die dat wel gedaan hebben en dat zijn echt niet allemaal witte, domme, racistische, vrouwenhatende, fascistoide rednecks.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:54

Ik denk dat het er ook helemaal niet omgaat of ze zin hebben of effect hebben. Waarom zou je pas iets moeten doen als het zin heeft? Ik denk dat deze vrouwen en mannen die meegelopen hebben een mooi statement hebben gemaakt, het heeft mij weer bewust van gemaakt dat we ons altijd tegen onrecht moeten uitspreken, waar en wanneer dan ook. En dat je dat op een mooie en vreedzame manier kan doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:57

Amandavd schreef:
Ik denk dat het er ook helemaal niet omgaat of ze zin hebben of effect hebben. Waarom zou je pas iets moeten doen als het zin heeft? Ik denk dat deze vrouwen en mannen die meegelopen hebben een mooi statement hebben gemaakt, het heeft mij weer bewust van gemaakt dat we ons altijd tegen onrecht moeten uitspreken, waar en wanneer dan ook. En dat je dat op een mooie en vreedzame manier kan doen.

Daar heb je een punt..... +:)+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:00

Cowboy55 schreef:
Als ik een enigzins weldenkende Trump stemmer zou zijn (en die zijn er toch echt), zou mijn insteek richting de demonstranten zijn: laat de man eerst zijn ding doen voordat je begint te protesteren.

De man doet zijn ding al.

Een kleine greep:
- het aanstellen van iemand met nauwe banden met de neonazi's als belangrijke adviseur
- het niet scheiden van de belangen tussen zijn bedrijven en presidentiele zaken
- het aanstellen van mensen van Goldman Sachs (een van de banken betrokken bij de bankencrisis) en dus rechtstreeks tegen het 'drain the swamp' in
- het aanstellen van mensen die werkelijk geen klap verstand hebben van hun departement, of recentelijk hebben gezegd hoeveel ze het betreffende departement onzin vinden (maar die wel toevallig vriendjes zijn, of al in het circuit rondgingen, of 200 miljoen aan de partij hebben gedoneerd, dat soort dingen)
- vrijwel al zijn aanstellingen zijn openlijk en nadrukkelijk racistisch, antivrouwenrechten, homofoob
- opmerkingen maken die internationale spanningen versterken (tussen Pakistan en India, en tussen China en Taiwan)
En ik vergeet ik er ongetwijfeld nog een aantal.

Ieder van die situaties is een keuze geweest. Kritiek daarop is geen 'haat' - het is concrete, onderbouwde kritiek gebaseerd op de inhoudelijke aspecten van zijn handelen.

Waar moeten we op wachten? Een presidentschap is geen leerstage: het beleid staat centraal. En iedere aanzet tot verkeerd beleid verdient tegenspraak. Steeds weer. Als de registraties van ethnische minderheden en de internkampen er zijn (dingen die ik niet verzin maar die letterlijk zijn geopperd door Trump en zijn zeer naaste mensen) zijn we wel wat laat.

(Het is overigens nooit te laat om de toekomst te veranderen, want anders krijgen we dat fatalisme weer. Maar hoe eerder je begint met tegenspraak, hoe groter de kans van slagen.)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:31

Amen Askja en Shadow!

Over de reactie van het witte huis omtrent de opkomst tijdens de inauguratie....doet me echt serieus denken aan kleine kinderen. Die reageren ook zo primair...Zouden ze geen idee hebben dat ze zich enorm laten kennen?
(net als de reactie van Trump op Meryl Streep....ook zon kleuterreactie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:36

Of de reactie van protesterende mensen die huilend en schreeuwend door de straten lopen omdat ze de verkiezing hebben verloren. En hun woede alleen kwijt kunnen met het in brand steken van auto's en ramen ingooien bij de starbucks.

Zucht. Kinderen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:47

ik denk niet dat ze huilend en schreeuwend door de straten lopen omdat ze de verkiezing hebben verloren...het gaat erom wie hem heeft gewonnen. Overigens keur ik zeker de relschoppers van vrijdag af....dat zijn geen protesten, dat zijn gewoon ordinaire relschoppers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:49

dems75 schreef:
Over de reactie van het witte huis omtrent de opkomst tijdens de inauguratie....doet me echt serieus denken aan kleine kinderen. Die reageren ook zo primair...Zouden ze geen idee hebben dat ze zich enorm laten kennen?

Onderschat het niet. Dit is de reactie die eigenlijk al jaren en jaren gebruikt wordt door met name de Tea Party (de extreemste hoek van de Republicans): liegen over ongeveer alles om hun gelijk te krijgen. Feiten doen er niet toe, interne consistentie doet er niet toe... macht doet ertoe.
En wat George Orwell al omschreef in zijn roman 1984: dat keihard ontkennen van de realiteit is een machtsmiddel. Doe dat lang genoeg en vaak genoeg en als je je er niet tegen wapent gaat het in je hoofd zitten.
Denken dat dat niet gevaarlijk is maar alleen een kinderachtige reactie kan leiden tot onderschatting van het risico.

Maar ja, het illustreert wel hoe weinig presidentieel Trump is, hoe weinig we hoeven te verwachten op gebied van fatsoen en werkelijkheid.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:50

enzino schreef:
Of de reactie van protesterende mensen die huilend en schreeuwend door de straten lopen omdat ze de verkiezing hebben verloren. En hun woede alleen kwijt kunnen met het in brand steken van auto's en ramen ingooien bij de starbucks.

Zucht. Kinderen.

Wat een ontzettend kleinerende, kinderachtige reactie. Het is makkelijk om mensen "kinderen" te noemen als jouw fundamentele rechten niet in gevaar zijn. Het is geen protest tegen de uitkomst, maar tegen waar Trump voor staat. Een uitdrukking van solidariteit tegen haat en xenofobie. Het protest was ook grotendeels vreedzaam.

Maar ik verwacht niet dat je dat begrijpt.