Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:55

Dat weet ik, en ik heb genoten van mijn dagje. Het is alleen 's avonds, zoals nu, wanneer ik het topic doorlees en het nieuws, dat de zorgen af en toe toch de kop op steken. Al kan je het ook bekijken als stilstaan bij alles wat we NU hebben in het leven. En dat ik er dan nog extra van geniet, want zo vanzelfsprekend is het misschien toch niet, al lijkt het wel zo. Een lesje in nederigheid kan nooit kwaad?

Het enige waar ik me wél zorgen om maak, is nog steeds mijn vriend. Voor zover we weten zou hij tegen volgend weekend naar huis komen. Het is gewoon spannend omdat hij met het vliegtuig komt en ginderachter volgens mij niet zo veel meekrijgt van de situatie hier. Mocht er toch wat gebeuren, dan is hij dichter in de buurt, en dat zou me toch tikje meer geruststellen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:56

Over het algemeen doen ze niet zoveel aanslagen in zo'n korte tijd, vooral niet nu iedereen oplettend is. Ik verwacht eerder dat ze een tijdje wachten tot niemand het verwacht. Maar goed, ik ben ook geen voorspeller

Gnome

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:58

Ik kan er niet goed uit halen welke steden dan nu target zouden zijn morgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:58

R12312 schreef:
Over het algemeen doen ze niet zoveel aanslagen in zo'n korte tijd, vooral niet nu iedereen oplettend is. Ik verwacht eerder dat ze een tijdje wachten tot niemand het verwacht. Maar goed, ik ben ook geen voorspeller

Dat dacht/verwacht ik inderdaad ook Hoe wel nu iedereen de oorlog heeft verklaard het misschien wel sneller volgt anders is straks al heel veel van de IS verwoest (hoop ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:59

Geen aanslagen meer in het algemeen zou pas mooi zijn.

Voor zover ik begrepen heb richten ze zich op italie, U.S.A, Libanon, Frankrijk en nog paar plekken maar België zat er niet bij geloof ik?

EvelijnSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:02

Ariannee schreef:
anonymous zou dit niet zomaar neerzetten

Houd er rekening mee dat Anonymous op zich geen organisatie is. Er zijn geen regels binnen Anonymous die stellen hoe ze acties moeten uitvoeren en hoe ze dat communiceren. Het zijn allemaal individuen die in naam van Anonymous hun acties aankondigen en uitvoeren op hun eigen manier en dat betekent dat dat met deze groep ook zo is. Hieronder een stukje klein tekst over wat het overkoepelende idee is als je in naam van Anonymous werkt:

Anonymous is not an organisation, or a group of people. It most certainly is not a group of hackers. Anynomous is an online living consciousness compromised of different individuals with at times coinciding ideals and goals. Anonymous is decentralized and as such is free.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:03

Hmmm, de bron van dat artikel, Mirror, is niet de meest betrouwbare. Het is echt een typische Britse tabloid die uit is op sensatie, meer dan betrouwbaar nieuws. Dus ik zou het met een korreltje zout nemen, zeker omdat nog geen enkele betrouwbare bron dit bevestigd heeft. Alle andere publicaties die dit nieuws hebben geplaatst zijn ook maar websites van niets.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:06

moonsparkle schreef:
R12312 schreef:

Dat dacht/verwacht ik inderdaad ook Hoe wel nu iedereen de oorlog heeft verklaard het misschien wel sneller volgt anders is straks al heel veel van de IS verwoest (hoop ik).

Ik denk dat met verwoesten het probleem niet opgelost wordt. Testosteronpraat en daad werkt niet in dit soort kwesties.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:10

R12312 schreef:

Dat dacht/verwacht ik inderdaad ook Hoe wel nu iedereen de oorlog heeft verklaard het misschien wel sneller volgt anders is straks al heel veel van de IS verwoest (hoop ik).[/quote]
Ik denk dat met verwoesten het probleem niet opgelost wordt. Testosteronpraat en daad werkt niet in dit soort kwesties.[/quote]

dat het wel helpt zie je aan het feit dat er recentelijk een miljoen vluchtelingen weer zijn teruggekeerd naar Syrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:16

Wij kennen wel iemand die militair is, en die zal nu vermoedelijk wel opgeroepen zijn. Is een ploeggenoot van mijn vriend. Voor mijn part blazen ze zichzelf ginds in Raqqa op, maar niet hier. Als ze bommetje willen spelen moeten ze dat maar onder elkaar gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:18

De international business times (betrouwbaar) en PowNews (relatief onbetrouwbaar) hebben het ondertussen ook gemeld
Edit: inclusief tweet van Anonymous waarin staat dat ze niet weten waar deze geruchten vandaan komen, zal wel vals alarm zijn dus

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:20

dus het is nep? :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:20

Emmaa_ schreef:
De international business times (betrouwbaar) en PowNews (relatief onbetrouwbaar) hebben het ondertussen ook gemeld
Edit: inclusief tweet van Anonymous waarin staat dat ze niet weten waar deze geruchten vandaan komen, zal wel vals alarm zijn dus

Waar het vandaan komt zou anonymous toch zo uit kunnen zoeken

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:21

Geerke, waar staat dat?

Varekaj, waarom gun jij die normale burgers in Raqqa om plat gebombardeerd te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:21

Mwah, ik twijfel er nog over. Lees nu ook een tweet dat de documenten inderdaad vanuit de hand van Anonymous komen (van Anonymous zelf is de tweet) en dat hun doel is bereikt; alle regeringen hebben gereageerd. Staat bij 'better safe than sorry'

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:28

Als ik het zo lees via twitter is het inderdaad niet van anonymous afgekomen.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:28

ik vind dit niet leuk meer. nooit gevonden ook. is de dreiging wel of niet serieus? want als morgen ineens heel we wereld aan het bombarderen zit ik ook niet echt op te wachten..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:35

EvelijnSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:39

Ik zou je gedachte of het allemaal waar is of niet, niet baseren op een tweet van Anonymous. Er is geen officieel twitteraccount van Anonymous, Anonymous is geen organisatie. Het zou dus best kunnen dat deze informatie toch is doorgegeven vanuit Anonymous. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het waar is, maar als één twitteraccount zegt dat ze er niets over hebben gehoord betekent dat niets.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:39

Al zou IS zelf hebben gezegd dat ze flink gaan bombarderen, ze kunnen van alles zeggen he, maar of het gebeurd is een 2e. Uiteraard rekening mee houden, maar er niet van uit gaan. Zelfde als dat er werd gezegd dat ze aanslag wilde plegen in Washington? Ze kunnen zo veel zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:40

Loretta schreef:
Better safe thans sorry zou ik zeggen.

http://www.starpulse.com/news/index.php ... d-fbi-awar

De FBI neemt het blijkbaar wel serieus. 1 van de evenementen die door Anomyus genoemd wordt is door de FBI afgeblazen.

Starpulse is echt het tegenovergestelde van een betrouwbare bron, en daarbuiten staat er nergens dat het is afgeblazen. Overal staan vraagtekens achter.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:40

Lastig is dat met Anonymous, zeker omdat iedereen wel kan zeggen dat hij/zij van Anonymous is.

Ik lees dit topic al een tijdje mee, super interessant om van alle nieuwsartikelen en actualiteiten op de hoogte te blijven!

Zelf was ik aan het begin best bang voor IS, maar inmiddels vraag ik me af of ze überhaupt een strak plan hebben. Wat wil je bereiken als je 'het Westen', Rusland, de VS én China al tegenover je hebt staan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:41

Emmaa_ schreef:
Loretta schreef:
Better safe thans sorry zou ik zeggen.

http://www.starpulse.com/news/index.php ... d-fbi-awar

De FBI neemt het blijkbaar wel serieus. 1 van de evenementen die door Anomyus genoemd wordt is door de FBI afgeblazen.

Starpulse is echt het tegenovergestelde van een betrouwbare bron, en daarbuiten staat er nergens dat het is afgeblazen. Overal staan vraagtekens achter.

er staat bij het artikel een filmpje van daily news.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:44

Hun plan is niets meer en niets minder dan het uitlokken van de westerse wereld tot er een grondoorlog in Syrie komt. That's it. Ze zullen dus blijven provoceren dmv aanslagen in het westen tot ze dit voor elkaar hebben gekregen.

Daar komt bij dat de helft van 'het westen' lang niet altijd tegen de IS geweest is. Dat deze resolutie door de VN Veiligheidsraad heen gekomen is, is een wonder opzich... China staat er bekend om dat ze zich niet willen mengen in oorlogen die niet op hun eigen grondgebied zijn, en Rusland heeft álles geblokkeerd tot nu toe, omdat ze Assad wouden betrekken bij de plannen om IS te ontmantelen (want dat is zo lekker handig :roll: ). Dat er nu wel officieel oorlog vanuit de VN verklaard is, is juist een stap dichterbij het doel van de IS.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 00:45

EvelijnS schreef:
Ik zou je gedachte of het allemaal waar is of niet, niet baseren op een tweet van Anonymous. Er is geen officieel twitteraccount van Anonymous, Anonymous is geen organisatie. Het zou dus best kunnen dat deze informatie toch is doorgegeven vanuit Anonymous. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat het waar is, maar als één twitteraccount zegt dat ze er niets over hebben gehoord betekent dat niets.

op het moment vind ik het al helemaal geen fijn idee om naar drukke plaatsen, grote steden en grote evenementen te gaan. Vandaag weer een belegering in Brussel. Ik kijk het liever allemaal even aan hoe het af loopt.