Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:39

gohya schreef:
rapido schreef:
Slaat toch ook nergens op om die koppen daar te dumpen!

Degene die ze daar gedumpt heeft vind het wel ergens op slaan.Die heeft duidelijk een boodschap.
Nou ja,liever dit dan vechtpartijen en/of gescheld.

Ik vind het allemaal niet toelaatbaar. Boodschap of niet.

gohya

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:51

Ja jij vind het niet toelaatbaar,maar genoeg mensen vinden dat wel.
En die laten het gewoon op deze manier zien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:56

gohya schreef:

Wat bedoel je nu precies Gohya? Het lijkt er op, dat jij dit niet zo erg vindt, dat je het begrijpelijk vindt?

Ik begrijp dat er mensen zijn die dit toelaatbaar vinden. Net als brandbommen gooien naar een AZC of burgemeesters en/of wethouders bedreigen. Dat zijn die tegenstanders die het altijd hebben over de normen en waarden van Nederland. Nou, dit zijn niet mijn normen en waarden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:02

nee...niet toelaatbaar,absoluut niet.Wel een gevolg van totaal niet geinteresseerd zijn in wat de burgers willen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:26

Electra63 schreef:
gohya schreef:

Wat bedoel je nu precies Gohya? Het lijkt er op, dat jij dit niet zo erg vindt, dat je het begrijpelijk vindt?

Ik begrijp dat er mensen zijn die dit toelaatbaar vinden. Net als brandbommen gooien naar een AZC of burgemeesters en/of wethouders bedreigen. Dat zijn die tegenstanders die het altijd hebben over de normen en waarden van Nederland. Nou, dit zijn niet mijn normen en waarden.

Klopt ik vind deze manier minder erg dan gevechten en scheldpartijen en brandbommen gooien.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:38

Naar mijn idee is er maar een correcte manier en dat is praten..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:43

Sammie schreef:
Naar mijn idee is er maar een correcte manier en dat is praten..

Dat vind ik ook.

Maar in Steenbergen komt nu geen AZC, wel opvang voor ongeveer 100 vluchtelingen met verblijfsstatus. Dus schreeuwen en bedreigen helpt wel.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:39

Dat was mijn gedachte ook Electra, als je maar schreeuwt en dreigt en geweld gebruikt.... :\
Kan me nog voorstellen dat ze de veiligheid van asielzoekers daar niet meer konden garanderen. Triest eigenlijk.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:26

Maarja, ergens snap ik het schreeuwen en dreigen wel. Dat is de enige manier waarop er geluisterd wordt. De enige manier waarop het in de media komt en politici wakker geschud worden. Het is triest dat het zo moet, maar als iedereen braaf op een stoeltje had gezeten en braaf tegenargumenten had gegeven, was het AZC er gewoon gekomen.

So much for democratie.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:53

Ja, dat is voor als nog gewoon erg jammer van deze maatschappij.
Dat als je je verhaal doet of een discussie wilt, het luisteren vaak ver weg is.
De beslissingen zijn meestal al een feit.

En dan krijg je....opstand en andere wegen.
Niet dat ik die goed keur.
Maar het is een optel som.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 17:57

Thesserd schreef:
Maarja, ergens snap ik het schreeuwen en dreigen wel. Dat is de enige manier waarop er geluisterd wordt. De enige manier waarop het in de media komt en politici wakker geschud worden. Het is triest dat het zo moet, maar als iedereen braaf op een stoeltje had gezeten en braaf tegenargumenten had gegeven, was het AZC er gewoon gekomen.

So much for democratie.

Wij hebben toch in bijna niets Inspraak?
Daarbij is het probleem niet opgelost, die vluchtelingen moeten ergens opgevangen worden.
Ik begreep dat Steenbergen ook niet de 100 mensen met een verblijfsstatus wil opvangen. Ook dat is teveel.
Van mij mag Steenbergen gedwongen worden. Straks wordt overal geschreeuwd en bedreigd en dat mag niet lonend zijn, wat mij betreft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:01

Ik denk niet dat je een gemeente kan dwingen.Inwoners hebben ook nog altijd recht op inspraak.
Zet die 100 man dan maar in de wijk waar Rutte woont.Daar mogen er geen komen,omdat Rutte het niet wil.En niemand die Rutte dwingt,want je kan niet dwingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:56

gohya schreef:
Ik denk niet dat je een gemeente kan dwingen.Inwoners hebben ook nog altijd recht op inspraak.
Zet die 100 man dan maar in de wijk waar Rutte woont.Daar mogen er geen komen,omdat Rutte het niet wil.En niemand die Rutte dwingt,want je kan niet dwingen.

Ok.... 100 bij Rutte in de wijk en dan? Wat doe jij met de rest van de vluchtelingen? Er is geen wijk of stad die vluchtelingen graag opneemt, dus waar moeten deze mensen verblijven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:35

Die 100 die ze in Steenwijk niet willen,kunnen bij Rutte in de wijk geplaatst worden.Er zijn genoeg gemeente's die ze wel willen opvangen.Degene die dat niet wil,kan je niet dwingen,dat is vragen om problemen.
In de wijk van Rutte worden ze niet geplaatst omdat die mensen dat daar niet willen.Die worden ook niet gedwongen,dus waarom zou Steenwijk wel gedwongen moeten worden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:52

gohya schreef:
Die 100 die ze in Steenwijk niet willen,kunnen bij Rutte in de wijk geplaatst worden.Er zijn genoeg gemeente's die ze wel willen opvangen.Degene die dat niet wil,kan je niet dwingen,dat is vragen om problemen.
In de wijk van Rutte worden ze niet geplaatst omdat die mensen dat daar niet willen.Die worden ook niet gedwongen,dus waarom zou Steenwijk wel gedwongen moeten worden?

Weet jij de reden waarom ze niet in de wijk van Rutte vluchtelingen plaatsen?

Maar het gaat mij vooral om, dat burgers (sommigen wonen niet eens in SteenBERGEN) door schreeuwen en bedreigen toekomstige inwoners kunnen tegenhouden. Wat is het volgende? Bijstandsmoeders? Mensen met een beperking? Mensen met een minimuminkomen? Tenslotte kosten die de gemeente alleen maar geld en dragen weinig bij aan de gemeentekas. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:59

Dat staat erbij de reden.De mensen die daar wonen willen geen vluchtelingen in hun wijk hebben.
Mensen met een beperking dragen zeker wel bij! die kosten niet alleen maar geld,die werken ook!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:10

gohya schreef:
Dat staat erbij de reden.De mensen die daar wonen willen geen vluchtelingen in hun wijk hebben.
Mensen met een beperking dragen zeker wel bij! die kosten niet alleen maar geld,die werken ook!

Dat wordt gezegd; maar misschien is er geen geschikte locatie in de wijk van Rutte. Daarbij blijven er dan nog velen over.

Wat betreft "mensen met een beperking", je mist mijn punt. Het gaat erom dat burgers d.m.v. bedreigingen toekomstige inwoners kunnen tegenhouden. Dat kan van alles zijn, mensen met een kleurtje, mensen met blond haar, geestelijk gehandicapten, enz.enz.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 09:43

Electra63 schreef:
gohya schreef:

Dat wordt gezegd; maar misschien is er geen geschikte locatie in de wijk van Rutte. Daarbij blijven er dan nog velen over.

Wat betreft "mensen met een beperking", je mist mijn punt. Het gaat erom dat burgers d.m.v. bedreigingen toekomstige inwoners kunnen tegenhouden. Dat kan van alles zijn, mensen met een kleurtje, mensen met blond haar, geestelijk gehandicapten, enz.enz.

Dit had Rutte zelf gezegd op t.v. en niet 'dat word gezegd'.
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen met blond haar,beperking,gehandicapt of wat dan ook geweigerd zouden worden in een wijk.Mensen met een kleurtje wel ja,dat gebeurt regelmatig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:01

Ik begrijp die mensen wel. Er word je zomaar meer dan 100 man puur door je strot gedouwd. Er word ons al teveel opgedrongen. Dus ja ergens begrijp ik ze wel dat dit het kookpunt is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:48

Ja maar als jij en ik naar Steenbergen verhuizen kraait er geen haan naar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:59

Waarom zou dat. Ik sta meer dan 5 jaar op de wachtlijst. Ik krijg in geen bijna geen enkel geval urgentie. Snap de vergelijking niet echt. Misschien kun je me dat uitleggen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:07

Die vergelijking begrijp ik ook niet.
Verhuizen is een huis achter laten voor iemand anders,vluchtelingen opvangen is geen ander huis achter laten voor een ander.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:16

Gohya,
Begrijp jij echt niet wat ik bedoel?

Ik vind dat burgers niet mogen bepalen wie er bij hun in het dorp komt wonen. Ik heb liever geen kinderen in de straat. Mijn buurvrouw links geen homo's, jij geen vluchtelingen en mijn overbuurman heeft liever geen geestelijke gehandicapten in zijn wijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:19

gohya schreef:
Die vergelijking begrijp ik ook niet.
Verhuizen is een huis achter laten voor iemand anders,vluchtelingen opvangen is geen ander huis achter laten voor een ander.

Dit gaat om ca 100 statushouders, welke van de overheid hier voorlopig danwel permanent mogen blijven

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:33

Electra63 schreef:
Gohya,
Begrijp jij echt niet wat ik bedoel?

Ik vind dat burgers niet mogen bepalen wie er bij hun in het dorp komt wonen. Ik heb liever geen kinderen in de straat. Mijn buurvrouw links geen homo's, jij geen vluchtelingen en mijn overbuurman heeft liever geen geestelijke gehandicapten in zijn wijk.

Absoluut wel.
Ik vind het goed dat die stem er wel is.
Je ziet wat er van komt als je de leefgemeenschap geen stem geeft.
Voorbeeldje: mijn broer woont in een huurwoning, boven hem werd een jonge vrouw geplaatst, helemaal doorgedraaid door de drugs, met alle overlast van dien.
Langslepend gebeuren, en uiteindelijk ook uit huis moeten halen en opgenomen.

Pedofielen, die weer in de leefgemeenschap geplaatst worden...
En soms gewoon in een kinderrijke buurt een 'nieuw leven '( alsof dat gedachtengoed ooit uit die hoofden gaat....) mogen opbouwen.
Daar wil je met kinderen niet naast wonen.
En wat gebeurd er als mensen daar lucht van krijgen?.
Juist....opstand....en diegene die zijn leven moest gaan opbouwen kan onderduiken.
Voorbeelden komen met regelmaat voorbij in het nieuws.

Daarom is het WEL van belang dat er naar gekeken word wie je waar laat wonen.

Je kan niet stellen: ik heb bijv niets met een homo of ik hou niet van kinderen.

Maar als er sprake is van een onveilige woonsituatie of overlast, vind ik zeker wel dat je als burger het recht hebt je hierover uit te spreken.