Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:47

Ik kijk regelmatig Russische verkeersfilmpjes... Naar onze maatstaven sporen ze daar sowieso niet. Voor hun is het doodnormaal als je met een eenvoudige aanrijding iemand met een bijl of geweer achter je aan krijgt...

Raponsje

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:50

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:50

gohya schreef:
Rutte gaat helemaal nix doen! hij vind de handel met Rusland véél belangrijker dan die overleden mensen! hij doet wel dramatisch en emotioneel,maar hij meent er nix van.Kom op nou, alles draait toch alleen maar om geld.

Denk je dat nou echt? Hij is ook gewoon een mens, geen robot.
Ik ben absoluut niet pro rutte, maar ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta.
Vanmiddag ook een hele rel op Twitter over wat foto's van Rutte, telefonerend op een terras... Niemand weet wie hij daar aan de telefoon heeft, en daarnaast is in zo'n situatie even pauze nemen juist wenselijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:51

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:51

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:54

Toch erger ik me aan dat diplomatieke geneuzel van Rutte en co.
Onze soldaten en defensie materiaal zitten in allerlei landen, maar ze kunnen niet ff een paar F16's en wat special forces een gebied(je) van 10-20 km2 in de Oekrainie kortdurend laten innemen.
Het is inderdaad allemaal politiek en handel wat de boventoon voert....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:55

LadyMadonna schreef:
Ik kijk regelmatig Russische verkeersfilmpjes... Naar onze maatstaven sporen ze daar sowieso niet. Voor hun is het doodnormaal als je met een eenvoudige aanrijding iemand met een bijl of geweer achter je aan krijgt...

Dit had ik eerder ook al getypt maar wist het niet goed te verwoorden.
We kunnen hun maatschappij niet vergelijken met de onze.
En idd de Russen zoals eerder besproken in de vakantielanden hebben wij ook meegemaakt :=
Wat daar normaal is, is bij ons asociaal en crimineel.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:56

kimberley12 schreef:
Om te beginnen wat we kunnen doen, is dus beslist niet het WK 2018 in Rusland houden! Verder snap ik niet dat dat gedrag van die Separanten geaccepteerd wordt, en er niet een heel leger tegen hun wordt gezet.....

Welk leger wou je daarvoor gebruiken en denk je dat het bergen dan sneller gaat en het onderzoek beter?
:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:56

manie schreef:
Onze soldaten en defensie materiaal zitten in allerlei landen, maar ze kunnen niet ff een paar F16's en wat special forces een gebied(je) van 10-20 km2 in de Oekrainie kortdurend laten innemen.

Tuurlijk, stuur gewoon het leger erop af, weet je in elk geval zeker dat de nabestaanden hun familielid oid en hun persoonlijke bezittingen niet weer zien.
Plus dat er nog meer onnodige slachtoffers zullen gaan vallen :n

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:57

Electra63 schreef:
Inderdaad. Wij zullen druk moeten uitoefenen met hulp van Obama en Merkel enz.

Ik denk dat Merkel de grootste invloed kan uitoefenen! ( Cameron ook wel )

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:57

manie schreef:

Weet je wat? Als jullie het allemaal zo goed weten gaan jullie toch zelf onderzoeken doen met de separatisten hijgend in jullie nek? Ik weet niet hoor, maar als er niet naar hun geluisterd wordt riskeert je alleen maar meer onschuldige levens. Serieus? Een gebied innemen? Hoe realistisch is dat en wat denk je serieus wat dat voor tegenreactie gaat opwekken..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:58

manie schreef:

Ben je werkelijk waar zo naief om te denken dat we even een stukje land waar al heftig om gevochten wordt binnen kunnen rijden en te claimen voor korte duur :')

R12312

LiannePuthzy

fransje23 schreef:
kimberley12 schreef:
Om te beginnen wat we kunnen doen, is dus beslist niet het WK 2018 in Rusland houden! Verder snap ik niet dat dat gedrag van die Separanten geaccepteerd wordt, en er niet een heel leger tegen hun wordt gezet.....

euh het wk heeft hier niets mee te maken, en hoezo zou t niet in rusland gehouden kunnen worden, t is volgensmij nog steeds niet 100% zeker of te spereratisten gevallen t gedaan hebben

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:59

Nikass schreef:
Als je even naar nieuwsuur kijkt van vandaag naar de theorie van mevr Applebaum dan is het heel duidelijk hoe Poetin in elkaar zit en dat Nederland nooit een gedegen onderzoek zal krijgen en dat Rutte zich veel te braaf opstelt ivm handelsbelangen met Rusland.

Ik denk niet dat iemand zijn denkwijze echt begrijpt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:01

Het hele gebeuren in de Oekraine had al veel eerder aangepakt moeten worden met vereende internationale krachten. Maar schijnbaar was dat niet belangrijk genoeg omdat te doen, net als in Syrie.

In de Oekraine zijn de gewone burgers ook dagelijks slachtofffer van een stelletje idioten die met steun en wapens vanuit Rusland ineens doordraaien.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:01

Ik zal wel naief zijn, maar NL zit zich te bemoeien in praktisch elke brandhaard ter wereld en nu moeten we eerst 'babbelen met Poetin'....
Kom op zeg wanneer er haast geboden is 'niet-banketstaaf-maar-DOEN'.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:02

Tendance schreef:
Nikass schreef:
Als je even naar nieuwsuur kijkt van vandaag naar de theorie van mevr Applebaum dan is het heel duidelijk hoe Poetin in elkaar zit en dat Nederland nooit een gedegen onderzoek zal krijgen en dat Rutte zich veel te braaf opstelt ivm handelsbelangen met Rusland.

Ik denk niet dat iemand zijn denkwijze echt begrijpt.

Dat denk ik ook niet, daarbij doet Rutte in mijn ogen alles wat hij kan doen. Je zult in deze situatie maar in zijn schoenen staan. Die theorie van mevr. Applebaum is heel helder, maar ze zei duidelijk dat ze heel goed begreep waarom nederland zich zo opstelde. Ze heeft absoluut niet gezegd dat Nederland zich te braaf opstelt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:03

manie schreef:
Ik zal wel naief zijn, maar NL zit zich te bemoeien in praktisch elke brandhaard ter wereld en nu moeten we eerst 'babbelen met Poetin'....

Nee, gewoon nee :n

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:03

manie schreef:

Dan ga je er toch zelf heen? Ben benieuwd hoe lang het duurt dan.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:04

Persoonlijk denk ik dat Poetin gewoon heel hard in zijn vuistje lacht.
Dat als hij wil de rebellen precies doen wat hij wil, maar dat hij de situatie nu wel prima vind.

@Manie, Poetin is niet iemand die je tegen je wil hebben zonder vooraf een goed plan te hebben.
Ik vind het heel wijs om kalm te blijven.

Wanneer je nu drastische maatregelen gaat nemen dan komen de lichamen nooit meer terug naar Nederland en kan het ook nog eens ernstige politieke gevolgen hebben.
Dat is niet iets waar je als nabestaande over na wil denken, maar het is helaas wel de waarheid.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:04

Ik denk dat wij hier half niet weten wat er allemaal achter de schermen speelt en hoe zulke situaties er aan toe gaan. Het is makkelijk oordelen zo en ik ben het ook zeker eens met de dingen die hier gezegd worden. Maar volgens mij is het allemaal lang niet zo 'realistisch en zwart op wit' als het lijkt.

Bij alles wat ze willen doen moet er 'samengewerkt' worden met de rebellen daar in dat gebeid, en daar valt gewoon niet (zo goed) mee samen te werken. Er heerst daar een totaal andere instelling, het is oorlogsgebied en voor hun zit er maar weinig emotie bij deze ramp. Dat is als buitenstaander denk ik niet te begrijpen en niet voor te stellen.

Ze zullen dag en nacht in gesprek zijn, nadenken hoe ze dit gaan aanpakken. Waar ze goed aan doen, wat slim is. Maar bij alles kom je de rebellen tegen, het is nu eenmaal helaas "hun gebied". Er zal al genoeg overwogen zijn en er wordt zeker al actie ondernemen, maar wij kunnen ons ook niet voorstellen in wat voor onmenselijke situatie ook de mensen als Rutte enz in zijn beland. Je zou dit maar eens moeten aansturen en oplossen..
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 20-07-14 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:05

manie schreef:

Wat dan?
Ik begrijp je, het is ook mijn gevoel. Maar ik ben geen bestuurder van dit land, gelukkig.
Alle opties zullen z'n voors en tegens hebben....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:07

manie schreef:

Let je weleens op hoeveel debatten er gevoerd worden voor er militairen worden uitgezonden? Nederlanders gaan inderdaad naar brandhaarden maar dan wel vanuit de VN.

Mevr Applebaum heb ik ook gezien. Is een duidelijke theorie maar diezelfde mevrouw heeft andere belangen dan Rutte. Die wil er voor zorgen dat de lichamen hier komen en dat de oorzaak gevonden wordt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 00:08

En áls Rutte er al een leger (welk leger?) op af zou sturen om de boel wel even te regelen krijgt hij alsnog heel Nederland over zich heen dat ie teveel risico's neemt en simpelweg een oorlog riskeert. Niet dat ik zo zeer pro of anti Rutte ben, maar zo'n man kan het nooit goed doen in de ogen van het volk.