verootjoo schreef:Ik snap best wat ze bedoeld. Als ik zie wat mensen hier voor huizen kopen veel groter dan dat van ons bv en geen bijzonder goed betaald werk doen heb ik veel mensen gevraagd hoe het kan, gezien wij aan het orienteren waren voor een hypotheek. Zo'n beetje iedereen koopt met een aflossingsvrije hypotheek... Tja, dat is toch echt vragen om problemen. Waarom niet een iets minder huis wat op een gegeven ogenblik helemaal van jezelf is?
Ik snap ook wat ze bedoelt maar niet iedereen doet het om te pochen hoor

Voor mij was het het enige wat ik kon betalen (huren in de vrije sector was te duur), en dan heb ik echt niet zo'n belachelijke hypotheek. Buiten dat, het was toentertijd mogelijk, dat kan ik nu ook niet helpen. Dan hadden ze het toen niet goed moeten vinden in plaats van de schuld nu bij de mensen te leggen die niets anders deden dan de mogelijkheden benutten. Dat vind ik een tikje krom...

Als ze de hypotheekrente-aftrek boven een bepaalde koopsom gaan beperken, vind ik het best, dan blijft mijn huis verhandelbaar. Met dat makkelijk ontslaan en korten op de WW heb ik al een keertje te maken gehad (versoepelen ontslagrecht). Huis wat aan een molensteen om je nek hangt en wat je met geen mogelijkheid kan verkopen, ik weet niet of dat nu heel gunstig is voor de economie?
@Rinske: idd