Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:03

verootjoo schreef:
Ik snap best wat ze bedoeld. Als ik zie wat mensen hier voor huizen kopen veel groter dan dat van ons bv en geen bijzonder goed betaald werk doen heb ik veel mensen gevraagd hoe het kan, gezien wij aan het orienteren waren voor een hypotheek. Zo'n beetje iedereen koopt met een aflossingsvrije hypotheek... Tja, dat is toch echt vragen om problemen. Waarom niet een iets minder huis wat op een gegeven ogenblik helemaal van jezelf is?

Ik snap ook wat ze bedoelt maar niet iedereen doet het om te pochen hoor :n
Voor mij was het het enige wat ik kon betalen (huren in de vrije sector was te duur), en dan heb ik echt niet zo'n belachelijke hypotheek. Buiten dat, het was toentertijd mogelijk, dat kan ik nu ook niet helpen. Dan hadden ze het toen niet goed moeten vinden in plaats van de schuld nu bij de mensen te leggen die niets anders deden dan de mogelijkheden benutten. Dat vind ik een tikje krom... :?

Als ze de hypotheekrente-aftrek boven een bepaalde koopsom gaan beperken, vind ik het best, dan blijft mijn huis verhandelbaar. Met dat makkelijk ontslaan en korten op de WW heb ik al een keertje te maken gehad (versoepelen ontslagrecht). Huis wat aan een molensteen om je nek hangt en wat je met geen mogelijkheid kan verkopen, ik weet niet of dat nu heel gunstig is voor de economie?

@Rinske: idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:04

Rinske schreef:
En de bonussen voor mensen in de top die de boel belazeren? Laat ze die maar eens aanpakken ipv de "bonussen" voor mensen die 20 jaar met hart en ziel voor de zaak hebben gewerkt, en er nu worden uitgeknikkerd omdat ze te oud of duur zijn geworden.

Mensen die de boel belazeren verdienen sowieso niets imo. Maare, over het algemeen krijgen de lui die 20 jaar met hart en ziel voor een zaak hebben gewerkt een prima bonus. Als ze ook nog eens vrij oud zijn, en moeilijk aan werk kunnen komen dan hebben ze het niet heel slecht hoor ;)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:05

xx_Horsiex schreef:
ceasario schreef:
en de andere winkels nog meer van je stelen.. AH heeft zojuist de leveranciers weer minder gegeven..

De aldi waar mijn moeder boodschappen doet, wordt waarschijnlijk overgenomen door de jumbo. Wat betekent dat mijn moeder met openbaar vervoer bijna 3 kwartier onderweg is voor ze bij een andere aldi komt. Gelukkig heb ik een auto en kunnen we dan samen gaan, maar anders?

Ik ging ook eerst naar de aldi en de lidl, maar zelf ben ik bij ah met het merk euroshopper over het algemeen goedkoper uit. Blijft triest dit soort situaties en minder fysio? Echt VVD verootje: Ziek zijn is een keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:06

Cer schreef:
verootjoo schreef:
Ik snap best wat ze bedoeld. Als ik zie wat mensen hier voor huizen kopen veel groter dan dat van ons bv en geen bijzonder goed betaald werk doen heb ik veel mensen gevraagd hoe het kan, gezien wij aan het orienteren waren voor een hypotheek. Zo'n beetje iedereen koopt met een aflossingsvrije hypotheek... Tja, dat is toch echt vragen om problemen. Waarom niet een iets minder huis wat op een gegeven ogenblik helemaal van jezelf is?

Ik snap ook wat ze bedoelt maar niet iedereen doet het om te pochen hoor :n
Voor mij was het het enige wat ik kon betalen (huren in de vrije sector was te duur), en dan heb ik echt niet zo'n belachelijke hypotheek. Buiten dat, het was toentertijd mogelijk, dat kan ik nu ook niet helpen. Dan hadden ze het toen niet goed moeten vinden in plaats van de schuld nu bij de mensen te leggen die niets anders deden dan de mogelijkheden benutten. Dat vind ik een tikje krom... :?

Als ze de hypotheekrente-aftrek boven een bepaalde koopsom gaan beperken, vind ik het best, dan blijft mijn huis verhandelbaar. Met dat makkelijk ontslaan en korten op de WW heb ik al een keertje te maken gehad (versoepelen ontslagrecht). Huis wat aan een molensteen om je nek hangt en wat je met geen mogelijkheid kan verkopen, ik weet niet of dat nu heel gunstig is voor de economie?

@Rinske: idd :j

Dan lees je niet goed: Nergens zeg ik IEDEREEN. Daar begint het natuurlijk al mee, wel lezen en je niet altijd aangevallen voelen.

Amandavd

Marocje schreef:
xx_Horsiex schreef:
Het gaat zich ook niet om het merk, wat ik probeer duidelijk te maken dat de aldi al zo goedkoop is en mijn moeder het al moeilijk heeft om daar voor de hele week eten te halen omdat het budget zo krap is.

Tja, mijn vriendin heeft de Wajong, 2x per week fysio, en toch een eigen paard.. Heb het er gister nog met haar over gehad, dat zij gewoon erg veel geluk heeft dat dit allemaal kan. Genoeg werkende mensen die géén eigen paard kunnen betalen. Dan krijg ik wel als antwoord dat ze er ook veel moet laten, maar het feit is dat zij het kán, en dat is toch wel erg veel mazzel, als je een uitkering hebt...

En ja, ik begrijp dat zij echt niet kan werken, maar ik vind ook dat je dan blij moet zijn dat je in je eerste levensbehoefte geholpen wordt. EN dat is geen paard... Het feit dat je dan andere dingen moet laten is ook makkelijk gezegd, want je laat geen eerste levensbehoefte. Dan laat je blijkbaar andere dingen die niet zo nodig zijn.

Ja idd, en fijn voor haar dat dit kan, maar als ik dan kijk naar mijn moeder die zo graag wil werken maar het op dit moment niet kan en als ze dadelijk beter is waarschijnlijk geen werk kan krijgen breekt mijn hart..

@Lauren, minder fysio is op dit moment niet mogelijk, hopelijk wordt het binnenkort wel minder!

Cer

@Rowdine: ligt eraan in welke staat het bedrijf is... Bij een reorganisatie zonder centen / faillisement / werkgever-die-van-ze-afwil hebben ze niet zoveel hoor..

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:08

Rowdine schreef:
Rinske schreef:
En de bonussen voor mensen in de top die de boel belazeren? Laat ze die maar eens aanpakken ipv de "bonussen" voor mensen die 20 jaar met hart en ziel voor de zaak hebben gewerkt, en er nu worden uitgeknikkerd omdat ze te oud of duur zijn geworden.

Mensen die de boel belazeren verdienen sowieso niets imo. Maare, over het algemeen krijgen de lui die 20 jaar met hart en ziel voor een zaak hebben gewerkt een prima bonus. Als ze ook nog eens vrij oud zijn, en moeilijk aan werk kunnen komen dan hebben ze het niet heel slecht hoor ;)

Weet je hoeveel belasting ze daarover betalen? En als je 49 bent en je krijgt 10 maandsalarissen mee, wordt je daar echt niet rijk van! Echt, het is heel slecht van me, maar ik hoop dat veel VVD stemmers op straat komen te staan, in een korte WW een gekorte bijstand en zoek het maar uit! Ik ben heel blij dat mijn vrienden, succesvolle ondernemers sociaal gebeleven zijn en nu een streep hebben getrokken bij de VVD.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:08

Sorry Rowdine: dan heb ik dit verkeerd gelezen...
Rowdine schreef:
Sorry, maar als iedereen die drang om naar buiten toe rijk te lijken nu eens laat varen, dan was al dit gedoe niet eens nodig geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:09

Rowdine schreef:
Shadow0 schreef:

Dat is niet helemaal het punt. Als het ontslagrecht versoepeld wordt, heb je als werknemer haast geen zekerheid meer. Dat betekent dat de banken nog minder snel willen lenen, de huizenmarkt nog minder kan draaien. Dat is een groot probleem. En mocht je dan ontslagen worden (wat natuurlijk niet alleen met je eigen presteren te maken heeft maar ook kan gebeuren omdat je werkgever de boel in de soep heeft laten lopen, bijvoorbeeld) - dan kun je je situatie bijna niet meer aanpassen door bv kleiner te gaan wonen. Je raakt namelijk simpelweg je huis niet meer kwijt. Dat zijn problemen - en ze zijn niet op te lossen met 'dan ga je maar harder werken' want daar gaat het dus niet om.

Ehm, je weet zelf ook dat ontslag om bedrijfseconomische redenen nu ook niet bepaald lastig is he?
Banken die minder snel willen lenen: Dikke prima. Half Nederland komt om in de schulden omdat ze een grotere auto willen. Half Nederland komt om in de hypotheek schuld omdat ze een huis willen kopen dat boven hun budget ligt.
Sorry, maar als iedereen die drang om naar buiten toe rijk te lijken nu eens laat varen, dan was al dit gedoe niet eens nodig geweest.

Daarbij vind ik dat er wel eens een ommekeer mag komen in de heiligheid van de werknemer. De werknemer die uit z'n neus loopt te vreten, de werknemer die iedere week gaat zaalvoetballen en daardoor meer met gebroken pootjes thuis zit: Sorry, je verdient het niet om aan de bak te blijven. Bewijs je maar eens :) Deze mensen kosten de bedrijven HANDEN VOL MET GELD. Niet alleen als ze ziek thuis zitten, of geen reet uitvoeren op het werk, maar ook nog eens door de bonus die ze mee moeten krijgen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:10

Lauren: Dat is een typisch voorbeeld van als ik het niet heb, hoop ik dat het een ander ook slecht vergaat. Jammer. Ik lees sowieso erg veel frustratie in jouw posts. snap ik hoor, niet iedereen heeft het even fijn. Maar ga dat dan niet op die manier afreageren joh...

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:10

Rowdine waarom noem je zaalvoetballen? Dus jij vindt dat werknemers ook niet mogen paardrijden? Want als je iets breekt kost je je werkgever handen vol geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:11

Cer schreef:
@Rowdine: ligt eraan in welke staat het bedrijf is... Bij een reorganisatie zonder centen / faillisement / werkgever-die-van-ze-afwil hebben ze niet zoveel hoor..

Als een bedrijf in slechte staat is en een reorganisatie ondergaat/zelfs failliet gaat dan houdt niemand er iets aan over. Dus dat zijn niet alleen de werknemers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:12

Lauren_ schreef:
Rowdine waarom noem je zaalvoetballen? Dus jij vindt dat werknemers ook niet mogen paardrijden? Want als je iets breekt kost je je werkgever handen vol geld!

Omdat blessures bij zaalvoetbal een zeer bekend fenomeen is. En ja, in sommige CAO's staat zelfs opgenomen dat je dus NIET mag zaalvoetballen :)

Rinske

Rowdine schreef:
Cer schreef:

Als een bedrijf in slechte staat is en een reorganisatie ondergaat/zelfs failliet gaat dan houdt niemand er iets aan over. Dus dat zijn niet alleen de werknemers!

Behalve de baas die zijn hachje veilig heeft gesteld. Eurocommerce, DSB, Vestia...

Lauren_

gummie schreef:
Lauren: Dat is een typisch voorbeeld van als ik het niet heb, hoop ik dat het een ander ook slecht vergaat. Jammer. Ik lees sowieso erg veel frustratie in jouw posts. snap ik hoor, niet iedereen heeft het even fijn. Maar ga dat dan niet op die manier afreageren joh...

Daar gaat het niet om, ik heb het nu niet slecht, want ik ben gezond. Ik ben wel van mening dat veel mensen VVd hebben gestemd vanwege hun huis en zich echt niet realiseren wat de gevolgen gaan zijn. Dan hoop ik wel dat die grote monden een beetje gaan dimmen, want ik vind de manier warop er gesproken wordt over mensen die het nu wel slecht hebben erg denigrerend. Misschien moet je het eerst zelf ervaren voordat je je materialisme kunt laten varen.
Laatst bijgewerkt door Lauren_ op 13-09-12 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:13

Lauren_ schreef:
Rowdine schreef:

Weet je hoeveel belasting ze daarover betalen? En als je 49 bent en je krijgt 10 maandsalarissen mee, wordt je daar echt niet rijk van! Echt, het is heel slecht van me, maar ik hoop dat veel VVD stemmers op straat komen te staan, in een korte WW een gekorte bijstand en zoek het maar uit! Ik ben heel blij dat mijn vrienden, succesvolle ondernemers sociaal gebeleven zijn en nu een streep hebben getrokken bij de VVD.

Zoooooo jij bent niet bang zeg. Je bent echt een enorm slechte verliezer :7

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:13

purny schreef:
Aldi heeft tegenwoordig best goede artikelen. Het heeft dan wel geen merk maar het is goed te nassen. Lidl komt vaak zelfs als beste uit de bus met testen van voedingsmiddelen.

Daar gaat het niet om. Elke dag brood met pindakaas als avondmaaltijd is niet goed voor je.
Mijn moeder heeft ook zo moeten leven, € 25,- per week met inwonende kinderen en nee, dan is er niet altijd warm eten. Mijn vader betaalde alimentatie voor de kinderen, maar dit werd door de sociale dienst gekort op de bijstandsuitkering.

Een inkomen van € 800,- per maand IS geen grapje met kinderen. Ook niet zonder kinderen.
En dit zal alleen maar erger gaan worden... waarom is er een voedselbank in het leven geroepen? Sommige mensen denken serieus dat de mensen die daar komen het allemaal aan zichzelf hebben te danken, maar je moet niet zo kort door de bocht denken.

verootjoo, aflossingsvrije hypotheken worden niet meer gegeven, al een tijd niet meer, dus dit is geen argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:14

Rinske schreef:
Rowdine schreef:

Behalve de baas die zijn hachje veilig heeft gesteld. Eurocommerce, DSB, Vestia...

Nee hoor, als deze persoonlijk aansprakelijk worden gesteld vanwege wanbestuur dan wordt alles op hen verhaald. En dat zal in veel van bovenstaande gevallen zo zijn :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:14

xx_Horsiex schreef:
Ja idd, en fijn voor haar dat dit kan, maar als ik dan kijk naar mijn moeder die zo graag wil werken maar het op dit moment niet kan en als ze dadelijk beter is waarschijnlijk geen werk kan krijgen breekt mijn hart..

@Lauren, minder fysio is op dit moment niet mogelijk, hopelijk wordt het binnenkort wel minder!

Kan ik me du sheel goed voorstellen. Ik ben ook 'blij' voor haar dat dit kan, maar toch vind ik het ook niet kloppen. En daar hebben we het dan over, dat ik vind dat zij zich echt wel in haar handjes mag wrijven. Ik begrijp wel dat zij echt niet kan werken (want daar draait het dan meestal op uit, dat zij er ook niks aan kan doen dat ze niet kan werken, maar het wel graag wil) maar dat ik het ook niet vind kloppen dat mensen met een laag inkomen, wel een volle werkweek hebben, net geen recht op toeslagen, en ook geen extra dingen kunnen doen of hebben.

En dat hoor je toch steeds vaker: 'waarom zou ik nog werken als wanneer ik thuis zit, hetzelfde geld krijg of nog meer?'

Ik ga trouwens wel naar de AH, want de euroshopper is in veel gevallen nog goedkoper dan de Aldi of Lidl, ben ik achter..

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:16

Rowdine schreef:
Lauren_ schreef:

Ik ben al jaren een VVD stemmer, maar ze schieten hun doel nu echt voorbij. Vriendin van mij is bijstandsmoeder en dat is echt ontzettend zwaar. En als ik dan lees dat Rutte de eenouderkorting wil afpakken en de bijstand verlagen, terwijl zij zich suf solliciteert op die paar banen, maar met 43 te oud is maakt mij dat boos. Auto heeft ze allang niet meer, woont in een dorp, dus kansen zijn er niet echt. Haar toekomst wordt nog slechter dan het nu al is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:17

Lauren_ schreef:
Rowdine schreef:

Ik ben al jaren een VVD stemmer, maar ze schieten hun doel nu echt voorbij. Vriendin van mij is bijstandsmoeder en dat is echt ontzettend zwaar. En als ik dan lees dat Rutte de eenouderkorting wil afpakken en de bijstand verlagen, terwijl zij zich suf solliciteert op die paar banen, maar met 43 te oud is maakt mij dat boos. Auto heeft ze allang niet meer, woont in een dorp, dus kansen zijn er niet echt. Haar toekomst wordt nog slechter dan het nu al is.

Totaal begrijpelijk. Maar het is niet bepaald netjes en eigenlijk totaal onvolwassen om anderen dat ook te 'gunnen'.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:18

Marocje schreef:
Ik ga trouwens wel naar de AH, want de euroshopper is in veel gevallen nog goedkoper dan de Aldi of Lidl, ben ik achter..

Wat doet de AH? Die helpt de boeren en andere bedrijven naar de mieter.
De AH heeft de laatste tijd veel andere supermarkten over gekocht. Nu gaan ze van hun leveranciers eisen dat ze korting willen op de producten en anders geen producten van die leverancier zullen kopen. Uiteindelijk word er bijvoorbeeld een hele lage prijs voor melk betaald aan de boeren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:18

Lauren_ schreef:
Ik ging ook eerst naar de aldi en de lidl, maar zelf ben ik bij ah met het merk euroshopper over het algemeen goedkoper uit. Blijft triest dit soort situaties en minder fysio? Echt VVD verootje: Ziek zijn is een keuze!

Waar zeg ik dat?

Ik zeg alleen dat je binnen de middelen moet zoeken wat je hebt, ook als fysio! Ik weet natuurlijk helemaal niet waarom de moeder naar de fysio moet, maar 3xp/w is wel veel. Het ligt er ook helemaal wat je behandeling is, over het algemeen werk ik met oefentherapie en dan is het voor mensen krap bij kas heel lonend om te kijken naar hoe je oefeningen thuis kan gaan doen, ipv oefenen in de oefenzaal op de praktijk waar de fysio alleen een sturende functie heeft. Sturend kan je ook een x per week doen en 3x p/w zelfstandig. Of je leert mensen hoe ze zelf met hun klacht kunnen omgaan.

Er zijn namelijk heel veel onderzoeken gedaan, en ook nog veel gaande over de frequentie waarmee je therapie wilt aanbieden. Soms blijkt zelfs dat 1x p/w net zo goed werkt als 3x p/w. Niet elke fysio is er bewust van dat je mensen ook minder kunt laten komen en denken ook aan hun eigen inkomsten over de rug van de leken. Heel erg, maar het gebeurt...

En nogmaal, je kan natuurlijk nooit via internet zien wie wat heeft, maar goed nadenken over hoe zinvol je bezig bent als (para)medicus is nooit slecht.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:19

Ik zei er ook bij dat het slecht van me is. Maar nogmaals, het gemak waarmee de groep hier wordt afgemaakt waar zij bij hoort, dat is zo kortzichtig en onfatsoenlijk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:19

Marocje schreef:
xx_Horsiex schreef:

Kan ik me du sheel goed voorstellen. Ik ben ook 'blij' voor haar dat dit kan, maar toch vind ik het ook niet kloppen. En daar hebben we het dan over, dat ik vind dat zij zich echt wel in haar handjes mag wrijven. Ik begrijp wel dat zij echt niet kan werken (want daar draait het dan meestal op uit, dat zij er ook niks aan kan doen dat ze niet kan werken, maar het wel graag wil) maar dat ik het ook niet vind kloppen dat mensen met een laag inkomen, wel een volle werkweek hebben, net geen recht op toeslagen, en ook geen extra dingen kunnen doen of hebben.

En dat hoor je toch steeds vaker: 'waarom zou ik nog werken als wanneer ik thuis zit, hetzelfde geld krijg of nog meer?'

Je hebt helemaal gelijk hoor. En nu is nog afwachten wat er dadelijk gaat gebeuren als ze weer beter is. Haar huidige contract wordt niet verlengd, dit jaar wordt ze 60, ze heeft een opleiding weliswaar is die vrij verouderd, ze heeft artrose en botontkalking, welke werkgever gaat haar aannemen?

Dus de leus van de VVD, handjes uit de mouwen in plaats van handjes ophouden is hier verre van terecht!