Zit administratie te doen en promotiemateriaal te ontwerpen. En even bokken in de tijd van de baas natuurlijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:waarschijnlijk niet veel maar dat het wel een feit is
JaneSmith schreef:Heino schreef::
Ennnn PVV heeft geen zetels in de eerste kamer, waardoor de kans dát hun voorstellen er überhaupt doorheen kunnen komen erg klein wordt. Is het dan handig om in de regering te gaan zitten ipv de oppositie??
Het hele eerste kamer thema is een non-issue. Tegen de tijd dat de eerste kamer zich uberhaupt over een voorstel van de nieuwe regering zou hoeven te buigen, zijn we minstens anderhalf a twee jaar verder. Dan zijn er al royaal statenverkiezingen geweest en zal de PVV ook ongeveer hetzelfde, of meer, aantal zetels bezetten als ze nu doen in de tweede kamer.
randalinpony schreef:Denken dat Nederland dit zou ontlopen is naief. Het verbieden is een stap maar dan gaat het ondergronds verder (het is in de geschiedenis nog nooit gelukt een religie door verbieden tegen te houden of uit te roeien, eerder het tegendeel.),
Shadow0 schreef:randalinpony schreef:Denken dat Nederland dit zou ontlopen is naief. Het verbieden is een stap maar dan gaat het ondergronds verder (het is in de geschiedenis nog nooit gelukt een religie door verbieden tegen te houden of uit te roeien, eerder het tegendeel.),
Evengoed denk ik dat het belangrijk is dat je als democratie en rechtstaat je uitgangspunten scherp houdt. En dus... religie mag niet worden verboden, maar het tegen de wet in handelen op basis van religie moet bestreden worden.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:De straf moet uitzetting zijn.
Dat moet natuurlijk helemaal niet![]()
Enne... wat doen we met de Nederlanders? Waar sturen we die heen?
Citaat:Maar in een reactie wijst Hirsch Ballin erop dat sociale druk niet op voorhand uit te sluiten is. Daarom blijft het wel zaak goed op te blijven letten. Ook moet er aandacht blijven voor informele huwelijken die binnen de moslimgemeenschap gesloten worden. Het is verboden om een religieus huwelijk te voltrekken zonder een burgerlijk huwelijk.
randalinpony schreef:Janesmith ga je nog uitleggen wat je nu precies met die quote wilt zeggen? Ik vind het een staaltje loos citaten in de discussie kieperen.
janesmith schreef:Nederlanders kun je niet uitzetten.
Citaat:Dat verreweg de meeste terroristen ter wereld Moslim zijn. Die wetenschap behoeft helemaal geen nadere uitleg, dunkt mij.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Nederlanders kun je niet uitzetten.
Dan hoop ik maar dat uitzetten niet de enige manier is om een sharia tegen te gaan.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Dat verreweg de meeste terroristen ter wereld Moslim zijn. Die wetenschap behoeft helemaal geen nadere uitleg, dunkt mij.
Die wetenschap niet nee. De conclusies die er op volgden kunnen wel wat argumentatie gebruiken.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Zoals ik ik schreef, het is strafbaar om shariahuwlijken af te sluiten en er staat gevangenisstraf op.
Klopt, en twee posts daarvoor schreef je dat uitzetting de enige mogelijkheid wasIk heb het gelezen hoor. Ik kon alleen de samenhang niet helemaal ontdekken.
Citaat:De straf moet uitzetting zijn.
randalinpony schreef:Citaat:De straf moet uitzetting zijn.
Janesmith, de quote die je eerder zo vetgedrukt neerzette zou je kunnen beschouwen als een op zichzelf staand stukje informatie, of een onomstotelijk bewijs van iets, maar dat is het natuurlijk niet. Vandaar dat ik graag wil weten waarom je deze quote in de discussie inbrengt.
Wat is je punt? Waarom voeg je deze informatie toe aan de discussie?
janesmith schreef:Jij las het anders dan ik bedoelde, vandaar ik dat ik weer niet begreep wat jij bedoelde.
Citaat:De straf moet uitzetting zijn. Alles minder is niet afschrikwekkend genoeg.