Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:03

Luxe... :D

Zit administratie te doen en promotiemateriaal te ontwerpen. En even bokken in de tijd van de baas natuurlijk. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:09

Ik ga straks soep verkopen op Castlefest :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:08

He leuk, ben er vorig jaar geweest om voor te lezen, erg leuk evenement. Kan er dit jaar niet bij zijn jammer genoeg. :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:10

Ik sta er al vanaf het begin bij. Vind het dit jaar wel jammer dat Rapalje er niet bij is.
Mijn ouders komen ook voor het eerst.

Ik had een heel verhaal over discriminatie of geaccepteerd worden, maar dat is eigenlijk zo'n lang en persoonlijk verhaal dat ik het maar even inkort.

Het komt er eigenlijk op neer, dat ik volledig aan het type discrimineerder of PVV stemmer lijk te voldoen (ik ben wit, niet hoog opgeleid, drink bier), maar dat ik zelf ook vaak buitengesloten wordt vanwege mijn Unieke Persoonlijkheid.
Ik voldoe niet helemaal aan het beeld 'lieve vrouw' omdat ik nogal eigenwijs, individueel en recht voor zijn raap ben (vrouwelijke vaagheden en liegen of meelullen om iemand anders een goed gevoel te geven lukt me niet zo goed, waardoor sommige -met name- vrouwen een probleem met mij hebben en mij uitsluiten in een groep) daarbij pas ik ook in geen enkel leeftijdgerelateerd hokje (ik zie er jonger uit). In groepen kan mijn Unieke Persoonlijkheid problemen opleveren, maar ook bij sollicitaties. Ook mijn kinderloosheid levert nogal eens gezeur op.

Er is geen enkele instantie waar ik beklag zou kunnen doen, als ik dat zou willen. Voor mij is die er niet.
Ik moet dus het leven zo leuk mogelijk maken met mijn eigen Unieke Persoonlijkheid en wat ik hier vindt in Nederland, want ook voor mij is Nederland niet absolute vrijheid (misschien winkel ik wel graag in leren pakjes, of naakt) en ik vind dat als je moslim of marsmannetje bent, dat je dat ook heel prima kan doen in Nederland, de wetten die in de maak zijn vind ik alleen maar wetten om het overzichtelijk en leefbaar te houden (neutraliteit van politie enz. als dat even kan, minder immigranten MAAR wel betere begeleiding).
Nergens op de wereld is absolute vrijheid, omdat we namelijk mensen zijn.

Ik weet niet of het specifiek in dit topic is, maar het is tegenwoordig normaal om je mening (liefst een beetje banketstaaf) klaar te hebben over

witte mensen
christelijke mensen
katholieke mensen
lelijke mensen
dikke mensen
getatoeëerde mensen
bejaarde mensen
domme mensen
te slimme mensen
gek geklede mensen
gothic mensen
metal muziek mensen
PVV-stemmer mensen
geitenwollensokken mensen
woonwagenkamp mensen

...maar over moslim mensen mogen we echt geen kwaad woord zeggen want dan ben je xenofoob of racist.

Ik heb een neiging om het banketstaaf te vinden voor 'underdogs', ik kan bijvoorbeeld ook niet met plezier naar die populaire talentenjachten kijken waar mensen afgezeken worden en dat is dan 'leuk'.

Dat is zo'n beetje waarom ik ook luister (en het op sommige punten ook eens ben, maar misschien in een andere vorm) naar mensen die PVV aanhangen.
Zeker op bokt vond ik op een gegeven moment een bepaald kliekje erg banketstaaf doen.

Waarom nu hier dan niet moslims? Nou omdat ik vind dat moslims in Nederland alle kansen krijgen om hier een leuk leven te hebben, er wordt van alles voor ze gedaan.
Er zijn ook dingen waar een grens aan zit vind ik, zoals burka's dragen. Moslim mensen die zich zo afzetten tegen Nederland dat ze zulke geloofsdingen willen dragen of andere geloofsdingen willen doorzetten, zouden dan misschien liever gelukkiger worden in een ander land.
Als ik een enorm probleem met Nederland zou hebben of wat dan ook, dan staat het mij ook vrij om te emigreren en door de nuchtere Nederlander wordt dat ook gezegd tegen de klagende andere Nederlander: "joh als het je hier niet bevalt dan ga je toch lekker weg?"
Wordt te pas en te onpas gebruikt tegenwoordig.

Maar ik mag dat niet zeggen over een bepaalde groep.

Naar mijn mening is de vrijheid al heel erg ingeperkt door allerlei privacy schendende maatregelen om zogenaamd terreurdreiging op te sporen (bodyscan?? http://www.nu.nl/buitenland/2306513/naa ... waard.html :oo ) en wat te denken van al die camera's boven de weg om zogenaamd de verkeersstroom in de gaten te houden. Dat jouw internetgedrag bewaard wordt en je telefoontjes afgetapt kunnen worden.

Dit staat voor mij heel, heel ver af van het feit dat er niet perse een nieuwe moskee meer bijgebouwd hoeft te worden bijvoorbeeld.
Als we moskee vervangen door kantoorpand, dan denken we ineens anders.

Ik vind het jammer voor mensen die negatief bejegend worden op straat met Islamitische kleding (geen burka), maar je wordt soms ook negatief bejegend in gothic kleding of als je in een Schotse kilt loopt of zelfs als je gewoon dik bent of heel lang of raar haar hebt.

Dat is een beetje mens-eigen. Mensen beledigen die zichzelf niet gemaakt hebben vind ik beneden peil, maar als je besluit om je apart te kleden om wat voor reden dan ook, dan kan je verwachten dat je commentaar krijgt.
Ik ben tegen elk commentaar op welke kleding dan ook, maar het is nou eenmaal zo. Ik vind niet dat er onderscheid gemaakt hoeft te worden tussen religie Islam en religie Paganisme of Wicca (bijv.) maar dat gebeurt nu wel.

Verklaart waarschijnlijk ook de populariteit van een Castlefest waar ik zo heen ga: de meest rare mensen kunnen daar gewoon rondlopen zonder negatief aangekeken te worden.

Toch een lang bericht geworden :')

Alet74

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 13:55

Mensen zijn inderdaad snel bang door mensen die afwijken van een bepaalde norm. Dat klopt. Mensen zijn kuddedieren en gedragen zich daar vaak ook naar. Dat is best jammer.
Persoonlijk vind ik dat iedereen mag denken wat hij/zij wil en er mag uitzien zoals hij/zij wil. Ik zou me niet aan burka's storen. Al kan ik me wel voorstellen dat mensen in sommige situaties liever een compleet gezicht willen kunnen zien (gevoel van veiligheid). Maar aan de andere kant kan ik me niet druk maken om dit soort dingen. Je moet mensen in hun waarde laten, hoe moeilijk dat soms misschien ook is. En omdat de PVV zo anti-Islam is, laten zij voor mijn gevoel een hele groep mensen niet in hun waarde. Dat vind ik niet correct.
Gedrag zit hem volgens mij niet in geloof, maar gewoon in je achtergrond en je karakter. Sommige mensen gebruiken het geloof als een soort van excuus, dat is niet zo netjes.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:22

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:49

@Moniek Dat laatste stukje was echt te grappig. "Ik heb geen bericht gehad", hoe verzin je het?

Ik las net ook een waarheid op het internet.

Het is waar dat de meeste Moslims geen terroristen zijn, het is ook waar dat de meeste terroristen wel Moslim zijn

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:29

Maar wat wil je met die laatste zin nu precies zeggen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:30

waarschijnlijk niet veel maar dat het wel een feit is ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 17:15

shilady schreef:
waarschijnlijk niet veel maar dat het wel een feit is ;)

Precies, feiten maken de zaak duidelijk.
Net als het feit dat ik ook al bijna 2 maanden roep dat de minderheid die er op het moment is in de Eerste Kamer, geen enkel probleem vormt het eerste jaar.
Velen halen als argument aan dat de Eerste Kamer een probleem gaat vormen voor een rechts kabinet. Onzin, om precies de redenen die nu eindelijk een deskundige noemt.

12 juni, een week vóór de verkiezingen had ik dit gesprekje met Heino.
JaneSmith schreef:
Heino schreef:
:
Ennnn PVV heeft geen zetels in de eerste kamer, waardoor de kans dát hun voorstellen er überhaupt doorheen kunnen komen erg klein wordt. Is het dan handig om in de regering te gaan zitten ipv de oppositie??

Het hele eerste kamer thema is een non-issue. Tegen de tijd dat de eerste kamer zich uberhaupt over een voorstel van de nieuwe regering zou hoeven te buigen, zijn we minstens anderhalf a twee jaar verder. Dan zijn er al royaal statenverkiezingen geweest en zal de PVV ook ongeveer hetzelfde, of meer, aantal zetels bezetten als ze nu doen in de tweede kamer.

Vandaag verscheen dit artikel;

DEN HAAG - De partijen die dezer dagen onderhandelen over een rechts minderheidskabinet (VVD, CDA en PVV), hebben in de Eerste Kamer geen meerderheid.
Volgens Hans Engels, hoofddocent staatsrecht aan de Rijksuniversiteit Groningen en D66-senator, is dat voorlopig nog geen probleem.
''Het kan pas een probleem worden als na de Statenverkiezingen in 2011 blijkt dat een nieuwe coalitie in de nieuwe Eerste Kamer geen meerderheid krijgt'', analyseert hij.
Engels, die namens D66 ook fractievoorzitter is in de Eerste Kamer, legt uit dat de senaat voorlopig nog bezig zal zijn met het behandelen van wetsvoorstellen van de inmiddels demissionaire regering.
''De wetgevingsprocedure is zo lang dat we minstens een jaar verder zijn als wetsvoorstellen van een nieuwe regering bij de Eerste Kamer worden ingediend.''

Lees verder >>>

Vaak hoor je ook dat er in Nederland nooit een sharia zal komen omdat er geen meerderheid voor te vinden is.
Feit is dat de sharia al lang in het geheim zijn intrede gedaan heeft!

De sharia wordt in Nederland al volop toegepast

Polygamie is in Nederland verboden, maar gemeenten registreren het wel. Toch bestaat het formeel niet. Dit is typerend voor dit land.
Terwijl Maurits Berger vaststelt dat er geen shariarechtbanken in Nederland bestaan, stel ik van mijn kant vast dat er in Nederland wel degelijk shariarechtspraak plaatsvindt.

Of die rechtspraak in een ruimte gebeurt die de omschrijving ‘shariarechtbank’ draagt of niet, maakt volgens mij weinig verschil. Het gaat erom dat de islamitische regels voor huwelijk, scheiding, voogdij, ouderlijk gezag, alimentatie en erfrecht volgens de sharia worden toegepast, terwijl die regels niet stroken met de Nederlandse wet. Het duidelijkste voorbeeld hiervan is polygamie. Het was mij al langer bekend dat er in sommige moskeeën huwelijken worden gesloten en ontbonden – ook polygame huwelijken.

Lees verder >>>

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:04

Feiten, feiten... Maar wát wil je nou eigenlijk duidelijk maken?
Dat vraag ik me na 100 paginas af als je met zon quote op de proppen komt.

In deze draad was de Sharia overigens allang besproken, waarbij werd geconstateerd dat deze in GB al een stevige voet aan de grond heeft (zo uit mijn hoofd 80 shariarechtbanken.)

Denken dat Nederland dit zou ontlopen is naief. Het verbieden is een stap maar dan gaat het ondergronds verder (het is in de geschiedenis nog nooit gelukt een religie door verbieden tegen te houden of uit te roeien, eerder het tegendeel.), het wegnemen van de prikkel tot radicalisering is belangrijker maar ook veel moeilijker.
En iets waar Janesmith nou niet bepaald in lijkt geinteresseerd te zijn.

Er is nu zon grote groep mensen in dit land die zich kennelijk niet met onze cultuur kan of wenst te vereenzelvigen, dat het voor hen sociaal gezien mogelijk is aan een aantal gebruiken vast te houden die totaal in strijd zijn met onze cultuur en wetgeving.
Ik snap best waarom dat gedoogd wordt, het is duur en haast onmogelijk om dit het hoofd te bieden dus de andere kant opkijken is makkelijker.

Maar goed ik ken dus de verhalen uit de jeugdhulpverlening, waarbij ook de hulpverleners met de handen in het haar zitten: hoe kunnen ze een moslimmeisje dat zich verzet tegen haar ouders beschermen?
Zelfs aan de andere kant van het land zijn deze meisjes niet veilig want de gemeenschap waar de ouders bij horen, is vaak over het hele land verspreid.
Deze meisjes zijn alleen in een gevangenis veilig.

Ik weet van gevallen waar het meisje door de hulpverlening min of meer erin gepraat wordt om zich bij haar lot neer te leggen, te doen wat haar ouders verwachten en haar eigen dromen op te geven.

Omdat het alternatief is dat het meisje grote kans loopt vermoord te worden.

Maar als je er even over nadenkt, is dat diep, dieptriest dat dit in Nederland kan gebeuren.

Ik denk dan ook dat het een grote fout is praktijken als minderjarigen uithuwelijken en polygamie wettelijk te faciliteren.
Wat er verder aan gedaan kan worden is wel de vraag want dan gebeurt het gewoon toch... :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:23

randalinpony schreef:
Denken dat Nederland dit zou ontlopen is naief. Het verbieden is een stap maar dan gaat het ondergronds verder (het is in de geschiedenis nog nooit gelukt een religie door verbieden tegen te houden of uit te roeien, eerder het tegendeel.),

Evengoed denk ik dat het belangrijk is dat je als democratie en rechtstaat je uitgangspunten scherp houdt. En dus... religie mag niet worden verboden, maar het tegen de wet in handelen op basis van religie moet bestreden worden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:35

Dit moet niet zomaar n beetje aangepakt worden, maar keihard. Dit valt dus onder staatsondermijnend gedrag en mag nu al volgens de huidige wetgeving 'beloond' worden met uitzetting.
Het is zelfs zo dat als het een gevaar voor de staat vormt (en dat doet 't, want weinig is erger dan een groep die een andere wet boven de Nederlandse stelt) je ook iemand uit kan zetten die maar één paspoort heeft. Echt, het is precies op tijd dat de PVV nu in de regering komt. Dit soort zaken moet opgejaagd worden net zolang tot degenen die dit doen, zich niet meer prettig voelen. Bovendien is het ook zo dat de sharia maar heel gedeeltelijk toegepast kan worden, daar straffen niet uitgedeeld kunnen worden zonder dat de straffer in de gevangenis belandt. Iedereen die het nastreeft om hier ook me de minste sharia toe te passen zou met pek en veren het land uitgesodemieterd moeten worden. Gemeenten en steden moeten niet langer dit soort huwelijken inschrijven. Dan zou er al veel opgelost zijn, want als je niet officieel erkend bent dan heb je ook geen rechten die bij een gehuwde status horen. Zo snel mogelijk die regel invoeren van onder de 24 geen bruid in mogen voeren. Helpt allemaal.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:38

janesmith schreef:
Dit moet niet zomaar n beetje aangepakt worden, maar keihard.

Nee, een rechtstaat houdt wat mij betreft in dat je daar redelijkheid in gebruikt. Als je doorslaat ben je net zo erg als wat je bestrijdt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:13

Ik bedoel met keihard niet gewelddadig, of zo. Maar wel heel duidelijk maken dat dit ontoelaatbaar is in een land als Nederland. Doe je dat niet, dan krijg je op den duur een staat in een staat.
De straf moet uitzetting zijn. Alles minder is niet afschrikwekkend genoeg. Moskeeën waar dit toegestaan en uitgevoerd wordt, moeten direct gesloten en gesloopt worden. Dan pas zullen ze heel goed nadenken of ze 't echt wel willen, of het risico niet te groot is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:15

janesmith schreef:
De straf moet uitzetting zijn.

Dat moet natuurlijk helemaal niet :)

Enne... wat doen we met de Nederlanders? Waar sturen we die heen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:18

Shadow0 schreef:
randalinpony schreef:
Denken dat Nederland dit zou ontlopen is naief. Het verbieden is een stap maar dan gaat het ondergronds verder (het is in de geschiedenis nog nooit gelukt een religie door verbieden tegen te houden of uit te roeien, eerder het tegendeel.),

Evengoed denk ik dat het belangrijk is dat je als democratie en rechtstaat je uitgangspunten scherp houdt. En dus... religie mag niet worden verboden, maar het tegen de wet in handelen op basis van religie moet bestreden worden.

Zo is dat. Handhaven die Nederlandse wet.
Repressie en demoniseren van de gehele godsdienst werkt averechts, dan drijf je ook gematigde moslims de fuik van de extremisten in.
Gematigde moslims hebben ook bescherming nodig tegen hun extreme broeders en daar is ruggesteun vanuit de Nederlandse samenleving onontbeerlijk.

Op het moment dat je moskeeen gaat slopen zal je toch wel verrekte goed moeten communiceren waarom je dat dan precies doet, anders loop je het risico dat een hele groep moslims zich bedreigd voelt en de slag naar 'rechts' maakt, dat kunnen zij ook als ze zich bedreigd voelen. En moslims voelen zich al min of meer onprettig sinds de Terreuroorlog na 9/11, dus of moskeeen slopen op dit moment nu zon handige zet is... Oproerimams hanteren ongeveer dezelfde propagandatactieken als Wilders dus die harde lijn kan zomaar koren op hun molentje zijn.

Janesmith ga je nog uitleggen wat je nu precies met die quote wilt zeggen? Ik vind het een staaltje loos citaten in de discussie kieperen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:57

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Dat moet natuurlijk helemaal niet :)

Enne... wat doen we met de Nederlanders? Waar sturen we die heen?

Nederlanders kun je niet uitzetten. Dat kan alleen met twee paspoorten. Maar het is al strafbaar voor de wet. In Nederland mogen geen huwelijken afgesloten worden die niet geregistreerd worden. Als iemand, ook een Nederlander, dus een sharia huwelijk afsluit en men komt er achter, dan kan die de gevangenis in.

Citaat:
Maar in een reactie wijst Hirsch Ballin erop dat sociale druk niet op voorhand uit te sluiten is. Daarom blijft het wel zaak goed op te blijven letten. Ook moet er aandacht blijven voor informele huwelijken die binnen de moslimgemeenschap gesloten worden. Het is verboden om een religieus huwelijk te voltrekken zonder een burgerlijk huwelijk.

randalinpony schreef:
Janesmith ga je nog uitleggen wat je nu precies met die quote wilt zeggen? Ik vind het een staaltje loos citaten in de discussie kieperen.

Dat verreweg de meeste terroristen ter wereld Moslim zijn. Die wetenschap behoeft helemaal geen nadere uitleg, dunkt mij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:12

janesmith schreef:
Nederlanders kun je niet uitzetten.

Dan hoop ik maar dat uitzetten niet de enige manier is om een sharia tegen te gaan.

Citaat:
Dat verreweg de meeste terroristen ter wereld Moslim zijn. Die wetenschap behoeft helemaal geen nadere uitleg, dunkt mij.

Die wetenschap niet nee. De conclusies die er op volgden kunnen wel wat argumentatie gebruiken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:16

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Nederlanders kun je niet uitzetten.

Dan hoop ik maar dat uitzetten niet de enige manier is om een sharia tegen te gaan.

Zoals ik ik schreef, het is strafbaar om shariahuwlijken af te sluiten en er staat gevangenisstraf op.

Een godsdienstig huwelijk dat niet voorafgegaan wordt door een burgerlijk huwelijk is verboden (art 68 BW) en de bedienaar die hieraan meewerkt is strafbaar (art 499 Sr). De wetgever heeft met goede redenen voor deze opzet gekozen.

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Die wetenschap niet nee. De conclusies die er op volgden kunnen wel wat argumentatie gebruiken.

Ik heb er geen conclusie aan verbonden, dus ik neem aan dat die vraag voor iemand anders is?
Laatst bijgewerkt door janesmith op 06-08-10 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:18

janesmith schreef:
Zoals ik ik schreef, het is strafbaar om shariahuwlijken af te sluiten en er staat gevangenisstraf op.

Klopt, en twee posts daarvoor schreef je dat uitzetting de enige mogelijkheid was :) Ik heb het gelezen hoor. Ik kon alleen de samenhang niet helemaal ontdekken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:23

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:

Klopt, en twee posts daarvoor schreef je dat uitzetting de enige mogelijkheid was :) Ik heb het gelezen hoor. Ik kon alleen de samenhang niet helemaal ontdekken.

Zou je mij dat eens kunnen quoten, aub, want ik kan me niet herinneren dat ik beweerd heb dat dat de enige mogelijkheid was.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:32

Citaat:

Janesmith, de quote die je eerder zo vetgedrukt neerzette zou je kunnen beschouwen als een op zichzelf staand stukje informatie, of een onomstotelijk bewijs van iets, maar dat is het natuurlijk niet. Vandaar dat ik graag wil weten waarom je deze quote in de discussie inbrengt.

Wat is je punt? Waarom voeg je deze informatie toe aan de discussie?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:23

randalinpony schreef:
Citaat:

Janesmith, de quote die je eerder zo vetgedrukt neerzette zou je kunnen beschouwen als een op zichzelf staand stukje informatie, of een onomstotelijk bewijs van iets, maar dat is het natuurlijk niet. Vandaar dat ik graag wil weten waarom je deze quote in de discussie inbrengt.

Wat is je punt? Waarom voeg je deze informatie toe aan de discussie?

Dat is een persoonlijke mening. Ik vind dat dat uitzetting zou moeten zijn. Het is een kwestie van interpretatie. Jij las het anders dan ik bedoelde, vandaar ik dat ik weer niet begreep wat jij bedoelde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 09:38

janesmith schreef:
Jij las het anders dan ik bedoelde, vandaar ik dat ik weer niet begreep wat jij bedoelde.

Nee, jij schreef het anders dan je later bedoelde :) Wel de zaken correct blijven weergeven.

Je schreef:
Citaat:
De straf moet uitzetting zijn. Alles minder is niet afschrikwekkend genoeg.

Dat betekent, zonder daar ook maar iets van eigen mening in te mengen, dat andere straffen dan uitzetting (volgens jou, zelfs al breng je het alsof het algemene feiten zijn en niet slechts je mening) niet voldoende zijn en dus geen optie.
Nu blijkt dat er ineens toch een andere methode moet kunnen worden toegepast, namelijk voor de Nederlanders, omdat je die niet uit kunt zetten.

Het is niet onze interpretatie die daarin niet klopt, het is de manier waarop jij het hebt opgeschreven.