Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:17

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik zeg dat alleen maar omdat DP dat ook tegen mij zegt. Zeggen dat ik niet goed lees en het zelf niet doen daar mag ik wat van zeggen toch.

En wat is er mis met politiek correct? De wereld zou een betere plek zijn als mensen beschaafder zouden communiceren in plaats van bedreigen, vernielen en schelden. Je hoeft social media maar te openen en de bedreigingen zijn daar. Zowel van anti-wolf als pro-wolf.

Beiden moet niet geaccepteerd worden. Je kan je normaal gedragen. Je bent geen klein kind dat uit emotie boze dingen roept.

Omdat je zelf evengoed niet politiek correct bent en niet beschaafd discussieert? Jouw posts staan over het algemeen ook vol met vooroordelen over anderen en altijd dat vileine toontje. Helaas valt dat je zelf niet op. Helemaal prima hoor, maar ga hier dan niet anderen veroordelen op iets wat nog geen eens heeft plaats gevonden en serveer niet gelijk een hele groep mensen af om wat enkelen roepen.

Ik beweer dat ook absoluut niet. :) Ik zeg alleen dat de wereld beter zou zijn als iedereen dat wel deed. {:}

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:18

Honden de behoefte laten doen in het gemeentehuis gaat me ook een stap te ver, dan verlaag je jezelf tot een asociaal waar niet mee te praten valt, en kan de aktie zelfs tegen je doel (aanpak wolvenoverlast) werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:19

Zoolgangster schreef:
Honden de behoefte laten doen in het gemeentehuis gaat me ook een stap te ver, dan verlaag je jezelf tot een asociaal waar niet mee te praten valt, en kan de aktie zelfs tegen je doel (aanpak wolvenoverlast) werken.

maar hoe laat je dat je hond doen die zindelijk is?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:22

DuoPenotti schreef:
Zoolgangster schreef:

maar hoe laat je dat je hond doen die zindelijk is?

Er wordt gesproken over hondenpoep verzamelen en dat daar neerkwakken.

Daarbij las ik net al dat ze niet welkom zijn in het Gemeentehuis vanuit de beveiliging en gemeente. En voor het gemeentehuis is het gewoon buiten.

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:23

Zo verpest je dat protest weer helemaal...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:24

MarlindeRooz schreef:
Dus omdat jij het niet met mij eens bent moet ik anderen niet meer terechtwijzen. Bijzonder.

Jullie keuren massaal geweld en vandalisme af als "pro-wolf" het doet.

Maar als er protesten zijn tegen de huidige maatregelen dan is het niet oké als ik zeg dat ik het niet vind kunnen dat er opgeroepen wordt tot asociaal gedrag.

Meestal worden situaties achteraf veroordeeld, jij doet het vooraf, terwijl je nog niet eens weet wat er werkelijk gaat gebeuren, is een verschilletje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:26

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus omdat jij het niet met mij eens bent moet ik anderen niet meer terechtwijzen. Bijzonder.

Jullie keuren massaal geweld en vandalisme af als "pro-wolf" het doet.

Maar als er protesten zijn tegen de huidige maatregelen dan is het niet oké als ik zeg dat ik het niet vind kunnen dat er opgeroepen wordt tot asociaal gedrag.

Meestal worden situaties achteraf veroordeeld, jij doet het vooraf, terwijl je nog niet eens weet wat er werkelijk gaat gebeuren, is een verschilletje.

Je kan problemen beter voorkomen is mijn mening. Je kan je als organisatoren van zo'n protest beter duidelijk uitspreken wat wel en niet mag. Zo voorkom je problemen. Als mensen zich dan alsnog op eigen initiatief gaan misdragen dan kan je dan nog handelen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:28

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:

Je kan problemen beter voorkomen is mijn mening. Je kan je als organisatoren van zo'n protest beter duidelijk uitspreken wat wel en niet mag. Zo voorkom je problemen. Als mensen zich dan alsnog op eigen initiatief gaan misdragen dan kan je dan nog handelen.

Nou ga in gesprek met ze zou ik zo zeggen als bezorgde burger, het zit je schijnbaar erg hoog.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:29

mysa schreef:

Een protest dat eigenlijk hard nodig is. Op fatsoenlijke manier.

Ik zie het met lede ogen aan allemaal momenteel.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:32

Wat jammer dat dit topic verzand in gejij en gejou.

Ik ben blij met de meldingen over de verblijfplaats van de wolf.

Niet met de discussie

MarlindeRooz

Wintu schreef:
Nou ga in gesprek met ze zou ik zo zeggen als bezorgde burger, het zit je schijnbaar erg hoog.

Jou blijkbaar ook want je toon is bijzonder onaangenaam. Je doet net alsof ik echt onredelijke dingen zeg. Terwijl ik alleen maar denk in het belang van het protest. Namelijk dat het netjes verloopt. Je wil serieus genomen worden als je protesteert. Dat gebeurt niet als je de boel vernielt.

Wintu

Femke_Tweety schreef:
mysa schreef:

Een protest dat eigenlijk hard nodig is.

Helaas haalt geen enkel protest momenteel ook maar wat uit. Gemeentes staan met de handen gebonden en de landelijke overheid maakt ook geen haast. Typisch Nederlands, eerst wachten tot de boel giga escaleert en dan niet meer bij machte zijn de boel te stoppen.
Het platteland is al jaren de afvalput van Nederland, dus ik verwacht ook weinig. Het zal ze een reet roesten dat we er hier mee zitten. Enige wat ik kan doen is iig niet op een partij stemmen, die welkom wolf roept.

DuoPenotti

Ja het protest is zeker heel hard nodig.
Maar door steeds, al jaren, geen luisterend oor, zullen emoties ook eerder hoog oplopen.
En dan moet je je eigenlijk afvragen wie daar dan schuldig aan is...onze overheden of de mensen die terecht bang zijn

Femke_Tweety schreef:
mysa schreef:

Een protest dat eigenlijk hard nodig is. Op fatsoenlijke manier.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:33

MarlindeRooz schreef:
Wintu schreef:

Jou blijkbaar ook want je toon is bijzonder onaangenaam. Je doet net alsof ik echt onredelijke dingen zeg. Terwijl ik alleen maar denk in het belang van het protest. Namelijk dat het netjes verloopt. Je wil serieus genomen worden als je protesteert. Dat gebeurt niet als je de boel vernielt.

Je gaat er niet heen en wil er niet mee geassocieerd worden, dus ik snap niet waar je je druk om maakt? En nogmaals, stop met mij woorden in de mond te leggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:34

Als je wil dat de wolf volledig uit Nederland verdwijnt dan moet je op een partij stemmen die uit de EU gaat. Want Europese wetgeving houdt het tegen dat we alle wolven af kunnen schieten. Dus dat wordt dan de FVD.

Andere partijen die beweren de wolven allemaal te willen laten verdwijnen kunnen daar nooit aan voldoen zolang we bij de Europese Unie blijven. Dat is echt onmogelijk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:37

MarlindeRooz schreef:
Als je wil dat de wolf volledig uit Nederland verdwijnt dan moet je op een partij stemmen die uit de EU gaat. Want Europese wetgeving houdt het tegen dat we alle wolven af kunnen schieten. Dus dat wordt dan de FVD.

Andere partijen die beweren de wolven allemaal te willen laten verdwijnen kunnen daar nooit aan voldoen zolang we bij de Europese Unie blijven. Dat is echt onmogelijk.

Ga je weer, ik zeg nergens dat de wolf helemaal moet verdwijnen, dat maak jij er van. Misschien moet ik je er weer even aan herinneren dat er een groot gebied is tussen zwart en wit? De mensen met een meer genuanceerde mening, weet je nog van een paar posts terug? Ik zeg dat ik niet op een partij ga stemmen die zegt welkom wolf, dat betekent niet dat ik zeg afknallen tot nul stand of in jouw woorden, volledig uit Nederland moet verdwijnen. Nogmaals, ophouden me zaken in de mond te leggen, die ik niet zeg.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 09-09-25 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:38

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ga je weer, ik zeg nergens dat de wolf helemaal moet verdwijnen, dat maak jij er van. Misschien moet ik je er weer even aan herinneren dat er een groot gebied is tussen zwart en wit? De mensen met een meer genuanceerde mening, weet je nog van een paar posts terug? Ik zeg dat ik niet op een partij ga stemmen die zegt welkom wolf, dat betekent niet dat ik zeg afknallen tot nul stand...

Ik noem toch nergens jouw naam en ik zeg nergens dat jij dat vindt. Het was meer een algemene opmerking over politieke partijen.

Daarbij mag beheren ook niet vanuit de EU. Alleen probleemwolven mogen afgeschoten worden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:39

MarlindeRooz schreef:

Persoonlijk denk ik ook dat er in de EU wat moet veranderen qua beleid en wet en regelgeving.

Het beleid plus wet-en-regelgeving van de EU past bij de situatie van voor 2004, niet meer bij de huidige situatie.

Maar om dat aan te passen zal er vanuit meerdere landen richting EU geschopt moeten worden.

Dát kan pas als landelijke politiek ziet dat het niet goed gaat.

En daar kunnen -Goede!- protesten aan bijdragen.

Alleen is dat een gruwelijk traag traject van jaren en jaren,
En ik maak me zorgen over wat er in die tussentijd nog allemaal aan ellende komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:40

Ja in 2029 zijn er weer Europese verkiezingen. Ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:41

MarlindeRooz schreef:
Ik noem toch nergens jouw naam en ik zeg nergens dat jij dat vindt. Het was meer een algemene opmerking over politieke partijen.

Kijk en dit is een perfect voorbeeld over hoe jij discussieert, dank voor het voorbeeld. Duidelijk op iemands post reageren, maar degene niet quoten, zodat je een eventuele tegenreactie kunt afketsen op de manier waarop jij dat doet.

Maar in principe maakt het niet uit of je het over mij hebt of over anderen, je blijft gewoon de hele nuance eruit halen en dat is niet ok.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:46

Dat was helemaal niet mijn insteek. Door jouw post popte dat op in mijn gedachten en heb ik dat geschreven. Als ik het als reactie op jou bedoeld had dan had ik je wel geciteerd of je naam genoemd. En ik haal nergens een nuance uit. Ik benoem hoe het politieke systeem werkt.

Een politieke partij kan wel zeggen dat ze iets gaan doen. Zoals bijvoorbeeld de wolf weren. Maar als dat wettelijk onmogelijk is heeft het geen zin om op die partij te stemmen. Dan kan je beter op een partij stemmen die andere wel haalbare belangen behartigt die de stemmer ook belangrijk vindt (bijvoorbeeld: wonen, klimaat, veiligheid en justititie etc).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:48

Wintu schreef:
Je gaat er niet heen en wil er niet mee geassocieerd worden, dus ik snap niet waar je je druk om maakt? En nogmaals, stop met mij woorden in de mond te leggen.

Ik ga er ook niet heen maar ik wil juist zo graag dat het protest niet wordt afgedaan als een rel-bijeenkomst. Je zorgen kenbaar maken is prima, maar doe dat dan wel netjes. Misschien blijft het netjes, maar er zijn ook voortekenen die erop wijzen dat dat niet het geval zal zijn. En daarom ga ik niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 11:53

Of je moet dan wel gaan, want dan hebben oproerkraaiers geen meerderheid en hebben ze weinig voeding :)*

Wintu

MarlindeRooz schreef:
Dat was helemaal niet mijn insteek. Door jouw post popte dat op in mijn gedachten en heb ik dat geschreven. Als ik het als reactie op jou bedoeld had dan had ik je wel geciteerd of je naam genoemd. En ik haal nergens een nuance uit. Ik benoem hoe het politieke systeem werkt.

Een politieke partij kan wel zeggen dat ze iets gaan doen. Zoals bijvoorbeeld de wolf weren. Maar als dat wettelijk onmogelijk is heeft het geen zin om op die partij te stemmen. Dan kan je beter op een partij stemmen die andere wel haalbare belangen behartigt die de stemmer ook belangrijk vindt (bijvoorbeeld: wonen, klimaat, veiligheid en justititie etc).

Och meiske, je hebt mn post niet begrepen... daar had ik het niet over... ik heb het erover dat je de boel weer eens in twee kampen zet, voor en tegen, terwijl de meesten in het grijze gebied zitten. Verder behoef ik geen uiteenzetting over hoe de politiek werkt, ik ben op de hoogte hoe dat gaat ;)

Little_Gift

MarlindeRooz schreef:
Ik beweer dat ook absoluut niet. :) Ik zeg alleen dat de wereld beter zou zijn als iedereen dat wel deed. {:}

Maak de wereld mooier, begin met jezelf... Zoiets? :')