GDG schreef:Welpen in het nest doden lijkt me niet haalbaar. Ten eerste al omdat je daar echt nooit toestemming voor gaat krijgen en ten tweede: hoe zou je dat veilig kunnen doen?dierenfan schreef:Geen idee hoe ze het willen doen maar waarschijnlijk dus vangen, onvruchtbaar maken en dan... half onder narcose terug los laten? Fijne prooi voor andere wolven die zelf hogerop willen..
Vast houden tot volledig terug op krachten? Hoe dan??
In een kooi die je van afstand open kunt doen, dan wacht je met opendoen tot het dier wakker genoeg is.DuoPenotti schreef:Dus al een pagina vol argumenten dat het niet haalbaar is.
Simpel. Schieten wat niet schuw is. En vee pakt.
Zo doen andere landen het ook.
Maar Nederland moet weer eens mutsen.
Daar ben ik het mee eens. Ze zijn schuw en pakken geen vee, nou iedere wolf die de soortbeschrijving niet gelezen heeft moet dan echt weg.
Dat klinkt goed om te lezen maar welke wilde wolf hoe dizzy ook van de narcose blijft relaxt in een kooi? Die gaan echt niet uitslapen en rustig wachten tot de deur open gaat. Zeker niet als ze de dominante leiders neutraliseren. Om die zonder dat ze zichzelf verwonden in een kooi zo goed wakker te krijgen dat ze niet gelijk weer aangevallen worden dat lukt mijn inziens gewoon niet. Idd ook nog eens andere geur er aan...ik verwacht onderlinge slachtpartijen. Lost ook het probleem op maar absoluut niet diervriendelijk. Past dan weer wel goed bij de partij voor de dieren die zijn vast voor want overzien totaal niet hoe de natuur werkt/wreed is